Ministri Aleksandar Vulin i Zorana Mihajlović obišli su danas kompleks aerodromske zgrade Aerodroma Morava u Kraljevu, gde su prisustvovali potpisivanju zapisnika između komandanta 98. vazduhoplovne brigade RV i PVO Dejana Vasiljevića i direktora preduzeća Aerodromi Srbije Zorana Pavlovića o pregledu i stanju nepokretnosti aerodroma, saopšteno je iz Ministarstva odbrane.
Kako navode, oni su tom prilikom zajedno otkrili i tablu novog civilno-vojnog aerodroma, pri čemu je Vulin naglasio da nov status aerodroma neće umanjiti ni jednu funkciju i sposobnost Vojske Srbije:
– Ovo će biti civilno-vojni aerodrom, što znači da će 98. vazduhoplovna brigada nastaviti da brine o bezbednosti našeg neba i biti tu da pomogne i sačuva kad god je to potrebno. Zahvaljujući ulaganju resornog ministarstva, Vojsci Srbije će biti omogućeno da ima lakše uslove, da bolje radi i da može da leti baš u svim vremenskim uslovima. –


Tim povodom, Ministarka Mihajlović istakla je da je na današnji dan potpisan zapisnik o primporedaji što znači da se ide ka tome da civilni deo aerodroma bude operativan od 28. juna ove godine, kada bi trebalo da polete i slete i prvi putnički avioni, dodajući da je u planu i izgradnja kargo centra.

Prilikom potpisivanja zapisnika, pukovnik Vasiljević rekao je da su posebno značajna infrastrukturna ulaganja u aerodrom i dodao da se tu pre svega misli na manevarske površine, poletno-sletnu stazu, staze za voženje i prihvatne spojnice, kao i ulaganja u svetlosnu signalizaciju i navigacijske uredjaje na aerodromu:
– Ovo će nam u budućnosti omogućiti letačku obuku u daleko složenijim uslovima i korišćenje ovog aerodroma u punom kapacitetu. –

