BEG airport status
LYBE 1618:30 Z 160°02KT 8000 NSC 05/M00 Q1031 NOSIG=
Bugarska planira obnovu svog jedinog aviona An-30 koji se upotrebljava u misijama ‘’Otvorenа neba’’, u upotrebu vraćen jedini laki transportni avion An-2 Jedini An-2TD u RV Bugarske vraćen je u upotrebu za obuku padobranaca i pilota / Foto: Aleksandar Mladenov

Bugarska planira obnovu svog jedinog aviona An-30 koji se upotrebljava u misijama ‘’Otvorenа neba’’, u upotrebu vraćen jedini laki transportni avion An-2

Ministarstvo odbrane Bugarske raspisalo je 19. decembra 2018. javni tender koji ima za cilj obnovu plovidbenosti jedinog dvomotornog osmatračkog i transportnog aviona Antonov An-30 NATO oznake Clank (fabričkog broja 0802, vojnog evidencijskog broja 055) bugarskih vazduhoplovnih snaga koji se između ostalog koristi kao platforma za izvođenje osmatračkih letova u skladu sa Sporazumom ‘’Otvorena neba’’ (Open Skies) koji obuhvata 34 države, uključujući SAD i Rusiju, i koji omogućuje nenaoružane osmatračke letove iznad teritorija zamlja potpisnica kako bi se obezbedilo prikupljanje podataka o vojnim snagama.

Tender u vrednosti od 2,55 miliona evra bez PDV-a raspisan je za generalni remont aviona, njegova dva turboelisna motora Ivčenko AI-24VT, pomoćnog agregata RU19A-300, elisa AV-72T Serije 02A uz isporuku rezervnih delova i potrošnog materijala, postavljanje novog uređaja FDR (Flight Data Recorder), zamenu postojećeg sistema za sletanje SP-50 novom navigacionom opremom VOR/ILS/DME i instalacijom sistema za izbegavanje sudara TCAS (Traffic Collision Avoidance System).

Bugarski An-30 proizveden je 28. avgusta 1975. godine / Foto: Aleksandar Mladenov

Prema tenderskoj dokumentaciji, nakon remonta, An-30 bi trebao da dobije međuremonti rok ne manji od 7 godina, ili 4000 sati naleta ili 4000 sletanja, šta god se prvo dogodi. Zadržavajući uslov ‘’šta god se prvo dogodi’’ u tenderu je takođe zahtevan i minimalni međuremontni rok od 7 godina ili 3000 sati naleta za motore, 10 godina ili 1500 sati naleta za pomoćni agregat i 7 godina ili 2000 sati naleta za elise.

U tenderu sa takođe zahteva da avion i njegove navedene dinamičke komponente imaju garanciju od 100 sati naleta ili 12 meseci, šta prvo istekne a pored toga, što se tiče održavanje vazduhoplova, prelazi se na tzv. održavanje po stanju. Rok za podnošenje ponuda je 28. januar a očekuje se da radovi na avionu budu završeni 12 meseci od odabira najpovoljnije ponude.

Jedini bugarski An-30 proizveden je 28. avgusta 1975. godine i poslednji generalni remont prošao je 23. marta 2006. godine. Ovaj 44 godine star vazduhoplov je do sada nakupio 10915 sati naleta i 11690 sletanja od čega 2313 sati naleta i 3984 sletanja od poslednjeg generalnog remonta kada je dobio međuremontni rok od 4000 sati naleta i 4000 sletanja.

Bivajući trenutno prizemljen, očekuje se da će se An-30 vratiti u službu krajem ove ili ono što je realnije početkom sledeće godine. Međutim, ostaće u službi 16. transportne vazduhoplovne grupe RV Bugarske koja je stacionirana u vazduhoplovnoj bazi Vraždebna koja se nalazi u severnom delu međunarodnog aerodroma u Sofiji.

Nakon dve godine prizemljenja zbog problema sa motorom Švecov Aš-62, jedini dvokrilni avion An-2TD NATO oznake Colt (vojnog evidencijskog broja 027) RV Bugarske vraćen je u službu 13. decembra 2018. za potrebe obuke padobranaca i pilota. Avion sada ponovo služi takođe u sastavu 16. transportne vazduhoplovne grupe u vazduhoplovnoj bazi Vraždebna.

U međuvremenu, na dve odvojene sednice, vlada Bugarske dodelila je ukupno 95,6 miliona evra dodatnih budžetskih sredstava Ministarstvu odbrane za logističku podršku Ratnog vazduhoplovstva kada je u pitanju vazduhoplovna, komunikaciona, informaciona i navigaciona oprema.

