BEG airport status
Komičan rast vazdušnog saobraćaja iznad Evrope, SMATSA objavila godišnji pad prihoda Negativni procenti i milijarde pomoći - "nova normalnost" komercijalnog vazdušnog transporta / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Komičan rast vazdušnog saobraćaja iznad Evrope, SMATSA objavila godišnji pad prihoda

„Hoćete li jednu dobru ili jednu lošu vest““ verzija za komercijalni vazdušni saobraćaj u doba Korone glasi „Hoćete li jednu lošu i jednu manje lošu vest?“. Bilo da se predstavi na ovakav ili komičniji način, nove IATA statistike su depresivne. U isto vreme dolazi i kvantifikacija gubitaka i dela srpske avio-industrije – SMATSA će ove godine izgubiti 43 miliona evra na prihodnoj strani.

IATA je danas objavila da je (mereno metodologijom koja uzima u obzir RPK parametre – Revenue Passenger Kilometers) globalni obim avio saobraćaja doživeo poboljšanje u julu od minus 79% (u odnosu na isti period 2019. godine). Kako IATA navodi, to je bolje (komični deo) u odnosu na -86,6% pada u junu. Statistiku je poguralo poboljšanje potražnje za putovanje vazduhom u Rusiji i Kini.

Zemlje Šengenskog dogovora su pogurale evropske statistike ali je prisutan kapacitet na tržištu, po IATA-i, i dalje na oko 70,1% ispod nivoa 2019. godine dok je ukupna popunjenost letova u Evropi u julu na rekordno niskih 57,9%.

Etihad u poseti Beogradu početkom Korone / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Drugi talas Korone izgleda ponovo počinje, dok je nemogućnost dugoročnog planiranja zbog nekoordinisanih reakcija pojedinih zemalja svakako veliki problem za avio-kompanije.

Kako je Politika prenela juče, Kontrola letenja Srbije i Crne Gore zbog dramatičnog pada broja preleta iznad ove dve zemlje konstatovala je gubitak prihoda od 43 miliona evra za ovu godinu i rezove u svom poslovanju.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Djuka na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Da, svaka balisticka raketa je "hipersonicna", ako se to tako zeli predstaviti (iz propagandnih razloga)! Takodje svaka raketa koja ima neku vrstu navodjenja modifikuje svoju trajektoriju u zavrsnoj fazi, recimo prima GPS signal i koriguje putanju ili koristi interni INS. Raketa koja signifikantno menja brzinu i trajektoriju u terminalnoj fazi bez aerodinamickih povrsina, izbacuje mamce…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

@Miks To prosto nije tacno; Izrael je naveo da je ostecena baza ali ne do te mere da Izraelski vazduhoplovstvo ne moze leteti, te su nastavili bombardovanje Sirije i Libana iz tih baza. Da li tvrdite da Izrael nije bombardovao Liban i Siriju posle Iranskog napada?Jer ima video dokaza da jeste. Cim avioni polecu, znaci…

04. Oct 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Svaka balisticka raketa pri ponovnom ulasku u atmosfeti je "hipersonicna" i dostize brzine 19-20 maha.Razlika je sto ove nove ruske i iranske i manevrisu, princip koji je jos 1960 razvijen i u SSSR i u Americi, pa odbacen zbog minusa koje ima. Tesko da Iran moze razviti bilo sta znacajno,prosli put 45% raketa nije ni…

04. Oct 2024.Pogledaj

Dragan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Fantastičan tekst,obiman,detaljan,sa gomilom korisnih podataka,profesionalno..svaka čast i veliki pozdrav.

04. Oct 2024.Pogledaj