BEG airport status
LYBE 1714:00 Z VRB°02KT CAVOK 30/11 Q1012 NOSIG=
U Francuskoj predstavljena vojna verzija novog helikoptera H160 Novi francuski vojni helikopter H160M nazvan je “Guépard” / Foto: Airbus Helicopters

U Francuskoj predstavljena vojna verzija novog helikoptera H160

Francuski ministar odbrane Florence Parly objavio je da je pokretanje programa Zajedničkog Lakog Helikoptera HIL (Hélicoptère Interarmées Léger) pomereno za 2021. godinu. Program HIL, za koji je 2017. izabran helikopter Airbus Helicopters H160, prvobitno je prema važećem zakonu o vojnom budžetu bio planiran za pokretanje 2022. Ranije pokretanje programa omogućiće isporuku prvih H160 francuskim Oružanim snagama do 2026. godine, saopšteno je iz kompanije Erbas Helikopters.

Tokom posete sedištu Erbas Helikoptersa, ministar je takođe otkrio model helikoptera H160M u razmeri 1:1 koji će biti predstavljen na štandu francuskog Ministarstva odbrane na narednom aviosalonu Paris Air Show. Helikopteru je takođe dato njegovo zvanično ime, francuske Oružane snage će ga označiti kao “Guépard” (gepard).

Jedna platforma za različite zadatke sva tri vida francuskih oružanih snaga / Foto: Airbus Helicopters

H160 je konstruisan da bude modularan helikopter, omogućavajući njegovoj vojnoj verziji da sa jednom platformom obavlja različite zadatke, od ubacivanja komandosa do presretanja u vazduhu, vatrene podrške, protivbrodske borbe, kako bi se kroz program HIL zadovoljile potrebe Armije, Mornarice i Ratnog vazduhoplovstva.

– Ponosni smo što se HIL smatra strateškim programom. Želeo bih da se zahvalim ministarstvu, francuskoj agenciji za nabavke DGA i Oružanim snagama na njihovom poverenju i blisku saradnju koja je pomogla da se stvore uslovi da se program pokrene u okviru postojećeg zakona o vojnom budžetu. To će omogućiti ubrzanje zamene vazduhoplova starije generacije, uz optimizaciju podrške i dostupnopnosti francuske državne helikopterske flote – rekao je generalni direktor Erbas Helikoptersa Bruno Even.

– Naši timovi su posvećeni da 2026. isporuče vazduhoplov koji zadovoljava potrebe francuskih oružanih snaga u smislu dostupnosti, performansi i sposobnosti, omogućujući mu da brzo postane novi reper na svetskom tržištu vojnih helikoptera srednje nosivosti –

H160M potpuno će zameniti helikoptere Gazelle, Fennec, Dauphin, Panther i Alouette III / Foto: Airbus Helicopters

Konstruisan oko platforme koja će ući u upotrebu sledeće godine, program HIL će imati koristi od mnogih prednosti koje su karakteristične za civilni H160, posebno što se tiče podrške, sa pojednostavljenim održavanjem i nižim operativnim troškovima od prethodne generacije helikoptera ove kategorije.

Programom HIL predviđeno je opremanje sva tri vida francuskih Oružanih snaga sa 169 novih višenamenskih helikoptera H160M različitih verzija koji će potpuno zameniti helikoptere Gazelle, Fennec, Dauphin, Panther i Alouette III a delimično helikoptere Puma.

Video materijal sa jučerašnje promocije H160M:

 

Komentari

B

Ovaj poslednji pasus mi naročito upada u oči. Država koja pravi jedan „Rafal“, koja je u mogućnosti da potpuno samostalno pravi nosač aviona, da ga popuni letjelicama, kompletnim pomorskim i oružanim sistemima, a da pri tom ne pređe svoju granicu sa „šoping kolicima“ uredno koristi Gazelu i pazi…Alouette 3! Planira da počne sa njihovom zamjenom 2022. godine. Rade heliji, imaju svoju funkciju, svrhu.

Jedino se mi ubišmo pljujući svoje, „Sve to treba na otpad“, itd. Sad bi pola komentatora, barem iz pristojnosti trebalo da kaže za ovaj H-160 : „Pa ovi Francuzi samo makete prave- to nikada neće da poleti!“, kao i „Zašto predstavljaju maketu? Zašto nisu pokazali pravi helikopter koji može da leti?! Jasno- Makron skuplja političke poene za sledeće izbore, šta drugo?“. :)

I sa svom svojom tehnološkom bazom i beskrajnim budžetom nadaju se da isporuče nultu seriju 2026. godine- 7 godina od danas! Moćna država, sjajan heli. Biće to pravi „švajcarski nožić“ na nebu.

