BEG airport status
LYBE 1914:00 Z 340°12KT 9999 SCT040 11/02 Q1022 NOSIG=
Rusija od ove godine lovcima-presretačima patrolira iznad Arktika Prema mišljenjima stručnjaka MiG-31 je pravo rešenje za zadatke patroliranja iznad Severnog pola.

Rusija od ove godine lovcima-presretačima patrolira iznad Arktika

Kako je 31. januara objavio informativni internet portal ruskog lista Izvestija, ruska vojska će u ovoj godini, ponovo nakon pauze od 30 godina, obnoviti patroliranje vazdušnim prostorom u rejonu Severnog pola. Prema pisanju ovog medija borbeno dežurstvo preuzeće dve eskadrile lovaca-presretača MiG-31 Severne i Tihookeanske flote, prošle godine Ministarstvo odbrane sprovelo je niz letno-taktičkih vežbi patroliranja iznad Arktika a ispitivanje primene tih aviona je progašeno kao uspešno.

Presretači su bili na nebu iznad arktičke zone 5 i više sati, izvršeni su letovi na rastojanjima većim od 4000 km sa punjenjem goriva u vazduhu. Prema rečima vojnog stručnjaka Dmitrija Boltenjkova, odeljenja MiG-ova 31 će takođe leteti kako bi pratila strane bombardere koji se npr. kreću ka Aljasci. On je dodao da Severna flota koja obavlja niz strateških zadataka, takođe mora biti zaštićena avionima velike brzine.

Objavljeno je da se veliki broj MiG-ova nalazi u skladištima i ako je potrebno, flota postojećih aviona se može brzo povećati. Kako je primetio zaslužni vojni pilot general-major Vladimir Popov, osobine MiG-a 31 omogućuju izvršavanje bilo kog zadatka iznad Arktika a dodao je i da je danas važno da se ta zona zatvori za avione mogućeg neprijatelja.

Iznad zapadnog Arktika zadatak patroliranja će biti poveren 98. mešovitom gardijskom avijacijskom puku Mornaričke Avijacije u vazduhoplovnoj bazi Mončegorsk na poluostrvu Kola. Ovaj puk deo je Zajedničke strategijske komande Sever koja je integrisana u zajedničku komandu Severne flote odnsono 45. armiju VVS i PVO. Na istoku patrole će vrštiti posade aviona 865. lovačkog avijacijskog puka Mornaričke avijacije Tihookeanske flote u bazi Jelizovo u Petropavlovsku na poluostrvu Kamčatka.

Ovu vest preneo je i američki Military watch magazine a autor objavljenog teksta je osim već prethodno pomenutih činjenica napomenuo da je obnova redovnih letova ruskih lovaca-presretača došla u vreme povećanih napora da se ovlada Arktikom odnosno u periodu intenziviranja borbe konkurenata za što veći uticaj na ovom prostoru. Takođe dodaje se da pri tom zapadne države troše veliki novac u nastojanju da obezbede svoje vojno prisustvo u tom delu sveta gde je Rusija već odavno snažno prisutna.

Opisujući ruski lovac-presretač MiG-31, autor navodi da je taj avion prvobitno bio namenjen za patroliranje iznad ogromnih prostora Sovjetskog Saveza, uključujući i centralnoazijske i arktičke regione kao i iznad Dalekog istoka. Veliki dolet, osetljivi senzori, moćno dalekometno oružije i sposobnost da u automatskom režimu razmenjuje podatke sa letećim radarskim sistemima A-50 čine ga idealnim rešenjem za zadatke patroliranja iznad zone Arktika.

Iako se u ovim vestima spominje da će se za patroliranje koristiti modernizovani MiG-ovi 31BM treba reći da lovački puk sa Kamčatke nema ovu varijantu 31-ce. Novinar Militarywatchmagazine je pišući o mogućnostima MiG-a 31 očigledno koristio dostupne podatke o osavremenjenom MiG-31BM, navodeći podatak da je radar sposoban za otkrivanje ciljena na rastojanjima do 400 km i da ih raketama vazduh-vazduh R-37 može obarati na istim tim daljinama. Tu je i sposobnost leta u stratosferi gde mogu leteti špijunski avioni poput U-2.

