BEG airport status
Pipistrel i švajcarska kompanija Green Motion žele da naprave univerzalne punjače za električne avione, plaćanje struje aplikacijom Osnivači kompanija Pipistrel i Green Motion. Partnerstvo za eliminaciju troškova u generalnoj avijaciji / Foto: Green Motion

Pipistrel i švajcarska kompanija Green Motion žele da naprave univerzalne punjače za električne avione, plaćanje struje aplikacijom

Slovenački Pipistrel nastavlja da oduševljava i uništava dosadašnji, skupi, model generalne avijacije. Nakon dobijanja EASA tip sertifikata za prvi (tip sertifikovani) avion sa potpuno električnim pogonom Velis Electro, danas su najavili početak saradnje sa vodećom švajcarskom kompanijom Green Motion u oblasti takozvane „zelene energije“. Kako je saopšteno iz Pipistrela, dve kompanije žele da naprave sistem univerzalnih električnih punjača za avione, poput onih za automobile na električni pogon.

Cilj saradnje je ponovno postavljanje Pipistrela u vodeću poziciju. Naime, imajući u vidu da su za potrebe svoji prvih električnih i hiridnih letelica sami razvili punjač struje sada žele da zajedno sa kompanijom Green Motion razviju sistem koji će postati globalni standard za ovaj tip pogona.

– Sistem koji planiramo biće, naravno, u skladu sa svim odobrenjima EASA-e. Budući da će tržište letelica sa ovim tipom pogona nakon uspešne Velis Electro priče samo rasti, želimo da proširimo sistem punjača za avione koji je, kao prvi na svetu, već u upotrebi na dva aerodroma u Švajcarskoj. – poručuju iz kompanije Green Motion.

Sistem punjača za avione zove se „FLIGHT XT“ i cilj je da se kroz sistem „Evpass“, po kojem je Green Motion uveliko poznat vozačima električnih vozila, struja i za avione kupuje putem mobilne aplikacije.

Kako su obe kompanije izjavile, cilj je da se napravi univerzalni standard za punjače električnih aviona koji trenutno ne postoji. Najavljuju da će budući sistem biti jednostavan za instalaciju na aerodromima i napominju da će oni aerodromi koji ga instaliraju biti, u onim zemljama koje se kvalifikuju, viđeni za subvencije zbog primene zelene tehnologije.

„FLIGHT XT“ električni punjač za aerodrome / Ilustracija: Green Motion

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

G

Kao što kaže i sam članak – Pipistrel ne prestaje da me oduševljava!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nix na: DCV inicirao rešenje problema niskoletećih letelica u rezervatu Uvac

Da, posebno to obaranje je ustaljena praksa, a narucito je uncinkovito poslti mig 29 da presretne helikopter ili neku cesnnu klipnjacu... to je scenario za filmove i igrice. Ovde je pitanje da li ce nekome oduzeti letacku dozvolu ili ne, zbog ne postovanja plana leta. 2018. su onim Svabama oprostili isti taj Uvac i vozikanje…

11. Aug 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

No, to se desilo u Beogradu. Drugdje diljem mreže nije tako. 200 novih linija i 7 novih baza je realnost. Dobar dio toga je ostvaren (baze Milano, Tirana, Salzburg...). Za Španjolsku kompanija masovno otkazuju linije radi mjera koje uvode. Tako su TUI i Jet2 otkazali sve programe i samo vračaju ljede koji su tamo. Oni…

11. Aug 2020.Pogledaj

Alen Šćuric Purger na: [KOLUMNA ALENA ŠĆURICA] Kako se leti u regiji tijekom Korona krize?

Činjenica je da je sve vrlo mnogo odskočilo u Hrvatskoj u zadnjih mjesec dana. Naravno da nedostatak udarnih mjeseci za Hrvatsku (IV-VI) kada se akumulira ogromna brojka putnika nedostaje. Nije istina da se nikad nije desilo da Beograd ima više putnika nego tri najveće hrvatske zračne luke. To se dešava svake zime, ali baš svake.…

11. Aug 2020.Pogledaj

AL-41F1 na: DCV inicirao rešenje problema niskoletećih letelica u rezervatu Uvac

Nase instutucije su prave, svi imaju poverenja u njih i sigurno ce resiti slucaj i kazniti odgovorne........said no one ever E moja "diktaturo proleterijata" oces li crknuti vise?

11. Aug 2020.Pogledaj

Narednik na: [ANALIZA] Koje sve avione Srbija može nabaviti za svoju lovačko-bombardersku avijaciju?

kako preopremiti RV VS? 1. Nabavka naprednog skolsko-borbenog aviona, 2. nabavka MRCA nove generacije tri su opcije: 1. ruska Yak-130 i Su-30/35 2. Kineska L-15 i J-10 3. evropska F-346FA/LFFA i Rafale B i C ili JAS-39E/F ovaj izbor treba prilagoditi izboru PVO sistema, ili obrnuto, obezbediti sistem integratore i stvoriti digi-talizovan sistem RV PVO,…

11. Aug 2020.Pogledaj

Send this to a friend