BEG airport status
Erbas i Air Race E u 2020. godini organizuju prvu trku aviona na električni pogon Evropski proizvođač aviona će raditi zajedno sa drugim partnerima kompanije Air Race E, uključujući i Univerzitet u Notingemu / Foto: Airbus

Erbas i Air Race E u 2020. godini organizuju prvu trku aviona na električni pogon

Kompanija Erbas juče je najavila globalno partnerstvo sa organizacijom Air Race E  koja ima u planu da 2020. godine održi prvu trku aviona na električni pogon, saopštio je taj evropski proizvođač.

Kako navodi, Erbas je zvanični osnivački partner Air Race E, a takmičenje ima za cilj da podstakne razvoj i usvajanje čistijih, bržih i tehnološki naprednijih električnih motora koji se mogu primeniti na vozila za urbanu mobilnost pa čak i na putničke letelice:

– Air Race E će pratiti format sličan popularnoj Air Race 1 seriji sporta poznatog pod nazivom „formula one air racing“. Osam aviona na električni pogon će se takmičiti direktno jedan protiv drugoga u uskom krugu od 5 kilometara, samo 10 metara iznad tla, i brzinom većom od bilo kojeg kopnenog moto sporta. –

Air Race E organizuje prvu trku električnih aviona / Foto: Air Race E

Tim povodom, tehnološki direktor Erbasa Gracija Vitadini (Grazia Vittadini) govorio je o značaju sradnje sa organizacijom Air Race E:

– Želimo da motivišemo proizvođače da pokažu svoje tehnologije kroz celi spektar električnih pogonskih sistema i komponenti. Ovo partnerstvo nam omogućava da pokažemo našu posvećenost da ostanemo na među liderima u oblasti električnog pogona i razvijamo novi ekosistem. –

O toj temi govorio je i direktor organizacije Air Race E  Džef Zaltman (Jeff Zaltman) i naglasio da je to partnerstvo značajan korak kada je reč o upotrebi električne energije u avijaciji:

– Ovo partnerstvo je značajna prektretnica u evoluciji električne energije u avijaciji. Zajedno radimo na stvaranju glavne platforme na kojoj se inovacije u električnom pogonu mogu razvijati, negovati i ubrzati. –

Kako najavljuje Erbas, taj evropski proizvođač aviona će raditi zajedno i sa drugim partnerima kompanije Air Race E, uključujući i Univerzitet u Notingemu. Univerzitet trenutno razvija prototip aviona za trke, koji se pokreće uz pomoć integrisanog električnog motora, baterija i energetskog električnog sistema.

Avion će pomoći u oblikovanju modela i pravila za inauguralnu trku Air Race E 2020. godine, ističu iz Erbasa.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dejan na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Max Kao što sam i napisao u prvom postu jedino motori na obe letelice imaju kompaktibilnost pod uslovom da su na obe letelice PW motori. Oba motora se rade u arhitekturi 1-G-3-8-2-3, oba motora imaju BPR 12:1. Što znači da imaju dosta zajedničkih delova. Osnovna razlika je u dijametru fan-a kod PW1500 on je 73…

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

Perica Tako ne kazu ‘ugledno glasilo jutrnji/vecernji/index list’ nego samo prenose reči jednog hrvatskog generala.

03. Oct 2024.Pogledaj

Samo kažem na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

John C. Colton A NATO satcom kanal ima tačno kakve veze sa EU? Ili si u NATO ili nisi. Nema zaobilaznog puta.

03. Oct 2024.Pogledaj

max na: [EKSKLUZIVNO] Intervju sa rukovodstvom Er Srbije: Razvoj i nastavak transformacije kompanije, kada dolaze Embraeri i rezultati ovogodišnje letnje sezone

@Dejan A220 (bombardier c-serija) nema nikakvu kompatibilnost sa A32x serijom. Drugi type rating, druge tvornice, drugi dizajn, pa ni ta "sličnost" motora ne pomaže jer ni stock dijelova ne paše. Airbusu prvo predstoji mamutski posao da ga uvede u svoj proizvodni ciklus jer trenutno gubi novac na tom avionu na način kako ga (bombardier) proizvodi…

03. Oct 2024.Pogledaj

PasTom na: [ANALIZA] Detaljnije o Rafalu F4.1, verziji aviona koju će nabaviti RV i PVO Vojske Srbije

I Hrvatska i Srbija neće iskoristiti 50 % mogućnosti ovog aviona. Kako se to kod nas kaže: Kupio Mercedesa S klasu da sa njime ide po kruh u dućan.

03. Oct 2024.Pogledaj