BEG airport status
“Ruski helikopteri“: Ukrajinska preduzeća izlažu živote američkih i avganistanskih vojnika smrtnom riziku Avganistan je, prema različitim podacima, u periodu od 2009. do 2014. iz Rusije nabavio čak 73 do 92 helikoptera Mi-17V-5 / Foto: Staff Sgt. Todd Pouliot, U.S. Army

“Ruski helikopteri“: Ukrajinska preduzeća izlažu živote američkih i avganistanskih vojnika smrtnom riziku

Ruska Holding kompanija “Ruski helikopteri“ izdala je pre tri dana saopštenje u kome se navodi da smatraju da je neophodno upozoriti da ukrajinska preduzeća koja se bave remontom vazduhoplova obavljaju „nelegitimni“ remont helikoptera Mi-17V-5 čime ugrožavaju živote američkih i avganistanskih vojnika koji upravljaju tim helikopterima.

Iz ruske kompanije dalje navode da su prema dobijenim informacijama u ukrajinska preduzeća “Motor Sič“ iz Zaporožja i “Aviakon“ iz Konotopa radi obavljanja, kako kažu, „nelegitimnog“ remonta stigla dva helikoptera Mi-17V-5 Ratnog vazduhoplovstva Avganistana i da se zbog toga “Ruski helikopteri“ odriču svake odgovornosti u vezi izvođenja daljih bezbednih operacija pomenutih helikoptera kao i da kompanija ima razloge da uskrati usluge u vezi sa održavanjem ovih helikoptera.

– Remont ovih helikoptera izvršiće se u preduzećima koja nisu osvojila remont ovog tipa helikoptera na propisan način, tim kompanijama nije ni dostavljena ažurirana dokumentacija o konstrukciji i remontu za vojni transportni helikopter Mi-17V-5, potom rezervni delovi i grupni remontni kompleti. Ovaj remont mora se smatrati nelegitimnim jer će se izvoditi bez učešća i kontrole ustanove u kome je ovaj tip helikoptera razvijen (Nacionalni helikopterski centar Milj i Kamov) kao i bez njegovog proizvođača (fabrika “Kazanj helikopteri“) – stoji u saopštenju ruske kompanije.

“Ruski helikopteri“ naveli su i da će kompanija obavestiti sve zainteresovane ruske i inostrane organizacije i vlasti o uvrštavanju ukrajinskih firmi na listu preduzeća za remont vazduhoplova koja obavljaju nelegalan remont helikoptera ruske proizvodnje.

Podsećamo da ovo nije prvi put da neke od stranih kompanija izvode nelegitiman remont ruskih vojnih helikoptera. Tako su na primer marta 2019. godine “Ruski helikopteri“ izdali saopštenje u kome su obavestili javnost da je slovački zavod LOTN izvršio nelegalan remont dva helikoptera ruske proizvodnje. U pitanju su takođe bili Mi-17V-5 iz sastava Ratnog vazduhoplovstva Avganistana a ruska kompanija je iznela tvrdnju da nije konsultovana niti da je bilo saradnje sa LOTN kao i da su helikopteri remontovani po dokumentaciji koja je razvijena u slovačkoj firmi.

Ruska strana je tada takođe sa sebe skinula bilo kakvu odgovornost za dalje bezbedno korišćenje letelica i uskratila svoje usluge održavanja i popravki. Ovakva situacija nastala je nakon sankcija koje je deo međunarodne zajednice 2014. uveo Rusiji nakon čega ruske firme ne mogu da učestvuju na tenderima za izvođenje poslova remonta ruske vojne tehnike koja je u upotrebi u državama koje poštuju uvedene sankcije ili su, poput Avganistana, pod kontrolom SAD i njihovih saveznika.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ma

Hrvatsko ministarstvo obrane like this!

Odgovori
Pa

Like if want to swim in Adriatic sea. U slučaju pada helikoptera nema obeštećenja za porodice poginulih, a odgovornost snosi remontni zavod koji je to radio. To je pravna zavrzlama iz koje niko ne izađe srećan.

@PakleniVuk
Odgovornost snosi operater. Obeštećenje plaća operater ili osiguravajuća kuća.

Pa

Paqe nijedna osiguravajuća kuća to neće isplatiti. Nisu ni oni od juče. To im je taman alibi (a I zakonski osnov ) da ne isplate ništa. Ni u drugim, nazovi mnogo čistijim situacijama, gledaju da ne isplate osiguranje, a u slučaju kao ovaj to sigurno neće učiniti, pa I sve da se radi o Američkoj osiguravajućoj kući i o Američkim vojnicima koji bi stradali (njihove osiguravajuća društva su inače i naj gora po tom pitanju iako su Svetska Sila broj 1).

Pa

A što se tiče operatera, kad Im osiguravajuća kuća odbije da isplati osiguranje, porodice stradalih (ili povređenih u padu ) moraju da tuže odgovorne, a odgovorni se pozivaju na odluke nekih iznad njih i suđenja mogu da traju večno i koštaju beskonačno sa neizvesnim ishodom (jer je sigurno da će biti i pokušaj da se pilotima podmetne da potpišu neki papir u kom se odriču obaveza u slučaju incidenta ). Pravna zavrzlama De Lux klase ;-)

Sa

Mada je sve potpuno tacno sto su napisali, sa „pravne strane“, budimo iskreni, Mi17 je u pitanju.

Odgovori
Mi

Ruska holding kompanija zabrinuta za živote američkih vojnika?!?
E svašta! :D

Odgovori
Ve

Zabrinuta je za svoju reputaciju zbig toga sto neko ko nema znanja i bez ovlascenja servisira njihove helikoptere.Zamisli da neka MRO bez odibrenja Airbus-a servisira A320 ili bilo koji njihov tip aviona.
Prosto ,korisnik letilice, istu moze da odrzava samo kod za to od strane proizvodjaca sertifikivane ustanove ,a i tada uz tjesnu saradnju sa proizvodjacem letilice.

al

Sve se svodi na kintu – ko ce da „ubira“ lovu od odrzavanja. U toku veka koriscenja jedne letilice, nekoliko puta vise para se uzme na ime odrzavanja nego od same prodaje…

Sto se tice „strucnosti“, nisu to neki novi zavodi, nekvalifikovani – do pre sukoba u Ukrajini su radili sve remonte bez problema. Sad su se braca raskantala pa su svi uvredjeni i kinta je problem… Nije Mi17 konstruisan pre godinu – dve pa su ovi mucenici nestrucni…

Sto se tice reputacije – ako Indijci nisu srusili reputaciju Suhoja – nema zime ni za Mil…

DakleM – samo kinta…

Ve

@alexanto Indija je korisnik Suhoj aviona i odrzava ih po odobrenju i procedurama koje je Suhoj odredio kao proizvodjac aviona.Lufthansa je broj jedan kompanija u Evropi ali svoje Boinge,Erbase ili Embraere mora da odrzava u skladu sa preporukama i MMEL-om koji je definisao proizvodjac.
Da li je u pitanju kinta?Naravno da jeste.Zato su Rusi tj Mil u ovoj prici ispravni 100%.

Br

Alexanto

Indija je proizvodila sama svoje Suhoje, Ukrajina i Slovacka ne prave Mi-17, to je neuporedivo. Takodje, nikada nisu dobili sertifikat za remont V5 verzije, vec za starije modele…

Me

Isto tako je AMTES (Podružnica Volga-Dnjepar grupe) iz Lajciga obavljao nelegalan maintenance na An-124 bez dozvole i lincence Antonova. A Rusi su se pravili mutavi dok jedan nije pao skoro. Sad su svi prizemljeni.

Odgovori
Ž

Тај авион није пао него је излетео са писте. А претходно му се мотор распао у ваздуху.

Me

@Živojin moja greška. Ali to ne menja činjenicu da je maintenance na An-124 koji su u Ruskom registru je obavljan nelegalno. Taj avion je rezultat takvog rada.

Ga

Ne zaboravite da se AN 124 proizvodio i u Uljanovsku u Aviastar- u, vise primeraka nego u maticnoj firmi Aviant u Kijevu. Drugo jedan od direktora Volga-Dnjepar kompanije je bio nekada glavni konstruktor ovog aviona. Nije bas isto za poredjenje.

Ja

Ukrainci su ostali priuceni iz sovjetskog vremena oni apsolutno nemaju nikakav sertifkat da remontuju bilo sta iz familije MiL vec nam je poznat remont hrvatskih migova 21.

Odgovori
Ra

A neko drugi bi to kao bolje uradio?
Avion koji se decenijama ne proizvodi, nema novih delova, avioni su prošli sve testove i potom politički izbačeni radi unutarhrvatskih političkih prepucavanja.
Kao ovih osam koji Hrvatima lete, a isto su ih Ukrajinci remontovali su nešto bolji.

Naš jedini Mig 21 koji smo sa Rusima osposobili je nedavno ubio svoj pilota, staro ostaju ostro koliko god se šminkalo.

Ja

Izvinjavam se u vezi sertifikacije. iako je imaju sigurno ne rade to dobro.

Odgovori
Me

@Gale kako mislite nije za poređenje? AMTES koji je servisirao sve An124 u Ruskom registru (Volga-Dnjepar) nije imao dozvolu ni licence izdate od konstruktora tj. Antonova. Kakve veze ima sto je jedan od direktora bio konstruktor? Kao kad bi Jat Tehnika odradila maintenance na AS A320 bez licence izdate od strane Airbus-a jer je neki inženjer sa A320 projekta sad direktor AS. Kakva je to logika?

Ko

Mi ne možemo 10-12 kom novih mi-17v5 da sastavimo, a Avganistan čak 92 kom???

Odgovori
Br

Drze 95% svetske proizvodnje opijuma.

no

Nagovori Amerikance da plate i „uzmi, ago, koliko ti drago…..“

@Kole
Ove Mi-17V-5 su im kupili Amerikanci od njihovih para.

Al

ko u ovom slucaju odgovara za remontovane avione an-26 u Srbiji, jer je to ukrajinska kompanija, isto pitanje za 29-ke iz Belorusije

Odgovori

@Alan Ford
Nema veze čija je kompanija. Bitno je da li u trenutku remonta ima licencu za remont odgovarajućeg tipa koji je na remontu ili nema. Zavodi koji su remontovali An-26 i MiG-29 ispunjavaju uslove da mogu raditi remont. Modernizaciju radi MiG.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

DarkYoda na: [RAT U UKRAJINI] Jesen i zima neće smanjiti intenzitet borbenih dejstava, Britanija šalje helikoptere, vojna pomoć Ukrajini ubrzano smanjuje zalihe zapadnih armija

Kakva zapadna elektronika na mig-u? To ne postoji jer bi za to trebao i novi radar i smještaj opreme za ew unutar aviona. Bode u oči da se su 35 ne usudi prići bliže unutar zone nasams-a ili iris-t baterije.

30. Nov 2022.Pogledaj

Feline na: [RAT U UKRAJINI] Jesen i zima neće smanjiti intenzitet borbenih dejstava, Britanija šalje helikoptere, vojna pomoć Ukrajini ubrzano smanjuje zalihe zapadnih armija

Jubilarni stoti TB2 se dimi na nekoj livadi, ima mnogo više klipova sa njihovim olupinama nego snimljenih “dejstava” sa njih, ipak im bolje leže protivnici bez PVO. Od ostalog, Mi-8 se opet proslavio, danas dva različita klipa, jedan kao da je nekad ranije oboren pa sad Rusi došli do njega, a drugi skoro sav plavo…

30. Nov 2022.Pogledaj

Rajko na: “Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

@Ivan Ispade procitas nekoliko stripova i vec si vojni komentator. Amerikanci su napali Irak za 700.000 ljudi i to posle godina sankcija. Rusi nisu ni sa 150.000 (ako ima ljudi koji rade u pozadini) Druga stvar od pocetka invazije NATO je pomogao ukrajinu za svim i svacim, cak su i crnogorci slali serpe i lonce…

30. Nov 2022.Pogledaj

Feline na: “Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

Da li si video kako taj Moskvič izgleda? Da li mu uopšte treba benzin?

30. Nov 2022.Pogledaj

Vlada na: “Ruski helikopteri“ razvijaju nove kompozitne lopatice za helikopter Ansat

@ivan Upravo tako, verovatno jedna od najvećih bruka Rusije u ovom nesrećnom ratu je cela stvar oko iranskih dronova. Iran koji je pod sankcijama praktično još od Homeinija , skoro 50 godina, je napravio ozbiljnu industriju dronova a Rusija za sve ovo vreme bukvalno ništa od toga nije uspela da uradi već je sad spala…

29. Nov 2022.Pogledaj