BEG airport status
[SEAS 2021 premijera] Erbas projekti u Srbiji: Saradnja je tek na početku Po svemu sudeći Srbija nastavlja sa dodatnim nabavkama helikoptera H145M / Foto: Tango Six

[SEAS 2021 premijera] Erbas projekti u Srbiji: Saradnja je tek na početku

Erbas grupa, sada već tradicionalno, učestvovala je na trećem Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope kroz prezentaciju svojih najaktuelnijih projekata saradnje sa Srbijom.

Potpredsednik Erbasa za južnu Evropu i Izrael Cezar Sančez Lopez ekskluzivno je za SEAS pričao o dosadašnjim stavkama odnosa Srbije i najvećeg evropskog vazduhoplovnog konzorcijuma u vojnom i civilnom segmentu. Lopez je pričao o uticaju Korone na realizaciju pojedinih projekata ali i projektima koji mogu biti sledeći za Srbiju.

Erbas je na ovogodišnjem SEAS-u učestvovao kroz posebnu prezentaciju putničkog aviona A220, prezentaciju njihovog programa konverzija aviona iz putničke u kargo verzije, kao i prezentacije o helikopteru H125, HEMS ponudi njihove game proizvoda kao i vojnog transportnog aviona C-295. Prezentacije ćemo emitovati na portalu u sledeće tri nedelje.

 
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Y

Nudi li još ko sa strane, pored Erbasa, mogućnost sertifikacije i uključivanja naše municije na svoje aparate i ponudu?
Ovo je jza nas ako važna i potencijalno vrlo plodotvorna saradnja.

Odgovori
П

Изузетно!

B

Koliko sam dobro razumeo trebalo bi da se upotpuni eskadrila i to samo za vojsku? Znaci otprilike 12 helikoptera samo za RVZ?

Odgovori
A

Koliko sam shvatio, tačno tako…
Sada poseduju 5 takvih helikoptera, znači trebalo bi poručiti još 7 helikoptera.

G

Nadam se da cemo nabaviti transportni avion erbasov C 295 nije skup jeftin za odrzavanje jedno 3 4 komada

Odgovori
M

3-4 komada transportnih aviona, za sta? Pa nije ovo vise Jugoslavija, za 3-5 sati si bilo gde u Srbiji motornim vozilom. Ako pricamo o nekim misijama van Srbije , dovoljni su i komercijalni avioni, eventualno 1 transportni, mada ni to nije potrebno.Nasa uloga i mogucnosti u tim misijama su veoma mali. Jedinu znacajniju ulogu mogu imati u obuci padobranaca ali i tu svetski trendovi pokazuju da padobranci polako gube znacaj u modernom ratovanju. Recimo USA ih vise drzi zbog tradicije nego sto savremena taktika zahteva njihovu upotrebu

A

@Milos Pavlovic

Komercijalni avioni nisu dovoljni (i oslanjanje na saveznike je slična ideja). To smo dosad mogli videti i na našim i na tuđim primerima. Jednostavno, određeni transportni kapaciteti su potrebni VS. Da ne govorim da moderni avioni tipa C 295 nude i druge mogućnosti koje nama mogu biti korisne (npr. protipožarne sposobnosti). Daleko od toga da padobranci nemaju svoju ulogu u modernom ratu, nego se način njihove upotrebe menja kao i sve.

L

Svi ovde znaju da nisam ni najmanje blagonaklon decenijskoj (bez)vlasti jednog čoveka, ali u aspektu očuvanja RV i LBA, obnove helikopterske flote (slava žrtvama tog istog čoveka) i PVO, mada sam bolno svestan da se prvenstveno radi o samopromociji, rejtingu za još neki delić glasova koji nedostaje do 100%, žestokoj korupciji (čim nije transparentno I placa se od „našli smo pare“, to je krađa da krvave oči), moram pohvaliti saradnju Države sa Erbasom.

Ono što mi se ne sviđa su propagandi momenti, jer Srbija, samostalno, nikad nije ni jedan helikopter proizvela, a ovde nas, kao, hvale zbog godina iskustva u proizvodnji jesnomltornih Gazela… Ok, sve je propaganda i zarad još love, ali nismo tolike ovčice?
Još nam dugo leteli 145 i i, od skora, Pume, 215!

