BEG airport status
Pipistrel: Potpisan dogovor o saradnji sa američkom kompanijom Honeywell za unapređenje proizvodnje VTOL letelica; Novi logotip povodom 30 godina rada Pipistrel je izabran za jednog od Uberovih razvojnih partnera za razvoj moderne tehnologije za VTOL (električne letelice sa vertikalnim poletanjem i sletanjem) / Foto: Pipistrel

Pipistrel: Potpisan dogovor o saradnji sa američkom kompanijom Honeywell za unapređenje proizvodnje VTOL letelica; Novi logotip povodom 30 godina rada

Slovenački proizvođač letelica Pipistrel potpisao je memorandum o saradnji sa američkom kompanijom Honeywell, kojim se podrazumeva integracija Honeywell navigacije i povezivanje sistema za kontrolu leta, koji bi unapredili buduću proizvodnju letelica sa vertikalnim uzletanjem i sletanjem (VTOL), saopštio je taj proizvođač.

Tim povodom, osnivač i predsednik Pipistrela Ivo Boscarol napominje da je ovo početak dugoročnog odnosa između dve kompanije u oblasti urbane vertikalne mobilnosti:

– U planu je da kompanije zajednički rade na integraciji Honeywellove avionike, navigacionih sistema, sistema za kontolu letenja, kao i drugih korisnih proizvoda i usluga u Pipistrelovu VTOL letelicu radi obezbeđivanja njene potpuno samostalne operativnosti u budućnosti.

Stručnost Honeywella u integrisanim sistemima za kontrolu aviona i kontrolu leta, integraciji sistema, sertifikaciji i proizvodnji, u kombinaciji sa našim sposobnostima, u projektovanju i razvoju naprednih lakih aviona, čini nas savršenim za saradnju kako bi se unapredilo tržište u oblasti urbane vertikalne mobilnosti.

Pipistrel je izabran za jednog od Uberovih razvojnih partnera za razvoj moderne tehnologije za VTOL (električne letelice sa vertikalnim poletanjem i sletanjem) kako bi se postigao efekat podizanja tereta (dizalice; embeded lift). –

Pipistrel eVOL koncept 2 / Foto: Pipistrel

Prema rečima direktora divizije kompanije posvećene elektronici Carla Esposita, tržište vazdušne mobilnosti je promenljiv prostor, a Honeywell je pozicioniran kako bi podržao njegov rast:

– Kompanije koje žele da ostvare napredak u urbanoj vertikalnoj mobilnosti suočavaju se sa širokim spektrom tehničkih, bezbednonosnih, setrifikacionih i poslovnih izazova, koji dolaze sa razvojem novog načina putovanja u vrlo gustom okruženju vazdušnog saobraćaja. Razumevanje vazduhoplovne složenosti i nasleđa inovativnih tehnologija može rešiti sve razlike na ovom tržištu koje je u procesu nastajanja.

Pipistrel je dobro poznat lider u prostoru lakih letelica, a ovo je odlična prilika da povežemo njegovu viziju o budućim letelicama za vertikalno uzletanje i sletanje sa našom vodećom avio-industrijom, sistemima za kontrolu leta i drugim potencijalnim proizvodima i uslugama. –

Pipistrelov eVTOL koncept / Foto: Pipistrel

Pipistrelov avion sa dva sedišta je prvi put leteo 2007. godine, a njegov avion sa četiri sedišta je 2011. godine osvojio NASA Green Flight Challenge. Ovaj slovenački proizvođač je do sada proizveo više od 1500 aviona. Tim Pipistrel Vertical Solutions je osmislio osam različitih eletkričnih aviona, a od 2007. godine razvio je popularizovane sisteme za letelice NASA i Simens.

Podsećamo, spomenuti proizvođač je u maju prošle godine predstavio svoj novi eVTOL (electric Vertical Take off and Landing) koncept na drugoj konferenciji „Uber Elevate Summit“ posvećenoj inicijativama američke ride-sharing kompanije za razvoj letelica koje će biti korišćene za masovni urbani transport. Predstavljena letelica koristi jedinstvenu pogonsku grupu za režim krstarenja i za vertikalno poletanje i sletanje uz odluku da se razvije familija letelica kapaciteta od dva do šest putnika.

Kako je Tango Six izveštavao, tome je prethodilo potpisivanje memoranduma o saradnji Ubera i Pipistrela, koji je podrazumevao masovnu proizvodnju električnih letelica sa vertikalnim poletanjem i sletanjem (VTOL) kako bi se ispunili zahtevi za „bezbedan i pouzdan transport za svakoga, svuda“.

Pipistrelov novi vizualni koroprativni identitet

Povodom 30 godina postojanja, Pipistrel je na svom sajtu objavio svoj novi vizualni korporativni identitet (logo).

Novi logo Pipistrela / Grafika: Pipistrel

Kako objašnjavaju, logo uz motive Pipistrela čini i natpis posvećen trideset godina rada tog proizvođača, a u planu je da bude postavljen na svaki avion koji će biti isporučen tokom 2019. godine:

– Naši dizajneri ukombinovali su novi logo i slavljenički slogan u uzbudljiv amblem koji će pratiti aktivnosti kompanije tokom cele godine i biti ponosno predstavljen na svakom avionu koji isporučujemo našim kupcima u 2019. godini. –

Logotip Pipistrela / Grafika: Pipisterl

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

i

Ima onaj vice kada su se Rusi i Amerikanci takmicili ko ce manju radio stanicu da napravi i posle nekog vremena pokazuju ko je sta napravio , americka ko kutija za cipele a rusi pokazase nesto velicine kao kutija za sibice. Naravno svi se oduseve medjutim neko primeti da rus vuce za sobom nesto veliko kao ormar. Zapitali ga sta je to a on odgovori baterija za radio!
eVTOL sumnjam da cu to za svog zivota videti, kako papir trpi sve tako i kompjuterski render i simulacije trpe jos vise. Nagledali smo se u zadnje vreme zilion raznoraznih koncepata gde samo jedna „sitnica“ fali, koja je obicno i sustina svega!

Odgovori
Rp

Ovi jači od Utve!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Boki na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Bas bi nam legli polovni avioni koji izlaze iz resursa i opet ista prica za 5 godina. Potraga za novima. Nas narod ocigledno praktikuje polovnjake i konstantne popravke i servisiranja. U slucaju da ih uzmemo, Zasto bi nam Grci dali naoruzanje kad je isto kompaktibilno sa rafalima koje imaju?

15. Jan 2025.Pogledaj

Boki na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

3,4 milijarde za 12 novih i 12 polovnih. Verovatno sa naoruzanjem. Kako si ti razumeo da su platili skuplje?

15. Jan 2025.Pogledaj

Neno na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Grčki rabljeni Rafali su starije proizvodnje od hrvatskih Rafala, ali na istom standardu. Bilo je već potvrđeno da u ugovorima je opcija da grčki i hrvatski Rafali prolaze modernizacije do F5 standarda. Kako je to ipak samo 4. generacija u vreme kada već i 6. se pojavljuje apsolutno je razumno uzeti rabljene Rafale od F3R…

15. Jan 2025.Pogledaj

Sivi na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Box Hrvatska vise nema Migova. Valjda si mislio na Rafale. Konfiguracija naoruzanja nije dana u javnost za hrvatske Rafale a za srpske je jos u pregovorima. Generalno mozemo samo nagadjati sto ce koji nositi.

15. Jan 2025.Pogledaj

Branko na: Završena isporuka Rafala Grčkoj

Kad dodamo kod nas naoruzanje i infrastrukturu ispasce da smo nasih 12 platili 3.5 milijarde, kao i Grci 24 komada, od cega 12 novih...

14. Jan 2025.Pogledaj