Odgovori
A

Reakcioni su cesto komentari ovde, verovatno i moji nekad.
Gazela je masina za respekt stvarno. Toliko godina verne sluzbe, treba joj spomenik dici, no nesto drugo mi je upalo u oci. H160 ce jednim delom i Pume da menja, a Srbija bez razloga i tendera se odlucuje i daje ogroman novac za bespotrebnu letelicu? Zar ne mozemo jos malo sacekati? Jel uopste uradjena studija da li nama to treba?
Raduju me sve nabavke za vojsku i policiju, ali nekako mi ovo izgleda kao bacanje novca, zar nije bolje jos H145m koji su tehnoloski dosta napredniji?

B

Nije rađena studija. Treba nam izgleda. Sve nam treba. Već godinama. Više se nema vremena čekati- događaji koji se dešavaju oko nas pokazuju kako vremena ima sve manje. Istina ide nam na ruku- ali to izgleda znaju i ostali. Vremena da se čeka H160 nema.

Što se tiče H-145- rađena je studija. Izgleda da je pogodila bingo! Nadam se da će naši da uspiju razvući stvari do nekog momenta koji nama više odgovara, ali sutra da se zakomplikuje dole- upravo nam oni, takvi, sad i u toj namjeni i veličini trebaju. Bome nije izgledalo tako kada sam prvi put čuo šta namjeravaju. Treba računati i na gubitke, te način kretanja uz reljef terena. Ovo za „Pume“ moguće da je nešto neopreznije/ politički- ali ne mora da znači. Može se ispostaviti da je i to pažljivo urađeno- nemam mišljenje o njima trenutno. Nisam upoređivao tablice sa H-160, ali na oko mi gabariti tovarnog prostora i pristup izgledaju bitno skučeniji. Još koji Mi-17, pored ovih dva koja čekamo bila bi zlata vrijedni- ali bojim se i da pomislim šta bi bilo da je neko donio odluku da se sa kompletnom pričom oko vertikalnog transporta sačeka još koju godinu.

M

Ne razumem sta bi ti hteo, u Francuskoj se ne dobijaju izbori sa maketama. Osim toga s kime is nasao da nas poredis, Francuska je zemlja koja ima nuklearni nosac aviona i podmornice, atomsko oruzije i svemirski program. I sad bi ja kao trebao da sa istim entuzijasmom kao sto to mmozda cini neki Francuz pozdravim maketu anonimne srpske firme? Ne znam za tebe ali ja sam dobio ime po apostolu Tomi, znaci ne verujem dok ne vidim da leti, baca bombe i pogadja.

A

@Banja Luka
Koliko vidim prioritetno je da se MS sertifikuje i dobije transfer tehnologije za AirBus sto apsolutno i maksimalno podrzavam. Jako pametan potez. Ako su u te svrhe kupljene Pume onda da, ali ne moze me neko ubediti da nama treba taj nepraktican helikopter. Mi-17, sa „full“ paketom opreme i avionike, kao za Indiju bi legao odlicno kao sto ste rekli i bio bi uveden u naoruzanje jako brzo. No drago mi je da se nabavljaju konacno novi helikopteri pogotovo H145m, stvarno su fenomenalni. Mi-35M takodje, ako vec imamo jedinice za „brzo reagovanje“ red je da ima sta i da ih podrzi iz vazduha

B

@Al-41F
Sta bi bilo pozeljno da od trasnfera dobijamo a sta ustvari dobijamo? Ako uopste ima informacija o tome. Uzgred za razliku od rusa sa Mil, Rumuni i Francuzi cekaju nove narudzbe

A

@Brad
https://tangosix.rs/2018/14/03/seas-2018-nove-informacije-generala-zrnica-o-nabavci-helikoptera-h145m-saradnji-erbasa-ministarstva-odbrane-srbije/

Ukratko, proizvodnja potrosnih delova i sertifikacija zavoda za samostalno odrzavanje. Kad bi tako bilo za sve vazduhoplove u RV i PVO u buducnosti to bi bio san snova.

a

@Banja Luka
bez emocija…
njihove gazele su odrzavane….
i danas, kao takve, imaju svoje mesto u B sektoru
druga je stvar ako imas zapustene letelice a hoćeš od njih da napraviš stub avijacije
jednostavno, pusti snovi, preskupo i idealistički

E

@Banja Luka
Ovo za Pume, vjerojatno se radi o nekakvom „preslaganju potreba“ jer zamjenjuje „delimično helikoptere Puma“. Rekao bih da se tu radi o neperspektivnim starijim pumama. Ipak je to razlicita klasa kako i sami francuzi kazu H160M je Zajednički Laki Helikopter HIL (Hélicoptère Interarmées Léger), a Aérospatiale SA 330 Puma je srednji visenamjenski transportni helikopter.

A

@Ed
Evo iz prve ruke
Our fleet of Puma helicopters is out of date, with insufficient availability to cover the strong operational requirement overseas,” said General Philippe Lavigne, Chief of Staff for the French Air Force in a hearing with the National Assembly. “It is planned to replace the Puma by 2028. The Air Force is proposing an innovative way to replace them more quickly at controlled costs”. This “innovative” alternative has yet to be revealed.

B

@Ed

Upravo. Vjerovatno su u svojoj strategiji mjenjali jedan broj srednjih helikoptera za veći broj lakih. Pregledao sam malo wikipediu, čisto da steknem utisak o ovome- razlika u nosivosti „Pume“ je preko 50%. 12 dodatnih ljudi ili skoro tri tone tereta više.

Pozdrav!

B

@Al-41F1
Sta znaci ovo serficikacija centra za odrzavanje civilnih helikoptera gazela? Kolko vidim jedini korisnici gazela danas su vojske. Uzgred sta konkretno znaci odrzavanje? Zar nasi mehanicari vec nisu u stanju da odrzavaju letelice sami ili je ovo samo sertifikacija za izvoz tih usluga? Onda se namece pitanje zar sve drzave nemaju obucenu operativu za odrzavanje i kome tu uslugu prodati? Vidim i da se pominje doobuka mada moze biti u vezi sa proizvodnjom rezervnih delova i odrzavanje H145M

A

@Brad
Ima jako puno helikoptera tipa Gazela sirom sveta, a nas remontni zavod bi trebao biti serfitikovano mesto od strane kompanije Airbus za odrzavanje tih letelica po njihovim standardima. Sto se H145m tice, nece se ici na potpuni TOT kao za Gazele u Jugoslaviji ili Pume u Rumuniji jer nemamo proizvdne kapacitete, nego se ide, koliko sam ja razumeo na proizvodnju potrosnih delova i samostalno odrzavanje. Znaci kad stignu i usvoji se tehnologija, to je to, Francuzi nam vise ne trebaju u velikoj meri, a da li u potpunosti? To jos ne znamo

B

@Al-41F1
Jel to znaci da dosada nismo bili u stanju da sami odrzavamo gazele u potpunosti pa se sad doobucavamo za kompletno odrzavanje ili samo dobijamo sertifikaciju od airbusa da odrzavamo po njihovim standardima i da mozemo izvoziti te usluge? Uzgred jel ce isto vaziti i za H145m?

Z

Teflon pegla, a u realnim uslovima pun kamenca. Za paradu prelepa.

Odgovori
B

@Z

Veruj mi, imaju oni vise iskustva u ratovanju nego mi.
A nisu ni glupi, da ta iskustva koja su stekli u svim mogucim delovima ove zemaljske kugle ne iskoriste u razvoj nove tehnologije.

…i to oni rade, i te kako.

A

Nije jos stigao do realnih uslova, videcemo.

D

Beli,

Francusko „ratovanje“ je policijske akcije u Africi protiv lose opremljenim paravojnih snagama. Francuska vojska se pokazala relativno nespretnom u Afganistanu protiv cak Taliban (naprimjer Uzbin 2008-e gdje su Taliban stukli nesposebne Francuze).

U Mali tako reci nije ni bilo borbe – Muslimanske paravojne grupe su nestale I vratile na taktike terorizma. I dalje se klepaju.

Srbija a I Hrvatska I BiH imaju puno vise iskustva u ratovanju protiv slicno opremljenih neprijatelja.

Inace mnogo Francuskih postrojba su losem stanju sa puno neispravne opreme. To se ponovo dokazalo u Mali gdje su mnogo analiticara pricali o uspijehu Francuske vojske iako su u tehnickim losem stanju.

Cak mnogo mlaznih pilota lete ispod 100 sati godisnje umijesto 200 sto NATO zahtjeva. Bijo je neki plan da razviju dvije grupe pilota:

1 grupa – mali broj pilota koji lete 150-200 satova godisnje na mlaznim borbenim avionima. Ove ce poslati u kolonijalne avanture.

