BEG airport status
Promene na vojnom aerodromu Batajnica: Nova svetlosna signalizacija Nakon 21 godine počela obnova svetlosne signalizacije koja će, između ostalog, omogućiti povećanje broja noćnih operacija / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Promene na vojnom aerodromu Batajnica: Nova svetlosna signalizacija

Na batajničkom vojnom aerodromu “Pukovnik-pilot Milenko Pavlović” u toku su radovi na rekonstrukciji sistema svetlosnog obeležavanja koje je juče obišao ministar odbrane Aleksandar Vulin, saopšteno je iz Ministarstva odbrane. Ministar Vulin istakao je da smo 21 godinu nakon što je aerodrom bombardovan tokom NATO agresije, konačno obnovili njegovu svetlosnu signalizaciju i konačno smo ga učinili bezbednijim, sigurnijim, boljim i „izjednačili ga sa svim vojnim aerodromima u Evropi i u svetu“.

– Od večeras ovaj aerodrom je osposobljen da naši piloti bezbedno lete i noću i u otežanim vremenskim uslovima. Od večeras, letenje na batajničkom aerodromu će biti mnogo sigurnije i mnogo bezbednije i uslovi u kojima rade naši piloti se neće razlikovati od njihovih kolega u svetu – istakao je ministar odbrane i dodao da će se nastaviti sa ulaganjem u vojno vazduhoplovstvo, u aerodromsku infrastrukturu, vazduhoplove i ljude kao i da je ovo najsavremenija rasveta i da su ovo najbolja svetska rešenja.

U prvoj fazi završena pista broj jedan i deo manevarskih površina / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Pomoćnik komandanta za operacije 204. vazduhoplovne brigade potpukovnik Dejan Beda rekao je da je na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ završena prva faza rekonstrukcije svetlosnog obeležavanja aerodroma te da su u prvoj fazi završeni pista broj jedan i deo manevarskih površina.

– Pista broj jedan je posle 1999. godine ponovo dobila sistem svetlosnog obeležavanja i dobila je svoju upotrebu u noćnim uslovima i upotrebu u lošoj vidljivosti za vojne vazduhoplove, dok je za civilne vazduhoplove samo u uslovima vidljivosti ili loše vidljivosti sa većim meteo minimumima.

U prvoj fazi, ugradjena su ivična svetla na pisti broj 1, svetla na rulnim stazama na stajanci A i B / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Na aerodromu je instalirana svetlosna signalizacija savremenih lampi koja je primenjiva svuda u svetu i koja zadovoljava i civilne i vojne standarde istoka i zapada. Za 204. vazduhoplovnu brigadu ovo je veoma bitno, jer će se operacije u noćnim uslovima povećati – rekao je potpukovnik Beda i dodao da osim toga aerodrom dobija i savremeni sistem koji će moći da se nadograđuje. Prema njegovim rečima, to je važno i za obuku mlađih pilota, jer se dovode na nivoe koji su primenjivani u civilnom i drugim vazduhoplovstvima u skladu sa savremenim tokovima.

Rekonstrukcija svetlosne signalizacije odivjaće se u šest faza, za sada završena prva a u toku je druga / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Rekonstrukcija sistema svetlosnog obeležavanja je, po projektu, podeljena u šest faza, a trenutno je završena prva faza gde se u upotrebu pušta pista broj 1, za sada samo za vojne vazduhoplove. U prvoj fazi, na pisti broj 1, ugrađuje se potpuno nov sistem svetlosnog obeležavanja koji je bio potpuno uništen nakon 1999. godine, a na pisti broj 2, u okviru druge faze, vršena je rekonstrukcija postojećeg.

U prvoj fazi, ugradjena su ivična svetla na pisti broj 1, svetla na rulnim stazama, na stajanci A i B, rekonstruisana je stanica za upravljanje svetlosnog obeležavanja, kao i nova prilazna svetla i sistem PAPI svetala sa vetrokazima, koji do sada nisu postojali u tom delu piste. U drugoj fazi, koja je započeta, vrši se rekonstrukcija postojećeg sistema na pisti broj 2, kao i dela manevarskih površina za potrebe dežurne jedinice.

