BEG airport status
Srbija, Crna Gora i Kosovo od preleta civilnih letelica iznad njihovih teritorija u 2018. godini zaradile 77 miliona evra Zaposleni koji rade u ovoj zgradi zaradile su prošle godine preko 70 miliona evra / Foto: SMATSA

Srbija, Crna Gora i Kosovo od preleta civilnih letelica iznad njihovih teritorija u 2018. godini zaradile 77 miliona evra

Srbija, Crna Gora i teritorija Kosova pod kontrolom KFOR-a zaradile su u 2018. godini tačno 77,634,883 evra od preleta civilnih letelica iznad njihovih teritorija, stoji u danas objavljenom izveštaju o funkcionisanju Route Charging sistema kojim rukovodi EUROCONTROL CRCO (Central Route Charges Office) kancelarija.

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore (SMATSA) i teritorija Kosova koja se administrativno-obračunski pripaja celini koju formiraju dve međunarodno priznate države, zaradile su neznatno manje od Hrvatske kojoj je na račun leglo 88,774,191 evra, više od Severne Makedonije koja je inkasirala 16,977,183 evra, Slovenije kojoj je pripalo 34,821,892 evra i Bosne i Hercegovine koja je „zaradila“ 34,821,892 evra.

Sistem objedinjene naplate i redistribucije zarade od preleta civilnih letova centralizovan je na evropskom nivou i u 2018. godini sve države članice EUROCONTROL-a ukupno su „zaradile“ 8 milijardi evra (8,090,268,534).

Budući da civilni vazdušni saobraćaj ne poznaje granice, preleti, odnosno usluge kontrole letenja, iznad Evrope (što logično uključuje i države koje nisu članice Evropske Unije) naplaćuju se avio-kompanijama centralizovano od strane EUROCONTROL-a. CRCO kancelarija ove organizacije obračunava naplatu uz pomoć dinamičkih formula i prikupljena sredstva redistribuira nacionalnim operaterima kao što su SMATSA ili CROCONTROL.

Evropski trend rasta naplaćenih sredstava stabilno raste oko jedan procenat godišnje u prethodne tri godine.

Koliko i šta leti iznad Srbije?

Iznad Srbije, Crne Gore i Kosova u 2018. godini bilo je ukupno 614,556 preleta i 88,791 poletanja i sletanja sa i na njihove aerodorome. Ove teritorije u obračunskom „vršnom satu“ u prethodnoj godini preletalo je 3,069 letelica.

Interesantna statistika za 2018. godinu je i procentualna zastupljenost tipova civilnih putničkih aviona iznad navedenih teritorija. Najčešći tip aviona koji je preletao Srbiju, Crnu Goru i Kosovo je Erbas u svojim najzastupljenijim varijantama.

Kad je reč o procentualnoj raspodeli sabraćaja na aerodromima Srbije i Crne Gore šampion je i dalje Beograd sa 69% ostvarenog sabraćaja, Podgorica sa 15%, Tivat 13%, i Niš 3%.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Dr

Porazavajuce je koliko je „Unit Rate“ koji Srbija uspeva da obezbedi manji u odnosu na onaj koji komsijska Hrvatska uspeva. To je realan pokazatelj kvaliteta i obima pruzenih usluga (ili nedostataka istih) iako Srbija ima vise preleta od Hrvatske ipak naplacuje manje novca na kraju….

I da se razumemo, nije ovo nikakav nefer odnos prema nama, ovo je cisto proizvod nase gluposti, nesposobnosti, nepotizma, neodgovornosti i stranackog zaposljavanja….to nas u ovom slucaju (ne kazem da je Hrvatska dobra ali na njihovom primeru) ovog posla kosta 45.04-32.92 = 12.12 Unit Rate-a pa pomnozite sa brojem preleta i terminalnih usluga i opa…eto ga…

Odgovori
Mi

Mislim da ovaj zadnji komentar je u najmanju ruku neosnovan da nekazem nesto grubljeDali drug Traser zna za zadnje prisnanje i pohvale koje je dobila nasa kontrola letenja od Euro Kontrola gde je kontatovano da smo vodeci po kvalitetu i obimu posla a i bezbednosti u ovom delu EVROPE Naravno uvek ce biti nezadovoljnih ljudi sto oni nisu u kontroli letenja zaposleni kao oni bi bolje radili Nejmomo biti smesniMeni smeta kad se kaze Srbija Crna Gora i Kosovo Valda Srbija sa svojom pokrainom Kosovo i Crna Gora

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: [TREĆI DEO] Izraelsko-iranski rat: Kakav je učinak imala protivraketna odbrane Izraela i savezničkih snaga?

Haval Zorane na detaljnoj alalizi! Apsolutno se slaem da je ovo bila samo runda #1 raskrinkavanja Irana. Pauza je bila neophodna vise za Izrael nego za Iran zbog velicine i kapaciteta svega neophodnog. Da nisu morali da pauziraju, sigurno bi nastavili jer su jako daleko od cilja.

08. Jul 2025.Pogledaj

Miloš77 na: [TREĆI DEO] Izraelsko-iranski rat: Kakav je učinak imala protivraketna odbrane Izraela i savezničkih snaga?

Vlado, da je Izrael bio sposoban da vodi operaciju dalje, apsolutno bi nastavio. Nema logike da pauziraju kada im ide tako dobro. Nema nikakve logike da se ostavi iranski raketni potencial ako moze da se unisti. Stali su jer su morali. Ne aboravite koliko kosta svaka raketa presretac navedena gore, i ne zaboravite da se…

08. Jul 2025.Pogledaj

radovanovic na: General stao na čelo makedonske Direkcije za zaštitu i spasavanje: Počelo ubrzano rešavanje starih problema

Pa i kod nas nije ništa bolje, u trenutku kada je upitno na koji način ćemo remontovati Mi-17 a svi znamo zbog čega a čiji remont se bliži mi nemamo niti jedan avion koji bi gasio požare već to rade helikopterske jedinice čiji je sat leta astronomski i kojima to nije osnovna namena, milion puta…

08. Jul 2025.Pogledaj

iba na: [TREĆI DEO] Izraelsko-iranski rat: Kakav je učinak imala protivraketna odbrane Izraela i savezničkih snaga?

koliko samo da kažem hvala na vašem trudu i ljudskosti da podelite vaše znanje sa svima, hvala i tangu za ovakvu otvorenost. Ovi dogadjaji su bili predodredjeni okolnostima, bilo je junaka koji su hteli da zaustave sukob. Sve više ide ka opciji 1) Iran pravi svoju atomku i ceo bliski istok ode u pepeo 2)…

08. Jul 2025.Pogledaj

Rafal na: [TREĆI DEO] Izraelsko-iranski rat: Kakav je učinak imala protivraketna odbrane Izraela i savezničkih snaga?

Vlado Za nastavak operacije su bili spremni i jedni i drugi ali na kraći period. Nema Izrael bez amera resurse da vodi duži rat protiv Irana. Izrael je pretrpeo takođe velika razaranja gradova. Nije vezano za ovu temu ali je u indiji objavljen spisak poginulih u sukobu sa Pakistanom i među njima su 4 pilota…

08. Jul 2025.Pogledaj