BEG airport status
[POSLEDNJA VEST] MTU gradi postrojenje u Novoj Pazovi, država investira u centar za obuku tehničara Novi detalji MTU planova u Srbiji / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

[POSLEDNJA VEST] MTU gradi postrojenje u Novoj Pazovi, država investira u centar za obuku tehničara

Kako je kompanija MTU Aero Engines upravo saopštila, njihovo postrojenje u Srbiji nalaziće se u Novoj Pazovi i sa radom počinje 2022. godine.

MTU će u Srbiji registrovati kompaniju MTU Maintenenace Serbia d.o.o. koja će biti u njihovom stopostotnom vlasništvu.

Predsednica Vlade Srbije Ana Brnabić danas je prilikom obilaska Buržea posetila i štand MTU-a i tom prilikom je predstavila plan Srbije za formiranje, kako je rečeno, „Nacionalnog vazduhoplovnog klastera“. Iako trenutno još nema detalja o formi i funkciji klastera, Tango Six nezvanično saznaje da će u pitanju inicijalno biti reč o centru za obuku tehničara koji će biti državni ulog u MTU poslu ali i povoljnost budućim kompanijama koje posluju u sličnoj oblasti a koje bi trebalo da budu privučene pre svega uz pomoć MTU-a. Nemačka kompanija je zato tražila formiranje klastera, odnosno opipljivije državne strategije podsticanja pre svega obuke (vazduhoplovno) mašinskih radnika.

Obuka novih kadrova visoko na listi prioriteta MTU-a i države / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

– U Srbiji ćemo osnovati postrojenje za reparaciju delova sa kapacitetom od otprilike 400.000 radnih sati. Globalno, radi konteksta, obavimo oko 1,9 miliona radnih sati u trenutnim postrojenjima. Pokretanje aktivnosti u Srbiji je deo naše globalne priče rasta. Globalni MRO biznis će tek rasti. Da bi odgovorili ovom izazovu investiramo u trenutna postrojenja i širimo postojeću mrežu sa postrojenjima koja će biti posvećena ovom nivou posla, reparaciji delova. Operativna fleksibilnost je ključna radi pružanja konkurentskih usluga globalnom tržištu. Uključivanjem imena „Srbija“ u naš brend kao podružnice podvlači našu sigurnost da postajemo vredan i posvećen indsutrijski igrač u vašoj zemlji. – izjavio je CPO (Chief Program Officer) MTU-a Michael Schreyögg.

Štand MTU-a na Buržeu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Kako saznajemo, premijerka je danas kompaniji MTU predala „administrativna odobrenja“ i kompanija će ove godine uspostaviti „Projektnu kancelariju“ u Srbiji koja će voditi aktivnosti do formiranja MTU Serbia d.o.o. entiteta. Postavljanje kamena temeljca za postrojenje najavljeno je u jesen 2020. godine.

Tango Six izveštavanje iz Pariza već četvrti put omogućava prvi srpski privatni handling operator kompanija „Sky Partner“.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Ra

Projektovanih 400.000 radnih sati / 240 radnih dana godisnje = 1.666 radnih sati dnevno / 8 sati radnog vremena = 208 radnika.
Celokupan trosak oko osnivanja D.O.O. preduzeca u Srbiji je manji od 100 EUR.

Odgovori
Ml

Bravo kako jednostavno, javi se mozda im treba i takav matematicar

Ra

Hvala, pohvala vrsnog strucnjaka zaista puno znaci.

Ml

Videli svi ko je strucnjak iz uvodnog komentara, izgleda samo se ja upecao.

Al

Da li pocinje sa radom 2020 ili tad postavljaju kamen temeljac? Obe informacije se nalaze u clanku pa mi nije bas najjasnije. A drugo pitanje je, da li ce centar za obuku biti Vazduhoplovna akademija Beograd?

Odgovori
Pe

Naša greška, ispravljeno. Počinju sa radom 2022, kamen temeljac 2020.

