Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
[INTERVJU] Nenad Miloradović: Nabavljaćemo još Erbasovih H145M, opremamo ih sa domaćim vođenim oružjem, Gazela i Mi-17 podjednako važni
Dvadeset minuta priče sa pomoćnikom ministra odbrane za materijalne resurse o trenutnom stanju nabavki i modernizacija za srpsko RV i PVO

[INTERVJU] Nenad Miloradović: Nabavljaćemo još Erbasovih H145M, opremamo ih sa domaćim vođenim oružjem, Gazela i Mi-17 podjednako važni

Ministarstvo odbrane planira da nabavi još, pre svega borbenih, helikoptera H145M. Ruski helikopteri trebalo bi da dođu dva meseca ranije od planiranog datuma, Orao 2.0 je prioritetni program za što skorije uvođenje u RV i PVO, Specijalna brigada je tražila „Zolja dron“. Ovo su ukratko najbitnije stavke koje je istakao pomoćnik ministra odbrane za materijalne resurse dr. Nenad Miloradović u intervjuu za Tango Six poslednjeg dana ovogodišnjeg sajma Partner.

Kako je rekao, potrebe za helikopterom H145M za RV i PVO ne završavaju se na trenutnom broju. Razlog nabavke ove letelice po njegovim rečima je činjenica da stoji tačno između dva druga tipa helikoptera:

– Zašto smo uzeli baš ovaj Erbasov helikopter a oni imaju toliko raznovrsnu gamu proizvoda? Ovaj helikopter tačno je na sredini između Gazele koju planiramo da ostavimo u funkciji i helikoptera Mi-17 koji će i dalje biti srednji transportni helikopter RV i PVO. Sa H145M smo dobili trenutno najmoderniju tehniku, tehnologiju, počevši od HForce sistema.

Svetla budućnost za H145M čije će borbene verzije dobiti obeleživač ciljeva i domaće vođeno naoružanje / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Zašto baš ovaj broj naručenih helikoptera? Da bi na adekvatan način i odgovarajućim tempom primili novu tehniku, proradili njenu doktrinu, integrisali domaće naoružanje. Idemo ka domaćem vođenom oružju za H145M, za to će nam trebati i elektro-optički sistem sa obeleživačem.

Prvi put smo opremili RV i PVO odgovarajućim helikopterom za SAR i CSAR. Kao što ste čuli od predsednika H145M priča tek počinje, potrebe Vojske Srbije za ovim helikopterom su veće, broj od samo tri borbena primerka nije dovoljan. – rekao je Miloradović.

Protivoklopne rakete Pauk i 2T5 naći će se na H145M i Mi-17 / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six
Specijalna brigada Vojske Srbije tražila je „Zolja dron“ kao dopunu taktici upotrebe Malog Miloša / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Dodao je da nabavka ruskih helikoptera teče po planu, da se mogu očekivati i dva meseca ranije.

Miloradović je takođe pojasnio zbog čega je napravljen koncept „Zolja drona“, kako napreduje projekat Orao 2.0, šta ima novo u PVO segmentu, ispričao nam je novosti o unapređenoj verziji rakete Munja ali i drugim vođenim raketama koje će u perspektivi opremiti Gazele, H145M i helikoptere Mi-17.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

da

Cemu navodna nabavka pancira ako se tezi da pasars ima donekle slicnu ulogu,ukoliko su istinite price da mi mogao biti mistral instaliran na pasarsu,plus ovaj protivavionski top…nije to na nivou pancira ali nekako ide u tom pravcu

Odgovori
Ž

Не могу се поредити ПАСАРС и Панцир, реч је о системима другачије намене.

Be

@daniel

PASARS bi sa Mistralom imao maximalni vatreni domet od 6-8 km po daljini a Pancir 20 km.

Mislim da ce se PASARS kretati sa oklopnim jedinicama, stiteci ih i podravat ih i sa dejstvom po kopnu.
A Pancir ce sluziti za zastitu vaznih objekata ili vecih PVO sistema kao S-300 od vazdusnih napada.

