BEG airport status
Predsednica Republike Srpske: Dodatno ćemo ulagati u banjalučki aerodrom, U planu povećanje broja putnika i razvoj kargo saobraćaja Plan je i da se radi na proširenju kapaciteta aerodromske zgrade, kao i povećanju usluga i sadržaja na aerodromu / Foto: Dejan Božić, RAS

Predsednica Republike Srpske: Dodatno ćemo ulagati u banjalučki aerodrom, U planu povećanje broja putnika i razvoj kargo saobraćaja

Predsednica Republike Srpske Željka Cvijanović posetila je juče Aerodrom Banja Luka gde je na sastanku sa upravom preduzeća „Aerodromi Republike Srpske“ najavila dodatna ulaganja u aerodrom, prenosi Srna.

Kako navodi, sastanku sa predsednicom su pored v.d. direktora „Aerodromi Republike Srpske“ Zorana Injca, prisustvovali i zamenik gradonačelnika Banja Luke Srđan Amidžić, načelnik opštine Laktaši Ranko Karapetrović, kao i načelnik opštine Gradiška Zoran Adžić.

Cvijanovićeva je u razgovoru sa rukovodstvom i predstavnicima lokalnih zajednica kao glavni cilj dodatnih ulaganja u aerodrom istakla povećanje broja putnika, ali i zaokruživanje investicije koja se odnosi na kargo saobraćaj:

– Imamo ambiciju da broj putnika bude povećavan u kontinuitetu. Vjerujem da će biti nastavljena dobra saradnja sa kompanijom Rajaner, što bi značilo otvaranje i novih avio-linija, koje bi bile značajne za Srpsku i opštine koje gravitiraju Aerodromu Banja Luka.

Sa završetkom mosta na rijeci Savi u Gradišci može se očekivati i da će veliki broj putnika iz Hrvatske koristiti naš aerodrom, a sve to mnogo znači za privredu i turizam. Takođe, prioritet nam je bio i da olakšamo dijaspori dolazak.

Radiće se i na proširenju kapaciteta aerodromske zgrade koja mora imati dodatne sadržaje, što ćemo raditi u etapama. Predložila sam upravi preduzeća da sačini elaborat i opiše sve što je potrebno raditi, uključujući i infrastrukturu, jer mora biti riješeno i pitanje dolaska sa Mahovljanske petlje direktno do aerodroma. –

Pored otvaranja novih linija, najavljen i završetak izgradnje kargo objekta / Foto: Aerodrom Banja Luka

Prilikom sastanka, Injac, kao novi v.d. direktora „Aerodroma Republike Srpske“ , naglasio je i da je to preduzeće već predočilo svoje kratkoročne i dugoročne planove i da će ove godine doći do otvaranja linija za nove destinacije:

–  Aerodrom postaje centar zbivanja, a unapređenje infrastrukture i nabavka opreme će biti neophodni da bismo pokrili sve segmente poslovanja.

Pored već poznatih linija, radimo i na tome da se uspotavi let prema Crnoj Gori i da se povežu Banja Luka i Tivat. U fokusu je pregovor o liniji ka Moskvi, biće uspostavljeni i letovi za Grčku i Tursku, a razmišlja se i o letovima prema afričkim zemljama.

Takođe, moraju se razvijati i sekundarni prihodi za razvoj infrastrukture Aerodroma Banja Luka, a biće rađeno i na razvoju teretnog saobraćaja, za šta će biti završena izgradnja kargo objekta. –

Kako prenosi Srna, zamenik gradonačelnika Banja Luke Srđan Amidžić istakao je da je grad u proteklom periodu sa blizu 307.000 evra podržao rad aerodroma, a da će tako biti i u budućnosti. Sa druge strane, načelnici opština Karapetrović i Adžić ukazali su na značaj unapređenja aerodroma za lokalne zajednice budući da će to dovesti do povećanja broja turista, ali i do privlačenja inostranih partnera i njihovog povezivanja sa domaćim privrednim subjektima.

