BEG airport status
LYBE 2008:00 Z 120°09KT CAVOK 30/15 Q1019 NOSIG=
Direktorat civilnog vazduhoplovstva započinje inicijativu otvaranja i registracije helidroma u Srbiji Širenje mreže helidroma / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Direktorat civilnog vazduhoplovstva započinje inicijativu otvaranja i registracije helidroma u Srbiji

Direktorat civilnog vazduhoplovstva započeće akciju registracije i otvaranja helidroma širom Srbije saopšteno je danas iz te institucije.

DCV je uputio dopise svim načelnicima okruga da odrede potencijalnu lokaciju za izgradnju helidroma, nakon čega će se iz budžeta Direktorata finansirati pregledi predloženih lokacija, pregledi dokumentacija, postupci davanja saglasnosti za korišćenje helidroma, kao i sva stručna pomoć i potrebne dodatne informacije u toku postupka određivanja lokacije, izgradnje i davanja saglasnosti za korišćenje, stoji u saopštenju DCV-a.

– Potpredsednica Vlade, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović sastala se u Dimitrovgradu, 18. jula sa predstavnicima svih okruga Republike Srbije. Na sastanku predstavljen je deo plana novog investicionog ciklusa koji Vlada Republike Srbije pokreće, koji se odnosi na transportnu infrastukturu.

Sastanak posvećen novom investicionom ciklusu Vlade Srbije u transportnu infrastrukturu

Direktorka direktorata civilnog vazduhoplovsta Republike Srbije Mirjana Čizmarov, prisustvovala je sastanku i tom prilikom je najavila, da Direktorat pokreće akciju registracije i otvaranja heliodroma u svim Upravnim okruzima na teritoriji Republike Srbije, u cilju omogućavanja bezbednog sletanja i poletanja helikoptera na područjima okruga, za sve vrste nekomercijalnog letenja, sve vrste posebnih delatnosti u vazdušnom saobraćaju koje se obavljaju uz naknadu, za potrebe državnih organa, hitnih medicinskih i dugih intervencija kao i pomoć i spašavanje stanovništva u vanrednim situacijama.

U skladu na najavom i zaključkom sa jučerašnjeg sastanka, Direktorat civilnog vazduhoplovstva uputio je dopise svim načelnicima okruga, da odrede potencijalnu lokaciju za izgradnju heliodroma, nakon čega će se iz budžeta Direktorata finansirati, pregledi predloženih lokacija, pregledi dokumentacija, postupci davanja saglasnosti za korišćenje heliodroma, kao i sva stručna pomoć i potrebne dodatne informacije u toku postupka određivanja lokacije, izgradnje i davanja saglasnosti za korišćenje. – kaže se u saopštenju.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

M

Ovo je jedna krajnje pozitivna inicijativ i fala bogu da se krece u realizaciju Sto se tice direktorata oni kao institucija uvek su svima izlazili u susret bez obzira dali su konpanije ili fizicka licaUostalom pa tamo su zaposleni sve vazduhoplovni strucnjaci Mi kao mala zemlja Srbija mozemo biti ponosni na nas kadar koji imamo u direktoratu koji su prepoznatljivi u celoj Evropi pa i Svetu U ostalom na nasim prostorima sigurno helikopterski transport ima buducnost SAMO NAPRED

Odgovori
B

Horor od komentara Srbislave

D

Horor od komentara Srbislave x 2

I

x 3

I

Da, da, uvek su svima izlazili u susret. Eto, ja im jednom poslao imejl zbog jednog projekta u mojoj školi, još nisu odgovorili. Na kraju sam taj projekat i uradio bez njihove pomoći.

B

Pa… Svaki grad ima stadion…

Odgovori
M

A heliodrom u KC Nis?

Odgovori
M

Verovatno gospodim Bojan se sa kelikopterima sretao samo preko slika kad daje ovakav komentar Helikopteri sluze za vanterensko sletanje ali ako se letenje njma komercijalizuje onda mora da postoje registrovani heliodromi sa osnovnom inftastrukurom Uzgred receno i svi sportski aerodromi manje vise ispunjavaju te uslove Inace da nebi bio Horor kako kaze gospodin Bojan neka uzme zakon o vazdusnoj plovidbi i procita pa mu onda moj komentar nece biti Horor Ili neka mi se javi da vidi kako izgleda letenje helikopterom to cu mu organizovati nece biti prvi koji ce se stesti sa letenjem helikopterom

Odgovori
N

Jos jedan horor od komentara

g

Molim te malo intepunkcije, osim ako nisi sarkastičan u vezi direktorata, ponosa, prepoznatljivosti i značaja u svetu (????) kao i kadra….. što ne bi bilo daleko od istine.