Pe

@Zivojin
Zivojine,jedno pitanje, sta bi bilo onda sa strelom 10,ako je menja pasar/mistral, jel bi je povlacili u rezervu?

Pv

Ali to je nova verzija Mistral i nisu hteli da kazu koji domet ima ali na wikipedia pise da taj novi ima domet 10km gore i 8km daljina.
Bolje da su uzeli izraelske Python 5 ili Derby sto izraelci imaju na PVO Spyder.
Imaju verziju kratkog dometa i srednjeg , onda smo mogli da uzmemo kratkog dometa.

Ek

Za jedno sam siguran, a to je da zolja dron neće zaživeti (bar ne u ovoj konfiguraciji). Quadcopter sa vertikalno postavljen motorima ima relativno malu brzinu, kada tome još dodamo 4 zolje koje dodatno pogorasavaju aeordinamiku i imaju mali domet dobijemo glinenog goluba velikih dimenzija. Trebaju razvijati manje brže dronove koji bi navodili artiljeriju ili bili kamikaze.

Odgovori
š

Slažem se . Ovo je glupost ,barem ovako kako izgleda sada. Kao da su plastelinom zalepili zolje za predimenzionisani kineski dron komericijalne izrade. Moze i mora to mnogo ,mnogo bolje i vizuelno i upotrebno

Be

@Ekonomista

To je samo prvi prikaz. Negde se mora poceti.

Setite se kako je izgledao prvi Lazar ili prva NORA se neoklopljenom kabinom.

Ovakvi veliki dronovi bi trebali delovati samo nocu.

Al

Rekao je covek da je ideja koriscenje u urbanim zonama. Tako da realno, brzina tu i nije bitna.
Moja neka „opaska“ je da mi pored EDePro Strsljena, sam projekat totalno redudatno izgleda. Nek se kompletira Strsljen, istu ulogu moze da vrsi. Modularna platforma koja moze da vrsi razlicite zadatke u razlicitim uslovima u zavisnosti od opreme i naoruzanja. Jedan sistem pokrije sve. Em jeftinije, em efikasnije, em se vise ljudi moze brze i lakse obuciti kad je jedan sistem u pitanju. Naravno nakon uvodjenja u narouzanje, lakse ce ga i prodati inostranim kupcima i vratiti investiciju.

Yo

Upravo je ovo genijalna improvizacija u duhu KISS principa i radiće posao ništa slabije od mnogo nabudženijih, a jednako ranjivih ali i skupljih modela.
Ljudi iz spec. brigade su integrisali raketice na kvad u skladu sa sopstvenim potrebama, dok ostali čekaju kineska rešenja i dronove…
Neka dron bude ekonomičan i radi makar samo jednu stvar – ali besprekorno…
Jeftina platforma koja se može masovno primeniti sastavljena od onoga sa čime se raspolaže. Savršenstvo je u jednostavnosti…
Ne mora sve biti max haj-tek i više od onoga što je neophodno, a svakako će vremenom evoluirati…

Vl

Quad leti minimum 25-30 m/s, tako da sporo nikako nije. Imace problem u urbanim zonama sa signalom predajnika/prijemnika. Ja bi borbenu stanicu stavio ispod rotora jer u ovoj konfiguraciji ne moze da gadja ciljeve ispod a i quad je stabilniji kad je teziste ispod rotora\IMU-a.
Volim/imam/praavi/letim multirotore i rado bi provozao, a bogme i ispalio koju zolju.
Tako da nudim usluge pilota\strelca besplatno :).

op

Pa meni je i ova Pauk ATGM nekako nezgrapna sa ovim krilima. Pretpostavljam da zbog istih ima veći domet, ali ovako manje jedinica može da se podveša. Rusi su odavno sve stavili u kontejnere uz sklopive letne površine i uštedeli na prostoru. Opet mi je veoma čudna ova nabavka od Erbasa, jer varijante Mi-24/35 nose određen broj vojnika, a daleko su efikasniji i otporniji. Pretpostavljam da je u pitanju dodvoravanje zapadnim kompanijama i političarima.