Prema odluci od 28. novembra 2018, 65,55 miliona evra je odobreno za logističku podršku lovaca MiG-29 i jurišnika Su-25. Dodatnih 30 miliona evra je obezbeđeno 12. decembra od čega 5,57 miliona namenjenih za organizovanje logistike za 5 transportnih helikoptera AS-532AL ‘’Cougar’’ u 2019. godini.

Komentari

M

Kao Mađarima tako i Bugarima cestitke sto cuvaju, obnavljaju i održavaju svoje zrakoplovstvo! Od mi24 sto su ucinili Mađari i An sto rade Bugari!!! Sve sto smo i mi imali i pustili da propadne… 2 An 32 i 7-9 mi 24… A moglo se sve pametno iskoristiti i jos godinama nam sluziti!

Odgovori
B

Slazem se u potpunosti sa ovim. Uostalom Bugari su videli kako se radi od svog partnera u NATO, tacnije clanice SAD-a. Oni ne povlace jos B-52, a avion je 2015.god. proslavio 60 godina ulaska u sluzbu. ,Dakle davne 1955.god. i planiraju ga zadrzati do 2045.. Jos se koriste avioni iz Vijetnamskog rata. Ono sto danas treba vojni avion je savremena elektronika, sa kolike daljine otkriva protivnika i koliko je otporan na elektronsko ometanje. I drugo savremeno vodjeno naoruzanje. A sama konstrukcija aviona se svakih nekoliko godina snima rengenski i vidi se stanje. Pozdrav…

A

Mi-24 za HR i RS su nabavljeni na crno, najverovatnije preko Ukrajine bez dokumentacije. Bila je neka sema za Mi-24 da ih pri izvozu u papirima vode kao „transportni helikopter“, posle se samo vrati naoruzanje. Tada je cela ex Yu bila pod embargom, a oprema je nabavljena „za prvu ruku“. Remont srpskih i hrvatskih krokodila apsolutno nije moguc jer 1. ni jedan remontni zavod u Yu nije sertifikovan za Mi-24(znaci nemamo opremu i ljudstvo) 2. Bez dokumentacije ni jedan strani remontni zavod tu letelicu nece potpisati. Ok mozda bi i moglo nesto da se uradi jako temeljno, ali bi verovatno kostalo kao polovan Mi-24.

П

Биће занимљиво видети колику цену ће им Руси тражити за ремонт 44 године старог аиона и да ли се то уопште исплати.Наш приземљени 364 је млађи од овог бугарског,седамдесетшесто је годиште.Иначе,захтеви су реални,4000 сати са 4000 слетања,уз 7 година међуремонтног периода.Тако су се и сви наши Анови ремонтовали у „Моми“.Вероватно би украјинци били јефтинији,међутим,код њих је проблем квалитет,поготову за моторе АИ.Јако занимљиво и за нас и наш авион.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

AL-41F1 na: [POSLEDNJA VEST] Vučić: Helikopterska jedinica MUP-a Srbije dobija tri Erbasova helikoptera H215 Super Puma

@Direktor Ili ja ne znam da citam ovu listu(moguce) ili Mi-17 od 2017. ima EASA sertifikat? https://www.easa.europa.eu/download/typerating-lists/EASA-T_R_List_Helicopter.pdf a koliko ovde pise https://www.easa.europa.eu/easa-and-you/international-cooperation/easa-by-country?easa_relationship%5B0%5D=field_easa_country_mbmo_target_id mi uopste nismo EASA "member state" i ne podlezemo njihovim pravilima, posto sigurno helikopter policije ne planiramo koristiti na terotiriji EU. Mi-17 u civilne svrhe koristi 15 zemalja, to nije malo.

16. Feb 2019.Pogledaj

Spectator na: [POSLEDNJA VEST] Er Srbijin A330 dobio novu šemu bojenja – reklamu „Serbia Creates“ Vlade Srbije

Pantelija trebalo je na ruskoj cirilici I ruskom jeziku da orgazmiras bosanche?

16. Feb 2019.Pogledaj

Blagoje Krstic na: [POSLEDNJA VEST] Er Srbijin A330 dobio novu šemu bojenja – reklamu „Serbia Creates“ Vlade Srbije

Al se skupila negativna energija jedno cudo. Dal je ostalo u Srbiji bar malo pozitivne energije? Dobro je da se radio na nesto, a kritika je uvek dobro doshla, ali ovi komentari to je jedno cudo negativnosti malicioznosti prezira... Pozdrav iz Majedonije

16. Feb 2019.Pogledaj

Send this to a friend