BEG airport status
Bregzit poremećaj na granicama, kargo avio-kompanije prve profitiraju Kanal je novi Dubai / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Bregzit poremećaj na granicama, kargo avio-kompanije prve profitiraju

Nakon što je Koronu gotovo ravnomerno distribuirao po planeti ali i nakon što je prvi doneo vakcine protiv virusa u više zemalja gotovo odjednom, komercijalni vazdušni saobraćaj zasijaće ponovo. Ne možda na tako humanitaran i medijski atraktivan način ali da će pogoniti trgovinu između najbitnijeg i time najfrekventnijeg evropskog trgovinskog koridora, to svakako.

Pre nekoliko dana Velika Britanija oslobodila se stege (!) Evropske Unije formalizujući izlazak iz saveza koji će se efektivno dogoditi 31. decembra. Nakon što su izašli 31. januara ove godine, pa se složili sa EU da stvari ostanu manje-više iste do 31. decembra, nova zora vazduhoplovnih relacija Ostrva i ostatka populizmom još nezatrovanih zemalja osvanuće 1. januara.

Brexit će za Veliku Britaniju na kraju biti povoljan dil. Dogovoreno je da između dva entiteta nema poreza na robu (tarifa) i da volumen uvoza i izvoza neće biti regulisan (neće biti kvota). Britanija je za sada ostala u EASA-i (do nekog trenutka u budućnosti) i Otvoreno nebo će se primenjivati kao i do sada. Avio-kompanije oba entiteta leteće neograničeno između dve tačke sa mogućnošću nastavljanja ka trećoj. „Business as usual“ osim ako nemate neku od deonica najvećih igrača.

Otvorenost kopnenih granica u praksi neće značiti brzinu prolaza kao do sada. Granične kontrole biće nova realnost i ekonomije sa obe strane Kanala pripremaju se za ovaj „poremećaj u sili“. Kao i obično, najbezbedniji, najpraktičniji i najbrži vid saobraćaja profitiraće:

– Sve air-cargo kompanije u Evropi pa tako i cargo-partner pripremaju se za realnost Brexita. Jednostavno rečeno, uska grla na granicama Velike Britanije postaće novi veliki problem za lance snabdevanja. Prevoz tereta vazduhom biće kratkoročno najbrže i najisplativije rešenje. – kaže za Tango Six Nebojša Đekić, direktor poslovnog razvoja kompanije cargo-partner za Srbiju.

Jedini spas za vremenski kritične lance snabdevanja / Foto: Dušan Atlagić, Tango Six

Najfrekventniji upiti su oni za prevoz delova za auto i farmaceutsku industriju. Špediteri trče da rezervišu potreban kapacitet unapred i kargo čarteri biće novi hit u vremenu koji dolazi:

– Sa nastupanjem Brexita 1. januara sledeće godine operacije prevoza tereta biće znatno ometene, posebno uz uticaj Korona virusa koji i na ovom geografskom području ne slabi. Zatvorene granice, ograničavanje kretanja radi suzbijanja širenja virusa i kašnjenja na kargo isporuke glavni su izazovi u nedeljama koje dolaze. Naša kompanija je tu da sa svojih preko 35 godina iskustva u globalnoj logistici podrži klijente kroz sve vidove transporta, posebno vazduhom.

Naši novoformirani kol-centri radiće 24/7 radi pružanja fleksibilnih rešenja za sve vanredno hitne isporuke robe. Unapred ćemo moći da garantujemo raspoloživost prevoznog kapaciteta, brzo rešavanje carinskih procedura i „next-flight-out“ kargo čartere. Naši posebno formirani „Emergency“ timovi biće spremni da realizuju sve od manjih air-cargo čartera između zemalja Beneluksa i Velike Britanije do većih intermodalnih rešenja u kombinaciji sa prevozom kamionima. Najbitnije od svega, bićemo tu da za klijente protumačimo trenutna pravila i druge izazove. – kaže Đekić.

Lufthanza kargo, KLM kargo, Kargoluks i drugi prijavili su pre prvog Brexit roka u martu vanredno povećanje rezervacije kapaciteta. Sada su, kažu, spremni, i unapred ga sami nude tržištu. Za verovati je po mnogo većim cenama. Od short-haul novina na tržištu koje idu sve i do zlosrećnog Džambolina u kargo verziji, do konvertovanih srednjeprugaških Boinga i Erbasova.

…em je zima, em je Korona. Kargo će svakako biti najprofitabilnija stvar za prevoziti vazduhom u sledećih nekoliko meseci.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srđan na: Rafal 4.1 i Falkon 6X u Srbiji: Vojni pedigre jedinstvene civilno-vojne kupovine

mene više interesuje kako ćemo sa komplet MIG i Galeb osposobljenim osobljem, alatima, raznim uređajima i šta sve ne održavati Rafale?

25. Apr 2025.Pogledaj

Nenad N. na: [POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

"Zorane" i "Vlajko", mozda da ipak malo promenite tekst? Bukvalno istu recenicu pisu botovi po svim portalima gde se pominje ovaj avion. Mene vec strah da ce i taj avion da "pobegne". Ko to posle da ujuri po svetu.

25. Apr 2025.Pogledaj

Zoran na: [POSLEDNJA VEST] Prva javno dostupna fotografija novog Falkona 6X Avio-službe Vlade Srbije

Imati 2 službena aviona (Lirdžet ne računam jer je krš) je sasvim normalno za jednu državu koja misli da je ozbiljna.

25. Apr 2025.Pogledaj