Odgovori
jo

Okreni obrni nista nam ne valja ,gore neko napisa da dron ne valja a Miloradovič koga lično prezirem lepo kaže PO ZAHTEVU SPEC BRIGADE , da li iko ovde razmišlja da su oficiri te brigade pregazili mnoga ratišta i verovatno znaju zašto . Ajde radujmo se bar nečemu novom .

Al

Videcemo kako ce gotov proizvod biti zavrsen i kako ce izgledati konacka integracija, mozda i bude lanser sa vise raketa. Helikopteri Mi-35m ne mogu da rade SAR i MEDEVAC misije kako sto to mogu H145m, pa cak ni MI-17 ne mogu sa tom pouzdanoscu. Inace je platforma Mi-24 poznata kao jako zahtevna za letenje, dok H145m ima autopilot i najnoviju avioniku, posada je maksimalno rasterecena, zatim sve od svetala, preko dizalice i opreme unutar helikoptera je za te zadatke neuporedivo bolje odradjeno kod H145m nego kod bilo kog ruskog helikoptera. Da me ne razumete pogresno, ja sam veliki fan tih platformi, uvek bi pre uzeo Mi-17 nego Pumu npr. ali konkretno ovde prosto niko nema sta da trazi pored H145m. Cak su i SAD uzele licencu za poprilicnu kolicinu istih. Iz izvestaja nemacke vojske vidimo da je i kod njih ubedljivo najpouzdaniji helikopter kojeg poseduju.
Ovakav helikopter nam je bio neophodan vec previse dugo vremena i meni licno je jako drago sto ce RV i MUP biti opremljeni bas ovim masinama.
Za CAS i protiv oklopnu borbu su i naruceni Mi-35m, a sve ostale podjednako bitne zadatke ce raditi ova masina i Mi-17 u zavisnosti od obima i kompleksnosti

Br

@Al-41F1
Razumljiva je potreba za H145M u neborbenim misijama ali cemu Hforce? Ako su nasi procenili da prica sa vodjenim i nevodjenim naoruzanjem za izvoz moze da uspe zasto da ne uzeti 3 komada za testiranje i marketing. Kao sto smo procitali nabavljace se jos pogovoto borbenih H145M

Hu

Citao sam da ti vojni naurozani H145M imaju nemacki sistem odbrane sa IC mamcima sto nemci koriste isto jel tango six zna nesto?
To treba za Mi35M isto da imaju odbranu i neki Mi17V-5 i Super Pume.
I da neki imaju sistem ometanja.

Mi

Lepo komentarisete ali mi trenutno imamo stucnjaka za sve to je pomocnik Ministra doktor Nenad Miloradovic nazalost on postavlja sve standarde kad je vojska u pitanju ili barem o njima odlucuje cak i ako je Ministar imam utisak da je i marketing menadjer konpanije SDPERa To tako izgleda i jos gore vecina ljudi koji se bave namenskom industrijom tako misle Nazalost on je nadredjen i nasim svim vojnim strucnjacima. Ja bih voleo da svaki segment vojni kad se komentarise vidim adekvatnog aktivnog vojnog strucnjaka a ne njega On neka u ministarstvu obezbedjuje sretstva za vojsku na osnovu planova i unapredjenja aktivnih vojnih stucnjaka a ne on da bude taj Oprosti cete mi na ovakvom komentaru ali to je nasa stvarnost

Odgovori
Al

Lepe vesti stvarno.
Iz izjava se da zakljuciti kako nam fali inzenjerskog kadra u ovom sektoru, a i novca, jer sertifikacije na drzavnom niovu radimo „serijski“ sto znaci da fali ljudi. Prvo je bio plan Orao2.0, pa su zatim privremeno helikopteri dobili primat(razume se), pa kad se zavrsi ta sertifikacija, tek se nastavlja sa Orlom, pa cemo sertifikaciju vodjenih sredstava na ruske platforme raditi nakon toga, a nista od navedenog paralelno. Da li iz finanijskih, da li iz nedostatka „ljudskih resursa“, ne znam. Imajuci to u vidu, obzirom na kapacitete, pre svega finanijske, stvari se odvijaju i vise nego dobro.
Svaka cast ljudima koji su radili na tim projektima, rezultati su ogromni.
I pre nego sto neki upute kritike sta valja, sta ne valja i da uporedjuju sa TT karakteristikama nekih sistema iz multimilijarderskih projekata, prvo se zapitajte sta vi mozete da konstruisete, pa tek onda krenite u pljuvacinu. Siguran sam da visoko-kvalifikovanih ljudi u ovoj bransi ima na T6 portalu, ali od njih se obicno dobije „konstruktivna kritika“, a ne samo omalovazavnje.
Hvala za jos jedan intervju T6

Odgovori
Br

Pod pretpostavkom da cemo kupovati jos Mi-35M i Mi-17V-5, koliko nam H145M treba? Takodje cemu nabavljati HForce za ove helikoptere ako ne za marketing i ispitivanje domacih platformi. Takodje pod predpostavkom da HForce ide i na H125m i H225M dali bi to znacilo da i buducim korisnicima tih platformi bez vecih dorada mozemo prodati svoje sisteme. Takodje koja je poenta naoruzavati Mi-17, marketing isto? Ili se ide na predpostavku da da je moguc slucaj da vojsci stvarno treba u ratnim okolnostima dodatna vatrena moc iz vazduha. Takodje prema MO Momi je urucen samo sertifikat za odrzavanje gazela a ne i remota i sertifikat za H145M. Jel to to sto se tice saradnje ili se ceka da osposobimo centar za H145M i proizvodnju rezervnih delova po standardima Airbusa ili nas mozda cekaju da narucimo jos za siri industrijski paket

Al

@Brad
Problem oko dodatnih nabavki je sto su to samo pretpostavke za sada i niko zapravo ne zna kako ce se nabavke dalje odvijati iz budzetskih razloga. Evo ja licno sam skeptican, nemojte mi zameriti.
Sto se tice Hforce, ovog puta se odradila prava stvar, a to je da se islo na „ceo paket“. Takodje ne bih potcenjivao vatrenu moc tih helikoptera. E sad ako u zoni dejstva postoji ozbiljna trupna PVO, naravno da ni jedan helikopter ne moze tu da leti(ukljucujuci i Apaci ili Mi-28), ali ako su pretnja, sto obicno i jesu, manpads sistemi i lako naoruzanje, H145m je zasticen.
Poenta naoruzavanja MI-17? Prosto, postoje nebrojene armije sa tim helikopterom u svom sastavu, koje nemaju dodatnog novca za specijalizovane platforme tipa Mi-35 ili Mi-28, a naoruzavanje ruskim paketima im je skupo. Ne vode svi rat protiv sofisticirano naoruzanog neprijatelja, tako da naoruzavanje apsolutno ima smisla. Ako helikopter moze uredno da pogodi cilj sa 5+km daljine, oklop mu ne treba, zar ne? Mnogo je veca sansa da cete naleteti na paravojnu formaciju sa tenkom T-55, nego sa necim sto bi oborilo helikopter na toj daljini. Sa komercijalnog gledista, to sve apsolutno ima smisla.
Sto se tice remonta H145m, nerealno je da se on usvoji sada, a da je prvi helikopter tek ovih dana stigao u zemlju. Bice i toga sigurno.
Za Hforce i naoruzanje za H225m i H125m, morali bi da odradimo sertifikaciju za svaku platformu posebno, bez obzira sto su podsistemi isti jer letne karakteristike nisu iste, opterecenja, nosivost, softver se mora doraditi, ozbiljan je to posao.