Od treće do šeste faze, pažnja će se posvetiti rekonstrukciji i izgradnji preostalih elemenata svetlosnog obeležavanja na posebnim delovima aerodroma, nakon čega će se steći uslovi da aerodrom u potpunosti zadovolji sve standarde međunarodnog civilnog saobraćaja i vojne standarde STANAG i GOST sistema, saopšteno je iz Ministarstva odbrane.

Komentari

r

Lepo, ali jednom ne mogu da se načudim, zar im treba dvadeset godina da poprave-rekonstruišu ebenu rasvetu. Isto kao i sa onim nadstrešicama za dežurnu paru. Čoveče šta se to sa nama desilo da decenijama nismo u stanju da uradimo najobičnije održavanje i popravke infrastrukture. Ajde, nema se para za novu tehniku ali ovakve stvari ne treba da budu vredne pominjanja, a ne da ih lično ministar blagoslovi. Tuga jedna.

Odgovori
S

Hah, mi tek sad možemo da naslutimo sa kojom količinom problema su se oni snalazili svo ovo vreme.. :)

B

Nažalost je tako. Šta se sve izdogađalo za tih dvadeset godina…

A

@resurs

Koliko znam, druga pista je imala rasvetu koja će sad biti modernizovana. Sa ovim poslom, obe piste imaju rasvetu.

S

Nije bilo volje,da se ulaze u vojsku generalno.Pogledajete sta je nabavlejno za vojsku u tih vise od 20 godina?! Apsolutno nista ,ni pistolj,rasprodaja opreme,cak i uniforme su prodavane na pijaci…Helikopteri,Avioni?! Ma daj ! Kao sto rekoh ni streljacko lako pesadijsko naoruzanje nije kupovano .Prodavani tenkovi,razna druga orudja…Bar da se od toga ulozilo u modernizaciju ili kupovinu bar nekih helikoptera,posle vise od 30 godine.Da se videlo sa rusima bar na poklon da nam daju avione,pa da ih mi modernizujemo,uz njihovu pomoc.Nista od toga nismo videli do pre par godina kada se nesto pokrenulo sa mrtve tacke….Kakva crna rekonstrucija aerodroma…Ili pravljene dodatnih hala,ili tom slicno…Jednostano ztrli su vojsku …Pa sada nesto ide ,ali opet sve od pocetka.Ove rekonstrukije je trebalo u raditi odmah posle bombarodovanja.Ali kao sto rekoh ,tadasnja vlast nije imala sluha za to vojska i policija ih nije zanimala.To mozete pitati i ljude iz vojske od obicnog vojnika do oficira,pilota…Najbolje je general Dikovic to opisao .

V

Takvih situacija imas svigde. Drzava trazi donaciju posteljine za privremene vojne bolnice, a eto daju milijardu dinara patrijasrsiji.
Tako i ovo ima se al nije prioritet.

M

Za 20 kusur godina treba da krivimo skakavce…..uzas koliko je vojska nekima bila zadnja rupa……
SVAKA CAST !!!

m

Situacija nakon pada Miloševića je bila takva da su sve potonje vlasti očekivale da relativno brzo uđemo u EU i NATO. Onda bi se krenulo sa ubrzanim naoružavanjem, do tada bi naoružavanje vojske bilo čisto gubljenje sredstava jer bi se po NATO standardu ionako sve bacilo i kupovalo novo. Zato nije bilo nikakvih ulaganja u vojsku – danas je jasno da od NATO i EU praktično nema ništa. Zato svetla i helikopteri i avioni tek sad.