2 grupa – veci broj pilota koji lete 120 satova godisnje ali ne samo na borbenim aviona nego I trenzanim poput PC-21 (ali je svega 17 PC-21 naruceno, a flota 96 Alpha Jet je zastarijela I polagano se povlaci).

Inace iako Amerikanci kazu da se treba ponovo vratiti na planiranje za konvenciojnalni ra protiv Kine ili Rusije, Francuska u glavnom ulaze u opremu za Africke kolonijalne ratove – tu je ocigledno H-160 ali I C-130J za specijalne jedinice I nova vojna vozila EBRC Jaguar, CAESAR haubice (na kamionima ne gusjenicama), VBCI, I VBMR Griffon.

Francuska vojska smanjuje broj „teskih brigade“ koje su napravljene za konvencijonalno ratovanje – ostalo je svega dvije. Od 400 Leclerc je svega 200 operativno* a ostali su u rezervi, to jest u skladistima.

*Taj broj racuna sve tenkove racunajuci I one koji su u skolskim jedinicima ili na remontu.

v

Francuzi su na papiru uvjek medju najboljim armijama a u stvarnosti od vremena Napoleona nisu dobili ni jedan rat.Pri tome je i Napoleon lijepo prosao kad je krenuo na Rusiju i kada se u Boki Kotorskoj sreo sa ruskom mornaricom pomognutom sa Crnogorcima.Da prave dobru vojunu tehniku to je cinjenica.

A

Neznam dali ce mi neko verovati…. Nakon rata u BiH, unistavano je oruzje, staro koristeno ali i ono novo nikad upotrebljeno, rakete, tenkovi, topovi, sve konzervirano…. Ogromne kolicine…. Tesko je opisati te kolicine koje su bile u rezervi. Mnogo. Mnogo
Ali dosta je i prodavano… Municija. Puske…. Nove.
E sad…. U magacinu na mahovljanima na dva sprata u dva reda, slozene, konzervirane, bez elisa. Stajalo je oko 50,60 gazela.
Kupio je vecinu neki Hrvat, trgovac po smesnoj ceni.
Ja nisam verovao u to, jer nisam mislio da je jna uopste imala toliko. Medjutim covek koji mi je pricao to, koji je inace radio na unistavanju tehnike mi je pokazao slike. Zalosno
I Zoljama, strelama 2m,raketama,da i negovorimo…… On mi je rekao jednu njegovu misao koju i danas pamtim i cudim se….. „kako je moguce da zamalo da izgubimo rat, a sta smo sve imali u rezervi“

Odgovori
N

VRS nikada nije imala puno Gazela, imali su ih manje od 30.
Tako da te price o 50-60 Gazela koje je kupio tamo neki Hrvat, kao da se radi o bombonama, nemaju veze sa istinom.
Ko god Vam je to ispricao, slagao Vas je!

P

Toliko Gazela nije bilo u naoruzanju RS i RSK. Zna se broj letelica koji je ostao 92,tako da je nemoguce.

M

Slagao te je neko i to debelo a ti mlad pa poverovao. Sto smo zamalo izgubili rat zna svako ko je u ratu bio. Plati par tura nekom starijem pa slusaj pazljivo kad krene prica.

B

@Acafaca

Na Mahovljanima baš? Na dva sprata 60 gazela kažete? Evo da ne ispadnem sad neverni Toma, ali predlažem Vam da na Google Earth ukucate „Aerodrom Mahovljani“ i pogledate svojim očima gdje je ta vojna instalacija gabarita potrebnih da bi ta priča „pila vode“. Naravno, ako niste iz BL, ako jeste- druga stvar.

Svakako skladišta ima, kaponiri sa letjelicama, plohe sa opremom vani- ali skladišni kapaciteti za nešto tako…teško. S druge strane VRS je postojala do 2006.godine. Zar mislite da bi neko dole dopustio da „neki Hrvat kupi 60 gazela po smešnoj ceni“ poslje rata? Pa visio bi sa „Boske“ do kraja dana.

V

Mao onomad oni sto su, za vrijeme tog istog rata Tim istim hrvatima prodavali granate9?

