BEG airport status
Erbas i Air Race E u 2020. godini organizuju prvu trku aviona na električni pogon Evropski proizvođač aviona će raditi zajedno sa drugim partnerima kompanije Air Race E, uključujući i Univerzitet u Notingemu / Foto: Airbus

Erbas i Air Race E u 2020. godini organizuju prvu trku aviona na električni pogon

Kompanija Erbas juče je najavila globalno partnerstvo sa organizacijom Air Race E  koja ima u planu da 2020. godine održi prvu trku aviona na električni pogon, saopštio je taj evropski proizvođač.

Kako navodi, Erbas je zvanični osnivački partner Air Race E, a takmičenje ima za cilj da podstakne razvoj i usvajanje čistijih, bržih i tehnološki naprednijih električnih motora koji se mogu primeniti na vozila za urbanu mobilnost pa čak i na putničke letelice:

– Air Race E će pratiti format sličan popularnoj Air Race 1 seriji sporta poznatog pod nazivom „formula one air racing“. Osam aviona na električni pogon će se takmičiti direktno jedan protiv drugoga u uskom krugu od 5 kilometara, samo 10 metara iznad tla, i brzinom većom od bilo kojeg kopnenog moto sporta. –

Air Race E organizuje prvu trku električnih aviona / Foto: Air Race E

Tim povodom, tehnološki direktor Erbasa Gracija Vitadini (Grazia Vittadini) govorio je o značaju sradnje sa organizacijom Air Race E:

– Želimo da motivišemo proizvođače da pokažu svoje tehnologije kroz celi spektar električnih pogonskih sistema i komponenti. Ovo partnerstvo nam omogućava da pokažemo našu posvećenost da ostanemo na među liderima u oblasti električnog pogona i razvijamo novi ekosistem. –

O toj temi govorio je i direktor organizacije Air Race E  Džef Zaltman (Jeff Zaltman) i naglasio da je to partnerstvo značajan korak kada je reč o upotrebi električne energije u avijaciji:

– Ovo partnerstvo je značajna prektretnica u evoluciji električne energije u avijaciji. Zajedno radimo na stvaranju glavne platforme na kojoj se inovacije u električnom pogonu mogu razvijati, negovati i ubrzati. –

Kako najavljuje Erbas, taj evropski proizvođač aviona će raditi zajedno i sa drugim partnerima kompanije Air Race E, uključujući i Univerzitet u Notingemu. Univerzitet trenutno razvija prototip aviona za trke, koji se pokreće uz pomoć integrisanog električnog motora, baterija i energetskog električnog sistema.

Avion će pomoći u oblikovanju modela i pravila za inauguralnu trku Air Race E 2020. godine, ističu iz Erbasa.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

TheDictator na: Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

Tako je. Saglasan sam da se ovde bar moze cuti druga strana price, za razliku od USA. U toj diktaturi su dva 737 MAX-a morala da padnu, a jos nekoliko zamalo da padne, kako bi se tek onda cula druga strana price.

22. Feb 2024.Pogledaj

Yrraf na: Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

Ne razumem zašto USA, koja je država sa najvećim brojem avionskih nesreća (https://www.statista.com/statistics/262867/fatal-civil-airliner-accidents-since-1945-by-country-and-region/) proglašavate diktaturom, ali OK, svako ima pravo na mišljenje. Činjenica je da Boeing ima jaka politička leđa i da im FAA baš mnogo gleda kroz prste i da ih samo politička odluka države drži sigurnim od bankrota, ali nazvati ih diktaturom je…

22. Feb 2024.Pogledaj

Rex na: Direktor Avio Stara za Tango Six: Tekst na N1 mi je napravio štetu, ne vrbujemo Er Srbijine avio-mehaničare, nacionalna avio-kompanija nam nije jedini klijent

Samo nije dobro kada jednu stranu priče iznese čovek imenom i prezimenom na vazduhoplovnom portalu koji ne čita baš svako u Srbiji, a drugu stranu priče iznese mainstream medij, koji se hvali kao nekom nezavisnošću i objektivnošću, i koji čitaju milioni, sa udarnim naslovima tipa ugrožena bezbednost aviona, a sve se pozivajući na anonimne izvore…

22. Feb 2024.Pogledaj

Nikola P. na: [POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

Samo da konstatujem da ova greska ne bi mogla da se desi na standardnoj pisti na aerodromu Beograd, ali na umetnutoj pisti se desila. Kada udjes u pogresan voz, onda su sve stanice pogresne...

22. Feb 2024.Pogledaj

Lucky na: [POSLEDNJA VEST] Objavljen Preliminarni izveštaj udesa Embraera na letu JU324: Nije bilo tehničkih problema sa avionom, posada planirala da poleti sa D6

UVEK JE LJUDSKI FAKTOR!!! ZATO POSTOJE RIGOROZNE MERE U OZBILJNIM KOMPANIJAMA ,KOGA ZAPOSLJAVAJU!!! ZA TE OZBILJNE KOMPANIJE,NEKI TAMO SERTIFIKAT NE ZNACI NISTA,PILAZE SE KOD NJIH!!!NARAVNO DA JE TO ZA VAS SPANSKO SELO JER GLAVNI VEZE NEMAJU!!!!

22. Feb 2024.Pogledaj