BEG airport status
Komičan rast vazdušnog saobraćaja iznad Evrope, SMATSA objavila godišnji pad prihoda Negativni procenti i milijarde pomoći - "nova normalnost" komercijalnog vazdušnog transporta / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Komičan rast vazdušnog saobraćaja iznad Evrope, SMATSA objavila godišnji pad prihoda

„Hoćete li jednu dobru ili jednu lošu vest““ verzija za komercijalni vazdušni saobraćaj u doba Korone glasi „Hoćete li jednu lošu i jednu manje lošu vest?“. Bilo da se predstavi na ovakav ili komičniji način, nove IATA statistike su depresivne. U isto vreme dolazi i kvantifikacija gubitaka i dela srpske avio-industrije – SMATSA će ove godine izgubiti 43 miliona evra na prihodnoj strani.

IATA je danas objavila da je (mereno metodologijom koja uzima u obzir RPK parametre – Revenue Passenger Kilometers) globalni obim avio saobraćaja doživeo poboljšanje u julu od minus 79% (u odnosu na isti period 2019. godine). Kako IATA navodi, to je bolje (komični deo) u odnosu na -86,6% pada u junu. Statistiku je poguralo poboljšanje potražnje za putovanje vazduhom u Rusiji i Kini.

Zemlje Šengenskog dogovora su pogurale evropske statistike ali je prisutan kapacitet na tržištu, po IATA-i, i dalje na oko 70,1% ispod nivoa 2019. godine dok je ukupna popunjenost letova u Evropi u julu na rekordno niskih 57,9%.

Etihad u poseti Beogradu početkom Korone / Foto: Uroš Mitrović, Tango Six

Drugi talas Korone izgleda ponovo počinje, dok je nemogućnost dugoročnog planiranja zbog nekoordinisanih reakcija pojedinih zemalja svakako veliki problem za avio-kompanije.

Kako je Politika prenela juče, Kontrola letenja Srbije i Crne Gore zbog dramatičnog pada broja preleta iznad ove dve zemlje konstatovala je gubitak prihoda od 43 miliona evra za ovu godinu i rezove u svom poslovanju.

 

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: Naleti avijacije na promociji novih oficira Vojske Srbije, dominiraju helikopteri; nakon duže pauze nove žene piloti u RV i PVO

@Orao pao Parade kao koncept jesu glupe( treba ih svesti na minimum, mozda i ukinuti), no tehnika nije bas tako nebezbedna kako pricate. Migovi su sveze remontovani, provereni...sve i da jedan motor pojede pticu, moze se bezbedno sletiti sa samo jednim motorom(to je i poenta dvomotoraca). Udesi se obicno desavaju kada se uvezbavaju neki manevri,…

16. Sep 2020.Pogledaj

Beduin na: Hrvatska dobila ponude za nove borbene avione: U igri novi i polovni F-16, novi Gripeni i polovni Rafali

Jesi pronasao podatak koliko duga pista mu je potrebna za poketanje pod punim opterecenjem? Kad ga pronadjes, javi

16. Sep 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Zagreb nije iskoristio svoju šansu

Za početak bi bio uspjeh da Vlada provede natječaj koji je napravila: Prvi puta javili se kandidati, Vlada odustala od natječaja. Drugi puta javili se kandidati Vlada odustala od natječaja. Treći puta javili se kandidati, Vlada i opet odustala od natječaja. A prošli i sadašnji CEO već godinama imaju ugovor vršitelja dužnosti.

16. Sep 2020.Pogledaj

Pero na: Hrvatska dobila ponude za nove borbene avione: U igri novi i polovni F-16, novi Gripeni i polovni Rafali

istina, ali negdje moraš krenut, zato bi i bilo pametno izabrati avion koji možeš koristit sljedećih 30ak godina, tako da s vremeno samo dokupljuješ još dodatnih strojeva. Hrvatskoj zbog oblika teritorija nije dovoljno 12 aviona i s vremenom bi trebalo povećati na barem 18 ili još bolje 24 koliko je imala krajem 90.tih godina.

16. Sep 2020.Pogledaj

Т5 na: Crnoj Gori isporučen prvi vojni helikopter Bell 505

То су узели из ината да не би ремонтовали Газеле код нас, 🦊, с друге стране логично je да унифицираjу флоту, уопште гледано у рангу OH-6, чак и без оптоелектронике коja je стандард и за полициjске хеликоптере...

16. Sep 2020.Pogledaj

Send this to a friend