Nacionalna avio-kompanija je saopštila da odlukom Vlade Srbije ukida liniju Niš-Budimpešta nakon 27. oktobra ove godine. U saopštenju se navodi da je odluka je posledica „slabog interesovanja građana juga Srbije za putovanje u glavni grad Mađarske, ali i želje da pomenuta linija ne naruši dobre rezultate preostalih linija od javnog značaja iz Niša“.
– Naime, iako je od početka operacije u Nišu prošlo samo tri meseca, i iako let za Budimpeštu nije ispunio planirana očekivanja, prosečan procenat popunjenosti kabine za svih 12 linija dostigao je skoro 70 procenata.
Er Srbija je posle konsultacija sa predstavnicima lokalne samouprave i nadležnim državnim institucijama počela da preduzima radnje kako bi sprovela odluku i prekinla sve aktivnosti na toj liniji u skladu sa zaključenim ugovorom između Vlade Republike Srbije i Er Srbije, a posebno čl. 11 tog dokumenta. Svim putnicima koji su kupili karte za letove između Niša i Budimpešte posle 27. oktobra 2019. godine biće vraćen novac.
Važno je naglasiti da Er Srbija, zajedno sa nadležnim institucijama, od početka uspostavljanja redovnog saobraćaja iz Niša u julu 2019. godine, redovno prati sve parametre uspostavljenih linija od javnog značaja. Kompanija planira i sprovodi radnje koje imaju za cilj dalje unapređenje saobraćaja sa našeg drugog matičnog aerodroma u Nišu, a što je u interesu građana tog dela Srbije i srpskog nacionalnog avio-prevoznika. – stoji u saopštenju.
Kompanija je prošle nedelje raspisala konkurs za nove članove kabinske posade koji će biti otvoren do 31. januara 2020. godine.
– Samo tokom prvih nedelju i po dana, za posao u nacionalnoj avio-kompaniji prijavilo se više od 300 zainteresovanih kandidata. Novi članovi kabinske posade biće angažovani za operacije u Beogradu i Nišu pa će proces selekcije najboljih kandidata biti održan 9. novembra u srpskoj prestonici i 16. novembra u gradu na jugu Srbije. Kandidati će moći da predaju svoje radne biografije, sastanu se sa predstavnicima resornih službi Er Srbije i informišu u vezi sa ovom odgovornom profesijom i mogućnostima koje kompanija pruža. – poručuju iz Er Srbije.
Aleksandar
Da li ce platiti penale za ukidanje linije koja je subvencionisana od strane drzave? Naravno da ne. Jos jedno javno pranje i pumpanje novca u gubitasku firmu.
BB
A ko da plati penale? Ako je država raspisala tender po tim uslovima, AS se javila i počela operacije. Sad Vlada ukida liniju a ne AS. Trebala bi država da plati penale Air Srbiji, po nekoj logici.
Dejan K.
Ne znam da li ste procitali clanak, ali lepo pise da je narucilac linije (Vlada Republike Srbije) donela odluku o ukidanju linije.
Ko tacno mislite da treba plati penal, i kome?
Ekonomski racionalna odluka, i nista vise.
Nis Airport Observer
Sad kada su pista i terminal u Nisu prosireni, novi toranj sa najsavremenijom opremom i navigacionim sredstvima za sletanje u svim vremenskim uslovima sagradjeni a drzava ulozila milione u sam aerodrom, penali i nisu toliko bitni. (?)
Toliko o pametnom odabiru „linija od javnog znacaja za jug Srbije“ koje juznjaci i nisu birali. Bice toga jos…
Aleksandar
@BB kao sto rekoh, pumpanje para u AS. Uzeli su vec pare koje su bile predvidjene za date linije. Vlada ukida linju, AS ne vraca pare, na kraju godine ide prica kako je AS u velikom profitu.
dembelan
Ekonomska odluka.
Nadam se samo da neće značiti jedna linija manje nego samo da će se zamijeniti. Logično bi bilo sa skandinavijom.
Slobodan
Bitno je da se pljuje po Air Serbiji ali da li to sad ima racionalnog opravdanja apolutno nije bitno
Mehanicar
Kao prvo, svakoj budali je bilo jasno da je tender namesten za AS. Razlog, da se „legalno“ ubace dodatne pareu AS. Nijedan normalan tender nema stavku o minimum 25 zaposlenih u call centru, to je 2 zaposlenih na 1 liniju, smesno. A tek rezervni avion. Tuga, pogotovo sto je ta ista AS otkazivala letove zbog kvara na avionu. A gde je rezervni avion? Treca stvar, linije otvorene prema LCC aerodromima, AS kao Legacy Carrier kako se predstavlja nema sta da trazi tu ni ekonomski ni marketinski jer mora da spusta cene, a leti na sekundarne aerodrome.
Jason Bourne
Swiss ukida liniju za Cirih tokom zimske sezone, eto prilike za Airsrbiju da leti liniju do jednog velikog i bitnog aerodroma u Evropi.
Dejan
Let od Hana do Nisa povratna karta u decembru kosta 198€.
Jel je to subvencija drzave……????
A zabranili ryanair-u da lete Nis Han…
Da bi Air Srbija drala putnike
MiKajlo
Da li bi bilo mozda pametnije da se Nis razvija kao neki hub za low cost? Masa ljudi i dalje putuje preko Budimpeste i Temisvara…