BEG airport status
SMATSA dobitnik nagrade „Jedinstveno evropsko nebo 2019“ za projekat uspostavljanja zajedničkog vazdušnog prostora jugoistočne Evrope Projekat avio-prevoznicima omogućava izbor najkraćih ruta između srednje i jugoistočne Evrope, uključujući saobraćajni tok prema Turskoj i dalje prema Bliskom istoku / Foto: SMATSA

SMATSA dobitnik nagrade „Jedinstveno evropsko nebo 2019“ za projekat uspostavljanja zajedničkog vazdušnog prostora jugoistočne Evrope

Kontrola letenja Srbije i Crne Gore dobila je juče nagradu „Jedinstveno evropsko nebo 2019“ za multinacionalni projekat uspostavljanja zajedničkog vazdušnog prostora jugoistočne Evrope (SECSI) koji je pušten u operativnu upotrebu 1. februara 2018, saopšteno je iz SMATSA-e.

Kako navodi, njoj i partnerima u projektu – pružaocima usluga u vazdušnoj plovidbi iz Hrvatske, Austrije, Slovenije, Bosne i Hercegovine – Evropska komisija dodelila je priznanje u kategoriji poboljšanja u saobraćajnoj mreži na svečanosti u okviru Svetskog kongresa industrije upravljanja vazdušnim saobraćajem (World Air Traffic Management Congress) koji se održava u Madridu od 12. do 14. marta.

– Projekat prevoznicima pruža mogućnost izbora najkraćih ruta između središnje i jugoistočne Evrope, uključujući vazdušni tok prema Turskoj i dalje prema Bliskom Istoku. Time doprinosi zaštiti prirode kroz smanjenje potrošnje goriva i emisije gasova uz kraće vreme letenja. Potencijalne uštede u jednom danu iznose do 1.940 nautičkih milja pređene udaljenosti, 285 minuta leta, uz smanjenje potrošnje goriva od 8000 litara i emisije CO2 od 25.500 kg.

Projekat doprinosi ostvarenju ciljeva Evropske komisije u pogledu uspostavljanja vazdušnog prostora slobodnih ruta širom Evrope i ispunjava zahteve korisnika iz vazdušnog prostora u vezi sa mogućnošću izbora više ruta prema istim odredištima.

Takođe, projektom koji je podržao i Eurocontrol stvoren je jedan od najvećih prekograničnih vazdušnih prostora slobodnih ruta u Evropi i značajan je korak prema ostvarenju zajedničkog evropskog vazdušnog prostora slobodnih ruta do 2022. godine- objašnjavaju iz SMATSA-e.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    ne

    Kada ce Smatsa da uvede CDPLC kontrolu leta?

    Odgovori

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Perko na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

    @Nursing Nismo. Razmena sa SAD nam je vrlo mala. Da je to što kažete tačno bila bi daleko veća. Mi za to uopšte nismo pogodni. Čak su i EU zemlje u boljem položaju od nas po tom pitanju. Svi pljuju po nama zbog saradnje sa Kinom ali njihova je astronomski veća. Mi sarađujemo malo više…

    09. Apr 2025.Pogledaj

    Dionizije na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

    Ponavljate Trampovu propagandu, EU ne naplacuje nikakve carine na 70% proizvoda koje uvozi iz USA, na automobile se placa 10%, PDV se obracunava na sve robe, i na auto iz Nemacke i na vozilo iz USA, pa tu ne vidim da postoji razlika koja US proizvodjace stavlja u losiju poziciju. Koje su to vece carine…

    08. Apr 2025.Pogledaj

    KK na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

    Ide se van po robu/proizvode ukoliko su jeftiniji, da bi dobili jeftiniji/konkurentniji proizvod. Ukoliko se ta roba/proizvod optereti carinama, proizvodjac ce biti primoran da isti kupuje unutar granica SAD-a, ili, ukoliko je vanjskom proizvodjacu stalo do biznisa i kolicina ima smisla, isti ce otvoriti fabriku u SAD-u, i prodati isto musteriji za 0% tarife. Dakle…

    08. Apr 2025.Pogledaj

    Perko na: [ANALIZA] Šta će novi ekonomski vandalizam Donalda Trampa u formi uvođenja novih carina uraditi srpskoj a šta globalnoj avio-industriji

    @Petrovic Dusan Carine bi u teoriji trebalo da zaštite domaću proizvodnju, te i jeste poenta da uvozni proizvod poskupi. Da bi domaći bio cenovno privlačniji. Mada, više mislim da je to samo glupi pregovarački čip da bi se izboksovali ustupci od inostranih država. A to što je Amerika kao napredovala u poslednjih koliko godina.... Sve…

    08. Apr 2025.Pogledaj