Prema rečima autora MiG-31 je danas oslonac ruskih vojnih vazduhoplovnih snaga koji se zajedno sa lovcem Su-27 stalno osavremenjuje. Dodatno predstavljajući mogućnosti novog MiG-a 31BM navodi se da je tu novi centralni računar ‘’Baget’’ koji je omogućio povećanje dometa radara a takođe radar sada istovremeno može da prati 24 i da istovremeno dejstvuje na 8 ciljeva u vazduhu.

Komentari

Т

Континуитет у јачању рв ево нпр имамо идеалну прилику да на аукцији за 10 милиона долара купимо око 19 мигова (13 ремонтованих) из мађарске ђутуре са резервним моторима и осталум деловима

Odgovori
F

@ T5

Idealna prilika da postanemo centralni ruski avio otpad u Evropi, deponija kršina MiG-29 koji ni za radnog veka nisu valjali ali koji će sada nakon godina truljenja napolju u Mađarskoj u našim rukama biti ubojitiji od svih NATO aviona iz okruženja.

Stvarno prilika koju ne smemo propustiti.

Nije mi samo jasno kakve veze ima mađarski „leteći Trabant“ MiG-29 sa ovim člankom o ruskim MiG-31?

A

Mi trenutno nemamo problem sa lovcima nego sa trenazerima i ne znamo kako planiraju u RV odrzavati obuku u narednih 10 godina sa G-4 koji, da se ne lazemo, vise nije bezbedan. LA u ovom trenutku sluzi za air-police i pored toga jos bitnije da se prenese znanje na novu generaciju pilota. Da, nama treba vise aviona, bar duplo, ako ne i tri puta vise, ali trenutno nemamo pilota da u potpunosti popunimo redove za tehniku kojom vec raspolazemo, a kamoli vecem broju. I to samo pilota, o tehnickom osoblju da ne govorim. Plus sto i posle 3 decenije eksploatacije, nismo ovladali nekim slozenijim odrzavanjem istih(pre bih tu ulozio novac i vreme)
Treba dodati da delovi, tj jedan deo, pored resursa imaju i rok skladistenja. Ne znamo u kakvom su stanju i sta je upotrebljivo od delova madjarskih aviona…posto to stoji tamo decenijama, rekao bi slabo sta. Moralo bi MO poslati komisiju i tek onda mozemo dati sud jel je dobra prilika ili nije. Svakako, ako tamo ima upotrebljivih delova, trebalo bi iskoristiti priliku ako je ekonomski isplativo, ali mi to sad ne znamo. Da ne pominjem sto fali novih raketa i da je mozda najhitnije tu uloziti novac. Na gadjanja se slabo ide, a tako se ne moze odrzati LA.
@Falcon
Opusti se prijatelju, to je samo komad aluminijuma i karbona. Nasa propaganda barem se osnuje na avionima koji lete, juce sam ih bas gledao, a ovi iz HR se hvalili avionom sto nije ni kupljen….nije tako strasno, sto se nerviras?

M

@Falcon

Pa dobro, navodno Madjari imaju i dosta motora na stock-u. Ako tehnicki/finansijski ima smisla zasto ne kupiti? Ja sam uveren da je Srbija mogla da „dobije“ i 20 migova iz RF da je mogla/htela da plati njihov remont ili kako se to u medijima naziva „modernizaciju“…

P

Zasto G-4 vise nije bezbedan?

Odgovori
A

Koliko ih je palo u kom vremenskom periodu? koliko ljudi je poginulo? koliko su stari isti, a koliko je predvidjeno originalno da se koriste? koliko traju remonti, a koliko bi trebali? sta od opreme za dijagnostiku imaju na sebi i koliko je moderna?
E bojim se da je odgovor na sva ta pitanja negativan, da ne idemo dalje. To su avioni proizvedeni u drzavi koja se raspala u fabrikama koje vise ne postoje. Zasluzena penzija i da se nabave novi. Mozemo se lagati, ali ti avioni vise nisu bezbedni. Trebaju u muzej da idu, a najcrnje od svega, zamena nije uopste tako skupa. LA je spasena bas za narednih 10ak godina

J

Neverovatno koliko je Mig 31 bio avion ispred svog vremena. Mozda najbolja platforma ikad napravljena. S tim sto je vas americki kolega u pomenutom tekstu cini mi se napravio gresku. R37 ne moze da gaca u dometu radara, tacnije 400 km, njen domet je negde 250-280 km. Sto se tice gadjanja 8 ciljeva istovremeno? To je teorija…

Odgovori
Ž

Да у праву сте, било је ту још грешака које нисмо пренели. Навео је домет ракете Р-33 од 300 километара а реално је до 160.

B

jedina mašina koja je brža od zvuka ali i od vremena :-)

J

Inace prosto je neverovatno koliko se i Ameri i Rusi u svojim medijima, da tako kazem frljaju sa dometima raketa. Na ruskim portalima cesto se kaze da R 77-1 ima domet 160+ km, a gotovo je nemoguce da raketa mase ispod 200 kg dobaci toliko. Cisto sumnjam da je ona kao i AIM 120 efektivna na daljinama vecim od 80km. Za Meteor se recimo planira domet oko 160, ali ona je vec grdosija. No, dobro kad sdpr najavljuje da ce Vrvz moci laserom da se navodi na 45km, sta onda reci. Mi da pravimo laserski vodjenu od 40+ km, a rusi su taj domet postigli tek sa H 38, prilicno neozbiljno. Recimo, kod ruja nijedna iz kategorije H 29 ne moze da pljune dalje od 20km. Propaganda je cudo…

Ipak, posto je vec pominjana R 37 bice zanimljivo, pratiti razvoj njene nove M2 verzije manjih gabarita, za koju u Mykojanu tvrde da ce moci cak i Mig 35 da je nosi?

m

Nova raketa R-37 stvarno ima domet od 400 km i brzinu od 6 maha.
Koristi je samo Mig-31BM

Starija R-33, ima domet do 160km brzinu 4 maha

A varijanta R-33S iz 2012 je imala domet od 304 kilometara i brzinu od 4.5 maha (potvrdjeno na gadjanju)
Nije poznato koliko je proizvedeno te varijante iz 2012

B

Bilo bi zaista lepo da se priča na forumu vrati na svoj početak a to je MIG-31,. Aviona koji uistinu predstavlja jedan od najdragocenijih dragulja sveukupne SVETSKE avijacije, trijumfu genijalnog inžinjerstva. Mislim da treba barem toliko da budemo fer prema ovoj mašini, umesto što se lupeta i iznose polu i kvazi politički komentari…

Odgovori
G

Mig-31…da li je to najbolja letelica koja je ikada izasla iz fabrike Mig?

Odgovori
N

Машина која има значајан потенцијал за унапређивање, структура и мотори су врх, електроника је била врхунска, у садашњим условима – не знам. Велика штета за овај авион су двије ствари – распад СССР (као и за МиГ -29) и Алфред Толкачев који је неке од система компромитовао.
Унапређењем у БМ, као и варијанте са Кинжалом (К) и АСАТ (Д) створен је нови простор за ову машину у наредних 20так година.
Уосталом, његов главни парњак се поново производи за УСАФ – Ф-15 (200-240 комада). Иза свега овога поставља се питање што не обнове производњу Ф-22 него обнављају производњу машине концептуално замишљене 60тих, а први лет 1972, нешто не штима!

Odgovori
Ž

Ф-15 ипак није у класи МиГ-а 31 већ Су-27.

Још није потписан уговор о додатним Ф-15 за РВ САД.

Производња Ф-15 никада није престала али Ф-22 јесте.

P

Nije najbolja, ali je za tadašnje sovjetske i sadašnje ruske T-T zahtjeve koliko-toliko zadovoljavajuća.

Veliki dolet > velike dimenzije i masa.

Maksimalna IAS sa R-40TD, R-60MK i sada sa R-73 (ukratko bilo koje sa IR navođenjem) iznosi 1200 km/h (M 0.85 – M 0.95).

Maksimalna IAS sa 4 komada R-33 / R-37 u uvučenim podtrunpnim nosačima iznosi M 1.4

Maksimalna IAS brzina sa podvjesnim PTB-2500 spremnicima goriva iznosi M 0.9 u trajanju od 60 minuta.

Sve brzine iznad 11000 metara.

Borbeni radijus, zavisno od konfiguracije, brzine i visine leta od 700+ do 1400+ kilometara bez tankanja u zraku. Sa tankiranjem u zraku teoretski neograničen.

G-limiti, maksimalno 5 G, sa podvjesnim spremnicima goriva PTB-2500 samo 2.5 G.

Domet radara za cilj veličine lovačkog aviona (RCS od 3 m2) iznosi 120 kilometara u susretu i 60 kilometara u gonjenju.

Domet radara za cilj veličine strateškog bombardera (B-52) iznosi 200 kilometara u susretu i 80 kilometara u gonjenju.

