BEG airport status
LYBE 2217:00 Z 300°05KT 7000 NSC 01/M01 Q1028 NOSIG=
Mihajlović: „Lađevci“ postaju civilno-vojni međunarodni aerodrom; Vlada spremna da uloži 8,6 miliona evra u dalje uređivanje "U planu je da u junu mesecu na Lađevce sleće Boing 737"

Mihajlović: „Lađevci“ postaju civilno-vojni međunarodni aerodrom; Vlada spremna da uloži 8,6 miliona evra u dalje uređivanje

Očekuje se da će Vlada Republike Srbije u petak potpisati ugovor sa operaterom za civilni deo Aerodroma Lađevci, preduzećem „Aerodromi Srbije“, čime će Lađevci postati mešoviti međunarodni aerodrom, objasnila je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović, prenosi Tanjug.

Kako navodi, Mihajlovićeva je tokom svog jučerašnjeg sastanaka u Lučanima sa čelnicima Moravičkog okruga podsetila da je Vlada Srbije prošle nedelje donela odluku da aerodrom postaje mešoviti, odnosno civilno-vojni i da su planirana ulaganja u njegovo dalje uređivanje:

– Vlada Srbije će uložiti oko 8,6 miliona evra u proširenje piste, kao i u opremu koja je potrebna, pre svega, za bezbednost. Naš plan je da u junu mesecu imamo, recimo, avione Boing 737 koji mogu da slete i da polete sa aerodroma Lađevci.

Mislim da je najteži deo posla završen. Sada je zadatak da sa ovim novcem koji je obezbeđen najefikasnije završimo taj posao i da u junu imamo avione, kao i da pored beogradskog i niškog aerodroma imamo i međunarodni aerodrom Kraljevo. –

Komentari

M

Čiji 737 će da sleti? Da nije Aviolet? Možda Ryanair do Bratislave ili Nemačke? Ili Turkiš, oni su ulagali pare u aerodrom i hteli da lete do Turske? Nije realno ni jedan drugi 737.

Odgovori
B

@MAX8

Boeing 737 je spomenut kao primer za uskotrupni avion te velicine.
Mislim da tu nema nikakve skrivene izjave.

B

Ovaj scenario sam pre par meseci predvideo kada su neki ovde kritikovali koncesiju ANTa.

Ja sam tad pisao, da ce se drzava, cim preda ANT u koncesiju, posvetiti otvaranju/podizanju drugih aerodroma kao sto su Ladjevci i Ponikve plus daljem ulaganju u Niski aerodrom. Pored toga pocela je i pomoc Banjaluckom aerodromu u RS.

Izgleda da su vazni konkretni koraci uradjeni:

– Prelaz Konstantina Velikog sa lokalne na drzavnu vlast.

– Ulaganja u Ponikve i Ladjevce i zavrsavanje administrativnih poslovo oko otvaranja.

– Pomoc Banjaluckom Aerodromu u smislu znanja/iskustva a mozda i financijski u smislu donacija, itd. Dovodjenje Ryanaira u Banja Luku.

Odgovori
L

Svaki političar vrsni poznavalac. Avion boenig tipa 737…dobro je nije rekla sletace Boeing i Airbus… Valjda ce krenuti s nekim lowcostom bilo bi lepo, mada kad političar mesto najavi ako bude 10% od toga dobro je

Odgovori
C

Ne znam šta treba da predstavlja ovaj komentad, jer lowcost kompanije i koriste 737 (Rayaner). Biće ili to ili A320 Wizz Air-a.

G

Ko veruje i reč gospođi ministarki, trebalo bi da poseti lekara. Pogledajte sva njena obećanja i videćete da ni jedno jedino nije ispunjeno. Eno, puca put na deonici Dimitrovgrad-Niš koja nije ni otvorena, iskaču vozovi iz šina, a ministarka otvara Lađevce i Ponikve za međunarodni saobraćaj iako ni jedan nema uslove za tako nešto.

Odgovori
S

Sve i da otvori ove aerodrome ne mogu opstati.To sto bude putnika u Srbiji vozice loukosteri sa Tesle.

M

Zanimljivo kako se lako obećavaju brzi rokovi bez ikakve podloge. Tamo stoji prazna putnička zgrada bez opreme i personala (projekat bivše nesposobne vlasti), PSS nema potrebne dimenzije, (širina sa 30 na 45 met) nema navigacionih, svetlosnih i metoroliških sistema potrebnih za realizaciju projekta kao celine. A ko će da leti i gde … utopija, ili potemkinovo selo. Ministarka: laži, laž, laži me ti me lažeš najbolje. Nemam reči. Ovo je Srbija

V

Milane,

Sve ste u pravu osim oko piste. Širina od 30 metara je dovoljna i legalna za avione kategorije A320 i B737.

I

Ja nemem ništa protiv da aerodromi budu na svakih 20km i u mestima koja nemaju dovoljan broj stanovnika ni za čestitu autobusku stanicu.
Jedini uslov je ni dinar subvencija i super. Isto tako, ni dinar subvencija za air serbia.

Odgovori
A

Da obnovima malo vazduhoplovne propise
Po ICAO klasifikaciji avion A 320-200 ima kod 4C a avion B-737-800 isto tako 4C a potrebna dužina PSS za standarne uslove (0 visina, 15 stepeni, uzdužni nagib 0% i bez vetra, suva PSS) je (reference field lenght) 2.025 i 2.090 metara respektivno. Podatak o bočnem vetru nemam. Teoretski je minimalna širina PSS 30 metara ali zbog mogućnosti pojave većih aviona putničkih i cargo se preporučuje 45 metara. Standardne dimenzije PSS za takav aerodrom su 2.500x 45 metara (danas je 2.200×30 metara bez svetlosne, navigacione i meteorološke oprema) . Širina instrumentalnog stripa je 2 x 140 metara. Pravu dužinu je potrebno posebno izračunati. Potrebno zemljište je povezano i sa prilaznim svetlima Calvert 900 metara. tako da je potrebna dužina zemljišta za sve gore navedeno oko: 500+2500+1000 = 4000 metara što danas nema. Nemam podatak da li na aerodromu postoji ograda. Stara praksa vojnih aerodroma obzirom da su bili locirani izvan naseljnih mesta je da nisu imali ogradu što je za civilni aerodrom obavezno.
Postoji spojnica do avioplatforme kapaciteta 1 (jedan) avion C klase. Postoji i prazna zgrada bez ikakve opreme. Ne postoji buduća posada za prihvat i odpremu aviona, putnika, prtljaga i robe. Nema ni opreme. Ne postoji kargo terminal. Ne postoji vatrogasna stanica. Gde je sklasište za kerozin sa cisternama.
Direktorat za aerodrome ocenjuje sve te zahteve u skladu sa EASA specigikacijama za sertifikaciju: znači infrastrukturu, personal i opremu.
Zaključak za tri meseca može opet da se napravi promotivni let sa ATR-72-500 Air Srbije na relaciji Beograd-Kraljevo-Beograd kao što je to uradio tadašnji predsednik Tadić. Sve drugo je…

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Dragan na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

Jedno pitanje za ove dvije strane koje se ovdje napucavaju s nekim teorijama. U kakvom su odnosu snage tih recimo polovnih f16 s ovim moderniziranim 29 tkama. Da nebi ova tema sada pošla putem ranih devedesetih godina, zanima me odnos snaga ovih platformi, ali ne onih teoretskih nego šta se stvarno ima. Lp

22. Jan 2020.Pogledaj

Mayer na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

>> Meni nije jasno sto ne postoji avion samo za air policing Verovatno ce biti kada neko uradi nesto "disruptivno" u tom biznisu. Naravno da nema potrebe ni za cim boljim od nekog recimo Mig-21 da bi se radio air policing. Evo recimo pre par nedelja ja u Vijetamu, mislim da je bio grad po…

22. Jan 2020.Pogledaj

Drina na: Srpski MiG-ovi 29 na nivou MiG-29M2? Da li je i koliko realno?

@Petrovic Dusan Da su Rusi zeleli da napadnu Ukrajinu pregazili bi je u roku od par sedmica i u tome ih niko ne bi mogao spreciti, to je valjda svima jasno. Ukrajinska vojska se raspala na samom pocetku rata. Masovna dezerterstva, tehnika sto rasprodata sto u ocajnom stanju, skladista letela u vazduh svaki dan, hapsenja…

22. Jan 2020.Pogledaj

Mayer na: Srpski MiG-ovi 29 na nivou MiG-29M2? Da li je i koliko realno?

@Vlad Offtopic ali faktum je da je Rusija za sva vremena izgubila Ukrajinu odnosno 95% iste. Dusan je u pravu, ili vi zaista mislite da je cilj RF bio da zauzme dva grada na istoku i jedno ostrvo? Cilj RF je bio bar 50% zemlje sa celim primorjem, sve do Kijeva i sa Odesom sto…

22. Jan 2020.Pogledaj

Stipe Orlić na: Hrvatska ponovo u procesu nabavke višenamenskih borbenih aviona

Moram priznat da se slažem da bi za nas bilo više nego dobro uzet grčke F16 block 30 a modernizaciju napravit kroz koju godinu. Ali tu nema puno mesa za proviziju jer lova je kad se podiže na novi standard i zato naši žele odma da se diže standard 50,52,70,72..V,E,F...i ko zna koji već. Jer…

22. Jan 2020.Pogledaj

Send this to a friend