BEG airport status
LYBE 2017:30 Z 260°03KT 240V310 4000 BR BKN043 00/M00 Q1046 NOSIG=
2018. godina treća najbezbednija u istoriji za komercijalni avio-saobraćaj "Najbezbednija godina u istoriji avijacije bila je 2017. sa 10 nesreća i 44 izgubljena života" / Foto: Mikel Golego, aviation-safety.net

2018. godina treća najbezbednija u istoriji za komercijalni avio-saobraćaj

Prema podacima Mreže za bezbednost vazduhoplovstva (Aviation Safety Network – ASN) tokom 2018. godine zabeleženo je ukupno 15 nesreća u komercijalnom civilnom avio-saobraćaju, što je rezultiralo sa 556 smrtnih slučajeva, saopšteno je iz te organizacije.

Kako navode, ovo čini 2018. trećom najbezbednijom godinom kada je reč o broju fatalnih nesreća i devetom najbezbednijom u pogledu smrtnih slučajeva od kada traje prikupljanje podataka:

– Najbezbednija godina u istoriji avijacije bila je 2017. sa 10 nesreća i 44 izgubljena života. Gledajući petogodišnji prosek od 14 nesreća i 480 smrtnih slučajeva, prošle godine je bilo gore u oba slučaja.

Dvanaest nesreća uključivalo je putničke letove, tri su bile kargo letovi. Tri od 15 aviona koji su učestvovali u udesima bili su avioni avio-kompanija koje se nalaze na „crnoj listi“ EU, što je za dva takva slučaja više u odnosu na 2017. godinu.

S obzirom na procenjeni svetski avio-saobraćaj od oko 37.800.000 letova godišnje, stopu nesreća čini jedna fatalna nesreća na 2.520.000 letova. –

Tim povodom izvršni direktor ASN-a Harro Ranter kaže da se nivo bezbednosti značajno povećao:

– Da je stopa nesreća ostala ista kao od pre deset godina, prošle godine bilo bi 39 fatalnih nesreća, a ukoliko se posmatra stopa nesreća iz 2000. godine, bilo bi čak 64 nesreće sa smrtnim ishodom. Ovo pokazuje ogroman napredak u pogledu bezbednosti u protekle dve decenije. –

Kako objašnjavaju iz ASN-a, u proteklih pet godina nesreće uzrokovane gubitkom kontrole glavni su problem bezbednosti, jer je ta vrsta nesreća bila uzrok za najmanje deset od 25 najvećih nesreća, a većina njih nije se mogla preživeti:

– Statistike se zasnivaju na svim fatalnim nesrećama komercijalnih aviona širom sveta (putnički i kargo letovi) koji uključuju civilne avione od kojih je osnovni model sertifikovan za prevoz 14 ili više putnika.

Ipak, nesreća 11. aprila u kojoj je učestvovao alžirski transportni avion IL-76 i u kojoj je stradalo 257 putnika, nije uključena u statistiku. Kada se u obzir uzmu vojni transportni avioni, ukupan broj smrtnih slučajeva bio bi 917 u 25 fatalnih nesreća. –

Statistički podaci Mreže za bezbednost vazduhoplovstva / Foto: aviation-safety.net

Komentari

B

Baš me zanima da li je Lion air uključen kao firma sa crne liste i da li će se njima pripisati nesreća sa novim Boeing – om…
I šta da radi firma da ne bude na crnoj listi? Kupi nov avion. I opet ne može na zelenu granu…

Odgovori
J

Mislim da je u tim kompanijama u tom delu sveta problem sa treningom pilota.

S

Pad 737MAX se desio zbog greske Boeing-a. Posada je bila nemocna.

A

@ Stevan
Boeing ce naravno da opere ruke od svake eventualne krivice. Pitanje je samo zasto avion koji je ‘not airworthy’ na prethodne 3 rotacije, radi cetvrtu, fatalnu. Znaci, ne moze da bude iskljucivo krivica proizvodjaca.

B

Lion Air nije na EU listi zabranjenih kompanija (skinut sa liste 2016. godine).
Inace, lista je, makar na nivou regulative, bazirana na objektivnim bezbednosnim kriterijumima. Kriterijumi su dati u Aneksu Regulative EU 2111/2005, ovde:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32005R2111&rid=6

S

Vidljivo je da je nesreća uključena po grafikonu u tekstu, 29 Oktobar, Indonezija, 189 mrtvih.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Robi na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

Hrvatskoj su 2007. g. Ameri nudili F16, nuđeni su nam njemački F4, Ameri su nas navodili da uzmemo grčke F16, block 30 i moderniziramo ih u SAD... Nisu nam trebali 2007., F4 nam stari, grčki nisu valjali, ali smo srljali za baracima.... Ostat ćemo na helikopterima i pilatusima...

20. Jan 2020.Pogledaj

Petar Vojinovic na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je Aegean dobar kupac za Croatiu Airlines?

Tako je, pročitao sve komentare i razmislio. Vaša početna teza je bila da Vas cenzurišemo jer drugačije mislite. Ja Vam lepo odgovorih, ne zato što drugačije mislite nego zato što ste se lažno predstavljali u komentarima kao još (minimum) tri različite osobe. Time ste prekršili pravila i pokazali nepoštovanje prema ovoj vrsti foruma razmene mišljenja.…

20. Jan 2020.Pogledaj

Nikola na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

A na koga bi pucali sa RBS15?! Ne radi se o tome, nego,Norvežani su odradili lepu modernizaciju u kojoj je uključena i ta raketa,jedna mogućnost više. Sad...vreme učinilo svoje i ti su avioni stari.

20. Jan 2020.Pogledaj

max na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

Ne prolaze mi linkovi, svodilo se na to da ce uložiti min 70% vrijednosti, prvenstveno u luku Rijeka. Lako se izgugla. Ponude su bile 2016. dok ih Krstičevićevi "stručnjaci" nisu odbacili. Nakon toga su koreanci shvatili s kim imaju posla i digli ruke od hr. Zato mi sad glumimo da kupujemo air superiority fighter, samo…

20. Jan 2020.Pogledaj

Leopold na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

@AL-41F1 Srbija neće potrošiti 1 milijardu na RV, jer je upravo potrošila 0.85 milijardi na RV i PVO. Da je pameti, HRV bi uzela polovne F-16 ili Gripene na lizing. Želim komšijama što pre da zanove vazduhoplovstvo, pa da za koju godinu gledamo i naše i njihove na istoj stajanci nekog aero mitinga.

20. Jan 2020.Pogledaj

Send this to a friend