BEG airport status
LYBE 1923:00 Z 290°04KT 5000 BR BKN010 BKN033 00/00 Q1037 NOSIG=
Montenegro Airlines: Foker 100 na letu prema Moskvi preventivno sleteo u Kalugu zbog pogoršanja zdravstvenog stanja jednog od pilota Foker 100 Montenegro Airlinesa danas preventivno sleteo u Kalugu / Foto: Montenegro Airlines

Montenegro Airlines: Foker 100 na letu prema Moskvi preventivno sleteo u Kalugu zbog pogoršanja zdravstvenog stanja jednog od pilota

Kako prenose ruski i crnogorski mediji avion Montenegro Airlinesa na linji Tivat – Moskva imao je vanredno preventivno sletanje na međunarodni aerodrom Kaluga.

Služba za odnose sa medijima nacionalne avio-kompanije Crne Gore brzo je reagovala sa zvaničnom informacijom u kojoj se objašnjava razlog sletanja:

– Avion tipa Fokker 100 na današnjem letu iz Tivta prema Moskvi, bezbjedno je sletio na međunarodni aerodrom Kaluga u Rusiji, zbog pogoršanja zdravstvenog stanja jednog od pilota, a sve u cilju pružanja adekvatne zdravstvene pomoći. Pilot je medicinski zbrinut na odgovarajući način i njegovo zdravstveno stanje je stabilno.

Sigurnost i bezbjednost putnika i posade na letu nije ni u jednom trenutku bila ugrožena, jer je letačko osoblje Montenegro Airlines-a obučeno i trenirano za postupanje u sličnim situacijama, te je avion rutinski sletio na pomenuti aerodrom.

Operativne službe kompanije ulažu maksimalne napore da avion u najbržem mogućem roku vrate u saobraćaj, a putnike dovedu do planirane destinacije. – stoji u saopštenju.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Kaluga je na 20-25 min leta od Moskve; mogao je slobodno i da produzi do DME ukoliko nista nije bilo tako kriticno kako kazu iz YM.

Odgovori
A

Nije bilo kritično do Kaluge, al je moglo biti kritično do Moskve. El si se ti nekad bavio kritičnim situacijama, da znaš da je “kritičnost” dinamična i relativna kategorija, a ne statična i apsolutna. Ni Sviserovom MD11 pola sata nije bilo kritično, a onda je postalo kritično, pa su završili u okeanu.

S

Normalno da nije bilo kriticno sto se tice samog letenja To je u procedurama i predvidjeno tako da bezbednost ni jednok trenutka nije dovedena u pitanje Ako je u pitanju bilo pogorsano zdravstveno stanje vezano za srcane ili slicne probleme bilo clana posade ili putnika pa tu minuti odlucuju Odluka kapetana ili kopilota zavisi kome je pogorsalo bila je krajnje ispravna i po procedurama jedino mokucaDa nije imao alternativu mogao je on da leti i duze od tih 25 minuta do Moskve ali sta bi bilo sa bolesnikom Komletna posada je za svaku pohvalu

Odgovori
V

Malo knjige u šake ko se bavi avijacijom. Ko se ne bavi, evo šta kažu procedure.

U slučaju pogoršanja zdravlja jednog od članova pilotske posade ili u slučaju bilo kakvog incapacitation bilo kog člana pilotske posade situacija postaje Emergency. Mora se objaviti Mayday i mora se sleteti at the nearest suitable airport.

Da nisu sleteli u Kalugu verovatno bi bilo drastičnih kazni i za preostalog pilota u posadi i za kompaniju.

Da podsetim, zabranjeno je u avionu koji ima deklarisan broj minimalne posade leteti sa platežnim putnicima ispod tog minimuma, osim za sletanje na nearest suitable airport.

U ovom slučaju Kaluga je bila nearest suitable airport i posada je odradila posao školski.

Naravno da ako se desi iznad Atlantika ili Pacifika da se neće sleteti bilo gde, ali će se sleteti na prvi odgovarajući aerodrom.

Odgovori
S

Da li kontrola leta procenjuje koji je odgovarajuci aerodrom ili (preostala) posada, u smislu toga koji aerodrom ili oblast mogu da pruže neophodan minimum medicinskih usluga?

V

Saša,

Odgovor je veoma složen.

Zakonski je na posadi da odluči koji je aerodrom u blizini odgovarajući. Kontrola leta je servis, ali i ona ima svoju odgovornost.

Recimo ostatak posade proceni da je aerodrom XYZ najbliži odgovarajući. Međutim posada nema sve podatke za sve aerodrome u okolini. Tako da Kontrola leta može da pomogne ili usmeri na neki bliži ili dalji aerodrom iz mnogo razloga. (Službe na izabranom aerodromu, ograničenja na istom, itd)

Kad se desi takva situacija, preostala pilotska posada dužna je da u najkraćem roku (odmah) prijavi Kontroli leta događaj. Primer poruke je sledeći:
„Mayday, Mayday, Mayday ABC123, pilot incapacitation, pilot incapacitated is CPT/FO, Standby for intention“

Odgovor je obično ovakav:
„ABC123 Mayday acknowledged at 1020UTC, standby for further informations“

Nakon svega što se preduzme u avionu preostala posada javlja stanje osobe koja je incapacitated, godine starosti, pol, dijagnozu ako je poznata, ako nije onda opis simptoma.

Nakon toga se postupa po ustaljenom šablonu. Ukoliko preostala posada nema podatke o najbližim aerodromima Kontrola leta saopštava posadi sve potrebne podatke. Odluku donosi posada, bezuslovno.

Mayday poruka je najviši stepen ugroženosti vazduhoplova i tada je ta letilica u apsolutnoj prednosti za bilo koju radnju. Ako je neophodno daje se nalog da se otvori aerodrom koji je inače zatvoren zbog radnog vremena, rasčišava se saobraćaj u prilazu za izabrani aerodrom. Prekidaju se sve radnje vezane za poletanje i sletanje aviona na izabranom aerodromu dok Mayday avion ne sleti, itd.

Niti jedna Mayday situacija nije identična nekoj prethodnoj ili budućoj.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Slavica na: Letačke priče Suada Hamzića: Moji susreti sa NLO

Veceras,tacno je bilo 1.18h sa prozora moje sobe,u Beogradu,tacnije,N.Bgd,videla sam zelena svetla odmah desno pored vrha krova zgrade koja se nalazi preko puta moje.To mi je bilo cudno pa sam pazljivije posmatrala.Uzela sam telefon da uslikam jer to svakako nije bila uobicajena pojava.Ta zelena svetla su isprva neko kratko vreme po vidjenju mirovala,pa se vinula…

19. Jan 2020.Pogledaj

Krunoslav na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

To i ja tvrdim čitavo vrijeme. Direktna pogodba s bilo kim i za bilo što. Ova javna nabava je opet tako neodređena da će bilo koja odluka biti predmet napada oporbe (tko god da bude tada u oporbi). Zato i mislim da opet ništa od posla. Ovo je Plenkovićev manevar i prebacivanje vrućeg krumpira drugom.

18. Jan 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je Aegean dobar kupac za Croatiu Airlines?

Yrraf: Upravo tako. Novak: Kako znam? Pa čitam izjave njihovog managementa, vidim da ne naručuju avion, niti imaju planove da ga naručuju. Ne znam da naručuju A321XLR i da kreću u long-haul, samo kažem da bi to bilo logično obzirom na broj putnika, veličinu flote, feeding linije, te novi model A321XLR kojim sa daleko manjim…

18. Jan 2020.Pogledaj

Tvrtko na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

... hrvatska je prije samog slanja zahtjeva za zvanicnom ponudom dobila pismo namjere o zainteresiranosti države vlasnice zrakoplova da ih proda... tako su interes za dostavu ponude za nove zrakoplove iskazali Amerika (f35, f16), Švedska(Gripen cd)... ostale države su iskazale interes za dostavu ponuda za rabljene zrakoplove izmedju ostalih i Francuska za Rafale... znači hr.…

18. Jan 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Da li je Aegean dobar kupac za Croatiu Airlines?

Postoje posljedice u slučaju bankrota Croatie, čak i smanjenja broja frekvencija, no ja nisam pronašao klauzulu da bi tada država preuzela otplatu kredita.

18. Jan 2020.Pogledaj

Send this to a friend