BEG airport status
Završen tender za izbor avio-prevoznika za PSO linije iz Niša; Jedina prijava Er Srbije Potpisivanje ugovora sa predstavnicima srpskog nacionalnog avio-prevoznika biće organizovano narednih dana / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Završen tender za izbor avio-prevoznika za PSO linije iz Niša; Jedina prijava Er Srbije

Međunarodni tender za izbor avio-prevoznika za 12 linija od javnog interesa okončan je, a do završetka je stigla samo jedna ispravna ponuda – ponuda avio-kompanije Er Srbija, saopšteno je iz Ministarstva saobraćaja. Potpisivanje ugovora sa predstavnicima srpskog nacionalnog avio-prevoznika biće organizovano narednih dana.

Kako navode, tokom postupka nije bilo primedbi na tenderske uslove:

– Avio-linije od javnog interesa, koje će biti organizovane sa Aerodroma „Konstantin Veliki“ u Nišu, određene su na osnovu analiza i interesovanja koje su pokazali okruzi južne Srbije.

Vlada Srbije je obezbedila sredstva u budžetu za naknadu troškova avio-kompanijama za vršenje usluge avio-prevoza iz Niša na sledećim linijama: Niš-Nirnberg-Niš, Niš-Frankfurt/Han-Niš, Niš-Rim-Niš, Niš-Hanover-Niš, Niš-Ljubljana-Niš, Niš-Salcburg-Niš, Niš-Bolonja-Niš, Niš-Budimpešta-Niš, Niš-Geteborg-Niš, Niš-Fridrishafen-Niš, Niš-Karlsrue-Niš i Niš-Tivat-Niš. –

Podsetimo, krajem marta ove godine Vlada Srbije donela je odluku o uvođenju PSO linija na niškom aerodromu, nakon čega je bilo i spekulacija o nameštanju tendera za srpskog nacionalnog avio-prevoznika što je Ministarstvo saobraćaja kasnije i demantovalo.

O pokretanju linija od javnog značaja u Nišu pisao je i naš redovni kolumnista Alen Šćuric.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Bo

Ovo sad ispade kao fiinansiranje Er Srbije na zaobilazni nacin

Odgovori
Le

Od prilike. Samo suptilno hahha

Sl

Nista novo. To se radi po citavoj Evropi ali i u komsiluku. Sve domace linije u Hrvatskoj su subvencionisane na ovaj nacin a mnoge strane kroz razne druge fondove „zajednickog oglasavanja“.

Be

@Bojan

Kad neke drzave mogu da subvencionisu LCCove samo da lete sa njihovih aerodroma, zasto onda da Srbija ne ucini tako nesto svojoj vlastitoj kompaniji?

Sa tim ne pomaze samo Air Serbiji nego i aerodromu Konstantin Veliki i gradu Nisu. Zapravo pomaze citavoj juznoj Srbiji, jer ce „gastarbejteri“ dolaziti cesce, sta znaci da ce na godisnjem nivou vise novca trositi u Srbiji.
A logicno je da ce i vise turista dolaziti ako im se olaksa dolazak.
Plus: verovatno ce i Albanci sa Kosova i Makedonije koji zive u Nemackoj, Austriji, itd. koristiti te linije, sta opet znaci dodatni priliv novca.

Iv

@Slobodan

Postoji razlika izmedju subvencionisanja domacih linija ili linija kojima LCC dovoze turiste u tvoj grad/region i linija koje ce koristiti gastarbajteri i pokoji niski turista koji bude zeleo da vidi Rim.

Pe

@Beli
Slazem se sa vama, ali ipak bi bilo bolje da su zajedno AS i Ryan. Mnogo ljudi gleda gde ima jectinih karata pa ide zato sto nikad nije bio(i ja pre 10tak godina). Realno sajt AS nece posecivati turisto (za Nis), a Ryan…..

Sl

@ Ivan

Sigurno je da je za Srbiju isplativije da dolazi gastosi sa zapada i ostavljaju novac nego sto je za Hrvatsku isplativo da jedan njen stanovnik iz Zagreba u Dubrovnik ide da poseti tetku…

Iv

@ Slobodan

Kod subvencionisanja domaćih linija nije poenta isplativosti, nego su one obično posledica saobraćajne izolovanosti mesta koje se povezuje, kao što je primer upravo Dubrovnika (2x treba preći granicu da bi se stiglo do glavnog grada) ili mnogih ostrva, npr. u UK.

Dodatno, gastarbajteri su već vezani za Srbiju i oni to čine svake godine, ne vidim potrebu niti logiku da ih se privlači jeftini(ji)m kartama.
Nije da će sada početi da dolaze oni gastarbajteri koji do sada nisu dolazili, niti da će dolaziti nešto češće.
Ne, dolaziće oni isti koji su dolazili i do sada, samo što će sad dolaziti avionom umesto autobusom.

Sl

@ Ivan

Naravno. Kod domacih subvencionisanih linija isplativost nije poenta (kao kod nasih zeleznickih linija na primer) ali to subvencionisanje ipak kosta a ne donosi nista kolektivu vec samo pojedincu.

