BEG airport status
Direktorat civilnog vazduhoplovstva rešio problem ugrožavanja beloglavih supova: Zone zabrane letenja iznad Uvca ali i dodatne dve lokacije Pritisak javnosti urodio plodom. DCV zaštitio supove ne samo u Uvcu / Foto: DCV

Direktorat civilnog vazduhoplovstva rešio problem ugrožavanja beloglavih supova: Zone zabrane letenja iznad Uvca ali i dodatne dve lokacije

Pored srpskih profesionalnih pilota koji su pogođeni krizom nastalom usled Korone još jedna ugrožena vrsta letača plaši se za svoju egzistenciju. Beloglavi supovi mogu ostati bez egzistencije a bogami i glave ukoliko helikopteri neodgovorno i mimo plana lete blizu njihovih, trebalo bi zaštićenih, staništa. Jer neki supovi su izgleda plašljive veverice a neki su Maverik-nivo-kul.

Direktorat civilnog vazduhoplovstva najavio je rešavanje ovog problema zbog pritiska javnosti u avgustu i kako je saopšteno juče, regulatorno rešenje je pronađeno.

Kako stoji u saopštenju DCV-a, na njihovu inicijativu a u saradnji sa Zavodom za zaštitu prirode Srbije, Ministarstvom odbrane i Ministarstvom unutrašnjih poslova, pripremljen je predlog Naredbe o uspostavljanju uslovno zabranjenih zona iznad Uvca, Trešnjice i Mileševke.

– Na sastancima koji su prethodili finalnom predlogu Naredbe, predstavnici nadležnih institucija su predložili, da se osim rejona iznad Specijalnog rezervata prirode Uvac, uslovno zabranjena zona uspostavi i u reojnu iznad Trešnjice i Mileševke, gde su takođe nastanjeni beloglavi supovi.

U skladu sa članom 13. stav 2. Zakona o vazdušnom saobraćaju, na predlog teksta, pribavljene su saglasnosti ministarstva odbrane Republike Srbije i Ministarstva unutrašnjih poslova Republike Srbije. Naredba o uspostavljanju uslovno zabranjenih zona iznad Uvca, Trešnjice i Mileševke, biće doneta od strane Direktorata civilnog vazduhoplovtva Republike Srbije. Shodno članu 43. stav 1. Zakona o javnim agencijama, upućen je zahtev Ministrastvu građevinarstva saobraćaja i infrastrukture za pribavljanje Mišljenja o ustavnosti i zakonitosti propisa. – saopšteno je iz DCV-a.

Uslovno zabranjena zona letenja prema zakonu je: „deo vazdušnog prostora u kome se na određeno vreme letenje vazduhoplova ograničava i odvija prema unapred određenim uslovima“. Drugim rečima, moguće ju je aktivirati po potrebi i razlogu kao što je ovaj.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Bole na: Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

u zemlji gde se SMS porukama sakupljaju pare za lečenje mi pričamo o letećim taksijima. zamisli zemlju gde je pšenica 2005 koštala 20 din a prošle godine 19.5. Jel to skok u budućnost ili su budućnost expo i leteći taksiji. to realno zanima 0.1% gradjana Srbije. oni koji ili vole tehnologiju ili baš lepo žive.

28. Apr 2025.Pogledaj

Miloš1977 na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

Tesko ce Francuzi dozvoliti deo proizvodnje Rafala u Indiji, ali Indijci nemaju izbora za novi Palubni lovac bombarder. Rafal im je jedini kandidat jer amerikanac ne dolazi u obzir. A tek im Ameri ne bi dali neku licencu za F-35B ili F-18 :-) Rafal F4 jeste velik skok posle MiG-29K ali i bukvalno 3 puta…

28. Apr 2025.Pogledaj

Milan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Prvenstveno SILA 450/750 Treba domaca avio indistrija da se ozbiljno razvija zato sto imamo potencijala u tome a ne da se daje prvenstvo stranim firmama koje proizvode avione. Misljenja sam da je domace najbolje.

28. Apr 2025.Pogledaj

Bulatovic Nebojsa na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

Branko fantastična analiza i ređanje činjenica. Pogotovo za kapacitete proizvodnje i produkcije sofisticiranih sredstava vojne tehnologije Mnogoljudna zemlja je spremna da obezbedi i dovoljan broj pilota za ovoliku silu aviona. Dokle u isto vreme, (pošto pratim SAD izveštaje o stanju u njihovom RV.kao i novotarijama kod njih) Pentagonove komisije u izveštaju o stanju I sposobnostima…

28. Apr 2025.Pogledaj