BEG airport status
2018. godina treća najbezbednija u istoriji za komercijalni avio-saobraćaj "Najbezbednija godina u istoriji avijacije bila je 2017. sa 10 nesreća i 44 izgubljena života" / Foto: Mikel Golego, aviation-safety.net

2018. godina treća najbezbednija u istoriji za komercijalni avio-saobraćaj

Prema podacima Mreže za bezbednost vazduhoplovstva (Aviation Safety Network – ASN) tokom 2018. godine zabeleženo je ukupno 15 nesreća u komercijalnom civilnom avio-saobraćaju, što je rezultiralo sa 556 smrtnih slučajeva, saopšteno je iz te organizacije.

Kako navode, ovo čini 2018. trećom najbezbednijom godinom kada je reč o broju fatalnih nesreća i devetom najbezbednijom u pogledu smrtnih slučajeva od kada traje prikupljanje podataka:

– Najbezbednija godina u istoriji avijacije bila je 2017. sa 10 nesreća i 44 izgubljena života. Gledajući petogodišnji prosek od 14 nesreća i 480 smrtnih slučajeva, prošle godine je bilo gore u oba slučaja.

Dvanaest nesreća uključivalo je putničke letove, tri su bile kargo letovi. Tri od 15 aviona koji su učestvovali u udesima bili su avioni avio-kompanija koje se nalaze na „crnoj listi“ EU, što je za dva takva slučaja više u odnosu na 2017. godinu.

S obzirom na procenjeni svetski avio-saobraćaj od oko 37.800.000 letova godišnje, stopu nesreća čini jedna fatalna nesreća na 2.520.000 letova. –

Tim povodom izvršni direktor ASN-a Harro Ranter kaže da se nivo bezbednosti značajno povećao:

– Da je stopa nesreća ostala ista kao od pre deset godina, prošle godine bilo bi 39 fatalnih nesreća, a ukoliko se posmatra stopa nesreća iz 2000. godine, bilo bi čak 64 nesreće sa smrtnim ishodom. Ovo pokazuje ogroman napredak u pogledu bezbednosti u protekle dve decenije. –

Kako objašnjavaju iz ASN-a, u proteklih pet godina nesreće uzrokovane gubitkom kontrole glavni su problem bezbednosti, jer je ta vrsta nesreća bila uzrok za najmanje deset od 25 najvećih nesreća, a većina njih nije se mogla preživeti:

– Statistike se zasnivaju na svim fatalnim nesrećama komercijalnih aviona širom sveta (putnički i kargo letovi) koji uključuju civilne avione od kojih je osnovni model sertifikovan za prevoz 14 ili više putnika.

Ipak, nesreća 11. aprila u kojoj je učestvovao alžirski transportni avion IL-76 i u kojoj je stradalo 257 putnika, nije uključena u statistiku. Kada se u obzir uzmu vojni transportni avioni, ukupan broj smrtnih slučajeva bio bi 917 u 25 fatalnih nesreća. –

Statistički podaci Mreže za bezbednost vazduhoplovstva / Foto: aviation-safety.net

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

BB

Baš me zanima da li je Lion air uključen kao firma sa crne liste i da li će se njima pripisati nesreća sa novim Boeing – om…
I šta da radi firma da ne bude na crnoj listi? Kupi nov avion. I opet ne može na zelenu granu…

Odgovori
JU

Mislim da je u tim kompanijama u tom delu sveta problem sa treningom pilota.

St

Pad 737MAX se desio zbog greske Boeing-a. Posada je bila nemocna.

Al

@ Stevan
Boeing ce naravno da opere ruke od svake eventualne krivice. Pitanje je samo zasto avion koji je ‘not airworthy’ na prethodne 3 rotacije, radi cetvrtu, fatalnu. Znaci, ne moze da bude iskljucivo krivica proizvodjaca.

Bo

Lion Air nije na EU listi zabranjenih kompanija (skinut sa liste 2016. godine).
Inace, lista je, makar na nivou regulative, bazirana na objektivnim bezbednosnim kriterijumima. Kriterijumi su dati u Aneksu Regulative EU 2111/2005, ovde:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32005R2111&rid=6

SS

Vidljivo je da je nesreća uključena po grafikonu u tekstu, 29 Oktobar, Indonezija, 189 mrtvih.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Miloš77 na: Balkanska Bezbednosna Mreža: Grčki mediji prenose da se Srbija navodno interesuje za grčke Miraže 2000

Jaoo, nisam verovao da ce se naci veci F-16 fan od Falcona, i to jos meni srecnom da da lekciju o savrsenom proizvodu. 😕. Ko da je AI ispisao promo za F-16 :-) "...To je istovremeno i prvi avion na svetu u kome je integrisana AI te moze da izvodi borbene zadatke bez ljudske posade."…

25. Jun 2024.Pogledaj

Pavlović Dušan na: Balkanska Bezbednosna Mreža: Grčki mediji prenose da se Srbija navodno interesuje za grčke Miraže 2000

Grčki Mirage 2000-5 su MkII verzije sa radarima RDY-2, a kasnije su i nadogradjeni na verziju MkIII. Prvi Mirage 2000 su sa radarima RDY

24. Jun 2024.Pogledaj

Mislav na: Balkanska Bezbednosna Mreža: Grčki mediji prenose da se Srbija navodno interesuje za grčke Miraže 2000

A mjerio si brzinu reakcije Rafala i MiG 29 pa to iznosis kao cinjenicu? I kakve veze ima dvimotorac u odnosu na jednomotorac i brzinu uzlijetanja. Opet mjerio si?

24. Jun 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [RAT U UKRAJINI] Poteškoće u obuci ukrajinskih pilota na borbenim avionima F-16

@Branko Inace, najvecu bombu koja se zove GBU-57A/B Massive Ordnance Penetrator (MOP) ima US Airforce, nosi je B-2, tacna je u cm2, ima 14000 kg, probija bunkere na dubini (ne zna se tacno) preko 50m.

24. Jun 2024.Pogledaj

Meteor na: Ima li civilna raketna PVO smisla: Koliko su efikasne protivgradne rakete?

Pocetkom 70-ih zbog sumnje u protivgradnu obranu WMO (World Metorologycal Organization) sastavila tim strucnjaka koji su uradili tri medjunarodna eksperimenta u SAD-u, Svicarskoj i Kanadi. Iako je svaki od tih eksperimenata trajao cak pet godina, nije se uspelo dokazati da srebrni-jodid, na kojem se temelji cela teorija obrane od grada, pomaze u sprecavanju grada ili…

24. Jun 2024.Pogledaj