BEG airport status
Izveštaj EU Komisije o srpskom avio-saobraćaju za 2020 godinu: Nije loše, ima otvorenih stavki, DCV kaže da je ispunio sve obaveze DCV: "Evropska komisija je trebalo da preciznije navede otvorenja pitanja" / Foto: DCV

Izveštaj EU Komisije o srpskom avio-saobraćaju za 2020 godinu: Nije loše, ima otvorenih stavki, DCV kaže da je ispunio sve obaveze

Dok ovogodišnji Izveštaj Evropske komisije o napretku Srbije ka članstvu u EU ponovo govori o tome da i dalje nije rešila problem korupcije, izbornih zakona i pravosuđa, deo u vezi saobraćaja, kao i svake godine, nije loš.

Ne preterano interesantan (verovatno samo studentima Saobraćajnog fakulteta) deo o saobraćaju (strana 86) sadrži i sekciju o vazdušnom saobraćaju u kojem se konstatuje da Srbija ima „dobro ravnanje sa EU zakonodavstvom“ u ovoj oblasti i da nastavlja da ga unapređuje.

U izveštaju se navodi da je Srbija blizu ispunjenja svih obaveza navedenih u „prvom tranzicionom periodu“ ECAA-a (European Common Aviation Agreement). Što se tiče SES-a (Single European Sky) inicijative, piše da je Srbija završila implementaciju SES I i SES II u delu vezanom za saobraćaj.

Izveštaj kritikuje Srbiju u delu koji se tiče licenciranja avio-kompanija i teritorije Kosova u tome da „nije napravljen opipljiv napredak u delu ukidanja suspenzija u pojedinim članovima regulative za licenciranje avio-kompanija kao i da nema normalizacije režima u nižem vazdušnom prostoru iznad Kosova“, što prema EU Komisiji ostaje bitan prioritet.

Odgovor DCV-a

SES teče bez problema, Kosovo je političko pitanje / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Tango Six je tražio od Direktorata civilnog vazduhoplovstva odgovor na kritike u izveštaju kao i pojašnjenje SES priče i „tranzicionih perioda“.

Kako su iz DCV-a rekli za naš portal, sa nekim kritikama se i ne slažu:

– Kao i u prethodnim izveštajima, Evropska komisija je pozitivno ocenila aktivnosti koje se u Republici Srbiji preduzimaju u cilju ispunjavanja obaveza predviđenih ESAA sporazumom, navodeći da je „nivo usaglašenosti nacionalnih propisa sa propisima Evropske unije u oblasti vazduhoplovstva“ dobar.

Ono što treba naglasiti je stav da se, inače dobar nivo usaglašenosti, i dalje unapređuje. Time su prepoznati napori Direktorata da, u najvećoj mogućoj meri, uskladi nacionalno zakonodavstvo sa aktuelnim evropskim zahtevima i primeni ih u praksi.

U vezi sa navodima iz Izveštaja, da je Srbija blizu ispunjavanja svih obaveza predviđenih za prvi tranzicioni period u primeni ESAA sporazuma, napominjemo da je Direktorat ispunio sve obaveze koje su u njegovoj neposrednoj nadležnosti, što je potvrđeno i na poslednjem sastanku ESAA Zajedničkog komiteta, održanom 2019. godine u Briselu.

Mišljenja smo da je Evropska komisija trebalo preciznije da navede otvorena pitanja. Na taj način bi nadležne institucije u Republici Srbiji dobile jasnu sliku o konkretnim koracima koje dalje treba preduzeti. Ovako, ostaje nedorečeno i nejasno koje to još obaveze treba ispuniti?

Obaveza preuzimanja u nacionalno zakonodavstvo odredaba o licenciranju avio-prevozilaca, koje su sadržane u Uredbi EZ 1008/2008 , nije obaveza predviđena za prvi tranzicioni period, a Direktorat je u više navrata zvanično obaveštavao Evropsku komisiju da će odredbe o licenciranju avio-prevozilaca biti primenjene odmah po „prelasku“ Republike Srbije u drugi tranzicioni period. Pitanje otvaranja donjeg sloja vazdušnog prostora iznad Кosova i Metohije nije predmet ESAA sporazuma i nije u neposrednoj nadležnosti Direktorata civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije. – kažu iz DCV-a

Što se tiče SES-a i njegovih „tranzicionih perioda“, DCV kaže da je završio „gotovo sve obaveze predviđene za drugi tranzicioni period“:

– Obaveze u prvom tranzicionom periodu podrazumevaju reformu nacionalnog vazduhoplovnog sistema, primenu međunarodnih konvencija i dokumenata (npr. Montrealska konvencija iz 1999. godine, ESAS Dokument 30) i primenu konkretnih EU propisa u svim oblastima definisanim ESAA sporazumom (pristup tržištu, upravljanje vazdušnim saobraćajem, vazduhoplovna sigurnost, vazduhoplovna bezbednost, životna sredina, socijalni aspekti, zaštita korisnika, pravila o državnoj pomoći i konkurenciji). Direktorat je ispunio sve obaveze koje su, u njegovoj neposrednoj nadležnosti, predviđene su za prvi tranzicioni period.

Shodno svojim ovlašćenjima predviđenim članom 265. Zakona o vazdušnom saobraćaju, u nacionalno zakonodavstvo Republike Srbije Direktorat je preuzeo i obezbedio primenu gotovo svih evropskih propisa koji su kao obaveza predviđeni za drugi tranzicioni period.

Tokom drugog tranzicionog perioda Republika Srbija je u obavezi da u potpunosti primeni ESAA sporazum, uključujući i sve EU propise navedene u Aneksu I ESAA sporazuma. – rekli su iz Direktorata za Tango Six.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

N

Hvala za ovaj tekst/intervju.

Jako mi je osvezavajuca ova situacija u kojoj mediji pitaju nadleznu instituciju pitanja iz njene nadleznosti, a zaposleni iz drzavne institucije daju smislene odgovore i navedu sta je uradjeno, sta nije, zasto nije i kakvi su planovi.

Bravo za normalnost!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Crni na: [ANALIZA] Okršaji azerbejdžanskih dronova i sistema PVO Jermenije: Koje su lekcije za Srbiju?

Mislim da je ovo ispravno zapažanje. Koliko god da je PVO moderna ili "slojevita", ona će protiv ove pošasti na kraju da poklekne. Ako ne mogu da je satru u tri dana, grickaće je komad po komad i na kraju će vojska na terenu da ostane bez zaštite i onda vidimo šta sledi. Ovo što…

21. Oct 2020.Pogledaj

markok na: [ANALIZA] Okršaji azerbejdžanskih dronova i sistema PVO Jermenije: Koje su lekcije za Srbiju?

Hvala na odlicnom tekstu i analizi, pokazuje koliko je bitno imati razlicite sisteme u PVO strukturi jer nema svemoguceg. I sistemi srednjeg kvaliteta ako su dobro povezani i iza njih stoje uvezbane posade tako da se sto adekvatnije koriste aparati (utreniranost, brzina rada, kamuflaza...) je mnogo bitnije nego sta stoji u brosuri pojedinacnog vrhunskog sistema.…

21. Oct 2020.Pogledaj

Živojin Banković na: [ANALIZA] Okršaji azerbejdžanskih dronova i sistema PVO Jermenije: Koje su lekcije za Srbiju?

Wolfgang Изнад Јерменије је до сада оборено или приземљено бар 8 Харопа. А то је податак само са доказима, могуће да их је уништено и више. Дакле нимало јефтино и питање ко то може да себи да приушти. Азери и Израел могу.

21. Oct 2020.Pogledaj

Živojin Banković na: [ANALIZA] Okršaji azerbejdžanskih dronova i sistema PVO Jermenije: Koje su lekcije za Srbiju?

Dead1 Ви као да нисте читали текст. Како мислите да С-300 из 70-тих и 80-тих година одговара потребама ратовања у другој деценији 21- века? Да је на месту Панцира у датим ситуацијама у Сирији и Либији био било који други систем, исто би прошао. И заборавили сте колико је Панцир оборио БПЛ, што изнад Либије…

21. Oct 2020.Pogledaj

Send this to a friend