Maksimalni kinetički domet R-33 u susretu je 120 kilometara, a u gonjenju 40 kilometara, a R-40TD 40 / 20 kilometara.

Umrežavanje MiG-31B para (dvojaca) u grupe, sa međusobnim odstojanjem od 200 – 300 kilometara i umrežavanje grupa sa A-50 i GCI mobilnih komandnih baza tipa Panorama, Prostor, Polyana i Neman.

Podaci su za MiG-31B i njegovu opremu i naoružanje. Za modernizirani MiG-31BM ti podaci o dometu radara i raketa su naravno nešto bolji, ali ne značajno veći.

Odgovori
M

>> Domet radara za cilj veličine strateškog bombardera (B-52) iznosi 200 kilometara u susretu i 80 kilometara u gonjenju.

A koliki je domet radara za cilj kao sto je B-2? Pitam posto nije verovatno da ce USA poslati B-52 na Rusiju…

P

Ako znaš osnovnu radarsku jednadžbu
https://docplayer.gr/docs-images/82/87026333/images/14-0.jpg

iz koje jasno proizlazi da efektivni, odnosno učinkoviti domet radara rapidno opada sa četvrtom potencijom, odnosno četvrtim korijenom i ako dalje uzmemo javno iznesene podatke o RCS
https://image.slidesharecdn.com/content-160510050556/95/seminar-report-content-8-638.jpg?cb=1462856946

za B-52H od 100, za B-1B od 1 i za B-2A od 0.1 metar četvorni, dalje i sam možeš izračunati.

T

Iz kog pouzdanog izvora su ove ‘fantasticne’ specifikacije?
Kako za radar tako i za rakete
Kao da ste opisivali mig23..hipersonicna raketa dometa 20 km…za onoliki phased array radar domet 80 km u gonjenju velikog cilja?
Podaci s kraja 70-ih ili fabricki testirani?

Odgovori
m

@Mayer
@PeroZ
Jeste li sigurni u tu vasu racunicu?
Zaslon M ima mnogo vece mogucnosti. Moze da gadja ciljeve koji lete brzinom i do 6maha. IC tragac ima domet od 60km do 70km. Mig31 je upravo stvoren za takve misije kao sto je ova iznad Arktika a time se ujedno kontrolise vazdusni prostor severniog dela Rusije. Americki pilot Graeter na F15 izjavio da je Mig31leteo od Vladivostoka do Stahalina na visini od 21300m brzinom od 2,3maha sa punim naoruzanjem od 6 radarskih i IC vodjenih raketa sto je kod njih izazvalo zaprepascenje. Test pilot Orlov je zapisao da Mig31 ima dugotrajnu krstarecu brzinu od 2,35maha a maksimalnu 2,65maha. Do 2030 Rusija morace da zameni Mig31 jer im istice resurs pa samim tim do tada morace uvesti u operativnu upotrebu Mig41.To je i velika prilika za koncern MIG da pokaze svima da to nije propala kompanija kako neki vrse razne pausalne prognoze, a tu je i projekat Ohotnik gde rade zajedno sa Suhojem.

Odgovori
M

Taj Zaslon M je model star jedno 25 godina. Ne znam koje ima mogucnosti ali moj notebook iz 1994 nema vise skoro nikakve a tada je bio zver…

Ž

Заслон-М је радар верзије МиГ-31М која није ушла у серију.

МиГ-31БМ имају новији дорађени радар Заслон-АМ.

M

Zaslon AM je stari Zaslon sa Baget kompjuteromom? Baget je isto oko godina star sto je doduse normalno za avijaciju, i F-22 ima problematican board kompjuter iz devedesetih. Na netu postoji slika Bageta i novog IMA BK razvijenog za Su-57 koji je recimo po dimenzijama dvostruko manji i verovatno znatno potentniji. Bas me zanima kada ce da se pojavi verzija Su-35 sa IMA BK kompom ( i panoramskim displejom)…

Ž

У питању је рачунар Ц-400 “Багет-55“.

P

Vidim da i u Srbiji, kao i u Hrvatskoj ima sve više onih koji vjeruju u sve i svašta, svakakve priče i pričice, pa i u Boga, samo ne vjeruju u ono u što treba i mora da se vjeruje, u službene papire od predmetnih tipova aviona, tehničke manuale i knjige.
Ako nemaš manuale, eto baram nekako probaj nabaviti knjigu Famous Russian Aircraft Mikoyan MiG-31, autora Yefima Gordona u kojem, gle čuda stoje i navedeni su isti ti tehnički podaci i ogrtaničenja kao u manualima.

