BEG airport status
Montenegro Airlines: Foker 100 na letu prema Moskvi preventivno sleteo u Kalugu zbog pogoršanja zdravstvenog stanja jednog od pilota Foker 100 Montenegro Airlinesa danas preventivno sleteo u Kalugu / Foto: Montenegro Airlines

Montenegro Airlines: Foker 100 na letu prema Moskvi preventivno sleteo u Kalugu zbog pogoršanja zdravstvenog stanja jednog od pilota

Kako prenose ruski i crnogorski mediji avion Montenegro Airlinesa na linji Tivat – Moskva imao je vanredno preventivno sletanje na međunarodni aerodrom Kaluga.

Služba za odnose sa medijima nacionalne avio-kompanije Crne Gore brzo je reagovala sa zvaničnom informacijom u kojoj se objašnjava razlog sletanja:

– Avion tipa Fokker 100 na današnjem letu iz Tivta prema Moskvi, bezbjedno je sletio na međunarodni aerodrom Kaluga u Rusiji, zbog pogoršanja zdravstvenog stanja jednog od pilota, a sve u cilju pružanja adekvatne zdravstvene pomoći. Pilot je medicinski zbrinut na odgovarajući način i njegovo zdravstveno stanje je stabilno.

Sigurnost i bezbjednost putnika i posade na letu nije ni u jednom trenutku bila ugrožena, jer je letačko osoblje Montenegro Airlines-a obučeno i trenirano za postupanje u sličnim situacijama, te je avion rutinski sletio na pomenuti aerodrom.

Operativne službe kompanije ulažu maksimalne napore da avion u najbržem mogućem roku vrate u saobraćaj, a putnike dovedu do planirane destinacije. – stoji u saopštenju.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

DR

Kaluga je na 20-25 min leta od Moskve; mogao je slobodno i da produzi do DME ukoliko nista nije bilo tako kriticno kako kazu iz YM.

Odgovori
Ar

Nije bilo kritično do Kaluge, al je moglo biti kritično do Moskve. El si se ti nekad bavio kritičnim situacijama, da znaš da je “kritičnost” dinamična i relativna kategorija, a ne statična i apsolutna. Ni Sviserovom MD11 pola sata nije bilo kritično, a onda je postalo kritično, pa su završili u okeanu.

Sr

Normalno da nije bilo kriticno sto se tice samog letenja To je u procedurama i predvidjeno tako da bezbednost ni jednok trenutka nije dovedena u pitanje Ako je u pitanju bilo pogorsano zdravstveno stanje vezano za srcane ili slicne probleme bilo clana posade ili putnika pa tu minuti odlucuju Odluka kapetana ili kopilota zavisi kome je pogorsalo bila je krajnje ispravna i po procedurama jedino mokucaDa nije imao alternativu mogao je on da leti i duze od tih 25 minuta do Moskve ali sta bi bilo sa bolesnikom Komletna posada je za svaku pohvalu

Odgovori
Vl

Malo knjige u šake ko se bavi avijacijom. Ko se ne bavi, evo šta kažu procedure.

U slučaju pogoršanja zdravlja jednog od članova pilotske posade ili u slučaju bilo kakvog incapacitation bilo kog člana pilotske posade situacija postaje Emergency. Mora se objaviti Mayday i mora se sleteti at the nearest suitable airport.

Da nisu sleteli u Kalugu verovatno bi bilo drastičnih kazni i za preostalog pilota u posadi i za kompaniju.

Da podsetim, zabranjeno je u avionu koji ima deklarisan broj minimalne posade leteti sa platežnim putnicima ispod tog minimuma, osim za sletanje na nearest suitable airport.

U ovom slučaju Kaluga je bila nearest suitable airport i posada je odradila posao školski.

Naravno da ako se desi iznad Atlantika ili Pacifika da se neće sleteti bilo gde, ali će se sleteti na prvi odgovarajući aerodrom.

Odgovori
Sa

Da li kontrola leta procenjuje koji je odgovarajuci aerodrom ili (preostala) posada, u smislu toga koji aerodrom ili oblast mogu da pruže neophodan minimum medicinskih usluga?

Vl

Saša,

Odgovor je veoma složen.

Zakonski je na posadi da odluči koji je aerodrom u blizini odgovarajući. Kontrola leta je servis, ali i ona ima svoju odgovornost.

Recimo ostatak posade proceni da je aerodrom XYZ najbliži odgovarajući. Međutim posada nema sve podatke za sve aerodrome u okolini. Tako da Kontrola leta može da pomogne ili usmeri na neki bliži ili dalji aerodrom iz mnogo razloga. (Službe na izabranom aerodromu, ograničenja na istom, itd)

Kad se desi takva situacija, preostala pilotska posada dužna je da u najkraćem roku (odmah) prijavi Kontroli leta događaj. Primer poruke je sledeći:
„Mayday, Mayday, Mayday ABC123, pilot incapacitation, pilot incapacitated is CPT/FO, Standby for intention“

Odgovor je obično ovakav:
„ABC123 Mayday acknowledged at 1020UTC, standby for further informations“

Nakon svega što se preduzme u avionu preostala posada javlja stanje osobe koja je incapacitated, godine starosti, pol, dijagnozu ako je poznata, ako nije onda opis simptoma.

Nakon toga se postupa po ustaljenom šablonu. Ukoliko preostala posada nema podatke o najbližim aerodromima Kontrola leta saopštava posadi sve potrebne podatke. Odluku donosi posada, bezuslovno.

Mayday poruka je najviši stepen ugroženosti vazduhoplova i tada je ta letilica u apsolutnoj prednosti za bilo koju radnju. Ako je neophodno daje se nalog da se otvori aerodrom koji je inače zatvoren zbog radnog vremena, rasčišava se saobraćaj u prilazu za izabrani aerodrom. Prekidaju se sve radnje vezane za poletanje i sletanje aviona na izabranom aerodromu dok Mayday avion ne sleti, itd.

Niti jedna Mayday situacija nije identična nekoj prethodnoj ili budućoj.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

evroprc na: Rumunija dobila prve borbene avione F-16 nabavljene od Norveške

Покушавам да схатим укупну инвестицију Румуна: Дакле ових 338 Милиона па предходних 700 Милона Евра , па 6,5 Мрд евра је преко 7,5 Мрд Евра, ако сам тачно сабрао?! Добило се 32 Ф16 који иду у ремонт и модернизацију и купило Додатних 32 Ф-35 дакле укупно 64 авиона. Ових 32 Ф-16 још до 2034 могу…

03. Dec 2023.Pogledaj

Pilot320 na: [POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

Razlika je sto je EASA dozvola napravljena za Evropsko tržište, time ga štite, dok kod nas u Srbiji dobijes ICAO dozvolu koja je priznata u Aziji, Arici. ( Svuda osim u Evropi) Za konverziju polažeš 13 indentičnih predmeta. Samo uzimanje para.

02. Dec 2023.Pogledaj

Star_tr na: Kazahstan: Glasine o kupovini Rafala nisu tačne, “Su-30 je najbolji višenamenski borbeni avion na svetu“

@Feline Istina njihovi avioni nisu borbeno dokazani, ali zato ostatak njihove vojne industrije ime svega za ponuditi, od tenkova, oklopnjaka, artiljerije... A važno je i da bi se održavanje te tehnike moglo raditi preko Poljske koja polako postaje Europski centar južnokorejske vojne opreme.

02. Dec 2023.Pogledaj

Borna na: [POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim ICAO dozvolama

ICAO je medjunarodna organizacija za civilno zrakoplovstvo, te sve zemlje koje su clanice ICAO-a, moraju imati dozvole uskladjene sa ICAO regulativom, a EASA je EU organizacija( nasljednica JAA, koje je Srbija bila clanica). Recimo da ICAO propisuje neki "minimum" kojih se sve zemlje clanice moraju pridrzavati. EASA ima jos nekih dodatnih uvjeta, slicno je i…

02. Dec 2023.Pogledaj

Marko na: Španci potpisali prvi ugovor za nabavku SIRTAP drona u čijem naoružavanju može učestvovati i Srbija

Čisto sumnjam da Srbija izvan NATO-a, a slizana s Rusima i Kinezima, može upasti u ovo. Ako se uspije - svaka čast!

02. Dec 2023.Pogledaj