Podsetimo, predstavnici „Aerodroma Republike Srpske“ su sa izvođačem radova nedavno potpisali i sporazum o nastavku izgradnje kargo centra, a tom prilikom je i ministar saobraćaja RS Neđo Trninić izjavio da je zadovoljan ostvarenim rezultatima i da do kraja godine očekuje 200.000 putnika na banjalučkom aerodromu.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

    Komentari

    Da

    Super, samo napred! Ako može da se razmotri ideja Muzej vazduhoplovstva Republike Srpske (uz aerodrom). Da se sačuvaju avioni VRS, bar po jedan Jastreb, Orao, Mi-8 i ostala tehnika.

    Odgovori
    BB

    Dobra ideja, treba obogatiti sadržaje. Treba na aerodrom dodati i prodaju goriva za male avione (avgas i mogas), to bi mogla biti interesantna destinacija za vlasnike aviona (malo jači sa parama nego oni koji putuju sa RA).
    Pitao sam na jednom skupu Načelnika Laktaša (vezano za auto-put koji prolazi kraj aerodroma pa ide na „kanal“ pa se vraća kroz centar Laktaša, glavna raskrsnica, pa tek onda na Gradišku cestu gdje se odvaja za aerodrom) : Jeste li ovo napravili da svi znaju da Laktaši imaju semafor? Odgovara on: A, neće ni njega tu biti, sada će se praviti kružni tok!! 😎

    Al

    Letovi za Afriku????????????? Neka greška ili vrlo štovana ne zna o što govori?????

    Odgovori
    54

    Pretpostavljam da se misli na čartere za Egipat. Političari inače ne znaju šta govore, pogotovo kada je avijacija u pitanju :)

    Gr

    Alene
    Predpostavljam da je mislila na chartere ka Egiptu ili mozda Tunisu
    Sto nije bas nerealno…

    ve

    Egipat,Tunis -turisticke destinacije idealne za carter letove,sta je tu cudno ?

    Sk

    Taj dio izjave je dao direktor aerodroma a ne gospodja i naravno odnosi se na charter (najvjerovatnije agencije Kontiki) ka Egiptu ili Tunisu za dogodine.

    Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

    Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

    Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

    Ostavite odgovor

    Najnoviji komentari

    Miloš77 na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

    @Perko MA jednom platis da ga skrate za slamku, i miran si. Ima nesto i u odrzavanju tog vraga godinama/decenijama. Moze to da kosta i vise od prepravke. Srbiji sigurno ne trebaju slamčice na Rafalima. Za one koji nisu ubedjeni, pogledajte kolika tri spoljna rezervoara nosi Rafal ako treba, a koliko recimo MiG-29 nosi. jako…

    13. Mar 2025.Pogledaj

    Nenad N. na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

    Za jedan Erbas dva Embraera. Jeste nosivost manja za deset tona, ali kargo prostor je cak veceg volumena. Pa se uzmu dva ili cetiri. E da, obavezno i "pametnom dosta". :)

    13. Mar 2025.Pogledaj

    Miloš77 na: Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

    To je klasa kargo aviona koja tovari svasta sto C295 ne moze, C295 ogranicen velicinom i doletom. Uvoz odredjene robe pada na pamet, ulkucujuci i vojne. Druga stvar koja mi je pala na pamet odmah ustvari je korist u slucaju vanrednih situacija tipa Kovid lockdown-a kada se mnoge stvari u svetu ogranicavaju u zavisnosti od…

    13. Mar 2025.Pogledaj

    NS Posmatrac na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

    A400M bi se koristio najvise i verovatno iskljucivo kao transportni avion. Za prevoz pripadnika VS u razne mirovne misije, vezbe u inostranstvu i sl. Drugo za izvoz proizvoda namenske industrije. Za prevoz kupljene opreme i oruzja za VS. Prevoz spasilaca, sasilacke opreme, humanitarne pomoci, prevoz gradjana iz ugrozenih drzava i sl. Za sve prevoze za…

    13. Mar 2025.Pogledaj

    Perko na: Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

    @Bulatovic Nebojsa Niko nece da kupuje tanker, to sigurno, ali da ispravimo nejasnocu, moze da se dopuni nad Srbijom jer tanker svakako ne leti u pravoj liniji vec kruzi. Postoji nekoliko obrazaca iliti "patterna" ili procedura prilaza i dopune. Zanimljiva tema zapravo.

    13. Mar 2025.Pogledaj