BEG airport status
Vansi počinje sa izgradnjom: Potpisan ugovor za radove na „Nikoli Tesli“ u iznosu od 262 miliona evra, aerodrom dobija još jednu umetnutu pistu, nove rulne staze, novih 2.400 parking mesta za automobile Budžet predviđen za radove iznosi 262 miliona evra na period od pet godina / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Vansi počinje sa izgradnjom: Potpisan ugovor za radove na „Nikoli Tesli“ u iznosu od 262 miliona evra, aerodrom dobija još jednu umetnutu pistu, nove rulne staze, novih 2.400 parking mesta za automobile

Kompanija Terna S.A., podružnica GEK Terna Grupe, potpisala je 18. januara sa koncesionarom beogradskog aerodroma Vansi erportsom ugovor o obavljanju radova na izgradnji i rekonstrukciji „Nikole Tesle“, saopšteno je iz Terne.

Kako navode, projekat je deo zajedničkog ulaganja (joint venture – Vansi 51%, Terma 49%), a budžet predviđen za radove iznosi 262 miliona evra na period od pet godina:

– Projekat obuhvata niz infrastrukturnih remonta sa ciljem razvoja i unapređenja aerodromskih kapaciteta i operativnih uslova, povećanja putničkog i kargo avio-saobraćaja, kao i omogućavanja avio-prevoznicima da ponude nove rute.

Konkretno, radovi predviđeni na postojećim terminalima podrazumevaju izgradnju novih objekata sa ukupnom površinom od 42.000 metara kvadratnih, kao i obnavljanje ukupne površine od 15.000 metara kvadratnih.

Projekat obuhvata i izgradnju nove piste dužine 3.500 metara, zatim obnavljanje i nadogradnju postojeće piste dužine 3.400 metara, izgradnju novih devet rulnih staza, proširenje postojeće platforme i izgradnju nove infrastrukture platformi ukupne površine od 55.000 metara kvadratnih, kao i proširenje postojeće platforme za odleđivanje ukupne površine od 6.000 metara kvadratnih.

Takođe, u planu je i izgranja novih parkirališta sa 2.400 parking mesta, zatim izgradnja trotoara, kao i objekata za odlaske i dolaske, izgradnja dodatnog puta za kretanje vozila dužine 3.500 metara, izgradnja sistema za odvod kišnice, nabavka statičke signalizacije, osvetljenja i CCTV sistema.

Deo projekta predviđa i formiranje pomoćnih objekata za izgradnju i druge infrastukturne radove kao što su sistem za tretiranje otpadnih voda i odlaganje čvrstog otpada, sistemi za grejanje, meteorološka stanica, postrojenje za solarne panele i druge. – stoji u saopštenju Terne.

Prema nezvaničnim informacijama i dosadašnjim izjavama zvaničnika beogradski aerodrom će zbog potrebe renoviranja svoje glavne piste dobiti takozvanu „umetnutu“ pistu. Umetnuta pista, prema trenutno raspoloživim nezvaničnim informacijama, biće u upotrebi dok se postojeća renovira.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Pe

Sta znaci Joint venture? ako ima neko da objasni? jel to znaci da ce Terna da udje na mala vrata kao neki „podkoncesionar“ Tesle i da ubira deo profita ili da je Vinci dao samo 49 posto para Terni a Vinci ulaze ostalo? ili je nesto trece u pitanju? Bas me zanima obzirom da su osnovali zajednicko preduzece Vinci Terna doo u Beogradu.

Odgovori
Vl

Petre,

To ćemo tek da saznamo.

Be

Znaci ipak prave novu (drugu) pistu sa 3.500 metara. Mozemo mi nju da zovemo pomocna ili prava. Pista je pista.

Odgovori
Ne

Cisto da ne bude da nam je terminal iz sedamdesetih samo nasminkan

Odgovori
Mi

Rezimski mediji postavili su vec i sliku sa dve normalne piste.

https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2019&mm=01&dd=21&nav_id=1496183

Da li ce bas tako biti, ili ce se desiti nekakva „pomocna“ pista, ostaje da vidimo…

Odgovori
Ju

Pohvalno, konačno je nešto počelo da se dešava i oko toga.
Jel na tu Novu pistu od 3.5km milse na ovo čudo između postojeće i rulne staze, ili pak se ide u prosirenje Aerodroma ka Surčinu i Dobanovcima po GUP-a iz 1988 godine.

Odgovori
Ar

sta je umetnuta pista?

Odgovori
Sa

Šta je zaboga umetnuta pista?

Odgovori
Ma

radovi predviđeni na postojećim terminalima podrazumevaju izgradnju novih objekata sa ukupnom površinom od 42.000 metara kvadratnih???

Da li to znaci da nece biti izgradjen novi terminal? Da li je moguce da ce biti samo renovirirana i nadogradjena dva stara terminala?

Na aerodromu stranci steknu prvi utisak o nekoj zemlji. Sa nasminkanim aerodromom iz sedamdesetih tesko da cemo ostaviti dobar utisak.

Ako je istinit clanak, za to treba neko da odgovara!!!

Odgovori
Da

bacanje peska u oci. Evo studije koliko bi kostala nova staza u Gatwicku http://www.gacc.org.uk/resources/Paying%20for%20a%20new%20Gatwick%20runway.pdf

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

MedoMed na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Zaslužena mirovina :( Jako dobro je imati Saveznike. Hrvatska ne treba žrtvovati obuku pilota na Rafalaima.

02. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

@Tomass Sasvim je svejedno da li ce godinu, dve, tri ili koliko vec, saveznicki avioni cuvali VaP HR. @Djuka Ne bih koristio termin "patuljaste", HR je znacajna zemlja geopoliticki, ali svakako ne vidim +12 aviona kao neki mega diprinos NATO, u koliko znamo da je takticka avijacija upravo najjaci adut tog saveza. Sa druge strane…

02. Dec 2024.Pogledaj

Djuka na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Realno ako jedna Bavarska nema sopstvenu lovacku avijaciju ili sta znam, Bec koji ima duplo veci BDP od Hrvatske, ni ja u kontekstu NATO ne razumem potrebu razlicitih patuljastih EU drzavica da istu skupo placaju i trose desetine miliona evra godisnje na minimalno letenje.

02. Dec 2024.Pogledaj

Tomass na: Kraj karijere poslednjih MiG-ova 21 u Evropi: Hrvatski vazdušni prostor privremeno će čuvati Italijani i Mađari

Islo se na polovne jel novi jos ne bi doslii. Znami koliko je roj isporuke za noce Rafale i nove F 16.Bugarska i Slovacka jos nisu dobili svoje nove F 16. A narucili su ih prije nego hr Rafale. Ne brini za Hrz

02. Dec 2024.Pogledaj