š

Gospodin Srbislav ima rečenice poput jednog Ive Andrića . Duge i opširne. Mogu da zamislim kako se ovo izgovara. Duboko se udahne na početku pa dokle stigneš :-)

D

Horor u smislu gramatike, pretpostavljam da je na to mislio Bojan i ostali, ja gori komentar nisam pročitao u smislu gramatičkih grešaka, nestavljanja znaka interpunkcije, i generalno nepismenosti, ovo bez uvrede. Bukvalno kao da je namerno u stilu one internet stranice neguj mo srbski, na to su ovi dobri ljudi hteli da ukažu.

R

Vec je napravljen i pusten u rad Helidrom u KC Nis u aprilu mesecu. Ovo. Je jako dobra vest, nekad je brzina medicinskog transporta presudna, nekad transport od pola sata spase zivot umesto transporta sanitetom od 2 sata primer. Zaista mala investicija koja puno znaci. Obzirom da je Koridor 10 sad jako opeterecen i da se desavaju nezgode ovo je najbrza vrsta transporta.

Odgovori
H

A znate li da li je dobio certifikaciju?

D

Дуж коридора 10 и 11 те новопланираног Појате – Прељина би их ваљало направити по неколико на сваком правцу

Odgovori
S

Čemu je svrha helidroma pored auto puta ?
Helihopter može da sleti bilo gde , na livadu i na sam auto put , ako treba da prihvati povređene .
Helidromi su potrebni na fiksnim mestima po okruzima , na velikim turističkim centrima , pored medicinskih centara da mogu lako i brzo da preuzmu ili isporuče pacijente.
Kod ozbiljnih unutrašnjih povreda je bitno da povređeni bude operisan u prvom satu.

Da li neko ima zna tačan spisak helidroma u Srbiji ?

D

U Srbiji kad radiš medicinski transport helikopterom pacijent ide obično za Beograd najčešće VMA i sada u ovaj novi medicinski centar u Nišu. Što znači da heliodromi tamo već postoje. Jer pretpostavka je da kad radiš medevac da je pacijent životno ugrožen i da ga je potrebno transportovati u vrhunsku specijalističku ustanovu. Ne može baš svuda uz put da stane helikopter i upravo na takvim nepristupačnim sekcijama puta bi trebao da postoji heliodrom. Na kraju krajeva nije to toliko skupa investicija jer ne zahteva neka enormna ulaganja.
Svaki veći turistički centar već ima zdravstvenu ustanovu u kojoj pacijent može biti zbrinut i obrađen saglasno njegovom stanju a samim tim mu se šanse za preživljavanje enormno uvećavaju, dok na samom putu život mu zavisi od brzine dolaska medicinske ekipe na mesto nesreće.

L

Svaka cast za DCV, odavno nisam video inicijativu u saobracaju kao sto je ova. Povucemo li paralelu sta se desava u drumskom saobracaju i koliko nameta je natovareno na svakog vlasnika automobila ili ti ne daj Boze privrednika ovo je veoma za pohvalu.

DCV bi trebalo da pokrene i akciju skidanja taksi na avio benzin i kerozin, proslo je vreme kada su se sverceri goriva vadili na uvoz „avio benzina“ tako da nerealno visoke taske samo opterecuju i gase vazduhoplovstvo. A veoma hrabar bi rekao i ubijaju ljude koji su zaljubljeni u isto.

Nadam se da ovo nece ostati samo na najavi nego da ce u istoriji biti upisana ova odluka DCV kao generator razvoja helikopterskih operacija kod nas.

Odgovori
M

Nas Direktorat je prepoznatljiv u svim svetskim vazuhoplovnim institucijama pa samim tim sto po belom svetu lete nasi piloti kao i inzinjeri i mehanicari sa nasim licencama Moja konpanija je jos davne 89 godine dobila AOC kao prva privatna konpanija u Jugoistocnoj Evropi jos tada su nase Vazduhoplovne Vlasti bile Avangarda a 83 godine sam registrovao svoj prvi avion Cessnu 310 J Prema tome ja licno imam samo pozitivno iskustvo sto se tice nasih Vazduhoplovnih vlastiA Sto se tice heliodtoma mora da su zastupljeni svi bezbednosni faktori da bi moglo kvalitetno i sigurno da se obavlja helikoptrski saobracaj Drugim recima da se neko prezbedneo preveze od tacke A do tacke B Kada su varedne situacije onda moze i vanterenski da se sleti Uostalom ti propisi se odnose samo na civilne helikoptere Vojni a ni policiski helikopteri nepodlezu svim tim odredbama Ipak tvrdim da zakon o vazdusnoj plovidbi terba da se prouci i moramo se pridtzavati toga

Odgovori
S

U prvom momentu sam pomislio da je izbor lokacije heliodroma veoma jednostavan i logican. U mestu koje najbolje znam. Zrenjaninu je to aerodrome Ecka. A tad mi je palo na pamet da u slucaju medicinske evakuacije od ili do bolnice treba oko pola sata provlacenja kroz grad ili buducom obilaznicom oko 16km (ako se ne varam). Znaci, moze heliodrom tu, ali samo za putnike, ne i za medicinsko zbrinjavanje. Stari Aerodrom Bagljas, koji je znatno blizi, ali ne i dovoljno, je ugasen i pretvoren u industrijsku zonu. Onda krenem da gledam dalje gde bi moglo da bude blizu bolnice. Mozda u krugu vojnih magacina koji se naslanjaju na bonicki krug, tu ima dovoljno mesta. U krugu same bolnice ne znam da li je moguce, zbog buke i bezbednosti, visine same zgrade, stabala. Svakako ce se rusiti stare zgrade, pa mozda na mestu neke od njih.
Takvi prostori za heliodrome moraju da budu obezbedjeni (uvek se nadje neko ko bi se tu parkirao ili smestio neki sut), pod nadzorom, bez strujnih vodova, dalekovoda iznad i oko objekta, sa prilazom za vozila, bez materijala (kamenja, grana,…) u okolini koje bi vazduh razneo po okolini, pozeljno da bude osvetljeno, izdvojeni, dalje od stambenih objekata… Nije bas jednostavno, U zemlji u kojoj sad zivim heliodroma ima veoma mnogo. Helikopteri su radne masine, lete svaki dan iznad moje glave u velikom broju, bilo da se koriste za potrebe gradjevinskih radova, uklanjanje stabala na nepristupacnim terenima, prevoz putnika, medicinsku evakuaciju, bilo da su vojni ili policijski. Sami heliodromi, oni koje sam imao priliku da vidim, imaju jednu ili dve piste, malu upravnu zgradu i hangare za odrzavanje i cuvanje helikoptera. Povremeni heliodromi (u stvari livade bezbedne za sletanje) nemaju nikakvu posebnu infrastrukturu, ali su redovno odrzavani (pokoseni), ravni, nikome ne pada na pamet da se parkira ili nesto drugo tu radi, a kad se koriste, pored njih je uvek vozilo za servis i podrsku. Na njih slecu helikopteri kada „primaju“ putnike, pre i po zavrsetku posla, te za pauze i, verovatno, za dosipanje goriva.
Poznat mi je slucaj da je jedan novi hotel u Alpima prilikom izgradnje imao projektvan i heliodrom u svom krugu, za luksuzne goste, ali su kasnije odustali: u toku radova su shvatili da je na visinama na kojima se nalazi hotel dozvoljen let samo radnih i vojno/policijskih helikoptera, ali ne i turistickih. No, to nije sprecilo da se par godina kasnije na veliki asfaltirani parking vojnog objekta u blizini, na kojem se nalazi i heliodrom (nacrtani krug sa slovom H), spuste 24 leta sa generalima, ministrima i sl, koji su dosli na jedan seminar.

Odgovori
B

helioport mora da prođe skoro isti put certifikacije kao i aerodrom. Znači izračun prilaznih ravni, procedure itd…što se tiče vojske, policije i službi spasavanja – bar kod nas u SLO to je rešeno tako, da te službe imaju permanentnu dozvolu za vanterensko sletanje. Helioporti su registrovani i imaju svoj ICAO identifikator.

Odgovori
A

Naravno da moze u vanrednoj situaciji heli da sleti „gde god“ je bezbedno, samo problem nastaje kad situacija instrumentalno(to se i desilo onomad kad je pao mil). Nije bog zna koja para, nek se izgrade. Za sad samo VMA ima pravu infrastrukturu za takve situacije(mimo ovih glavnih aerodroma). Jos 4-5 ne bi skodilo.

A

Kapa dole za SLO posade. Pogledao sam statistiku o broju spasavanja na planinama (dostupno na GRZS, gorska služba spasavanja) i ostao blago zatečen. Evo do danas, jul 2019, 123 akcije.

š

Ovo će biti odlično kad Kinezi počnu da proizvode one leteće automobile kod nas koji su nam obećani.

Odgovori
M

Izgleda sve sto se pozitivno desava u nasem Direktoratu pa i nasoj drzavi pojedincima smeta .Svakako da ljudima koji se nisu dovoljno ostvarili u Vazduhoplovstvu bilo kao piloti ili inzinjeri nista nevalja i sve im je horor Gospodo osnujte svoju konpaniju i boritese na otvorenom trzistu Docicete do zakljucka da vam niko nece biti kriv ako neuspete Bicete vi jedini krivci Najlakse je kukati i kritikovati Uspeh nijedne konpanije nije dosao preko noci Ja sam licno srecan sto nase tri privatne konpanije imaju dvadeserak luksuznih djetova i odlicno radeOni se nezale na direktorat i nije im horor Uostalom gospodin Krneta isto odlicno radi sa svojom Helikopterskom konpanijom Voleo bi da se vise fokusirate na znanje iz vazduhoplovstva a ne pravopisa i gramatike

Odgovori
S

Voleo bih da me neko,dokumentovano, ispravi. Koliko znam, na aerodromu Nikola Tesla – Beograd, nema heliodroma.
Pre mnogo godina (30-ak) pri razmatranju rekonstukcije aerodroma,
koji je vodio arhitekta, na pitanje o heliodromu, dao je odgovor:
„Niko mi to nije trazio“. U to vreme, na putnicku platformu aerodroma, svakodnevno su sletali helikopteri, u tranzitu (od proiyvodjaca ka kupcima Bliskog Istoka, … )
Inace, u Beogradu ima vise zgrada, koje na krovu imaju platforme
za sletanje helikoptera (sto je nije cudo) ali to nisu heliodromi.
Kao sto ima razlicitih kategorija letilista i aerodroma (u Srbiji ih je
preko 40, tako ima i heliodroma i helikopterskih platformi.
Vanterenska sletanja ili sletanja u nuzdi, aviona i helikoptera(cesce)
su posebna tema.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

дане na: [POSLEDNJA VEST] Prve zvanične fotografije srpskih Mi-35M: Delegacija Ministarstva odbrane posetila fabriku helikoptera “Rosvertol“

ED не знам да ли је прво или друго али водим се логиком Petrovic Dusana , да из свега извлачи доказе о неспособности Русије, ето ми 28 и ка 52 су полетели још у ссср (ми 28 јесте) ка 52 први лет 1997, али ће наш Дуле да каже како су то пројетовали у ссср…

20. Aug 2019.Pogledaj

avijaticar na: [ANALIZA] Kako su za sada opremljeni helikopteri Mi-35M RV i PVO Vojske Srbije

Boj ne bije svijetlo oruzje vec boj bije srce u junaka. Mogli smo i 50 da ih kupimo i jos 50 UH-60...ako ce nepotizam politika a samim tim i nestrucnost upravljati njima onda je sve pogresno i nepotrebno a to smo videli u svim nasim i tudjim sukobima....Ovo je odlican helikopter i odlicna platforma da…

20. Aug 2019.Pogledaj

Branko na: Ansat, prvi laki višenamenski helikopter konstruisan u Rusiji nakon raspada SSSR-a

@AI-41F1 Sve sto si napisao ima smisla, sa uslovom da je to velika flota. Medjutim pogledaj reportazu o Mi-35. Videces da su tamo ljudi profesionalci koji se treniraju kako da lete i popravljaju i to steknuto znanje ce preneti na nove generacije. Znaci malo podcenjujes njihovo znanje i umece. Cak sto vise ti smatras da…

20. Aug 2019.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Intenzivirale se zrakoplovne aktivnosti na planetu

U ovom kontekstu treba pratiti koliki je udio pet najvećih prijevoznika (EUB3, Ryanair i easyJet). Obzirom na sve akvizicije i povećanja flote ne mogu vjerovati da Lufthansa nije povećala svoj udio. Molim Vas da mi pošaljete te grafikone na mail. Iskreno me interesiraju, a posebno izvori.

20. Aug 2019.Pogledaj

Branko na: [ANALIZA] Kako su za sada opremljeni helikopteri Mi-35M RV i PVO Vojske Srbije

Molim te ne lupetaj, paradna verzija? Albanci vide u mraku pa ce ih kamenjem gadjati. Jel tako?

20. Aug 2019.Pogledaj

Send this to a friend