Ne

Ja radim u Nemackoj vec 6 godina i zavrsio sam za masinskog tehnicara u Staroj Pazovi voleo bih da se vratim u moju zemlju i radim bas u Novoj Pazovi,jer sam odatle. Koliko se radi,je nebitno,ja hocu da radim u mojoj zemlji,ali me zanima to oko obuke i uslovi? Da li znate nesto o tome.A ako ne,voleo bih da me kontaktirate kad bude bilo! Hvala

Odgovori
Da

Pojam klaster ili ti malo odredjenije grupa nečega. Kažu Nacionalni „vazduplohovni“ klaster koji će se baviti najverovatnije obukom radnika. Ne zna se još šta taj klaster predstavlja jer nije ni zvanično objavljeno. Šta je ovde vest. Zar već ne postoji organizovan sistem školovanja vazduhoplovnih stručnjaka na srednjoškolskom i visokoškolskom nivou. Šta to oni sada organizuju u okviru klastera ili ti grupe. A da organizuju klaster što i sama reč kaže. PS: ma ne treba ni kupcima ni prodavcima bog zna kakav stručnjak već polukvalifikovani radnik koji će u tehnološkom procesu obavljati manje složene radne postupke u sklopu reparacije delova ( šta god to značilo a verovatno se misli na obnavljanje resursa ispravnih delova kroz postupke pranje čišćenje rasklapanje zamena pohabanih delova i zaptivnog materijala i sklapanje i to je to. Opravka i ispitivanje su već mnogo zahtevniji postupci a to će neko drugi na drugom mestu.) Za ovo je dovoljno i tri razreda dualnog obrazovanja. Srećni i obrazovani u sklopu klastera nesretnik biće plaćen oko 350 do maksimalno 400 eura na neodređeno vreme ( do penzije ako je doživi u toj firmi) pa sve petama u d..e. Otkud ovakvo razmišljanje. Pa baš iz istog razloga kao pre nekog vremena kada je objavljena vest da Austrijanci otvaraju fabriku avio komponenti u Hrvatskoj ( vekovnoj vazduhoplovno idustrijskoj „sili“ u regionu), a ne negde drugde gde već postoje razradjeni kapaciteti. Tako sada Nemci dolaze u Srbiju koja baš ruku na srce i više ni nema posebno od propasti Dvadeset prvog maja i Fabrike transmisije i motora i njene prodaje Lilli drogerijama) neke značajne kapacitete za proizvodnju a posebno održavanje vazduhoplovnih motora. U regionu to je A.D. Orao u Bjeljini. Normalno ne treba njima razradjen i stručan kapacitet već jeftina i prosta radna snaga za jednostavne radne postupke. Nacionalni klaster kako to moćno i gordo zvuči! Fantastično!! Sjajno!!!Samo napred u nove radne pobede jer možemo mi to.

Odgovori
52

Не односи се на тему из наслова.
Извињење.
Управо изнад Краљева пролетео на можда 1000-1500 метара путнички авион усмерио се према аеродрому Морава. Нисам сигуран гледао сам без двогледа, можда је у питању Авиолет-ов 737? Гледао сам на флајт радару, нема иконице ни авиона ни аеродрома, вероватно се слањем потребних докумената за постављање иконице аеродрома бави Директорат као надлежни орган за авио саобраћај. Калибража инстумената, или већ шта? Чини ми се да рекоше да је отварање за Видовдан? Можда и буде отварања тада.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

goran na: Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

Klade se na vodjene bombe dometa do 20 km. Nije baš tako prosto.

15. Mar 2025.Pogledaj

goran na: [EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

Uz to metal je ekološki materijal koji može da se reciklira u beskraj. Kompoziti ne. A imunost konstrukcije na grešku i da je održavaju takoreći čekićem jeste važna prednost. Imaće ta letelica veći uspeh od Afrike.

14. Mar 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

Mislim da su se vremena promenila i da nam je vec dosta puta trebao takav avion u zadnje vreme, a da bi u bliskoj buducnosti postati jos korisniji. Koliko smo miliona samo platili dostavu opeme za vojsku od Talesovih radara sa zapadado Pancira, Mi-17, FQ-17, FK3, Ka-32, i to je samo uvoz. A gde je…

14. Mar 2025.Pogledaj

Srbofil na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

@Miloš77 Zavisi šta smatramo brzim, ali avioni AS se mogu prepraviti u Srbiji bez ikakvih problema. Bilo je privatnih kompanija sa IL-76 u Srbiji i zatvorene su. jednostavno, previše novca košta za tako minijaturno tržište kakvo je naše. Mi nemamo ekspedicione snage po svetu. Dva C295 dovedu ceo kontigent mirovnjaka iz sve jedne misije VS…

14. Mar 2025.Pogledaj