BEG airport status
LYBE 2920:00 Z 140°05KT CAVOK 08/07 Q1010 NOSIG=
[POSLEDNJA VEST] 23. juna u Beogradu veliki aero-miting sa do sada najvećim brojem različitih tipova letelica. Bezbednost letenja upitna, domaća industrija preti odmazdom, veliki skandal na pomolu Publika mora znati da joj ne preti opasnost samo od sunca...

[POSLEDNJA VEST] 23. juna u Beogradu veliki aero-miting sa do sada najvećim brojem različitih tipova letelica. Bezbednost letenja upitna, domaća industrija preti odmazdom, veliki skandal na pomolu

Iz Red Bull Srbija najavili su juče da će drugi po redu Red Bull Flugtag biti održan na Adi Ciganliji 23. juna u 15 časova. Beograd će tako biti domaćin jednom od osam globalnih Flugtag događaja ove sezone.

Organizatori se nadaju da će ovoga puta biti oboren rekord iz 2013. godine kada je na prvom i do sada jedinom događaju za vazduhoplovne inženjere amatere u letačkom programu u beogradsko „jezero“ padalo 37 letelica pred 150 hiljada ljudi.

Ako na „letački“ zapravo mislimo na momentalni slom nikad postojećeg uzgona od takođe gotovo nepostojećeg opstrujavanja vazduha oko „krila“ i ako kada kažemo „letelice“ zapravo mislimo na najraznovrsnije odgovore na „will it fly“ pitanje.

Humor kao maska za potpuno uništavanje domaće vazduhoplovne industrije? / Foto: Predrag Vučković, Red Bull

Šamar domaćoj vazduhoplovnoj industiji, atmosfera straha prisutna

Tango Six je juče ceo dan pokušavao da dobije zvaničan komentar od nekoliko srpskih proizvođača letelica ali niko, zbog kako su nam rekli „straha za sebe i svoje porodice“, nije smeo da govori pod svojim imenom i prezimenom.

Vlasnici kompanija koje proizvode avione slažu se da je po sredi očigledna nebriga države za domaću vazduhoplovne industriju:

– Ne znam kome je u interesu da održi festival nesertifikovanih letelica u sred Beograda u tolikom broju? Da li je to poruka da naši projekti nisu dovoljno funkcionalni, atraktivni? Zbog čega uvek moramo da dozvolimo da se amateri bave ovako ozbiljnim poslom? I sve to pred očima domaće javnosti, pred promoterkama. Nemam reči. Ova zemlja ne zalužuje bolje. – rekao je za Tango Six jedan od rezigniranih proizvođača.

Iz Red Bulla Srbija su povodom ovog događaja za sada izdali samo jedno šturo saopštenje koje ovom prilikom prenosimo u celosti:

Red Bull Flugtag je verovatno najprepoznatljiviji i najotkačeniji događaj sa Red Bull pečatom, a ove godine građani srpske prestonice imaće tu nesvakidašnju priliku da ugoste jedan od svega osam Flugtaga koji će se održati 2019. godine na svetu.

Kada se kaže Flugtag, misli se na nemačku reč koja znači “dan za letenje”, ali od kada se prva letelica otisnula sa platforme u Beču 1992. godine – letenje nikada nije prestalo. Do sada je Red Bull Flugtag podigao svoju čuvenu platformu za letenje u preko 150 gradova širom sveta i okupio više stotina timova otkačenih genijalaca i kreativaca. Prethodni i prvi Red Bull Flugtag u Beogradu na kome je letelo 37 letelica je zabeležio rekordnu posetu od preko 150 hiljada ljudi tog takođe rekordno vrelog junskog dana 2013. godine.

Oni koji su poleteli sa Red Bull Flugtag platforme kažu da je osećaj neopisiv, a mnogo ljudi na svojoj “bucket” listi ima upravo ovaj let.

Zadatak je poleteti u letelicama koje su timovi napravili u garaži, bez motora, akumulatora i katapulta – oruđe su samo vetar, ljudska snaga i genijalnost (ili otkačenost, kako se uzme). Pored kreativnosti, ocenjuju se dužina leta i nastup na platfomi pre leta, a pored dobre zabave, cilj je i preleteti 78.64m, jer je to svetski rekord koji su 12. septembra 2013. godine postavili “Šaptači kokošaka” u Kaliforniji pred 110.000 oduševljenih gledalaca.

Red Bull Flugtag izaziva spretnost i hrabrost – pozivamo te da dizajniraš, osmisliš, napraviš, sklopiš, zalepiš i poletiš mašinom o kojoj sanjaš sa 6 metara visoke Red Bull platforme sa svojom ekipom! Hoće li timovi uspeti da dostignu visine ili će završiti u velikim dubinama – ostaje da vidimo 23. juna 2019. godine na Red Bull Flugtag platformi na Adi Ciganliji.

Prijave za drugi Red Bull Flugtag u Srbiji se otvaraju u ponedeljak 18. februara i traju do 18. marta.

Više informacija o događaju pronađite na zvaničnoj Facebook Event stranici ili na sajtu www.redbull.rs.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

A

Ovaj tekst je neka sala??

Odgovori
B

Koji je danas datum? Da nisam prespavao čitav februar i mart pa ušao u sami početak aprila???

„Sve što leti mora dokazati da je bezbedno po sebe i druge na zemlji“
ali ovo ne leti nego pada, samim tim ovo je sajam kaskadera a ne letača. Samim tim treba da podpadne pod neke druge propise o bezbjednosti izvođenja pada.
Vazduhoplovstvo je ovdje ali i širom svijeta u nezavidnoj situaciji upravo pretjeranim regulisanjem, pa onda imamo situaciju da se pojave mnogobrojni amateri koji stavljaju dodatni pečat na (ne)bezbjednost.
Dobro da nisu izmislili da trebaju kokoši i fazane da sertifikuju, bungee jumping, trampoline pa i same konzerve crvenog bika (jer red bull daje ti nesertifikovana krila).