Br

Itekako nam fali jos h145m na SAR, CSAR, MEDEVAC misijama, zar nije bolje alocirati resurse u nabavku helikootera specijalizovanih za to nego dokupnju hfroce opremljenih helikoptera? Sem toga vec idemo na specijalizovanu platfonmu u vidu Mi-35M

Al

Nije dovoljno velika razlika u ceni da bi se to postiglo. Jeste treba jos platformi, slazem se, ali ko ce da leti? Po meni, sad kad je to tu, treba sto pre krenuti sa mladim kadrom i na to fokusirati svu energiju.
Pa eto i na primopredaji, ne zna se ko je matoriji i ko ima veci stomak. Mogu da se uvrede ljudi slobodno, ali odbijaju klince na VA zbog gluposti koji su u 30 puta boljoj formi nego 2/3 pilota….
Mi se ovde cesto fokusiramo na tehniku, ali ne lezi tu kvalitet jednog RV. Na vezbi u Rusiji, njihovi piloti sa 20 i kusur godina su imali vise naleta nego nase staresine i o cemu mi onda da pricamo?

Ne prijavjuje se dovoljno dece za VVA. A kriterijum mora da postoji. Nije sve ni u imanju ili nemanju stomaka. A za tehnicare je tek posebna prica. Nece deca da se skoluju i rade u vojsci za platu manju od proseka u drzavi.

Al

@Paqe
Ne bih komentarisao na tu temu, jeste ne prijavljuju se dovoljno, ali nije to bas „nece deca, a mi jadni ne znamo sta cemo“. U principu prodje ko treba i kad ne treba, a cesto ko treba, ne prodje, ako me razumete. No slozio bih se da prosto retko ko je lud da se skoluje toliko da bi radio za bednu platu.

Br

https://www.janes.com/article/87950/serbia-hungary-to-jointly-develop-defence-systems

Madjari nabavljaju 20 komada sa Hforce takodje mozda nabave nesto za H225 i Mi-17. Sanse su dobre da ce ih opremini navim naoruzanjem imajuci u vidu sa vec imaju sovjetsku tehniku siroko rasporostranjenu po celoj armiji

Odgovori
Pe

Odlican intervju! Sjajne vijesti plus da dodam da se iskolovala prva klasa pilota specijalno za borbene helikoptere posle vec daleke 1998 sta jos dodati…Samo naprijed! :)

BS

Je l moguce da je opet rekao „ocekujemo do kraja godine”? Posto je ovo vec treca ili cetvrta godina kako pominje kraj godine. Da je rekao do tridesetog decembra, mozda bih se i upecao da probam da poverujem, ovako nista. Pa tolike rakete razvijamo da bi samo zbog toga piloti u TOC-u morali da rade u tri smene. Ne bi znali koji dan koju testiraju, Pauk, VRVZ-200, VRVZ-24, LVB-250F, vodjena Munja, integracija R-60, M-16D, sigurno sam nesto zaboravio. Verovatno lansiraju i nedeljom ovi iz TOC-a, ko to da postigne? Kako sleti avion odmah kaci drugu i na poligon lansiraj, jos rece da ce da ugrade svasta u nos aviona, pa integralno ceono staklo.

Koliko ce ovo zezanje samo da nas kosta vremena i novca?

Odgovori
Al

Prosto fali kadra i novca za sertifikaciju tj. kompletiranje projekata. Imamo taj jedan centar, ogranicen broj ljudi, a treba gomila sistema da se zavrse. Prosto prirodno je da se stvari maksimalno rastegnu. Eto npr. Orao je poceo, pa stao, pa poceo….videcemo. Ne znam ni da su krenula letna ispitivanja uopste. Moraju dici plate i privuci nove mlade ljude, ne moze drugacije. Svaka cast stvarno na projektima, samo sporo ide testiranje, a jos sporije uvodjenje u naoruzanje.
Ne znam kako misle da izvezu nesto sto je „u fazi testiranja“. Ok mozda se omakne jednom, dva puta, ali mnogo vise od toga tesko

