BEG airport status
Nova linija: Od aprila moguć let Banjaluka-Moskva, vode se pregovori sa jednom „privatnom kompanijom“ iz Rusije U planu je proširenje piste na banjalučkom aerodromu kao i preuređenje prijemne zgrade i svih pratećih sadržaja / Foto: Aerodrom Banjaluka

Nova linija: Od aprila moguć let Banjaluka-Moskva, vode se pregovori sa jednom „privatnom kompanijom“ iz Rusije

Kako u jučerašnjem intervjuu za Novosti navodi ministar saobraćaja i veza Republike Srpske Neđo Trninić, od aprila ove godine moguće je uspostavljanje linije Banjaluka-Moskva.

On je tim povodom rekao da Ministarstvo saobraćaja i veza i Uprava banjalučkog aerodroma vode pregovore sa jednom privatnom kompanijom iz Rusije o uvođenju te linije:

– Imamo konkretan prijedlog ugovora na stolu. Ako sve bude išlo planiranim tokom, a očekujemo da hoće, već od aprila ćemo imati letove za Moskvu iz Banjaluke. U planu su tri leta sedmično. Radimo na ovom poslu veoma aktivno i na dobrom smo putu da ga realizujemo. –

Trninić je istakao i da je dogovoreno pokretanje linije Banjaluka-Berlin i dodao da u ovoj godini očekuju i dogovor u vezi sa uvođenjem leta za Grčku.

Prema njegovim rečima, u planu je i proširenje piste na banjalučkom aerodromu kao i preuređenje prijemne zgrade i svih pratećih sadržaja:

– Otvarajući tri linije u saradnji sa kompanijom „Rajaner“ i dogovaranjem četvrte ka Berlinu, prošle godine smo napravili izuzetne pomake u avio-saobraćaju u Srpskoj. Promijenili smo pristup i to nam se vraća rekordnim brojem putnika. Nećemo se zaustaviti i idemo dalje. –

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Ba

Nevjerovatno je kakva razmisljanja ima vlast u Republici Srpskoj! Ja sam iz Banja Luke i kada analiziram svoji okolinu, uocavam da su ljudi masovno odselili po citavoj Njemackoj i Austriji, ali ne znam nikoga da je u Moskvi ili Grckoj. Pa ko ce tim linijma putovati? Ne bi me cudilo da vlada RS daje subvencije za te letove samo da bi se udvarala Moskvi.
U Republici Srpskoj je takav trend da ce za nekoliko godina vise od polovine stanovnista odseliti u Njemacku, zalosno ali istinitno, e tu ce treba masovni letovi iz BL prema Njemackoj!!

Odgovori
Be

@Banjalucanin letac

I ja sam iz BL i imam utisak da se ovde neko ne razume u rade vazduhoplovni linija.
Prov sta trebas da znas je da dijaspora nije uvek naj vazniji razlog za otvaranje linije.

U Becu je jedna od naj vecih srpskih dijaspora, ali linija Bec-Beograd ili Bec-Nis nisu naj popunjenije. AS salje ATR-72 na tu liniju, i ti avioni nisu bas prepuni.

Ljudi koji napustaju drzavu putuju sa autom, jer nemaju novca za avion!

at

Bas i ja razmisljam o ovome. Dosta prijatelja je napustilo BiH, ne znam nikoga da je otisao u Rusiju, uglavnom je bas kako kazes, Njemacka/Austrija i skandinavske zemlje.

Ba

@Beli pa Bec je donekle i blizi recimo u odnosu na Frankfurt ili Berlin gdje ima negdje oko 1400 km do BL, gdje je potrebno oko 19 sati putovanja autom. Ali putovanje sa autom iz tih destinacija je dosta skuplje nego avionom, koliko samo treba za gorivo i putarine. Ali isto tako da ne govorim u vremenu putovanja, gdje za 2 h leta vec mozete biti u BL.
Ti ljudi sto su otisli znam dosta primjera doljecu cak do Tuzle avionom, pa onda busom do BL. Itekako bi bilo zaibteroseovanih iz Njemacke za BL.

i

Banjalucanin, nesto i meni slicno pada napamet. Imali tu ekonomskog smisla za tu liniju? Mada ako RS nebude davala subvencije i to rade privatne kompanije nije nas problem.

De

Pa ima let za Njemacku, od marta ce biti i drugi. Druga stvar ne pita se samo aerodroma Banja Luka gdje oni zele da imaju liniju, vec avio prevoznik o tome odlucuje, a uz pristanak i dobijanje slota i sa druge strane tj krajnje destinacije.

BB

Banjalučanine letaču, da pišem ovdje ili da zovem na kafu?
Ja sam iz Banje Luka i planirao sam možda ovog ljeta ići za Moskvu. Turistički sam mislio. Mene je moj otac vodio tamo pa sam mislio i ja svog sina.
Ima i ljudi koji rade u Rusiji a iz ovog su kraja, ne ide se na pečalbu samo na zapad, ide se i u Rusiju. Pričao sam skoro sa čovjekom koji radi u Rusiji (Moskva) kako on dolazi kući (sa juga RS-a), bio sam ljubomoran kad saznam da on do Trebinja dođe brže iz Moskve nego ja iz Banjaluke.
Druga stvar, zašto ne bi rusi došli ovamo? Gdje piše da mi samo moramo da idemo negdje i to iz ekonomskih razloga? Mene rad vani ne zanima (vrijeđa me čak to pitanje). Nije to pitanje novca, nego stava.
Ja lično mislim da će ovo biti pun pogodak, samo da uspije… Neko ko je mislio investirati ovdje sad će lakše to uraditi. Nekome je interesanta ta enklava koja je vijest svjetskih razmjera kada kaže NE u nato, doći će da vidi gdje je to. Povezanost sa istokom i zapadom može biti samo pozitivna.

Dr

Ne razumem prethodne komentare. Putujem često za Moskvu I nazad, nije mali broj putnika iz RS u Aeroflotovim avionima. Da li je moguće da samo ako nekog poznajem da je tamo onda tamo treba da se leti. Najbolje bi bilo da liniju otvori Red Wings.

Odgovori
Og

Evo i ja živim u Banjaluci i poznajem lično bar 10-tak ljudi, koji ili rade u Moskvi, ili imaju svoje firme u Moskvi, ili studiraju u Moskvi, ili su nastavno osoblje, koje često putuje na relaciji Banjaluka-Moskva. Do sada je to išlo prilično povoljnim povratnim letovima, sa presjedanjem u BG, bilo ErSrbijom ili Aeroflotom,…ako bi se pojavio i povoljan direktan let, to bi bilo odlično,…dosta ljudi bi i turistički iz Banjaluke putovao, a i Rusi su dosta zainteresovani za Balkan generalno, pa tako i za regiju Bosne i Krajine,…ovo znam i iz direktnih kontakata, ali i iz priča drugih ljudi, koji u Rusiji žive i rade.

Žalosno je kad ljudi, koji evidentno nisu mnogo putovali, odu u Njemačku i pomisle da je tu prestaje planeta,…vjerovatno misle i da bi ako nastave dalje, mogli doći do ruba svijeta! :D

Direktan let za Banjaluka-Moskva? Odlična ideja,…vjerujem da će biti vrlo isplativa linija, bez potrebe za subvencijama sa bilo koje strane.

Odgovori
Da

Bravo za Aerodrom Banja Luka, svaka čast! Imam prijatelje iz Pariza, koji sad avionom (via Brisel-BanjaLuka) često dolaze. Ljudi su super zadovoljni.
Dobro bi bilo povezati Banja Luku i npr. Keln (ili Dortmund, Frankfurt).

