BEG airport status
LYBE 1908:30 Z VRB°02KT CAVOK 14/06 Q1024 NOSIG=
[NAJAVA] DCV organizuje međunarodnu radionicu i godišnju vežbu traganja i spasavanja „SAREX 38-19“ Vojska, Policija, Crveni krst, Gorska služba spasavanja, klinički centri, vatrogasci. Svi na istoj misiji ukoliko se desi udes civilnog vazduhoplova / Foto: DCV

[NAJAVA] DCV organizuje međunarodnu radionicu i godišnju vežbu traganja i spasavanja „SAREX 38-19“

Direktorat civilnog vazduhoplovstva (odnedavno i na Instagramu) 16., 17. i 18. septembra organizuje dva velika događaja posvećena tematici traganja i spasavanja. Srbija će u ova tri dana postati regionalni centar razmene znanja, iskustava i najboljih praksi u oblasti pretrage i pomoći civilnim letelicama koje su u opasnosti ili su doživele udes.

Kako je saopšteno iz DCV-a 16. i 17. septembra biće održana Međunarodna ICAO radionica na temu traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu u saradnji sa kancelarijom ICAO-a za Evropu i Severni Atlantik (ICAO EUR/NAT).

Drugog dana radionice 17. septembra na Aerodromu „Nikola Tesla“ (na poligonu Vatrogasno-spasilačke jedinice) biće održana demonstracija procedura i postupaka u slučaju udesa većeg vazduhoplova u blizini aerodromske zone uz učešće helikoptera Helikopterske jedinice MUP-a.

Dan kasnije, 18. septembra na aerodromu Vršac biće organizovana godišnja vežba traganja za vazduhoplovom i spasavanja lica punog kapaciteta naziva „SAREX 38-19“. Ova vežba biće do sada najveća simulacija udesa letelica i aktiviranja celokupnog civilnog i vojnog sistema traganja i spasavanja Srbije.

Ovogodišnji SAREX biće interesantan i po premijeri novih Erbas helikoptera na jednoj vazduhoplovnoj vežbi od njihovog dolaska u Srbiju. Planirano je da učestvuju po jedan SAR opredeljen H-145M RV i PVO i Helikopterske jedinice MUP-a.

Ovako je bilo na prošlogodišnjem SAREX-u:

SAR radionica u saradnji sa ICAO

Regionalna kancelarija ICAO-a u saradnji sa DCV-om pokrenula je projekat održavanja međunarodne radionice na temu traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu za svih 56 država koje se nalaze u ICAO EUR/NAT regionu. Događaj će se održati u Beogradu, 16. i 17. septembra 2019. godine, u hotelu Hajat:

– Pored predstavnika država iz ICAO EUR/NAT regiona, kojih ima preko 50, očekuje se da događaj okupi i predstavnike međunarodnih vazduhoplovnih organizacija, kao što su ICAO, EUROCONTROL, COSPAS-SARSAT, Evropske komisije, IATA, EASA, CANSO i IFALPA.

ICAO EUR/NAT kancelarija je pripremila i uputila pozivno pismo, a veliki broj zemalja i međunarodnih organizacija već je potvrdio svoje učešće.

Organizacija radionice na temu traganja i spasavanja u Republici Srbiji, dolazi kao rezultat prepoznatog kvaliteta rada Direktorata, a što je i sam ICAO potvrdio nedavnom proverom rada naše institucije, kada je utvrđeno da je stepen usaglašenosti sistema civilnog vazduhoplovstva u Republici Srbiji, sa međunarodnim standardima i preporučenom praksom 93, 3%, što našu zemlju svrstava na 5. mesto u Evropi. – saopšteno je iz nacionalnog vazduhoplovnog regulatora.