I

Srba Kabadajić General Diković opisao !!!??? Čovek kome je forma sve na svetu i koji je za sobom ostavio krajnje narušene medjuljudske odnose u VS. Kakve je taj vulgarije mogao da izgovori potčinjenima za neverovati je. Celoj vojsci je laknulo kada je otišao u penziju. I nije ti neki reper.
Inače razgradnja vojske je počela raspadom države. Dejtonski sporazum je doneo sečenje tenkova i aviona.Usput pošto je ovo vazduhoplovni portal bacanje više desetina borbrnih aviona na ledinu oko muzeja vazduhoplovstva. Njihovo zapostavljanje je tada počelo. Agresija je donela potpuni krah i onako načetog i čitavu deceniju iscrpljivanog sistema koji je trošio svoje poslednje zalihe. Usput ostavila je teške i duboke rane u svim sferama života u zemlji. Nova vlasti, konačno barem u formi demokratska, nasledila je mnoštvo problema posle poraza na KiM i povlačenja vojske sa te teritorije. Do 2005.g. inercija je činila svoje vojska je opstajala organizacijski nepromenjena organizovana u armije i korpuse arhaična predimenzionisana i neprilagodjena ukupnoj situaciji u zemlji i oko nje. Još se u vojsci lamentiralo nad kletom sudbom JNA. Tekovina te vlasti je profesionalizacija i osetno smanjenje vojske prilagodjene ekonomskim mogućnostima zemlje. Da ne zaboravimo tek su posle 2000.godine plate u vojsci postale redovne, doživele osetno povečanje u odnosu na miloševićvo vreme i to hvala bogu traje i do danas. Ni potonja vlast se ne odriče tog nasledja a vojni budžet se vrti oko 700 do 800 mil eura od tada pa do danas. I to je dovoljno para za ovakvu i ovoliku vojsku. Nabavke naoružanja i opreme su najznačajnije u skorije vreme ali to nikome ne daje za pravo da diskvalifikuje napore ljudi pogotovo pripadnika vojske i MO koji su se posle 99. trudili da održe neki nivo borbene gotovosti. Prvi remon preostalih MiG 29 posle bombardovamja je izvršen 2006, ili 2007.godine i bio je jeftiniji nego naredni. Ne bi govorio o procedurama nabavke i praktičnog prijema i najblaže rečeno svaštarenja prilikom dolaka vazduhoplovne tehnike. Zo je čudo za neverovati. No potpuna diskvalifikacija jednih Srba u odnosu na druge je naše genetsko nasledje jer ko nije sa nama zna se izdajnik je garant. U toj borbi smo izgleda najžešći, najuporniji i najhrabriji i ne odstupamo tako jednostavno kao što smo odstupili sa vekovnih ognjišta sa pola Balkana.

L

Da li su otpoceli radovi na izgradnji hangara za smestaj helikoptera MI-17 i da li su zavrseni radovi za smestaj dezurne pare aviona na Bataji?

Odgovori
M

To bi i ja voleo da znam. Zasto se tako proste stvari grade tako sporo ako se vec izdvoio novac i pocelo sa gradnjom?

Luka
Ne i skoro gotovo.

P

Odnosno, tokom 21 godine nasi piloti su sletali bez svetla?
I nikome to nije smetalo cak 1/5 veka.
Ne razumem se u osvetljenje, ipak je u najmanju ruku neobicno da tokom dve decenije glavni vojni aerodrom nema osvetljenje piste…

Odgovori
N

VS je u jednom trenutku spala da 80% motornih i borbenih vozila i tenkova nisu bili ispravni, od 212 tenkova je samo 60tak bilo ispravno i sa spremnom posadom, vojnici su isli pocepani i u 3 broja vecim izlizanim uniformama, nosile su se cizme iz JNA. U magacine su stizale puske M21 za koje nije bilo ni municije, zbog nepouzdanosti su otkazane dalje nabavke. RV niie imalo akumulatore za MIG29 jer je neko zabpravio da ti akumulatori stoje u magacinima pa smo se obrukali trazeci donaciju akumulatora od Putina.

J

Nisu sletali bez svetla, jer, kao što se vidi u tekstu, na drugoj pisti je osvetljenje radilo. Što mogu i da potvrdim, jer sam 2005. istovarivao An 26 iz Podgorice – po noći.

Ј

Nocni start na PSS 2 u upotrebi je od trenutka kada je i pista obmovljenja posle bombardovanja. Od tada je ispravno i agregatsko postrojenje „non break“. Za PSs1 i 3 koriscen je po potrebe prenosni nocni start. Znaci nije bio totalan mrak

Sve su to odrzavali svo vreme u ispravnom stanju pripadnici voda za zemaljska navigacijska srefstva 177.vb odnsno od 2006.g 204.vbr. Nije lepo tumaciti njihovo postrojenje i rad na ovakav nacin. Pravi profesionalci koji su damo 2007. g. svojim nesebicnom zalaganjem opravkama ustedeli drzsvivise vise miliona dinara. Nije po celo sve 2008.g.u

Д

Штета, а таман су се привикли на отежане услове…

Odgovori
B

Ne, sletali su na pistu broj 2 (to je pista bliža Vranici, odnosno nekadišnjim kaponirima za dežurnu paru), koja je bila stavljena u funkciju za noćno letenje neposredno nakon bombardovanja. Sada je i druga pista osposobljena za korišćenje u noćnim uslovima, ali se radi i osvetljavanje ostalih rulnih površina aerodroma po novim standardima.

Odgovori
v

Prevedeno na civilnu terminologiju hoce li ovaj aerodrom imati ILS CAT 1,2,3 kad se sve ovo zavrsi?

Odgovori
a

sa ovakvim prilaznim svetlima mozda cat1 sa visim minimumom.

v

Pa da li je rvr 550 m?

a

Da bi imao CAT 1 sa 200ft DA i R550 trebalo bi da postoje posebno konstruisana prilazna svetla sa mnogo vise farova ….da bi se islo jos nize od toga na CAT2/3 potrebna su i svetla za zonu dodira (TDZL) centralna linija treba da ima svetla (CLL) i td… Sve manje od toga povecava minimume u zavisnosti sta nedostaje…isto vazi i za LVO poletanje…nisam siguran da im je ista od toga potrebno ali bilo bi OK kao ALTN za LYBE
u nekom slucaju naglog zatvaranja istog

v

Pa ako zelis da dezurna para moze da poleti u svakom trenutku moras uzeti u obzir da su magle u Beogradu u jesen i zimu vrlo cesta pojava .

a

uh, bolje da nas ne brane kad je magla…

B

Kada ce novi radari? Raspasce se avioni dok otpocne faza 38!

Odgovori
S

Poslednja info je da će se raditi modernizacija postojećih…

A

Stručnjaci pa zar vam nije jasno ovo su pripreme i adaptacije aerodroma za sasvim novu generaciju lovačke avijacije. Vama je rasveta pala za oko a ono što se valja iza brda. Da sačekamo kraj ove godine i uz božiju pomoć da uđemo u 2021 pa da vidimo. Pozdrav.

Odgovori
z

Jednostavno, nije bilo dovoljno novca..a dodeljeni novac morao se pažljivo trošiti po prioritetima, da se bitno ne naruše sposobnosti i da se obezbede elementarni uslovi za funkcionisanje..bilo je noćnog letenja i ranije ali su korišćeni pokretni farovi..bilo je obećavanje od mnogih u smislu pomoći i donacija ali uglavnom ostalo je samo na obećanjima..sada se radi standardno i propisano obeležavanje i postavka svetlosne signalizacije..verovatno će se obeležavati i platforme, sletišta za helikoptere u punoj formi…poz

Odgovori
B

Trebalo im je 21 godina da zamene sijalice? Bravo, divno, magično, velelepno… Strašno!

Odgovori
A

@Banderaš

Ne, nego da postave signalizaciju, koja je postojala na drugoj pisti, te postavljanje signalizacije na prvoj (ovoj) pisti nije bio prioritet.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nix na: DCV inicirao rešenje problema niskoletećih letelica u rezervatu Uvac

@B zakon nije prekrsen sto se tice vazdusnog prostora, jer u Srbiji ne postoji zabrana letenja iznad nacionalnih parkova u G prostoru (nazalost, jer ocigledno da su neki vazduhoplovci neodgovorni i neotesani ljudi), problem je sto se leti van prijavljenih ruta ili na divlje, pa sad ne znaju ko je i kada bio tamo. Ja…

11. Aug 2020.Pogledaj

Nemudra sova iz Stambola na: [PILOTSKE PRIČE] Želiš da postaneš pilot? Odustani, nije vredno truda

Ја бих аутора обог текста сместио међ' Бранислаба Нушића & Радоја Доманобића те са нестрљењем чекам настабке.

11. Aug 2020.Pogledaj

max na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

Pa dobro jedne i druge info su od pilota... Sad svatko ima svoje gledište a i FRA je valjda jedina glavna linija prozor u hub, sta je sa ostalima p2p

11. Aug 2020.Pogledaj

Robert na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

Croatia Airlines leti iz Osijeka za Split petkom i za Dubrovnik četvrtkom.

11. Aug 2020.Pogledaj

Tzv stručnjak na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

Zagreb skoro 50% ,iskreno sumnjam Jedino ako su brojane sve vrste letova nažalost od idućeg tjedna kreće pad broja letova

11. Aug 2020.Pogledaj

Send this to a friend