Odgovori
Vl

Ovoliku količinu neznanja je nemoguće opisati, a količinu zlobe još teže shvatiti.

Da smo „razmišljali“ kao pola komentarora ovde nikada ne bi Ryanair sleteo na Aerodrom Banja Luka. Srećom pametan svet ne sluša kojekakve bajke.

Brojke su neumoljive i ukopavaju svakog nadrianalitičara koji, nakon desetak letova u celom životu, misli da je drugi Majkl O’Liri. Čak i On greši i to javno priznaje.

Retko sposobno i profesionalno rukovodstvo Aerodroma Banja Luka je uradilo pravu stvar i nastavlja da radi pravu stvar. Osim Moskve biće još novih linija. Na sreću ili na žalost nadrianalitičara i komentarora, videćemo. Jedino gde postoji realna opasnost je u skoroj promeni rukovodstva Aerodroma Banja Luka, ali ne na način kako je glupavo uradila Srbija sa Nišom. Nadam se da će novo rukovodstvo slediti početnu ideju sadašnjeg rukovodstva.

Ne pada mi napamet da polemišem sa nadrianalitičarima oko isplativosti ove ili one linije, kokice i pivo, pa sačekajmo sud vremena.

Od mene samo najava, da će Ryanair i dalje da razvija saradnju sa Aerodromom Banja Luka, na obostrano zadovoljstvo. Radimo na novim linijama. Ide leto. Ko neće kokice i pivo, neka uzme pršut i sir. Uz pivo!

Odgovori
SI

Ljubav, sreća, rados’
😍😉😊

ve

Ovo je odlicno za Banja Luku i za RS .Dolaskom Rayana konacno se poceo valorizovati ovaj aerodrom.Steta je sto Air Srbija nema mogucnost da iskoristi ovo trziste jer kao non EU prevoznik ne moze dobiti dozvole za letove.

MI

„Banjalucanine letacu“ – I ako ste „ЛЕТАЧ“.
Vi mislite da ne treba uvoditi direktan let MOSKOW – BANJA LUKA? Samo zato sto ne znate nikog ko radi u RUSIJI.
JAKO GLUPO!!! Jer moze i Vama sutra da zatreba da otputujete u Moskvu, s obzirom na to da ste „ЛЕТАЧ“.
Rodio sam se u Banja Luci kao i Vi.
I licno ja i moj brat blizanac radimo u RUSIJI a konkretno u MOSKVI 12 godina, imamo svoju firmu u kojoj je zaposleno 37 ljudi iz REPUBLIKE SRPSKE i bih. Putujemo za B.L. 3 puta godisnje sa cetveroclanim porodicama.
Eto toliko, da znate da ima i neko ko radi u RUSIJI. )

BB – Svaka VAM cast za rijeci koje ste napisali, svaka je na svom mjestu.
Kada budete planirali dolazak u Moskvu, obavezno se javite na „proektelitstroy@gmail.com“, jer zelim da budete moji gosti !!!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

i do sada je, samo u Srbiji, za to potrošeno 20,6 miliona evra prema EU kancelariji u Srbiji Interesantno, koliko godisnje potrosi RF ili PRC na slicne projekte?

28. Nov 2024.Pogledaj

Buck na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Mislim kako ta tvrdnja nije točna. Naime, radar je isti RBE2, no antena je ta koju je moguće promijeniti pa se tako u ovisnosti o prirodi misije ili dostupnosti antene na njega stavlja PESA ili AESA antena.

27. Nov 2024.Pogledaj

Djuka na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

Cev da bi se uvulacila potrebna je odredjena mehanika i prostor kojeg za tako nesto u trupu nema. Jos je pri tome cilindricnog oblika, idealna da elektromagnetni talasi predju preko i vrate se tamo gde ne treba, radaru. Rafale prosto nije stealath letelica, jer ako se pazljivo pogleda ni jedan jedini senzor sem radara :-)…

27. Nov 2024.Pogledaj

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj