BEG airport status
LYBE 1906:30 Z VRB°01KT 9999 FEW010 18/14 Q1007 NOSIG=
Erbas isporučio easyJetu svoj prvi A320 opremljen FANS-C sistemom Nova tehnologija omogućiće precizniji plan leta, optimizaciju putanje aviona, kao i olakšavanje protoka saobraćaja i upravljanja brzinom vazduhoplova / Foto: easyJet

Erbas isporučio easyJetu svoj prvi A320 opremljen FANS-C sistemom

Kompanija Erbas isporučila je avio-prevozniku easyJet svoj prvi A320 avion unapređen FANS-C tehnologijom, koja snabdeva aerodromsku kontrolu letenja 4D podacima o predviđenoj putanji aviona, saopštio je juče taj proizvođač na World Air Traffic Management kongresu u Madridu.

Kako navodi, planirano je da Erbas bude predvodnik novog SESAR-ovog DIGITS projekata (Demonstration of air traffic management improvements Generated by 4D Initial Trajectory Information Sharing) u okviru kojeg će se razvijati FANS-C tehnologija i koji će uključivati njegove A320 modele:

– FANS-C sistem omogućen je zahvaljujući dvema ključnim komponentama: ADS-C (Automatic Dependent Surveillance Contract) i CPDLC (Controller-Pilot Data Link Communication). Prva automatski ili na zahtev omogućava prenos četvorodimenzionalnih podataka (3D+time) o predviđenim putanjama aviona do aerodromske kontrole letenja, a druga olakšava digitalno prenošenje ATC naredbi i odobrenja.

Ova nova tehnologija prevoznicima će doneti precizniji plan leta, optimizaciju putanje njihovih aviona, kao i olakšavanje protoka saobraćaja i upravljanja brzinom vazduhoplova, što će doprineti uštedi goriva i smanjenju buke. Takođe, snabdevanje ATC kontrolora podacima o predviđenim rutama će posebno biti značajno u smislu da će omogućiti lakše raspoređivanje aviona na prilazu aerodromima, kao i u oblasti terminalne kontrole letenja.

Za uspešnu primenu FANS-C tehnologije na A320 modelu aviona, potrebno je imati od opreme novi ATSU (Air Traffic Service Unit) ruter, unapređen FMS (Flight Management System) i kompatibilne DCDU (The Datalink Control and Display Unit) displeje u kokpitu. –

Do sredine 2020. uz easyJet još šest evropskih prevoznika će postepeno opremati do 100 Erbasovih A320 sa FANS-C tehnologijom / Foto: easyJet

Rukovodilac grupe za network operacije u easyJetu Hju Mekonolog (Hugh McConnellogue) istakao je zadovoljstvo što je upravo taj prevoznik prvi koji je usvojio i primenio FANS-C tehnologiju u svojim Erbasovim avionima:

– Naše početno iskustvo ukazuje da FANS-C ima potencijal da dovede do povećanja efikanosti, bezbednosti i pravovremenosti odvijanja naših operacija, posebno u zagušenom evropskom vazdušnom prostoru. –

Izvršni potpredsednik za inženjering Erbasovih putničkih aviona Žan Brajs Djumo (Jean-Brice Dumont) čestitao je easyJetu na isporuci njihovog prvog modela opremljenog FANS-C tehnologijom i dodao da je ovo samo početak u njenoj primeni širom Evrope:

– Veoma smo ponosni što vodimo ovaj projekat u okviru SESAR-ovog istraživačkog programa i što imamo ulogu u pomaganju aerodromskoj kontroli letenja da reaguje na sve veći obim vazdušnog saobraćaja tako što povećava sigurnost, istovremeno dovodeći i do pozitivnog uticaja na životnu sredinu zahvaljujući sve efikasnijem ATM sistemu. –

Kako ističu iz Erbasa, od sada pa do sredine 2020. godine sedam evropskih avio-kompanija (Er Frans, Britiš Ervejz, easyJet, Iberija, Nover, Tomas Kuk i Viz Er), koje učestvuju u DIGITS projektu, postepeno će opremati do 100 Erbasovih A320 sa novom FANS-C tehnologijom:

– Demonstracija će trajati više od godinu dana i prikupiće podatke od preko 20.000 letova na kojima se ostvaruje prihod, omogućavajući tako zainteresovanim stranama (stejkholderima) da predstave prednosti ove tehnologije tokom svakodnevnih operacija.