M

Mislio je na Zaluzane ali je pomesao sa Mahovljanima ali je svejedno prica nerealna…

д

kako je moguce da zamalo da izgubimo rat, a sta smo sve imali u rezervi“ гранате за хаубице 122мм и 152 мм , гранате за топ 130мм, ракете за вбр 128мм и 122 мм,нафту нисмо имали. Био сам у неким магацинима и били су пуни свашта је могло да се види немачке радио станице из другог светског рата, ручни бацач м56, пушка м-48, стари шлемови, углавно у магацину стоји роба која за којмо баш нема тражње, а ЈНА је чувала све и свашта под паролом затребаће.

O

@Acafaca…

Rat ne dobija ono što imaš u rezervi ako nema ko da upotrebi.

A priča o 50, 60 konzerviranih Gazela je „niđe veze“.

O upotrebljivosti Gazele u poslednjoj deceniji postoje razne priče. Britanci ponegdje tvrde da od 2006 do 2014. u operaciji Harrick u Avganistanu Gazele imale najbolju borbenu spremnost (80%) od svih helikoptera koje su koristili. Drugi izvori govore kako zbog klime i reljefa, Gazele nisu mogle da lete tokom ljeta jer je temperatura negativno uticala na rotor i lopatice.

Egipćani ih i danas dan koriste, čak i na Mistralu kao privremeno rješenje.

A

@Banja Luka
Koliko vidim prioritetno je da se MS sertifikuje i dobije transfer tehnologije za AirBus sto apsolutno i maksimalno podrzavam. Jako pametan potez. Ako su u te svrhe kupljene Pume onda da, ali ne moze me neko ubediti da nama treba taj nepraktican helikopter. Mi-17, sa „full“ paketom opreme i avionike, kao za Indiju bi legao odlicno kao sto ste rekli i bio bi uveden u naoruzanje jako brzo. No drago mi je da se nabavljaju konacno novi helikopteri pogotovo H145m, stvarno su fenomenalni. Mi-35M takodje, ako vec imamo jedinice za „brzo reagovanje“ red je da ima sta i da ih podrzi iz vazduha.
H160 cemo sacekati, mada puno obecava, svidja mi se

Odgovori
D

„H160 cemo sacekati, mada puno obecava,“

Zar ne bi bilo bolje kupiti jos H-145,, Mi-17 Mi-35 u buducnosti, a ne ulagati u jos jedan novi tip (H-160)? Ajmo kazati 16 Mi-35 I slican broj H-145 I Mi-17?

Ako Srbiji treba novi helicopter da zamijene Gazelu onda je to laki trenazni helicopter poput EC-120 ili AW-119.

A

@Dead1
To bi bilo i neko moje razmisljanje i slazem se skroz, ali izgleda da ce plan opremanja biti Airbus za MUP, Mil i Airbus za vojsku. U tome mi nije jasno ako se vec ide na srednje-transportni za MUP iz kom. Airbus, sto se ne saceka potpuno nova platforma sa novim mogucnostima, nego se stvari dodatno komplikuju sa platformom koja ne nudi nista sto MI-17 vec ne moze, tj ne bi mogao, cak nije ni blizu praktican zbog „vrata“ i sl. Mi-17 moze poneti vozilo bez ikakvih komplikacija, Puma moze samo da sanja

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Pavle na: Višenamenski borbeni avion Su-30, univerzalni član familije Flankera

nema krstarecih... verovatno su se malkice samogadjali nemaju rx-stealth, 5 generaciju mlaznih motora sa rx-supercruise, nemaju kabinu krcatu mfd. nemaju nista u jemenu cime bi naneli ovakav udar… sta li imaju….

17. Sep 2019.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Ne cudi me- Dubrovnik je i najlepsi grad celog Balkana i jedini turisticki centar na Balkanu, a posle "Igri prestolov" koje su snimane u starom gradu (kao i mnogi drugi filmovi) Dubrovnik je popularniji nego ikada!

17. Sep 2019.Pogledaj

Srbislav Milovanov na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Iz prilozenog se vidi da je Vazdusni saobracaj u celoj regiji bivse Jugoslavije u znacajnom porastu To je krajnje ohrabrujucei licno se radujem tom napretku \Moram konstatovati da Srbija i Hrvatska imaju znacajno povecanje putnika a to znaci i napredak sve obuhvatne pribrede

17. Sep 2019.Pogledaj

Nenad Frankfurt na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Dubrovnik najuspješniji aerodrom regije

Dragi Alene, u Vasim dijagramima sirokotrupaca koji lete, zaboravili ste Al Masriju koja leti sa A330 gotovo svakodnevno BEG-HRG. Hvala i pozdrav!

17. Sep 2019.Pogledaj

Send this to a friend