BEG airport status
LYBE 2303:30 Z 130°23KT 9999 -RA SCT040 11/06 Q1015 NOSIG=
Vlada Crne Gore povodom tvrdnji da turski TAV preuzima crnogorske aerodrome: Informacije koje otvaraju različita tumačenja o koncesionom aranžmanu neopravdane i nepotrebne "Zakonska procedura ne poznaje formulacije „da bi neko mogao preuzeti crnogorske aerodrome“, u trenutku kad Vlada još uvijek nije usvojila koncesioni akt / Foto: Radio slobodna Evropa

Vlada Crne Gore povodom tvrdnji da turski TAV preuzima crnogorske aerodrome: Informacije koje otvaraju različita tumačenja o koncesionom aranžmanu neopravdane i nepotrebne

Juče je na internet portalu Cafe del Montenegro (CdM) odjeknula vest da bi turski TAV Airports Holding mogao da uzme pod zakup aerodrome u Podgorici i Tivtu, a kako su preneli iz CdM-a, i  Ministarstvo saobraćaja i pomorstva je potvrdilo da postoji interesovanje turskih kompanija za koncesioni aranžman za crnogorske aerodrome.

Oni su naveli i da TAV već upravlja aerodromima u regionu, i to skopskim i ohridskim u koje je do sad uloženo 110, odnosno 10 miliona evra, a u saradnji sa francuskim kompanijama i aerodromom „Franjo Tuđman“. Takođe, kako su preneli pozivajuće se na Ministarstvo saobraćaja i pomorstva, pored turskog TAV-a kao glavnog pretendenta za budućeg koncesionara, postoji interesovanje i kompanija iz drugih zemalja kao što su: Indija, Italija, Francuska, Emirati, Južna Koreja, Portugal i Nemačka.

Međutim, nedugo nakon objave podgoričkog portala oglasila se i Vlada Crne Gore, koja je istakla da je svako objavljivanje informacija koje mogu otvoriti različita tumačenja o koncesionom aranžmanu za Aerodrome Crne Gore „neopravdano i nepotrebno“. Oni su povodom tvrdnji CdM-a da bi turski TAV „mogao preuzeti crnogorske aerodrome“ objavili i kratko saopštenje za javnost koje vam prenosimo u celosti:

– Iako se u tekstu navodi da je tom mediju u Ministarstvu saobraćaja i pomorstva potvrđeno da postoji interesovanje renomiranih turskih kompanija za koncesioni aranžman za crnogorske aerodrome, smatramo neopravdanim i nepotrebnim saopštavanje bilo kakvih informacija koje mogu otvoriti prostor za različita tumačenja usmjerena ka reklamiranju pojedinih interesenata za aerodrome Podgorica i Tivat.

Zakonska procedura ne poznaje formulacije i konstrukcije „da bi neko mogao preuzeti crnogorske aerodrome“, u trenutku kad Vlada još uvijek nije usvojila Koncesioni akt kao prvi korak tog procesa.

Obavještavamo javnost da je stvaranje preduslova za njegovo usvajanje u finalnoj fazi, a ona istvoremeno znači i najavu sljedećih etapa koje prepoznaje zakonska procedura. Dakle, svaka objava u ovom trenutku, i spominjanje bilo koje zemlje ili kompanije, može samo da nanese štetu procesu koji će obilježiti transparentnost, ravnopravnost svih učesnika, i privlačenje najkredibilnijih kompanija. Jasno ukazujemo da niko ne smije ugrožavati pomenute principe kojima Vlada kao vlasnik Aerodroma Crne Gore, ostaje posvećena do okončanja tog procesa. –

Koncesioni akt još uvek nije stavljen na razmatranje Vlade Crne Gore / Foto: Aerodrom Podgorica

Podsetimo, ministar saobraćaja Crne Gore Osman Nurković je još u avugustu prethodne godine rekao da je Vlada odlučila da ponudi crnogorske aerodrome na koncesiju, međutim koncesioni akt još nije stavljen na razmatranje te institucije budući da je zbog manjkavosti vraćen na doradu.

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Милош77 na: Ruski MiG-31BM dobio rakete vazduh-vazduh velikog dometa R-37M

    Што се ваздух земља способности тиче, ту ће Миг-35 бити добар у тој класи која није баш лака категорија. Уствари биће добар колко и треба као и Ф-16V. Неће он имати проблема да гађа ни бродове ни тенкове ни радаре. Сад за покретне мете и паметне бомбе малог калибра не знам шта имају или немају…

    22. Apr 2019.Pogledaj

    Vlad na: Ruski MiG-31BM dobio rakete vazduh-vazduh velikog dometa R-37M

    Nikome ne smeta kvalitetna diskusija zasnovana na realnim činjenicama, ali pljuvanje konkurencije i izvođenje malicioznih zaključaka, dobijenih na osnovu selektivnog biranja podataka, postali su zaštitni znak pojedinih komentatora. Dosadno i ponavljajuće...

    22. Apr 2019.Pogledaj

    Banja Luka na: Uzroci i posledice otkazivanja isporuke F-35 Turskoj

    @Jordan Jasna mi je ta ideja potpuno Jordan. Ja samo kažem da je to teško ostvariv koncept za male zemlje. A tu svrstavam sve zemlje koje nemaju mogućnosti da posjeduju najmanje 70 komada tog čuda, pa da djeluju sinergijski za ostvrivanje takve prevlasti. To su države poput Belgije, Holandije, Norveške, Danske.... Gasio je NATO potpuno…

    22. Apr 2019.Pogledaj

    126LAE-Delta na: Ruski MiG-31BM dobio rakete vazduh-vazduh velikog dometa R-37M

    Falcon Za MiG-35 i v-z sredstva se jedino pominju planovi za laserski navođeno naoružanje i H-36 Grom-1 krstareću raketu. Miloš77 Ne znam da li može da se kvalifikuje kao očigledna prednost za MiG-35, ali mislim da ima nešto u činjenici da će imati otvorenu arhitekturu što se tiče konfiguracije opreme na avionu.

    22. Apr 2019.Pogledaj

    Jula na: [NAJAVA] Otvoreni dan na aerodromu Batajnica: U letačkom programu MiG-29, Super Galeb G-4, Mi-17 i Gazela

    Hoce li biti uopste otvorenog dana s obzirom na orkanske udare Kosave prognozirane za 23.?

    22. Apr 2019.Pogledaj

    Send this to a friend