Pa

A mali milos(joj al mi smeta ime oruzje treba iimati opasno ime mali predator ili tihi ubica.
Ali nerazmem zasto specijalci traze malibmilos sa cetiri zolja koji nemogu nista da probijiu, bolje da su koristili Rpg-7 ili Rpg-Osa termobaricnim raketama ili oba.
Ili Osa ili strsljen ali da ih naprave manje.
Nasi trebaju kao kinezi samo da dibijemo tehnologiju da kupimp 8-10 Svedskih carl gustav M4 sto amerikamci sad kupuju na veliko i Svedska, Finska i jedan od najboljih u svetu i puni se nazad. Udjite na SAAB.com i vidite moderne oruzje kao mina 120mm tkz airburst koji detonira u vazduhu i kugle i srapnel leti 360 stepeni i 200odsto vise efektivna i domet 8.5km.
Ili pametne bombe za raketne bacace koji su tako precizni na 100+ km.
Artiljeriski radar Arthur sto su britanci u afganistanu koristili uspesno on vidi 100 projektila. Radar SAAB 4x srednjeg dometa AESA . I moderni sistemi komunikacije i sprave za ometanje i protiv ometanja i tu su Svedjani mnogo jaki.
Trebamo malo od njih nesto da kupimo kao ove mine 120 mm pa da nasi prave skoro iste ja se pitam zasto nisu vec.
Beloruski ATGM Shenshen vodjen laderom 2.5km bi bio dobar za nas ako nemamo za samo 30-40 kornet-e za pocetak i ugovor da se u roku od 3 godine kupe jos 50-60.
Ili Spike 10 lansera za pocetak i rakete Spike LR -lomg range i MR srednji domet i neka ER eekstra produzeni domet. .
10 lansera i 130 raketa zs pocetak.
Kineski HJ 16 valjda je kopia Spike isto ako dobijemo bolju cenu ili mali ktedit 10lansera i 100 raketa. I dobijemo tehnologiju otvorimo raketu i vidimo kako je motor napravljen i glava sto vodi raketu i sve dtugo i onfa mozemo nesto slicno sami da pravimo.
Od kineza WS 43 loitering munition kao izraelski harpy on ispali mini krstarece rakwte/dron koji leti 25-30 min i trazi metu i ksd nadjje uleti. Rusi imaju slicnu za smerch rakets se otvori u vazduhu izadje psdobran i visi ispod dron otvori krila i okrene se horizontalno i upali rakwtni motor i leti 20min 900km/h i radarom trazi jer prepoznaje razlicita vozila , bunkere, artiljeriju itd i kad nadje uleti kamiksze dron.
I srbija bi trebala jeftine kaniksze dronove da pravi pa kad talas od 50 dodju nece biti lsko fa ih poskidaju posebno sko posle 5 min dodje drugi talas jos 40.

Odgovori
Al

SAAB je odbio vojno-tehnicku saradnju sa Srbijom poslednji put. Miloradovic je gore objasnio upravo da je prednost nasih vodjenih sredstava sto su tehnicki dosta napredna, ali kostaju neuporedivo manje. Tu lezi odgovor na sve. Nije samo cena sredstva, treba to uvesti u naoruzanje, obuciti ljude itd.

So

H145M zameniće kao mali transportni helikopter Gazele koje su najveća promašena investicija RV jer osim za prevoz generala nisu imale apsolutno nikakvu drugu namenu. Name trebaju samo Mi-17, transporetni i Mi-24, jurišni, sve ostalo je bacanje para.

Odgovori
zo

Mešetariti, kupovati i trgovati sve i svašta može imati dalekosežne posledice..izgleda da se struka povlači ispred trgovine i politike. Izgleda da se polako gubi koncept razvoja RViPVO i da se gomila veliki broj vrsta i tipova naoružanja..imati svega po malo znači imati veliki broj malih sposobnosti. Obezbediti potrebnu održivost i raspoloživost nabavljenih sredstava i onih koji će se nabaviti, biće noćna mora za logistiku. Mislim da nije mnogo pametno odstupati od nekih načela struke. Revitalizovati RViPVO je neophodno u celini ali ne na ovaj način. Pogledajmo za 5 godina kolika je cena ovakvog pristupa,

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs