BEG airport status
Održana svečanost dodele priznanja i promocije novih zvanja članova Udruženja linijskih pilota Srbije u Aeroklubu u Beogradu Svečanost je prevashodno imala karakter održavanja tradicije promocije svih članova Udruženja koji su u prethodnom periodu dobili nova zvanja / Foto: Udruženje linijskih pilota Srbije

Održana svečanost dodele priznanja i promocije novih zvanja članova Udruženja linijskih pilota Srbije u Aeroklubu u Beogradu

Udruženje linijskih pilota Srbije (ULPS) organizovalo je 15. maja u prostorijama Aerokluba u Beogradu promociju novih zvanja svojih članova, uručivanje priznanja nagrađenim članovima Udruženja i dodelu zahvalnica zaslužnim pojedincima, organizacijama i udruženjima koji su u proteklom periodu pomogli rad tog Udruženja, saopšteno je iz ULPS-a.

Kako navode, u uvodnom obraćanju dobitnicima i gostima, predsednik Udruženja linijskih pilota Srbije kapetan Velimir Isaković podsetio je na istorijat pilotskih udruživanja na našim prostorima, kao i kontinuitet koje Udruženje nastavlja u tradiciji pilotskih asocijacija:

– Svečanost sa koktelom održana je u prisustvu dobitnika priznanja medaljona „Zlatni velikan“, najvišeg odličja koje dodeljuje ULPS i koji predstavlja nagradu za životni doprinos u avijaciji. Dobitnici za 2018. godine su posthumno avijatičari Pavle Crnjanski i Lazar Dević, na predlog Sekcije veterana ULPS-a.

Isaković je prezentovao dosadašnje aktivnosti Udruženja i predstavio program budućih aktivnosti na polju jubileja, značajnih događaja i ličnosti iz naše avijacije. Potpredsednik ULPS-a, inače jedan od laureata, ranije dobitnik Medaljona „Zlatni velikan“, kapetan Stevan Ignjatović obratio se gostima i ukazao na razloge okupljanja i obrazložio imenovanja dobitnika priznanja. U svečanosti dodele učestvovali su i vazduhoplovni inženjer Koordinator projekta „U čast srpskih vazduhoplovnih velikana“ Dušan Ivančajić, kao i zvršni sekretar ULPS-a Aleksandra Šindolić. –

Foto: Udruženje linijskih pilota Srbije
Foto: Udruženje linijskih pilota Srbije

Prema njihovim rečima, ta svečanost je prevashodno imala karakter održavanja tradicije promocije svih članova Udruženja koji su u prethodnom periodu dobili nova zvanja, odnosno napredovali u profesionalnoj karijeri sticanjem dodatnih licenci i zvanja:

– U prošloj godini su promovisani u zvanje instruktora kolege kapetani: Goran Jovčić, Radovan Vlašić i Nebojša Đukić. U toku programa školovanja su još neke naše kolege tako da spisak ove godine nije konačan. Ovom prigodom novim instruktorima pripremljene su specijalno ručno urađene posrebrene olovke sa njihovim imenima.

Na svečanosti su objavljena imena dobitnika Zahvalnice koja je dodeljena bivšim predsednicima Udruženja linijskih pilota od 1991. godine, kada je došlo do statutarne promene i to: Marelji Draganu, Semiz Peri, Nikić Milenku, Ivetić Vladi i Predragu Radosavljeviću. Bivši predsednik Nikola Đuričko je inače dobitnik i medaljona „Zlatni velikan“ i umetnički kreator prethodnog loga Udruženja pilota kao i dizajner sadašnjih zahvalnica ULPS-a. –

Foto: Udruženje linijskih pilota Srbije
Foto: Udruženje linijskih pilota Srbije

Takođe, za zasluge i saradnju sa Udruženjem u proteklim decenijama su Velikom plavom zahvalnicom posthumno nagrađeni osnivači posleratnog Udruženja 1962. godine, a koje baštini tradiciju predratnog Srpskog Aerokluba „Naša krila“ – piloti Teofilo Marjanović i Milorad Šljivar, navode iz ULPS-a i dodaju:

– Za izuzetan doprinos razvoju naše istoriografije i čuvanju istorije i baštine naše avijacije posthumno je odlikovana Biserka Isaković, inače i sama pilot i avijatičar, jedna od zaslužnih za osnivanje i rad Muzeja vazduhoplovstva u Beogradu.

