BEG airport status
Etihad u 2018. poslovao sa 1,28 milijardi dolara gubitka; Ukupni prihodi manji za oko 4% nego u 2017. godini U prethodnoj godini Etihad prevezao 17,8 miliona putnika sa popunjenošću sedišta od 76,4% / Foto: Etihad ervejz

Etihad u 2018. poslovao sa 1,28 milijardi dolara gubitka; Ukupni prihodi manji za oko 4% nego u 2017. godini

Kompanija Etihad ervejz zabeležila je gubitak od 1,28 milijardi dolara prema rezultatima finansijskog izveštaja za prethodnu godinu, što je za 15,4% manje nego u 2017. kada je taj avio-prevoznik izgubio 1,52 milijarde, saopšteno je iz Etihada.

Kako navode, u prethodnoj godini evidentirano je i poboljšanje ključnih poslovnih performansi za 15%, a to u ukupnom prihodu iznosi 5,86 milijardi dolara, što je približno 4% manje nego u 2017. kada je ostvaren prihod od oko 6,1 milijardu dolara:

– Kada je reč o broju putnika, u prethodnoj godini smo ih prevezli 17,8 miliona sa popunjenošću sedišta od 76,4%, dok je u 2017. taj broj iznosio 18,6 miliona putnika, a popunjenost sedišta bila je 78,5%. Takođe, kapacitet za prevoz putnika (iskazan kao proizvod raspoloživih sedišta i ukupno pređenih kilometara – Available Seat kilometers) smanjen je za 4% i sada iznosi 110,3 milijardi u odnosu na 115 milijardi u 2017. Prihodi od putnika ostali su stabilni i oni iznose 5 milijardi dolara.

U vezi sa kargo saobraćajem, Etihad Cargo je u 2018. prevezao 682.100 tona tereta, dok je taj broj u 2017. iznosio 853.000 tona. Prihodi od ovako prevezene robe su u prethodnoj godini iznosili 827 miliona dolara za razliku od 877 milona u 2017, a smanjeni su i teretni tonski kilometri (FTK) za 21% (sa 4,3 milijarde na 3,4 milijarde), uz povećanje dobiti od 15,5%.  –

Kako ističu iz Etihada, kompanija je u prethodnoj godini smanjila ukupne troškove koji su iznosili 6,8 milijardi dolara, što je za 416 miliona manje nego 2017. kada su oni bili 7,3 milijarde dolara:

– Direktni operativni troškovi smanjeni su za 3,6%, odnosno 226 miliona dolara uprkos nestabilnosti cena goriva. Sa druge strane, administracija i opšti troškovi smanjeni su za 19% ili 190 miliona dolara i to uglavnom zbog nižih indirektnih troškova radne snage i drugih administrativnih troškova. –

Rezultati / Tabela: Etihad ervejz

Tokom 2018, arapskom prevozniku isporučeno je osam novih aviona i to: tri B787-9, četiri B787-10 i jedan teretnjak Boing 777-200. Flotu avio- kompanije na kraju godine činilo je 106 letelica prosečne starosti 5,7 godina. Nakon pregovora sa Erbasom i Boingom, 14. februara ove godine najavljena je i revizija budućih obaveza Etihada kada je flota u pitanju, pa će ovoj kompaniji u narednim godinama biti isporučeno pet Erbasovih A350-100, 26 A321neo, kao i šest Boingovih modela 777-9.

Kada je reč o linijama, kompanija je u 2018. proširila svoj doseg na više od 400 destinacija širom sveta stavljajući svoj EY kod na 18.513 nedeljnih letova van sopstvene mreže, navode iz Etihada:

– Tokom prethodne godine, svojoj globalnoj mreži dodali smo i dve nove rute ka Barseloni i Bakuu, a povećali smo i broj letova prema Torontu, Amanu, Rimu i Maldivima. Takođe, brojne neprofitabilne linije su ukinute uključujući Teheran, Džajpur, Entebe, Dalas, Ho Ši Min, Daku, Dar es Salam, Edinburg i Pert.

Polasci i dolasci na vreme (on-time performance- OTP) u 2018. godini iznosili su 82% za odlazne letove i 84% za dolazne, a avio-kompanija je ispunila 99,7% svojih redovnih letova.

Takođe, u 2018. smo sklopili i brojna važna partnerstva sa drugim avio-kompanijama i transportnim kompanijama i to: Saudija, Azerbejdžan Erlajns, Svis i Aksesrejl, dodajući ih na rastuću listu od 55 kodšer partnera. –

Etihad leti na više od 400 destinacija sa redovnošću linija od 99,7% / Foto: Etihad ervejz

Etihad je nastavio i da ugrađuje svoj brend „Choose Well“ u svaki segment korisničkog iskustva, navode iz kompanije i tvrde da je sada omogućen daleko veći nivo personalizacije:

– Posebno smo fokusirani na maloprodajnu ponudu na letovima, razdvajanje usluga i cena, kao i na instalaciju novih proizvoda u vezi sa rasporedom sedenja, uključujući i novu zonu sa Economy Space sedištima, a koja podrazumeva povećan razmak između njih.

Takođe, u drugom kvartalu 2019, biće uvedena i pametnija ergonomska sedišta i striming tehnologije na kratkolinijskim letovima Erbasovih A320 i A321. Kompanija će nastaviti i da usavršava svoje nagrađivane usluge u Biznis i Prvoj klasi u svojoj širokotrupnoj floti, kao i Rezidenciju na svom A380. –

Najavljen je i nastavak zapošljavanja mladih iz Emirata u ovu kompaniju, kojih je 2018. bilo 2.525, što predstavlja 12% ukupne radne snage Etihada koju čini 21.855 zaposlenih, ističe taj avio-prevoznik.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Bole na: Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

    u zemlji gde se SMS porukama sakupljaju pare za lečenje mi pričamo o letećim taksijima. zamisli zemlju gde je pšenica 2005 koštala 20 din a prošle godine 19.5. Jel to skok u budućnost ili su budućnost expo i leteći taksiji. to realno zanima 0.1% gradjana Srbije. oni koji ili vole tehnologiju ili baš lepo žive.

    28. Apr 2025.Pogledaj

    Miloš1977 na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

    Tesko ce Francuzi dozvoliti deo proizvodnje Rafala u Indiji, ali Indijci nemaju izbora za novi Palubni lovac bombarder. Rafal im je jedini kandidat jer amerikanac ne dolazi u obzir. A tek im Ameri ne bi dali neku licencu za F-35B ili F-18 :-) Rafal F4 jeste velik skok posle MiG-29K ali i bukvalno 3 puta…

    28. Apr 2025.Pogledaj

    Milan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

    Prvenstveno SILA 450/750 Treba domaca avio indistrija da se ozbiljno razvija zato sto imamo potencijala u tome a ne da se daje prvenstvo stranim firmama koje proizvode avione. Misljenja sam da je domace najbolje.

    28. Apr 2025.Pogledaj

    Bulatovic Nebojsa na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

    Branko fantastična analiza i ređanje činjenica. Pogotovo za kapacitete proizvodnje i produkcije sofisticiranih sredstava vojne tehnologije Mnogoljudna zemlja je spremna da obezbedi i dovoljan broj pilota za ovoliku silu aviona. Dokle u isto vreme, (pošto pratim SAD izveštaje o stanju u njihovom RV.kao i novotarijama kod njih) Pentagonove komisije u izveštaju o stanju I sposobnostima…

    28. Apr 2025.Pogledaj