T

PeroZ
Hvala konacno na izvoru vasih informacija (uz jasan nekriticki copy-paste).
S obzirom da je knjiga izasla iz stampe 2005, “informacije“ verovatno poticu od jos koju godinu ranije. Vi verovatno znate i pouzdanost objavljenog, posto je, verujem kao i sve ovde, iz „prve ruke“.
Nigde ne pronadjoh identicnu informaciju “vasoj“, pa ne bih trosio vreme da vas demantujem, imate slobodu da verujete u sta zelite.

I

Jedinstven avion, po karakteristikama ali i po otpornostima na polarne uslove i mogućnosti sletanja na ledene piste(jedinstven raspored točkova).

Odgovori
t

imam utisak da su svi sudionici ovog Tango 6 portala opitni piloti i strucnjaci kakve nema ni USA ni Rusija i NATO zajedno. Milina vas je citati. :)))))

Odgovori
v

Narocito one navijacki opredeljene :) Ponekad imam utisak da sam u sred filma “Tri karte za Holivud“ :)

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nikola na: Prvi let novog putničkog aviona iz Rusije: MC-21 spreman da razbije Boing-Erbas duopol

Rusi su dosta stagnirali u proizvodnji putnickih aviona. Ali sada sa novim MS-21 trebalo bi da nadoknade ono sto je izgubljeno. Za pocetak dovoljne su Ruske kompanije koje bi kupile ovaj avion. Za izvoz se treba malo i dokazati kvalitetom,cenom,utroskom i naravno pouzdanost. Mislim da ce rusi uspeti u tome. Zelim im puno srece.

19. Mar 2019.Pogledaj

SINGAPURCANAC na: Potpisan ugovor o korišćenju dela „Morave“ za putnički avio-saobraćaj; Gradonačelnik Kraljeva: Prvi civilni let krajem june ove godine

Uz jedan manji uslov, da parlament Srbije ne usvoji rezoluciji o genocidu koji je Turska izvršila nad Jermenima 1915-e. Tako i stoji "nevine jermenske žrtve...predsednik Srbije NT" na tabli u parku u Jerevanu. Za razliku od većine normalnih država (uključujući RS) koje pravilno definišu istorijski događaj kao genocid. A aerodorm ne radi i dalje, sa…

19. Mar 2019.Pogledaj

Икар na: Vlada Srbije donela odluku o prebacivanju Muzeja vazduhoplovstva pod upravu Ministarstva odbrane; Prenose se sva prava, obaveze i imovina

Захваљујући упорности Чеде Јанића ваздухопловци некадашњег РВ и ПВО ЈНА су направили музеј. Сама зграда је веома импресивна а експонати унутра и око су огромне вредности. Нема рецепта како управљати Музејом. Не вреди критиковати. Ако власт нема адекватан рецепт ...Има институција наградног КОНКУРСА. Огласити јавно и тражити решење. Неко сигурно има одличан концепт да Музеј…

19. Mar 2019.Pogledaj

Miki na: Vlada Srbije donela odluku o prebacivanju Muzeja vazduhoplovstva pod upravu Ministarstva odbrane; Prenose se sva prava, obaveze i imovina

Da je do sada valjalo, nije. Da li će sada biti bolje, videćemo, ja se nadam da hoće, ali ima razloga za sumnju. Ovaj muzej deluje k'o vruć krompir kojeg niko neće. Bar niko neće da uloži sada već zaista ozbiljna sredstva da se muzej dovede u red. Dojmim se da će i ovi u…

19. Mar 2019.Pogledaj

Nikola SFRJ na: Vlada Srbije donela odluku o prebacivanju Muzeja vazduhoplovstva pod upravu Ministarstva odbrane; Prenose se sva prava, obaveze i imovina

Dragi Djuro nisam valjda nečim tebe lično uvredio, ali vodeći svoje dvoje dece u taj meni vrlo drag muzej gde sam radio volonterski 3 meseca kao vodič školarcima pre 25 godina samo što nisam bacio peglu kad sam ušao sa ćerkicom u wc. Zimus kad sam vodio sina priznajem bilo je malo bolje, a za…

18. Mar 2019.Pogledaj

Send this to a friend