BEG airport status
Dan avijacije na Batajnici: Premijera novih kombinezona za RV i PVO letače Stroj povodom Dana roda avijacije na Batajnici ispred svih RV i PVO tipova letelica / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Dan avijacije na Batajnici: Premijera novih kombinezona za RV i PVO letače

Ratno vazduhoplovstvo i protivvazduhopovna odbrana Vojske Srbije organizovalo je danas obeležavanje Dana roda avijacije na aerodromu „Pukovnik-pilot Milenko Pavlović“ u Batajnici. Tom prilikom prvi put su u većem broju viđeni novi kombinezoni letača, poređana je celokupna reprezentativna flota svih tipova letelica koji su u upotrebi ili pred zvaničnim ulaskom u upotrebu, dok je ministar odbrane Aleksandar Vulin dobio počasni letački znak pilota.

Događaj koji bi bez sumnje bio prvi javni mini-aeromiting za širu javnost ove godine da nije Korona virusa bio je oplemenjen i kraćim letačkim prikazom.

Nove kape i kombinezoni za letače. Pozicije oznaka na kombinezonu će tek biti definisane, za sada se primećuje da je prišivka čina, za razliku od starog kombinezona, u horizontalnom položaju / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Najinteresantnija novina bila je premijera novih kombinezona za letače.

Kako Tango Six saznaje, novi letački kombinezoni su identičan kroj kao američki, izrađeni su od Nomex vlakana koja su otporna na otvoreni plamen. Izgled kombinezona još nije kompletiran, nedostaju još neka rešenja a piloti su dobili i nove zimske i letnje čizme (marke Belleville), aktivni veš i rukavice. Uskoro dobijaju nove jakne i naočare.

Nova kapa za letače „izašla je u javnost“ početkom godine.

 

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Bo

Bravo za nasu vojsku. Srecan dan avijacije.

Odgovori
Sr

Srecan dan avijacije, RV i VOJSCI SRBIJE !!!

Odgovori
С

Сретан Дан авијације!!! Само напред.

Odgovori
Ne

Bravo!

Ti

Све честитке припадницима ратног ратног ваздухопловства.Свака част на ваздухопловима и опреми.Лепо је видети промене у војсци.

Br

Falim te Boze da su se posle skoro 30 godina setili da vrate stilizovanu sajkacu ili titovku,kako ko hoce da je nazove,a ne ona palacinka sto nam je naturena bila!!!!

Odgovori
Su

Ukusi su razliciti.
Meni je ta „palacinka“ mnogo lepsa od ove glomazne nadogrdnje.
No, o ukusima se ne raspravlja.
Pravo pitanje nije estetika, nego prakticnost nekog resenja. Odgovor bi trebali da daju oni koji ce je svaki dan koristiti.

@Sunny Boy
Najpraktičnija je bila letnja titovka iz doba JNA. Ionako se nije nosila a mogla je da stane u svaki džep. Zimska varijanta šubara takođe iz doba JNA.
Mada bi trebalo razmisliti o nekoj vrsti kačketa za tehničare kao letnja varijanta.

Iv

Slazem se , sad izgledaju vojnicki . Lepo izgledaju i jednobrazni kombinezoni a ne 50 nijansi zelenog

Bo

Šteta što smo po pitanju kape kopirali Amere, stvarno izgledaju glomazno.

ni

Srecan dan avijacije

Odgovori
mi

Srecan rodjendan
a samo zbok kape https://www.youtube.com/watch?v=5thCr6xGYOs

Odgovori
Gr

Srećan Dan avijacije !,bravo !!!

Odgovori
bg

Zašto je oznaka na ovoj kapi iznad desnog oka, a oznaka na svim beretkama u VS je iznad levog oka?
Kada se postroje starešne, letači sa novom kapom i neletači sa berama, jednima je oznaka na desnoj, drugima na levoj strani…
Nekako je logično da ikao nose različite vrste kapa, svima oznaka bude na istoj strani.
Osim toga, u najvećoj većini armija, na ovakvim kapama oznaka je iznad levog oka,…

Odgovori
Br

Piloti sram vas bilo !!
Kako vas nije sramota da podnosite raport jednom Vulinu !
Jadna je vojska ,koja jednom dezerteru daje pilotski znak, a vi gospodo oficiri, ste prodane duse. Gde vam je oficirska cast.

Odgovori
La

Tuga.

Ko

Za vreme Vulina dobi ova vojska svašta…
Lovci, helikopteri, dronovi, Panciri, ide serijska proizvodnja Lazara i Miloša, pa modernizovani Oganj, pa radi se modernizacija M84, pa MRAP M20, pa aerodrom u Bataji dobi ime po heroju, pa heroji sa Košara konačno hodaju uspravne glave i o njima se priča sa poštovanjem, pa nove uniforme, pa rade modernizaciju Orla, pa Nora u operativnoj upotrebi i novi primerci naručeni i u proizvodnji, pa aerodrom u Bataji dobi osvetljenje, pa ovo, pa ono…

Grozan ministar, najgori kojeg smo ikada imali.

zo

Ma, ne radi se tu o Vulinu kao Vulinu već o funkciji ministra odbrane..kao ministar odbrane imao je mogućnost i volju da uradi za vojsku to što je uradio..bilo je i prethodnih ministara koji su mogli a nisu..uzgred, prema svima u vojsci ima korektan odnos bez bilo kakvog omalovažavanja i sl. Jedan prethodni ministar biće upamćen po nekulturi, grubosti i omalovažavanju vojnika, oficira i generala, ali ok – njegov izbor.

ID

Još da se neki aerodrom nazove redov počasni pilot Aleksandar Vulin.
Izbor materijala za kombinezon je sasvim u redu,ali boja kao radno odelo i potpuno demaskirajuće.
Da li je iko razmišljao o tome da kombinezon mora biti u boji terena u slučaju eventualnog iskakanja u borbenim uslovima. Ovako je samo pogodno za pepelište u Obrenovcu.
Kapa je kopija američke, potpuno druge boje, užas. Umesto da su imali šajkače i kokarde kao piloti do 1941.
https://www.google.rs/search?q=piloti+kraljevske+avijacije+jugoslavije&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=2ahUKEwi-2syEsPzqAhWJlIsKHcMjBtUQ_AUoAXoECAwQAw&biw=1366&bih=635#imgrc=T_jbDMeLu9bpqM

Odgovori
Mi

Vojska ne bira ni ministra ni vladu, to radi narod na izborima, vojska je tu da postuje volju naroda ma kakva ona bila.

Odgovori
Jo

Srećan dan kao prvo!
Zašto su kape toliko velike, kao da će pasti preko cele glave??????????
Koliko bi bolje izledale da su manje! Zar je moguće da dizajneri i sami piloti to ne promene? Kao da sam sa figure u 1/48 stavio na ,,sedamdesetdvojuku,, ;)

Odgovori
Б

Па ваљда бар војници не морају да се рукују!!
Зна се како се војници поздрављају.

Хоће ли почети да љубе руке ускоро?

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Realni na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Čini mi se da je tad uništeno skladište goriva.Baš je bilo gadno,dosta jakih lančanih eksplozija.

17. Mar 2025.Pogledaj

ivan na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Jasno ko dan! Mislim ne znam šta nije jasno ali čovek nije moglo bolje i jednostavnije od ovog da objasni šta se desilo

17. Mar 2025.Pogledaj

Zoran na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Fantastican tekst imenjace! Drago mi je sto se neke zanimljivosti iz tog rada izlaze na videlo, iako tek nakon 26 godina posle tih desavanja. Kao zanimljivost i predlog za neki novi clanak mogu predloziti da pisete o bugarskom radaru mecka na staroj planini, siguran sam da znate o cemu govorim.

17. Mar 2025.Pogledaj

Vladimir na: [ANALIZA] Da li je Vojska Jugoslavije 1999. godine gađala USAF-ove avio-cisterne?

Da li uz svu sposobost naših posada PVO neko stvarno veruje da bi Amerikanci dozvolili da jedan KC-135, ili B-52 avion od gotovo 50 metara da bude u poziciji da primi pogodak. Brzine na kojima izvode pretakanje su između 250 i 300 čvorova. Minimalno za A-10 ...220 - 230 čvorova. Daleko su oni bili za…

17. Mar 2025.Pogledaj