Za veliki doprinos razvoju Udruženja kao i uspešnu saradnju u proteklom periodu na njegovim projektima, posebnim zahvalnicama nagrađeni su pukovnik Dragan Panić iz Ministarstva odbrane, penzionisani pukovnik, pilot instruktor Boriša Mandić ispred Vazduhoplovne fondacije Pilot Mihailo Petrović i Udruženja Ma+2, Udruženje žena letača Srbije i Izdavačka fondacija Srpske pravoslavne crkve za pomoć na štampanju letačke knjižice ULPS-a.

Direktoru Athis Aviation Delta Museum u Francuskoj, velikom avijatičarskom entuzijasti i profesionalcu, Aleksandru Pozderu, krajem prošle 2018. godine je uručena Zahvalnica ULPS-a za višegodišnji doprinos i saradnju sa našim Udruženjem.
Počasna letačka značka ULPS-a uručena je ispred komande RV i PVO Vojske Srbije pukovniku, pilotu – instruktoru Goranu Radosavljeviću.

Za izuzetan višegodišnji doprinos radu Udruženja i odlazak u penziju, ali ne i prestanak letenja, podpredsedniku ULPS-a zaduženom za saradnju sa vazduhoplovnim organizacijama i za bezbednost vazdušnog saobraćaja, Stevanu Ignjatoviću (kapetanu B 737), uručena je Zahvalnica i poklon Udruženja.

Našem istaknutom i aktivnom članu, Branislavu Jovanovskom (kapetanu B 747), koji je prešao u penzionerske vode, ali je i dalje nastavio sa letenjem, takođe je uručena Zahvalnica i prigodan dar Udruženja. –

Foto: Udruženje linijskih pilota Srbije

Kako navode, poseban trenutak emotivnosti kod svih prisutnih na ovoj svečanosti je bio kada je najstarijem civilnom letaču Srbije, veteranu našeg Udruženja, kapetanu Avramu Avramoviću, jednom od prvih laureata medaljona „Zlatni velikan“, bila uručena elektronski skenirana letačka vojna knjižica od pre 70 godina.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Marta Lutovac Zamenica glavnog i odgovornog urednika marta.lutovac@tangosix.rs

Komentari

Vl

Pravo je zadovoljstvo videti ovakav skup.

Čestitke Svim prisutnim. Posebno Svim nagrađenim.

Nastavite ovako i ubuduće.

Odgovori
Lj

Biserka Isaković,moja nastavnica istorije u osnovnoj školi „Filip Kljajić-Fića“.Divna žena,i posle više od četiri decenije ostala mi je u lepoj uspomeni.Moje iskreno poštovanje i čestitke svima.Pozdrav…

Odgovori
Jo

Ma ljudima koji su leteli preko 35 godina u JAT u sve je receno kada vide Stevu Ignjatovica medju lauratima. Osveta „losih djaka „je ovde na delu.

Odgovori
Mi

Velika je stvar sto ovako kvalitetno negujemo nasu vazuhoplovnu tradiciju bez lazne skromnosti koja je u samom vrhu Evropskih vrednosti Ja licno kao vazduhoplovac sam srecan i ponosan sto sam deo toga

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Nije sve do pilota. Neka raketa ima realan domet od 120km i brzinu od 2 maha, neka raketa domet od 160km i brzinu od 4 maha...

14. May 2025.Pogledaj

Branko na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@Dusan AESA radar na F-16 ili Rafalu je svakako savremeniji, medjutim Su-30 je mnogo veci avion, sa dosta vecim poprecnim presekom "nosa" i tako nadomescuje tehnicku prednost manjih aesa radara, ima veci domet. Pored toga Su-30 ima i rakete veceg dometa koje mogu da isprate radar.

14. May 2025.Pogledaj

Vlado na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Fascinantna je ekstaza oko navodnog rušenja Rafala, a muk na navodno rušenje Mig-29 i Su-30 istih onih koji su bili grlati zagovornici nabavke Suhoja za RV VS. Principijelnost samo takva.

14. May 2025.Pogledaj

Vladimir na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@dupe To naravno nije istina. I AESA i PESA su elektronski digitalni radari, ali sve i da jeste, ne menja cinjenicu da SU35/57 sa Irbis radarom i R37M raketom ima domet od 400km, sto je duplo vise od zapadnih konkurenata.

14. May 2025.Pogledaj

Mečka na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@ Mate Ako je u pitanju izbor aviona, nisu pogrešili ni Hrvatska ni Srbija. Rafal je odlična platforma. Jedino što bi tu moglo komentarisati je cena i uslovi nabavke koju kupci Rafala plaćaju. Da li je skupo, jeftino ili je cena realna. U slučaju ovog konkretnog Pakistansko-Indijskog sukoba pitanje kako je upotrebljavan Rafal, koja mu…

14. May 2025.Pogledaj