BEG airport status
LYBE 2002:00 Z 090°03KT 9999 -RASN BKN033 02/00 Q1015 NOSIG=
2018. godina treća najbezbednija u istoriji za komercijalni avio-saobraćaj "Najbezbednija godina u istoriji avijacije bila je 2017. sa 10 nesreća i 44 izgubljena života" / Foto: Mikel Golego, aviation-safety.net

2018. godina treća najbezbednija u istoriji za komercijalni avio-saobraćaj

Prema podacima Mreže za bezbednost vazduhoplovstva (Aviation Safety Network – ASN) tokom 2018. godine zabeleženo je ukupno 15 nesreća u komercijalnom civilnom avio-saobraćaju, što je rezultiralo sa 556 smrtnih slučajeva, saopšteno je iz te organizacije.

Kako navode, ovo čini 2018. trećom najbezbednijom godinom kada je reč o broju fatalnih nesreća i devetom najbezbednijom u pogledu smrtnih slučajeva od kada traje prikupljanje podataka:

– Najbezbednija godina u istoriji avijacije bila je 2017. sa 10 nesreća i 44 izgubljena života. Gledajući petogodišnji prosek od 14 nesreća i 480 smrtnih slučajeva, prošle godine je bilo gore u oba slučaja.

Dvanaest nesreća uključivalo je putničke letove, tri su bile kargo letovi. Tri od 15 aviona koji su učestvovali u udesima bili su avioni avio-kompanija koje se nalaze na „crnoj listi“ EU, što je za dva takva slučaja više u odnosu na 2017. godinu.

S obzirom na procenjeni svetski avio-saobraćaj od oko 37.800.000 letova godišnje, stopu nesreća čini jedna fatalna nesreća na 2.520.000 letova. –

Tim povodom izvršni direktor ASN-a Harro Ranter kaže da se nivo bezbednosti značajno povećao:

– Da je stopa nesreća ostala ista kao od pre deset godina, prošle godine bilo bi 39 fatalnih nesreća, a ukoliko se posmatra stopa nesreća iz 2000. godine, bilo bi čak 64 nesreće sa smrtnim ishodom. Ovo pokazuje ogroman napredak u pogledu bezbednosti u protekle dve decenije. –

Kako objašnjavaju iz ASN-a, u proteklih pet godina nesreće uzrokovane gubitkom kontrole glavni su problem bezbednosti, jer je ta vrsta nesreća bila uzrok za najmanje deset od 25 najvećih nesreća, a većina njih nije se mogla preživeti:

– Statistike se zasnivaju na svim fatalnim nesrećama komercijalnih aviona širom sveta (putnički i kargo letovi) koji uključuju civilne avione od kojih je osnovni model sertifikovan za prevoz 14 ili više putnika.

Ipak, nesreća 11. aprila u kojoj je učestvovao alžirski transportni avion IL-76 i u kojoj je stradalo 257 putnika, nije uključena u statistiku. Kada se u obzir uzmu vojni transportni avioni, ukupan broj smrtnih slučajeva bio bi 917 u 25 fatalnih nesreća. –

Statistički podaci Mreže za bezbednost vazduhoplovstva / Foto: aviation-safety.net

Komentari

B

Baš me zanima da li je Lion air uključen kao firma sa crne liste i da li će se njima pripisati nesreća sa novim Boeing – om…
I šta da radi firma da ne bude na crnoj listi? Kupi nov avion. I opet ne može na zelenu granu…

Odgovori
J

Mislim da je u tim kompanijama u tom delu sveta problem sa treningom pilota.

S

Pad 737MAX se desio zbog greske Boeing-a. Posada je bila nemocna.

A

@ Stevan
Boeing ce naravno da opere ruke od svake eventualne krivice. Pitanje je samo zasto avion koji je ‘not airworthy’ na prethodne 3 rotacije, radi cetvrtu, fatalnu. Znaci, ne moze da bude iskljucivo krivica proizvodjaca.

B

Lion Air nije na EU listi zabranjenih kompanija (skinut sa liste 2016. godine).
Inace, lista je, makar na nivou regulative, bazirana na objektivnim bezbednosnim kriterijumima. Kriterijumi su dati u Aneksu Regulative EU 2111/2005, ovde:
https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/PDF/?uri=CELEX:32005R2111&rid=6

S

Vidljivo je da je nesreća uključena po grafikonu u tekstu, 29 Oktobar, Indonezija, 189 mrtvih.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

19. Jan 2019.Pogledaj
19. Jan 2019.Pogledaj

Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

19. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

19. Jan 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

19. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend