BEG airport status
Etihad u 2018. poslovao sa 1,28 milijardi dolara gubitka; Ukupni prihodi manji za oko 4% nego u 2017. godini U prethodnoj godini Etihad prevezao 17,8 miliona putnika sa popunjenošću sedišta od 76,4% / Foto: Etihad ervejz

Etihad u 2018. poslovao sa 1,28 milijardi dolara gubitka; Ukupni prihodi manji za oko 4% nego u 2017. godini

Kompanija Etihad ervejz zabeležila je gubitak od 1,28 milijardi dolara prema rezultatima finansijskog izveštaja za prethodnu godinu, što je za 15,4% manje nego u 2017. kada je taj avio-prevoznik izgubio 1,52 milijarde, saopšteno je iz Etihada.

Kako navode, u prethodnoj godini evidentirano je i poboljšanje ključnih poslovnih performansi za 15%, a to u ukupnom prihodu iznosi 5,86 milijardi dolara, što je približno 4% manje nego u 2017. kada je ostvaren prihod od oko 6,1 milijardu dolara:

– Kada je reč o broju putnika, u prethodnoj godini smo ih prevezli 17,8 miliona sa popunjenošću sedišta od 76,4%, dok je u 2017. taj broj iznosio 18,6 miliona putnika, a popunjenost sedišta bila je 78,5%. Takođe, kapacitet za prevoz putnika (iskazan kao proizvod raspoloživih sedišta i ukupno pređenih kilometara – Available Seat kilometers) smanjen je za 4% i sada iznosi 110,3 milijardi u odnosu na 115 milijardi u 2017. Prihodi od putnika ostali su stabilni i oni iznose 5 milijardi dolara.

U vezi sa kargo saobraćajem, Etihad Cargo je u 2018. prevezao 682.100 tona tereta, dok je taj broj u 2017. iznosio 853.000 tona. Prihodi od ovako prevezene robe su u prethodnoj godini iznosili 827 miliona dolara za razliku od 877 milona u 2017, a smanjeni su i teretni tonski kilometri (FTK) za 21% (sa 4,3 milijarde na 3,4 milijarde), uz povećanje dobiti od 15,5%.  –

Kako ističu iz Etihada, kompanija je u prethodnoj godini smanjila ukupne troškove koji su iznosili 6,8 milijardi dolara, što je za 416 miliona manje nego 2017. kada su oni bili 7,3 milijarde dolara:

– Direktni operativni troškovi smanjeni su za 3,6%, odnosno 226 miliona dolara uprkos nestabilnosti cena goriva. Sa druge strane, administracija i opšti troškovi smanjeni su za 19% ili 190 miliona dolara i to uglavnom zbog nižih indirektnih troškova radne snage i drugih administrativnih troškova. –

Rezultati / Tabela: Etihad ervejz

Tokom 2018, arapskom prevozniku isporučeno je osam novih aviona i to: tri B787-9, četiri B787-10 i jedan teretnjak Boing 777-200. Flotu avio- kompanije na kraju godine činilo je 106 letelica prosečne starosti 5,7 godina. Nakon pregovora sa Erbasom i Boingom, 14. februara ove godine najavljena je i revizija budućih obaveza Etihada kada je flota u pitanju, pa će ovoj kompaniji u narednim godinama biti isporučeno pet Erbasovih A350-100, 26 A321neo, kao i šest Boingovih modela 777-9.

Kada je reč o linijama, kompanija je u 2018. proširila svoj doseg na više od 400 destinacija širom sveta stavljajući svoj EY kod na 18.513 nedeljnih letova van sopstvene mreže, navode iz Etihada:

– Tokom prethodne godine, svojoj globalnoj mreži dodali smo i dve nove rute ka Barseloni i Bakuu, a povećali smo i broj letova prema Torontu, Amanu, Rimu i Maldivima. Takođe, brojne neprofitabilne linije su ukinute uključujući Teheran, Džajpur, Entebe, Dalas, Ho Ši Min, Daku, Dar es Salam, Edinburg i Pert.

Polasci i dolasci na vreme (on-time performance- OTP) u 2018. godini iznosili su 82% za odlazne letove i 84% za dolazne, a avio-kompanija je ispunila 99,7% svojih redovnih letova.

Takođe, u 2018. smo sklopili i brojna važna partnerstva sa drugim avio-kompanijama i transportnim kompanijama i to: Saudija, Azerbejdžan Erlajns, Svis i Aksesrejl, dodajući ih na rastuću listu od 55 kodšer partnera. –

Etihad leti na više od 400 destinacija sa redovnošću linija od 99,7% / Foto: Etihad ervejz

Etihad je nastavio i da ugrađuje svoj brend „Choose Well“ u svaki segment korisničkog iskustva, navode iz kompanije i tvrde da je sada omogućen daleko veći nivo personalizacije:

– Posebno smo fokusirani na maloprodajnu ponudu na letovima, razdvajanje usluga i cena, kao i na instalaciju novih proizvoda u vezi sa rasporedom sedenja, uključujući i novu zonu sa Economy Space sedištima, a koja podrazumeva povećan razmak između njih.

Takođe, u drugom kvartalu 2019, biće uvedena i pametnija ergonomska sedišta i striming tehnologije na kratkolinijskim letovima Erbasovih A320 i A321. Kompanija će nastaviti i da usavršava svoje nagrađivane usluge u Biznis i Prvoj klasi u svojoj širokotrupnoj floti, kao i Rezidenciju na svom A380. –

Najavljen je i nastavak zapošljavanja mladih iz Emirata u ovu kompaniju, kojih je 2018. bilo 2.525, što predstavlja 12% ukupne radne snage Etihada koju čini 21.855 zaposlenih, ističe taj avio-prevoznik.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Бивши Гастос na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

    @Vlado Мислили су да је најбољи дил у историји... док се није сусрео са ЈФ17 и ПЛ 15

    13. May 2025.Pogledaj

    Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

    @Stepanović Podrska, kako se kod nas kaze "U rukama Mandusica vuka svaka puska je ubojita", tako su odlicni profesionalci PVO SRJ upotrebili maksimalne mogucnosti Neve, koristeci greske Amerikanaca. Ali to ne znaci da "stealth" ne valja, i da je S-125 odličan PVO sistem.

    13. May 2025.Pogledaj

    Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

    @Yrraf Ne, u pitanju su rakete koje nemaju veze sa Rusima, i rade: "DRDO Pinaka". Indija nije zaostala zemlja, imaju svemirski program i nuklearno oruzje, ne treba im Rusija za sve. @Rafal Osim uvreda nemate niti jedan strucni argument da osporite moje tvrdnje. Su-35 ne koriste niti Indija ni Pakistan, a nema AESA radar kao…

    13. May 2025.Pogledaj

    Multi Boy na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

    @Rafal Ne može te se pouzdati u ono što govori Pakistan. Bliže istini je da su srušena tri JF-17, MIG-29, i SU-30 jer imaju istu ili sličnu pogonsku skupinu. Ja čisto sumnjam da Indija koristi Su-30. Indija je bivša britanska kolonija pa je izglednije imaju britanske avione: Jaguar, Tornado, Rafal... Što se tiče dometa radara…

    13. May 2025.Pogledaj

    Zivko na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

    Dame i gospodo ulazimo u ring gde su se Rafali sudarili sa J-10, a jedina stvar oborenija od dronova je... istina. Hind jai? Jai Photoshop. Indici troše milijarde na Rafale da bi ih Pakistanci obarali sa raketama koje su kupili na AliExpressu.Indijski mediji tvrde da su Pakistanci izgubili AWACS, 4 aviona i tri JF-17 –…

    13. May 2025.Pogledaj