Prema planu, radovi na mešovitom civilno-vojnom aerodromu trebalo bi da budu gotovi do Vidovdana ove godine, a oni bi podrazumevali produžavanje piste, njeno osvetljenje, kao i određene radove na opremanju putničkog terminala, čija je ukupna vrednost oko 8,5 miliona evra, navode iz Ministarstva odbrane.
Potpisivanju i obilasku aerodroma u Lađevcima prisustvovali su i načelnik raškog okruga Nebojša Simović, gradonačelnik Кraljeva Predrag Terzić i komandant RV i PVO general-major Duško Žarković.
Podsetimo, Mihajlovićeva je na nedavnom sastanaku u Lučanima sa čelnicima Moravičkog okruga istakla da je Vlada Srbije donela odluku da aerodrom postaje mešoviti i da su predviđena ulaganja od 8,6 miliona evra u proširenje piste, kao i opremu koja je potrebna, pre svega, za bezbednost. U petak su ministar Vulin i direktor Aerodroma Srbije Zoran Pavlović i zvanično potpisali ugovor o korišćenju dela „Morave“ za civilni avio-saobraćaj, dok je Mihajlovićeva istog dana sa Pavlovićem ugovorila i nenovčano ulaganje države u Aerodrome Srbije.
Bogdan
Moze li Tanxo Six koji vec ima neku reputaciju, nekako da proturi nadleznima da se ovaj engleski natpis Airport Morava rotira i postavi Morava Airport?
Radovan Marinkovic
Hvala Bogu i ljudima koji su ulozili novac i ulaganju koje predstoji da bi Kraljevacka Morava bila po medjunarodnom standardu za upotrebu u putnickom i kargo saobracaju. Cekamo 28 jun i Vidovdansko krstenje prvih putnickih aviona na sletanju i uzletanju. Organizacija, trud i odgovornost su agenda koja vise nesme da se dovodi u pitanje, u eksploataciji ovog po redu treceg medjunarodnog aerodroma Otadzbine Srbije. Kraljevo, Cacak i Kragujevac su tri glavna centra u cijem trouglu je Morava. Auto putevi koji okruzuju ovaj aerodrom se granaju u pet pravaca. Prema Pojatama, Beogradu, Republici Srpskoj, Juznom Jadranu i kasnije prema Kragujevcu i Batocini! S jos desetak gradova koji gravitiraju, ovo je ekst znacajan saobracajni centar Srbije. Vidovdan nije daleko. Morava ceka na nas…
Rodney. Kraljevo – Sydney
Nebuloze
Gospodin Marinković i gospodin Beli mogu da sakupe svoje komentare sa T6 i Ex-Yu portala i objave knjigu „Priče iz Nepričave – bajke iz dijaspore“.
Gospodine Marinkoviću, od sveg srca Vam želim da uskoro sletite na Moravu, možda baš direktnim letom iz Sidneja, a ja Vam obećavam da ću doći po Vas limuzinom jednim od tih pet autoputeva što se stiču kod aerodroma Morava i vozim Vas o svom trošku gde god zaželite. Predlažem da odemo do Beča, da sa gospodinom Belim proslavimo taj veliki momenat! Naravno, ja častim! Možemo da povedemo i gospođu ministarku, mada kad se razbacuje toliko sa narodnim parama, verujem da će ona odleteti sama do Beča novim mlaznjakom Vlade Srbije.
Perica Milanovic
Potpisan zapisnik o primopredaji! Jel to znaci da je ova zgrada do sada bila vojno vlasnistvo?
BSD
Sve je bilo u vlasnistvu VS!
Golub
Da parafraziram Masterkard reklamu:
Politička kampanja vladajuće garniture – 8,6 miliona Evra
Fotografija na kojoj ministri Mihajlović i Vulin otkrivaju ploču – neprocenjivo!
ID
Samo bez subvencija za lečenje provincijskih kompleksa i političku propagandu.
Grebić
Trebalo je da čujete prezentaciju Tončija Pejovića, pa bi razumeli da to nije „lečenje provincijskih kompleksa“. Da li je i Komisija EU bila provincijskog karaktera, analizirala razvoj malih, srednjih i velikih aerodroma i njihovu isplativosti? Da li je subvencionisanje JAT i AS, lečenje „prestoničko-metropolskih“ kompleksa ili je to deo političke propagande?
To je pitanje infrastrukture i opstanka Srbije, a samim tim i „Prestonice“!
ID
JEdno je analiza isplativosti, a potpuno drugo davanje para nekome da bi imao letove. Isti stav imam i prema subvensionisanju JAT-a i AS. I to je lečenje provincijskih kompleksa. Ako je opstanak Srbije uslovljen subvencionisanjem malih aerodroma, onda da se odma razilazimo.
Apsolutno nema nikakve svrhe, davati novac poreskih obveznika na nešto što NEMA teorije da bude isplativo, jer prosto nema dovoljno putnika. Najgore je što se taj novac bukvalno daje u džepove low cost kompanija i nešto malo za nekolicinu partijski zaposlenih. Pre ili kasnije kola će se slomiti, prvoznik će, kao parazit, otići isisavši domaćina.
Razlog?Svrha? Već sam rekao. Potpuno isto se odnosi i na Air Serbia, neka ima avio-saobraćaja onoliko koliko je potreba putnika. A zaista ima prečih stvari za trošenje državnih para.
Da ne govorim koliko ljudi ne može da se leči ili ima pristojan obrok.
Moj predlog je da se od para za AS, aerodrome Niš, KV finansira nabavka i održavanje bar jedne(realno treba bar dve) specializovane medicinske helikopterske ekipe24/7 pripravne. To je jako skupo, ne može biti isplativo ali je dužnost države. Može spasiti mnoge.Valjda se slažemo da je neophodno. Nije dužnost na silu održavati aerodromčiće koji imaju minimum infrastrukture i puniti džepove tamo nekom.