[ANALIZA] Planovi za naoružavanje srpskih Rafala: Domaća vazduhoplovna ubojna sredstva u razvoju

2. apr 2025

Slovenačka kompanija AFormX razvila VR i XR simulatore za PC-9 i AS532: Slovenačko ratno vazduhoplovstvo prvi korisnik

1. apr 2025

Politička neizvesnost u odnosima Evrope i SAD kao prilika za dodatne narudžbine francuskih borbenih aviona Rafal

29. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Srpski ugovor za nabavku Rafala podrazumeva opsežnu industrijsku saradnju sa francuskim kompanijama, planira se integracija srpskog preciznog naoružanja vazduh-zemlja

28. mar 2025

Kako je JNA promovisala poziv vojnog pilota: Dežurna para, stjuardesa i potpuna kreativna sloboda

27. mar 2025

Hrvatska želi „modernizaciju“ i „nadogradnju“ svojih Rafala, sledeći paket naoružanja i dalje tajna

26. mar 2025

Hrvatski ministar odbrane u poseti proizvođaču Rafala: „Predložili smo Dasou investiranje u Hrvatsku“

25. mar 2025

Sveobuhvatna lista NATO gubitaka iznad SR Jugoslavije i regiona tokom rata 1999. godine

24. mar 2025

[POSLEDNJA VEST] Boing porazio Lokid: Tramp predstavio prvi američki višenamenski borbeni avion 6. generacije

21. mar 2025

Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

20. mar 2025

Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

19. mar 2025

Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

19. mar 2025

Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

18. mar 2025

[ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

17. mar 2025

Ujedinjeni Arapski Emirati pre Srbije naručuju Erbasov A400M

13. mar 2025

Antonov 26 nastavlja da leti u srpskom RV i PVO: Zamena motora u poslednjim godinama službe

12. mar 2025

Emiratski Kalidus nastavlja sa razvojem svog COIN aviona B-250

11. mar 2025

[EKSKLUZIVNO] Goran Memon za Tango Six: EDePro razvija dva tipa letelice, cilj je da „mock-up“ dvomotorne bude izložen na sajmu u Dubaiju

10. mar 2025

Konačan poslovni i finansijski izveštaj Dasoa za 2024: Još jedna uspešna godina, ostalo da se proizvede i isporuči još 220 Rafala

5. mar 2025

Američki ubica Jastrebova u Farnborou: Priča o tri zelene zvezdice

4. mar 2025
Ekvadoru isporučena prva dva helikoptera H145
Ekvador je za sada nabavio 6 helikoptera H145 / Foto: Erbas Helikopteri

Ekvadoru isporučena prva dva helikoptera H145

Kompanija Erbas Helikopteri objavila je pre tri dana da je Ratnom vazduhoplovstvu Ekvadora isporučila prva dva helikoptera H145, čime je Ekvador postao prvi vojni korisnik ovog tipa helikoptera u Južnoj Americi. Saopšteno je da će u roku od godinu dana biti isporučeno ukupno šest helikoptera H145 koji je u RV Ekvadora nazvan ‘’Kobra’’ a ove letelice popuniće 22. borbeni puk u bazi Gvajakil. Osim 6 helikoptera ugovor obuhvata obuku 12 pilota i 15 tehničara kao deo operativnog programa obuke koji će biti sproveden u Ekvadoru.

– Veoma smo srećni što imamo novu opremu napredne tehnologije koja će nam pomoći da se suočimo sa operativnim izazovima naše države, gde su helikopteri visokih performansi potrebni za letenje u Andima na visini do 6000 metara, u džungli ili na obali – izjavio je pukovnik Franck Cevallos, komandant 22. puka RV Ekvadora.

– Zahvaljujući instaliranoj opremi, biće moguće brzo preći iz spasilačke u transportnu misiju, ojačavajući kapacitet vazduhoplovnih snaga za pružanje pomoći u katastrofama i drugim zadacima podrške zajednici – dodao je pukovnik Chiriboga, glavni oficir zadužen za vazduhoplovne operacije u RV Ekvadora.

Šest H145 pomoći će u izvršavanju zadataka vezanim za nacionalnu sigurnost, kao što su nadzor granice i borba protiv krijumčarenja droge, kao i izvođenje spasilačkih operacija na velikim visinama, medicinsku evakuaciju i pomoć u slučaju prirodnih katastrofa, tokom dana i noći. Ovaj širok spektar sposobnosti izvršenja zadataka moguć je zahvaljujući raznovsrnoj opremi koja uključuje kuku za teret, dizalicu za spasavanje, nosila, reflektor, optoelektronsku kameru za izviđanje.

– Želim da iskoristim priliku da čestitam RV Ekvadora, koje danas slavi 100 godina postojanja. Novi H145 će povećati njegove operativne sposobnosti zahvaljujući svojoj svestranosti i visokim performansama u uslovima velike nadmorske visine i visoke temperature, a omogućiće im i da se efikasnije i bezbrižnije suoče sa bilo kojim zadatkom – rekao je Julien Negrel potpredsenik komercijale Erbas Helikoptera u Latinskoj Americi koji je dodao da je Ministarstvo odbrane Ekvadora Erbasova mušterija već 40 godina i da ceni njihovo poverenje u Erbasov brend kada je reč o obnavljanju vazduhoplovnih sposobnosti helikopterima nove generacije.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Al

Jel ovaj helikopter umesto onih indijskih što su povukli pre nekoliko godina?

Odgovori
В

@Aleksa Radojičić
Јесте, умјесто HAL Dhruv, који се није баш прославио при експлоатацији у РВ Еквадора (у шест година се срушило четири од укупно седам, колико је Еквадор набавио – тренутно их нуде на продају). РВ Еквадора се жалило и на отежано снабдјевање резервним дијеловима од стране произвођача. У принципу, Еквадор је купио те хеликоптере првенствено због цијене ниже од конкурентских (говорило се о 7 милиона US$ по једном хеликоптеру). Чиле је одустао од набавке тих хеликоптера, док је и у РВ Индије било проблема при експлоатацији тих хеликоптера (прве верзије, опремљене моторима Turbomeca TM-333 – 2B2 нису могле да достигну декласирани плафон лета – наводно касније отклоњено примјеном мотора Shakti – 1H).

Odgovori
Ž

Да, Еквадор је повукао из употребе индијски хеликоптер још 2015. До тада се (од 2009) срушило 4 од 7 набављених хеликоптера.

Индија ипак и даље набавља Dhruv.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor