BEG airport status
LYBE 2207:00 Z 300°07KT 280V340 CAVOK 24/18 Q1022 NOSIG=
Pipistrel: Potpisan dogovor o saradnji sa američkom kompanijom Honeywell za unapređenje proizvodnje VTOL letelica; Novi logotip povodom 30 godina rada Pipistrel je izabran za jednog od Uberovih razvojnih partnera za razvoj moderne tehnologije za VTOL (električne letelice sa vertikalnim poletanjem i sletanjem) / Foto: Pipistrel

Pipistrel: Potpisan dogovor o saradnji sa američkom kompanijom Honeywell za unapređenje proizvodnje VTOL letelica; Novi logotip povodom 30 godina rada

Slovenački proizvođač letelica Pipistrel potpisao je memorandum o saradnji sa američkom kompanijom Honeywell, kojim se podrazumeva integracija Honeywell navigacije i povezivanje sistema za kontrolu leta, koji bi unapredili buduću proizvodnju letelica sa vertikalnim uzletanjem i sletanjem (VTOL), saopštio je taj proizvođač.

Tim povodom, osnivač i predsednik Pipistrela Ivo Boscarol napominje da je ovo početak dugoročnog odnosa između dve kompanije u oblasti urbane vertikalne mobilnosti:

– U planu je da kompanije zajednički rade na integraciji Honeywellove avionike, navigacionih sistema, sistema za kontolu letenja, kao i drugih korisnih proizvoda i usluga u Pipistrelovu VTOL letelicu radi obezbeđivanja njene potpuno samostalne operativnosti u budućnosti.

Stručnost Honeywella u integrisanim sistemima za kontrolu aviona i kontrolu leta, integraciji sistema, sertifikaciji i proizvodnji, u kombinaciji sa našim sposobnostima, u projektovanju i razvoju naprednih lakih aviona, čini nas savršenim za saradnju kako bi se unapredilo tržište u oblasti urbane vertikalne mobilnosti.

Pipistrel je izabran za jednog od Uberovih razvojnih partnera za razvoj moderne tehnologije za VTOL (električne letelice sa vertikalnim poletanjem i sletanjem) kako bi se postigao efekat podizanja tereta (dizalice; embeded lift). –

Pipistrel eVOL koncept 2 / Foto: Pipistrel

Prema rečima direktora divizije kompanije posvećene elektronici Carla Esposita, tržište vazdušne mobilnosti je promenljiv prostor, a Honeywell je pozicioniran kako bi podržao njegov rast:

– Kompanije koje žele da ostvare napredak u urbanoj vertikalnoj mobilnosti suočavaju se sa širokim spektrom tehničkih, bezbednonosnih, setrifikacionih i poslovnih izazova, koji dolaze sa razvojem novog načina putovanja u vrlo gustom okruženju vazdušnog saobraćaja. Razumevanje vazduhoplovne složenosti i nasleđa inovativnih tehnologija može rešiti sve razlike na ovom tržištu koje je u procesu nastajanja.

Pipistrel je dobro poznat lider u prostoru lakih letelica, a ovo je odlična prilika da povežemo njegovu viziju o budućim letelicama za vertikalno uzletanje i sletanje sa našom vodećom avio-industrijom, sistemima za kontrolu leta i drugim potencijalnim proizvodima i uslugama. –

Pipistrelov eVTOL koncept / Foto: Pipistrel

Pipistrelov avion sa dva sedišta je prvi put leteo 2007. godine, a njegov avion sa četiri sedišta je 2011. godine osvojio NASA Green Flight Challenge. Ovaj slovenački proizvođač je do sada proizveo više od 1500 aviona. Tim Pipistrel Vertical Solutions je osmislio osam različitih eletkričnih aviona, a od 2007. godine razvio je popularizovane sisteme za letelice NASA i Simens.

Podsećamo, spomenuti proizvođač je u maju prošle godine predstavio svoj novi eVTOL (electric Vertical Take off and Landing) koncept na drugoj konferenciji „Uber Elevate Summit“ posvećenoj inicijativama američke ride-sharing kompanije za razvoj letelica koje će biti korišćene za masovni urbani transport. Predstavljena letelica koristi jedinstvenu pogonsku grupu za režim krstarenja i za vertikalno poletanje i sletanje uz odluku da se razvije familija letelica kapaciteta od dva do šest putnika.

Kako je Tango Six izveštavao, tome je prethodilo potpisivanje memoranduma o saradnji Ubera i Pipistrela, koji je podrazumevao masovnu proizvodnju električnih letelica sa vertikalnim poletanjem i sletanjem (VTOL) kako bi se ispunili zahtevi za „bezbedan i pouzdan transport za svakoga, svuda“.

Pipistrelov novi vizualni koroprativni identitet

Povodom 30 godina postojanja, Pipistrel je na svom sajtu objavio svoj novi vizualni korporativni identitet (logo).

Novi logo Pipistrela / Grafika: Pipistrel

Kako objašnjavaju, logo uz motive Pipistrela čini i natpis posvećen trideset godina rada tog proizvođača, a u planu je da bude postavljen na svaki avion koji će biti isporučen tokom 2019. godine:

– Naši dizajneri ukombinovali su novi logo i slavljenički slogan u uzbudljiv amblem koji će pratiti aktivnosti kompanije tokom cele godine i biti ponosno predstavljen na svakom avionu koji isporučujemo našim kupcima u 2019. godini. –

Logotip Pipistrela / Grafika: Pipisterl

Komentari

i

Ima onaj vice kada su se Rusi i Amerikanci takmicili ko ce manju radio stanicu da napravi i posle nekog vremena pokazuju ko je sta napravio , americka ko kutija za cipele a rusi pokazase nesto velicine kao kutija za sibice. Naravno svi se oduseve medjutim neko primeti da rus vuce za sobom nesto veliko kao ormar. Zapitali ga sta je to a on odgovori baterija za radio!
eVTOL sumnjam da cu to za svog zivota videti, kako papir trpi sve tako i kompjuterski render i simulacije trpe jos vise. Nagledali smo se u zadnje vreme zilion raznoraznih koncepata gde samo jedna „sitnica“ fali, koja je obicno i sustina svega!

Odgovori
R

Ovi jači od Utve!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Živojin Banković na: Portugalija prvi inostrani kupac brazilskog vojnog transportnog aviona KC-390

Hvala na komentaru. Možda ste već videli ovaj tekst, ima deo i o Portugalu. http://www.rts.rs/page/stories/sr/story/711/merila-vremena/3506035/sta-je-starije-portugalija-ili-portugal.html

22. Jul 2019.Pogledaj

VladimirM na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Split juri prema vrhu

Touchmeduza, Ne predviđam Ja ama baš ništa. Ja samo savetujem da se pomno prati dešavanje na evropskom avio tržištu. Ja takođe ne bih voleo da dođe do monopola bilo koje Aviokompanije. Uostalom ako je jedan CEO Lufthanse našao za shodno da izjavi onako, mora da tu nešto ima, zar ne? Nisu stvari sjajne ni bajne…

22. Jul 2019.Pogledaj

VladimirM na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Split juri prema vrhu

Aleksandar BG, Oni su iz jednog cuga kupili 20 A350, a mi iz jednog cuga stotine B737. Ovaj podatka znači ama baš ništa. Hvala na savetu, ali meni ne trebaju Alenovi tekstovi da znam kako je prošao Etihad. Dovoljno mi je moja profesija zadnjih 30plus godina. Ako ne verujete ikom drugom eno gore izjave CEO…

22. Jul 2019.Pogledaj

Paqe na: Portugalija prvi inostrani kupac brazilskog vojnog transportnog aviona KC-390

I mi svoju zemlju zovemo Srbija pa je Portugalci ne zovu tako.

22. Jul 2019.Pogledaj

Rajkec na: Direktorat civilnog vazduhoplovstva započinje inicijativu otvaranja i registracije helidroma u Srbiji

Vec je napravljen i pusten u rad Helidrom u KC Nis u aprilu mesecu. Ovo. Je jako dobra vest, nekad je brzina medicinskog transporta presudna, nekad transport od pola sata spase zivot umesto transporta sanitetom od 2 sata primer. Zaista mala investicija koja puno znaci. Obzirom da je Koridor 10 sad jako opeterecen i da…

22. Jul 2019.Pogledaj

Send this to a friend