Erbas je u novembru 2018. stekao i prvu svetsku sertifikaciju o FANS-C „4D“ avionici na putničkim avionima, otvarajući tako put za početak operativne faze DIGITS projekta i krajnje primene nove tehnologije širom Evrope, ali i sveta. Kako bi se FANS-C dopunio, evropski pružaoci usluga u vazdušnoj plovidbi će razvijati i odgovarajuće zemaljske ATC alate. –

FANS-C tehnologija će prvobitno biti dostupna samo na A320 modelu, ali je planirana i njena kasnija primena na svim avionima iz Erbasovog programa, navodi taj proizvođač.

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Al-41F1 na: [VIDEO] Putin u poseti Kazanju i Ahtubinsku: Do 2028. najavljeno 76 lovaca Su-57 i 100 borbenih helikoptera Mi-28NM

    @Mayer Boga pitaj sta se tu stvarno desilo i koji su okviri dogovora. Mozda je pojedinacna cena smanjena, ali ce drzava platiti neki offset, ulagati negde, platiti neke propratne troskove...verovatno je prica za narod posto se dosta ljudi, barem iz prica ovih sto ih ja znam, pocelo buniti na trosenje drzave u ovakvim projektima, dok…

    18. May 2019.Pogledaj

    Marko na: Er Srbija od sutra počinje sa prodajom karata za PSO linije iz Niša; Prvi letovi od 15. jula

    Ne znam zasto nema komentara, ali kritika i dalje stoji. Meni je van pameti da narod koji ima prosecnu platu 400e (medijana je sigurno znacajno ispod 400) subvencionse Er Srbiju, ljude iz dijaspore ili biznismene, odnosno firme koje posluju u Srbiji. Poslovnim ljudima je sve jedno da li ce platiti kartu 60 ili 140e. A…

    18. May 2019.Pogledaj

    BB na: [VIDEO] Putin u poseti Kazanju i Ahtubinsku: Do 2028. najavljeno 76 lovaca Su-57 i 100 borbenih helikoptera Mi-28NM

    Ameri bi bili u prednosti kada bi rusi napadali ameriku avionima, a to se neće desiti. Amerima treba proizvodnja da bi se isplatile dividende vlasnicima fabrika oružja. Ako rusi prihvate tu trku, onda će izgubiti (kao što su već jednom). Osim toga, ako imaš provjerene projekte, u slučaju dugoročnog sukoba, žestoko se podižu kapaciteti proizvodnje…

    18. May 2019.Pogledaj

    Апок na: [VIDEO] Putin u poseti Kazanju i Ahtubinsku: Do 2028. najavljeno 76 lovaca Su-57 i 100 borbenih helikoptera Mi-28NM

    @Mayer Ниси ти добро гледао. Ево ти конкретно- поклопац извлачећих степеница испод кабинског поклопца. А можеш да погледаш и леђа и назубљне панеле на истим. Премази су чудо али нитни нормално да има. Имаш још боље слике из прозводње ЛМа пре бојења ту се тек види.

    18. May 2019.Pogledaj

    Štrumfgoda na: [REPORTAŽA] Prikaz sposobnosti Vojske Srbije i Ministarstva unutrašnjih poslova „Odbrana slobode“

    Ne želim se svađati s vama oko broja hrvatskih tenkova, no nije baš tako kako pišete. 48+24 je "modernizirano" (pod navodnicima, jer nije to ništa posebno) na standard M84A4, a godišnje 4-10 tenkova prođe redovitu reviziju. Ima ih još 30-ak koji su ostali na starom standardu i stoje konzervirani, plus jedan dio za kanibalizaciju dijelova.…

    18. May 2019.Pogledaj

    Send this to a friend