BEG airport status
LYBE 2002:00 Z 090°03KT 9999 -RASN BKN033 02/00 Q1015 NOSIG=
U 2018. godini Erbas isporučio 800 putničkih letelica; 11% isporuka više u odnosu na 2017. godinu Erbas je tokom 2018.godine ostvario 747 neto narudžbina u poređenju sa 1.109 u 2017. godini / Foto: Erbas

U 2018. godini Erbas isporučio 800 putničkih letelica; 11% isporuka više u odnosu na 2017. godinu

Tokom 2018. godine Erbas je isporučio 800 putničkih aviona za 93 kompanije postavljajući novi rekord, saopšteno je iz ovog evropskog konzorcijuma.

Kako navode, isporuke su bile 11 % veće u odnosu na dosadašnji rekord od 718 letelica postavljen 2017. godine:

– Kada je reč o ukupnim isporukama putničkih aviona u 2018. godini, one obuhvataju 20 A220 (od kada je postao deo porodice Erbasa u julu 2018. godine), 626 aviona porodice A320 (u odnosu na 558 u 2017. godini) od kojih je 368 bilo A320neo (u odonosu na 181 NEO u 2017. godini), 49 A330 (u odnosu na 67 u 2017. godini) uključujući prva tri A330neo u 2018. godini, 93 A350 XWB (u odnosu na 78 u 2017.) i 12 A380 (u odnosu na 15 u 2017.).

Što se tiče prodaje, Erbas je tokom 2018. godine ostvario 747 neto narudžbina u poređenju sa 1.109 u 2017. godini. Na kraju 2018., zabeležen je ukupni zaostatak isporuka od 7.577 letelica, uključujući 480 A220, u poređenju sa 7.255 na kraju 2017. godine.

Takođe, značajan doprinos povećanju isporuka Erbasa u 2018. godini dale su linije za proizvodnju u SAD i Kini. –

Kako ističu iz Erbasa, program A320 je na putu da dostigne stopu od 60 mesečno proizvedenih.

Statistički prikaz isporuka Erbasa za 2018. godinu / Ilustracija: Erabas

 

 

Komentari

B

Koja je razlika 320neo vs 320? U čemu he bolji i koliko skuplji?

Odgovori
B

U motorima. Otud i sufiks neo- new engine option. Dosadasnji avioni iz familije A320 su dobili sufix ceo- current engine option. Moze da koristi dve varijante motora LEAP -1A i PW1000G (fenomenalan motor-kada radi kako treba. Kod njega turbina i kompresor nisu direktno spregnuti, vec preko reduktora, tako da rotiraju na svojim optimalnim brojevima obrtaja, a ne kao do sada na istom broju obrtaja). Novi motori daju ustede potrosnje u rangu 15-20%, a to kosta.

G

Što bi rekli Amerikanci – I see what you did there :) simpatičan detalj da su imali baš 747 porudžbina.

U svakom slučaju, mene najviše zanima šta je sa AS avionima, tj. da li će biti barem nekih isporuka, da li će biti možda konverzije u A220 (što bih najviše voleo iz sebičnih razloga)… Nekako sam skeptičan da će biti nešto dobro od toga. Voleo bih da se prevarim.

Odgovori
S

Izgleda da je tih 23,5 miliona $ konvertovano već u H145 ili Pume ili …. ili kako već. Pa sad kao, ne znamo kako da rasporedimo: koliko će dobiti VS koliko MUP? Naravno, priča kao i u Nišu: prva investicija posle 2018 godina za vojsku i policiju. Medijski interpretirano kao da je Bog sa neba sišao.
A u stvarnosti :
– Aerodrom Konstantin Veliki Niš : smanjenje broja putnika, manji broj letova, manji broj kargo letova, mnogo manja količina prevezene robe;
– VS i MUP : Opšta papazjanija od tipova letelica / Ni bogatije zemlje ovo ne bi sebi dozvolile

M

Mene zanima šta se dešava sa novim avionima Erbas A320 Neo koje je poručila Air Serbia ?
Još prošle godine su trebale da počnu isporuke aviona?

Odgovori
B

Ne dešava se nišita, tačnije neće bito ništa od A320neo. Odluka je doneta još pre godinu dana, ali je odlučeno da se u tišini sve prepusti zaboravu.

D

Danas se pojavila vijest da je Etihad otkazao porudzbinu 10 A320 Neo za AS.
Vjerovatno ce uskoro doci i potvrda.

K

Menadjment je doneo odličnu odluku da se ne uzima neo kome svako malo pa se gase motori u vazduhu. Potsetimo se stetan ugovor sa erbasom donela je prethodna vlast u miraz. Na najvisem mestu je reseno da se u pogledu zanavljanja flote ide na jacanje domacih snaga i domace pameti te s tim u vezi ceka se da Sukhoi ponudi Superjet za male pare ili da se udje u posao sa kinezima i njihovim C919.

B

Ne, ovaj ugovor nam je 1998. godine u miraz donela vlada u kojoj je Aleksandar Vucic bio ministar informisanja.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

nikola na: [BEZBEDNOST LETENJA] Fondacija „Dejan Pandurović“: Bili smo jedna od vazduhoplovnih sila sa visokim nivoom bezbednosne kulture

video sam tenk VIHOR 1996 na VTI tada su ga rasklapali mada su Irak Francuska i mislim Indija hteli da ga kupe jer vojska nije imala para da ga pusti u serijsku proizvodnju . Tenk malog odraza tj kupole sa motorom od 1200 KS i mislim 38000kubika isao na tenkodromu betonskom oko 100km na cas

19. Jan 2019.Pogledaj
19. Jan 2019.Pogledaj

Drazen na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Ne slažem se Alene s tvrdnjom a će putnici apriori bježati od SSJ. Ja na primjer (radim u zrakoplovstvu) ću čim ih Adria dobije pokušati bookirati upravo njihov let. Mene taj avion privlači. Naravno ako ne bude čestih otkaza.

19. Jan 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Opala. Sada Montreal proizvodi 33 aviona godišnje, planiraju to povećati na 120 godišnje do 2020. Znači li to da kane još više povećati prozvodnju ili je to to? Alabama će imati početni kapacitet od 22 aviona godšnje, što kane povećati na 50 do 2023. To bi značilo 170 aviona godišnje u planu za idućih 5…

19. Jan 2019.Pogledaj

JU240 na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Je li kupovina SSJ posljednji čavao u Adrijin lijes?

Alene, Tačno sve. Jedino, nije mi baš najjasniji produžetak interesovanja LH za SSJ, posle preuzimanja C serije od Airbusa. Da li, eventualno, žele da imaju otvorenu mogućnost nabavke jeftinijeg aviona za siromašnija tržišta? Ako se, prosto, ne želi totalna zavisnost od Airbusa, pa, tu su i dalje Boeing i Embraer.

19. Jan 2019.Pogledaj

Send this to a friend