Ove godine Belovi će i dalje pretraživati ELT ali će novi Erbasovi biti zaduženi za evakuaciju i transport unesrećenih / Foto: DCV

Najveći SAREX do sada

Kako je najavljeno iz DCV-a ovogodišnji SAREX biće najveća i najkompleksnija vežba angažovanja svih segmenata sistema pretrage i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu. Na aerodromu „Nikola Tesla“ (poligon Spasilačko-vatrogasne jedinice) i aerodromu Vršac SMATSA Pilotske akademije biće simulirani udesi nekoliko letelica, novi Erbas helikopteri vojske i policije obavljaće pretragu za realno aktiviranim ELT predajnicima i evakuaciju unesrećenih, RCC centar DCV-a koordinisaće sve aktere i službe kao i medicinsko zbrinjavanje povređenih i njihov transport do zdravstvenih ustanova:

– U skladu sa usvojenim godišnjim planom vežbi Sektora za traganje i spasavanje Direktorata civilnog vazduhoplovstvu Republike Srbije, 18. septembra 2019. godine, planirano je održavanje godišnje vežbe traganja za vazduhoplovom i spasavanje lica punog kapaciteta po nazivom „SAREX 38-19”, na aerodromu Vršac.

Vežba ima za cilj uvid u pripremljenost i tehničku osposobljenost angažovanih učesnika u sistemu za pružanje usluga traganja za vazduhoplovom i spasavanja lica u civilnom vazduhoplovstvu Republike Srbije kroz sprovođenje različitih scenarija udesa civilnog vazduhoplova.

Pored predstavnika Direktorata, planirano je učešće pripadnika Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije, Ministarstva odbrane Republike Srbije, Ministarstva zdravlja Republike Srbije, Кontrole letenja Srbije i Crne Gore SMATSA doo, Crvenog krsta Srbije, Gorske službe spasavanja, kao i predstavnika lokalnih spasilačkih službi.

Na vežbi će biti prisutni i posmatrači u okviru regionalne saradnje, a kao aktivnosti Regionalnog savetodavnog komiteta za traganje i spasavanje u civilnom vazduhoplovstvu (RASARAC), uspostavljen na inicijativu Direkatorata i Evrokontrola.

Očekuje se prisustvo državnih zvaničnika, predstavnika angažovanih ministarstava, agencija i organizacija uključenih u sistem traganja i spasavanja u civilnom vazduhoplovstvu Republike Srbije. – saopšteno je iz DCV-a.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

S

To je iziuzetno vazan pokazni seminar To pokazuje koliko je nasa zemlja posvecena unapredjenju ovakvih obuka u vazduhoplovstvu Svakako ovo je pokazatelj da je nas DCV kao i Kontrola letenja u Svetskom vrhu Vazduhoplovnih organizacija

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Ja istinski ne znam jel vi uoće čitate što sam vam napisao ili slijepo vidite samo ono što vjerujete i do vas ne dolaze riječi. Ajde pokušat ću još jednom: Širokotrupni avion, pa bio on i na liniji od sat vremena, jest analitički argument sam po sebi. On znači bitno veće kapacitete na pojedinoj liniji,…

19. Sep 2019.Pogledaj

Sergej na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Petrovic Dusan Upravo zato je Turska uvidevši o kakvoj se prevari radi na elegantan način izašla iz programa F-35. Can not run, can not turn can not hide.... Usput im ponude po paprenoj ceni dokazano loš patriot. Pa su turci brže bolje da zakrpe rupu i koliko toliko zaštite svoje nebo otrčali i kupili stvarno…

19. Sep 2019.Pogledaj

дане na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Petrovic Dusan Drugo, svaki marketing strucnjak ce Vam reci da su sanse da Ruski avion bude konkurencija Airbus i Boeing-u nepostojece,ne samo, ali i zbog lose reputacije Rusa u postprodaji i bezbednosti (gledaj Sukhoi superjet). Нема то везе са маркетингом него са слободним тржиштем, слободним протоком људи и идеја и осталим глупостима.И Хитлер се својевремено…

19. Sep 2019.Pogledaj

дане na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

Mayer SRJ je posedovala rakete zemlja zemlja, zasto onda nisu gadjali Budimpestu, Tiranu i Sofiju? СРЈ није поседовала балистичке пројектиле имали смо само артиљериску ракету луну домета 70 км ,СФРЈ је имала 12 лансирних возила 6 је остало у Републици Српској ,а 6 је у Србији. У току рат у Босни испаљено је око 100…

19. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend