BEG airport status
Erbas i Air Race E u 2020. godini organizuju prvu trku aviona na električni pogon Evropski proizvođač aviona će raditi zajedno sa drugim partnerima kompanije Air Race E, uključujući i Univerzitet u Notingemu / Foto: Airbus

Erbas i Air Race E u 2020. godini organizuju prvu trku aviona na električni pogon

Kompanija Erbas juče je najavila globalno partnerstvo sa organizacijom Air Race E  koja ima u planu da 2020. godine održi prvu trku aviona na električni pogon, saopštio je taj evropski proizvođač.

Kako navodi, Erbas je zvanični osnivački partner Air Race E, a takmičenje ima za cilj da podstakne razvoj i usvajanje čistijih, bržih i tehnološki naprednijih električnih motora koji se mogu primeniti na vozila za urbanu mobilnost pa čak i na putničke letelice:

– Air Race E će pratiti format sličan popularnoj Air Race 1 seriji sporta poznatog pod nazivom „formula one air racing“. Osam aviona na električni pogon će se takmičiti direktno jedan protiv drugoga u uskom krugu od 5 kilometara, samo 10 metara iznad tla, i brzinom većom od bilo kojeg kopnenog moto sporta. –

Air Race E organizuje prvu trku električnih aviona / Foto: Air Race E

Tim povodom, tehnološki direktor Erbasa Gracija Vitadini (Grazia Vittadini) govorio je o značaju sradnje sa organizacijom Air Race E:

– Želimo da motivišemo proizvođače da pokažu svoje tehnologije kroz celi spektar električnih pogonskih sistema i komponenti. Ovo partnerstvo nam omogućava da pokažemo našu posvećenost da ostanemo na među liderima u oblasti električnog pogona i razvijamo novi ekosistem. –

O toj temi govorio je i direktor organizacije Air Race E  Džef Zaltman (Jeff Zaltman) i naglasio da je to partnerstvo značajan korak kada je reč o upotrebi električne energije u avijaciji:

– Ovo partnerstvo je značajna prektretnica u evoluciji električne energije u avijaciji. Zajedno radimo na stvaranju glavne platforme na kojoj se inovacije u električnom pogonu mogu razvijati, negovati i ubrzati. –

Kako najavljuje Erbas, taj evropski proizvođač aviona će raditi zajedno i sa drugim partnerima kompanije Air Race E, uključujući i Univerzitet u Notingemu. Univerzitet trenutno razvija prototip aviona za trke, koji se pokreće uz pomoć integrisanog električnog motora, baterija i energetskog električnog sistema.

Avion će pomoći u oblikovanju modela i pravila za inauguralnu trku Air Race E 2020. godine, ističu iz Erbasa.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Perko na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Grob je težak "overkill". Pričamo o avionu za selektivnu i početnu obuku pilota pre nego što se pređe na Lastu. Dovoljno je da avion ima krila i duple komande.... Dakle, imperativ je da bude pouzdan, bezbedan i jeftin. Ne mnogo više od toga.

30. Apr 2025.Pogledaj

Markus1463 na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

@ KK tako će biti tj ići dok ne krenu u nekom sukobu da padaju ili da ih uništavaju na pisti kao bilo koji drugi avion. Jeste odličan Rafal, ali je ranjiv kao i svaki drugi avion, posebno od napada dronovima dok je na stajanci. A u takvim napadima ne pomažu ni kamponiri, ni antidron…

30. Apr 2025.Pogledaj

KK na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Tehnologija koja se koristi u lovcima 4+ generacije, ili nekih specijalizovanih aviona za el ometanje je toliko ispred znanja bilo koga od nas da ima malo smisla nesto udarati na tu temu. Da ne spominjem da je to sve neka tehnologija iz 70-ih i 80-ih. Ovo sto sada rade tipa Tempesta itd, pokazuje takav tehnoloski…

30. Apr 2025.Pogledaj

IvicaM na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Da, samo mu ime nekako simbolise gde smo dospeli i šta trebamo raditi... ima logike.. ;)

30. Apr 2025.Pogledaj