Ajmo sad statistike koliko je ljudi poginulo od 1992 i u tih 150 gradova na ovakvim manifestacijama i to uporedite sa sertifikovanim letjelicama koje su imale udese.

Odgovori
V

Tekst je marketing predmetnog događaja.

Odgovori
T

istina ziva, koliko je ljudi poginulo u unistavanju reka po srbiji?
veseli investitori udjose u sve pore

Odgovori
B

I ja ne razumem o čemu se radi i u čemu je problem!?

Šta ima naša avioindustrija sa ovim „Flugtagom“?

Odgovori
S

Petre, pa zar je TS spao na tabloidni marketing ovakve vrste? Ovaj informer-skandal-blic-kurir nacin reklamiranja necega stvarno ne treba da bude modus operandi. Nadam se da je ovo bila samo jedna mala greska u koracima u inace sjajnom radu TS. Pozdrav

Odgovori

+1

M

Politicki tekst,pardon, anti-vlast tekst. Krivo mi je sto komsijin klinac ciji je tata budza ima lepsi i noviji bicikl od mog, a nema veze da li je dobro ili lose dete, da li ja zasluzujem bolje… Bitno je da pljunem jer sam ljut.

Odgovori
r

Lepa koska za dezurne t6 botove. Nemoj samo da vas pohapse pod sumljom na gerilski marketing :-D

Odgovori
G

Nisi, brate, duhovit.

Odgovori
П

Значи ,не верујем. Таман сам мислио да ће летети „vintage“ флота „REDBULL“-а ,кад ви се спрдате. Како год!

Odgovori
A

Ako je sala, losa je. Ako nije sala, deluje kao nesto sto bi onaj Trifunovic rekao. U oba slucaja, radio od nas sa zemlje: „iskaci“.

Odgovori
J

Ostaje samo nada da je ovaj tekst trebao da bude saljiv (i da vam je Predrag Vuckovic iz RedBulla stvarno dao dozvolu da koristite njegove fotke u ovakvom tekstu). Cak i ako je trebao da bude saljiv, los je…

Nisam navikao na ovo od strane T6.

Odgovori
M

Extremno je nedohovit i tekst i naslov. Ne verujem da je neko mogao da osmisli ovoliko gluposti. Nemojte vise… lose sam osecao kad sam procitao.

Odgovori
Š

Šokiran sam komentarima dnevnog lista „Tudej“ koji tvrdi da ove vazduplohove u vazduhu održavaju samo subvencije i da neće oni daleko doleteti!

Odgovori
A
P

Niko nije poginuo. A ako ti se ne svidja ne moras ni da dodjes. Meni je zao sto sam propustio. Da takvih pokusaja nije bilo kroz istoriju mi bi jos uvek koristili samo noge kao jedino sredstvo kretanja. Sta mislis, da nije bilo ljudi koji su pokusavali nesto novo da bi postojao ceo svet koji postoji danas? Izbaci par ljudi iz istorije i ti danas ne bi imao nista.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Jovan Munitlak na: Prodaja Jat Tehnike: „Kroz stabilnog evropskog partnera otvaraju se mogućnosti infrastrukturnog i tehnološkog razvoja“

Nisam čuo za neku našu prodaju državne imovine do sada da nije ispala ovkava ili onakva muljavina. Nešto me muči stomak , odoh po sodu .

29. Nov 2019.Pogledaj

DDE na: [POSLEDNJA VEST] Jat Tehnika dobila evropski sertifikat za održavanje putničkih aviona Suhoj Superjet 100

Da li iko zna ista o Odrzavanju. Ili znate u stilu kako mali Perica zamislja? Ccccccc MRO (145 ORG) sertifikovana za odrzavanje ima u svom scope of work navedene sve za sta je sposobna da bi odrzavala te tipove aviona. Sad da li je JATT jedina u svetu sertifikovana za SSJ - ne, u evropi…

29. Nov 2019.Pogledaj

DDE na: [POSLEDNJA VEST] Jat Tehnika dobila evropski sertifikat za održavanje putničkih aviona Suhoj Superjet 100

Leteo sa SSJ, i leteo bih opet i letecu! Sjajan avion, vrlo udoban i tih. @ID molim vas nemoj te, bolje cutite kad nista neznate. Upadate u zivo blato. P.S da sad ne dobijem po nosu kako sam... tek da se zna leteo na preko 90 post maintenance test flight. Malko se razumem u avijaciju…

29. Nov 2019.Pogledaj

Sevdić na: [EKSKLUZIVNO] Srbija od Kine kupuje naoružanu bespilotnu letelicu CH-92A

Raketa težine 8kg je beskorisna i ne služi ničemu, žao mi je što ovi stručnjaci troše naš novac na nešto tako malo.

29. Nov 2019.Pogledaj

Mayer na: [EKSKLUZIVNO] Srbija od Kine kupuje naoružanu bespilotnu letelicu CH-92A

>> ovladavanje proizvodnjom kljucnih komponenti za naoruzanje Realno mi necemo nista hardversko proizvoditi (ako se ovde govori o elektronici a neo npr. barutnim punjenjima) nego nabaviti komponente iz inostranstva (eventualno odraditi neki softver) i integrisati ih.

29. Nov 2019.Pogledaj

Send this to a friend