Odgovori
P

Gospodine Pavloviću, mislim da gresite u vezi upotrebe padobranaca. U Rusiji imate vazdusno desantnu vojsku,desnatiraju oklopna vozila, traze resenja i za lake tenkove. Skacu masovne desante citavih brigada sa sve tehnikom. Pogledajte diviziju Folgore u Italiji cak i kuvari moraju da imaju padobransku obuku. Za nas ste u pravu i tu moram da se slozim sa vama. Ali nikako ne treba gubiti vazdusno desantnu komponentu čak i u jednoj zemlji kao sto je Srbija. A transporti avion nove generacije i veceg doleta i kapaciteta nam je potreban. Sada koliko komada i koji tip ,to sigurno pametniji na ovom foeumu od mene mogu da daju komentar.

Odgovori
С

Реално Србији су од Ербаса портребне следеће летилице: још 15 Х145М хеликоптера, 12-16 Х125М хеликоптера, 4-6 Ц295 транспортна авиона, 4-6 Ербас А220 авиона и још 2 Ербас А330 авиона.
Све заједно то би коштало око 1,2-1,5 милијарде евра. Једина нада Србије је да се покрене озбиљна производња делова и опреме за различите Ербас програме и да се више или мање делом из те производње плаћа набавка горе наведених летилица. Садашња прича о ВТРЗ у Батајници, сервисирању и ремонту Газела хеликоптера је кап у кубику воде који је потребан да би се набавиле ове летилице. Још 2016 када су потписивали уговор са Ербасом једна од тачака уговора је била да се покрене производна кооперација са Ербасом. Од тога очигледно није било ништа, људи који су припремали и потписивали уговор би требало да јавно кажу зашто.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

max na: Suhoj Superdžet 100: Spreman da ponovo ne bude prodat Srbiji, uprkos podvalama domaćih medija

@Vortex - pokušajte usporediti broj nesreća SSJa i 737 prema broju operacija pa će stvari malo sjesti u perspektivu.

09. Jun 2021.Pogledaj

lebac na: [SEAS 2021 premijera] Prezentacija Nenada Miloradovića o aktuelnim i budućim projektima u segmentu vazduhoplovne i PVO tehnike

di je bio taj snimak i kad je uklonjen? pun internet svih teorija i prica, al bez ikakvog dokaza. zasto bi se f15 upustao u blisku borbu kad skine miga prije nego ga ovaj vidi na radaru? da ne govorimo da na srpskim migovima radari nisu ni radili.

09. Jun 2021.Pogledaj

Nikola na: Suhoj Superdžet 100: Spreman da ponovo ne bude prodat Srbiji, uprkos podvalama domaćih medija

Nažalost Sukhoi se pokazao veoma neslavno na međunarodnom tržištu. Do sada je Belgijanski Brisel Erlajns vratio Rusima svoje avione a Meksički Interdžet ih je parkirao. Nemam ništa protiv njihovih aviona, možda su ih do sada poboljšali ali bi radije voleo da vidim proverene Embraer E195-E2 u civilnoj službi Er Serbie i Embraer C-390 u službi…

08. Jun 2021.Pogledaj

ris na: Hrvatski premijer o detaljima isporuke i plaćanja Rafala

@jordan trenutno je najveća svjetska ekonomija EU, a tako će (makar je nezahvalno bilo što predviđati) vjerojatno biti i 2050. htjeli mi to ili ne, čitav zapad, s pola jugoistočne azije, zbija redove nasuprot kini - pritom su i rusiji, uza sve nesuglasice, vrata otvorena... kineski ekonomski i tehnološki napredak posljednjih desetljeća bio je uistinu…

08. Jun 2021.Pogledaj

ris na: Hrvatski premijer o detaljima isporuke i plaćanja Rafala

@Drina izvrstan komentar. hr gospodarstvo ni po obujmu ni po strukturi više nije usporedivo sa slovačkim, golemi problemi očito predstoje... samo, slovaci su pad zida dočekali s vatrometom, štefánikov spomenik je i danas ispred istoimenog opservatorija u pragu, dok smo mi imali neki posve drukčiji vatromet

08. Jun 2021.Pogledaj

Send this to a friend