Sto se tice gastarbajtera veruj mi da se jako varas. Ima jako puno onih koji su tek otisli i koje jos jako drma nostalgija i koji ce, ako mogucnosti to dozvole (a jeftine avio karte su te mogucnosti) dolaziti vrlo cesto u Srbiju na vikend sto sa skupim avio kartama ili autobukim prevozom uopste nije moguce.

Davno je proslo vreme kad su gastarbajteri dolazili jednom godisnje u Srbiju – sada se to dogadja mnogo cesce ali u kracim vremenskim intervalima uvek ostavljajuci pozamasnnu svotu deviza za srpske uslove.
I tu je subvencionisani avio saobracaj od presudnog znacaja.

BB

Bilo je neizvjesno do zadnjeg momenta 😄

Odgovori
Sl

S obzirom na izbor destinacija i jeste bilo neizvesno ko ce se javiti i sta ce biti odluceno. Da li ti zaista mislis da su linije za Hahn, Bolonju ili Fridrihshafen ponudjene zbog Air Serbie?
Pre ce biti da su tipovali da ce se neki LCC javiti a ovi ih iskulirali…

NI

Ako se neko od LCC i javio, da li mislis da je ispunjavao uslove iz raspisanog tendera?

Ma

Hocemo li saznati ko je dostavio nesipravne ponude ili da nagadjamo?

Odgovori
Ze

Ma nije bilo neispravnih ponuda, samo se Er Srbija javila. Ovo saopštenje je ala Zoki Ilić, tako i priča čovek, „jasno i precizno“. Ove destinacije je odredila Er Srbija i da, leteće na Han, Baden i ostale aerodrome gde lete pretežno loukosteri. To samo govori u kakvom su mentalnom stanju i u toj kompaniji i u ministarstvu.

Da

Jedan deo linija je bio idealan iskljucivo za Wizzair, niko drugi nema prednosti da leti recimo za Budimpestu. Deluje kao da Wizz namerno nije hteo da ucestvuje, navodno nemaju aviona. Kako onda imaju aviona za SKP i druga mesta?

Odgovori
da

Da su hteli mogli su malo sadržajnije da uđu u Srbiju. Bar pola linija je za njih napisano.
Ali nisu hteli…

NI

Nisu hteli ili nisu mogli? Ako dobro pogledas radpisan tender videces da je jedini AS ispunjavala uslove… Nigde nije receno ko se sve prijavio.

Ce

Onog dana kad smo saznali da ce se raspisati znali smo sta ce se dogoditi. Zasto nije niko drugi dostavio dokumentaciju, zato sto apsolutno niko, pa ni wizz nije ispunjavao uslove iz tendera.
Samo da mi je znati sta ce AirSerbija da radi po ovim aerodromima ili ce pokusati da leti sa Aviolet brendom?

Odgovori
Br

Molio bih urednistvo da prokomentarise buducu investiciju MTU Aero Engines AG u Srbiju. Kompanija se inace bavi proizvodnjom komponenti motora za Tornado, EuroFighter, F-16/15, A400, Tigar helikotper,remont motora V2500 za A320…

Odgovori
SI

Kako šta će raditi?
Kupićemo Tornade u Nemačkoj,upisane ko čaša, vozila baba (i njen sin doktor) I to samo nedeljom na pijacu.

Ek

Imate tekst već o tome na T6, otvara se servis avio motora. To baš i nije haj tek fabrika kao što su najavili, ali svako jeste dobra vest.

Ma

hvala lepo…letecu iz Skoplja radije..

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Da, svaka balisticka raketa je "hipersonicna", ako se to tako zeli predstaviti (iz propagandnih razloga)! Takodje svaka raketa koja ima neku vrstu navodjenja modifikuje svoju trajektoriju u zavrsnoj fazi, recimo prima GPS signal i koriguje putanju ili koristi interni INS. Raketa koja signifikantno menja brzinu i trajektoriju u terminalnoj fazi bez aerodinamickih povrsina, izbacuje mamce…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

@Miks To prosto nije tacno; Izrael je naveo da je ostecena baza ali ne do te mere da Izraelski vazduhoplovstvo ne moze leteti, te su nastavili bombardovanje Sirije i Libana iz tih baza. Da li tvrdite da Izrael nije bombardovao Liban i Siriju posle Iranskog napada?Jer ima video dokaza da jeste. Cim avioni polecu, znaci…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Svaka balisticka raketa pri ponovnom ulasku u atmosfeti je "hipersonicna" i dostize brzine 19-20 maha.Razlika je sto ove nove ruske i iranske i manevrisu, princip koji je jos 1960 razvijen i u SSSR i u Americi, pa odbacen zbog minusa koje ima. Tesko da Iran moze razviti bilo sta znacajno,prosli put 45% raketa nije ni…

04. Oct 2024.Pogledaj

Dragan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Fantastičan tekst,obiman,detaljan,sa gomilom korisnih podataka,profesionalno..svaka čast i veliki pozdrav.

04. Oct 2024.Pogledaj