BEG airport status
[SEAS 2021 premijera] Erbas projekti u Srbiji: Saradnja je tek na početku Po svemu sudeći Srbija nastavlja sa dodatnim nabavkama helikoptera H145M / Foto: Tango Six

[SEAS 2021 premijera] Erbas projekti u Srbiji: Saradnja je tek na početku

Erbas grupa, sada već tradicionalno, učestvovala je na trećem Vazduhoplovnom samitu jugoistočne Evrope kroz prezentaciju svojih najaktuelnijih projekata saradnje sa Srbijom.

Potpredsednik Erbasa za južnu Evropu i Izrael Cezar Sančez Lopez ekskluzivno je za SEAS pričao o dosadašnjim stavkama odnosa Srbije i najvećeg evropskog vazduhoplovnog konzorcijuma u vojnom i civilnom segmentu. Lopez je pričao o uticaju Korone na realizaciju pojedinih projekata ali i projektima koji mogu biti sledeći za Srbiju.

Erbas je na ovogodišnjem SEAS-u učestvovao kroz posebnu prezentaciju putničkog aviona A220, prezentaciju njihovog programa konverzija aviona iz putničke u kargo verzije, kao i prezentacije o helikopteru H125, HEMS ponudi njihove game proizvoda kao i vojnog transportnog aviona C-295. Prezentacije ćemo emitovati na portalu u sledeće tri nedelje.

 
Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Yo

Nudi li još ko sa strane, pored Erbasa, mogućnost sertifikacije i uključivanja naše municije na svoje aparate i ponudu?
Ovo je jza nas ako važna i potencijalno vrlo plodotvorna saradnja.

Odgovori
П

Изузетно!

Be

Koliko sam dobro razumeo trebalo bi da se upotpuni eskadrila i to samo za vojsku? Znaci otprilike 12 helikoptera samo za RVZ?

Odgovori
Al

Koliko sam shvatio, tačno tako…
Sada poseduju 5 takvih helikoptera, znači trebalo bi poručiti još 7 helikoptera.

Gl

Nadam se da cemo nabaviti transportni avion erbasov C 295 nije skup jeftin za odrzavanje jedno 3 4 komada

Odgovori
Mi

3-4 komada transportnih aviona, za sta? Pa nije ovo vise Jugoslavija, za 3-5 sati si bilo gde u Srbiji motornim vozilom. Ako pricamo o nekim misijama van Srbije , dovoljni su i komercijalni avioni, eventualno 1 transportni, mada ni to nije potrebno.Nasa uloga i mogucnosti u tim misijama su veoma mali. Jedinu znacajniju ulogu mogu imati u obuci padobranaca ali i tu svetski trendovi pokazuju da padobranci polako gube znacaj u modernom ratovanju. Recimo USA ih vise drzi zbog tradicije nego sto savremena taktika zahteva njihovu upotrebu

Al

@Milos Pavlovic

Komercijalni avioni nisu dovoljni (i oslanjanje na saveznike je slična ideja). To smo dosad mogli videti i na našim i na tuđim primerima. Jednostavno, određeni transportni kapaciteti su potrebni VS. Da ne govorim da moderni avioni tipa C 295 nude i druge mogućnosti koje nama mogu biti korisne (npr. protipožarne sposobnosti). Daleko od toga da padobranci nemaju svoju ulogu u modernom ratu, nego se način njihove upotrebe menja kao i sve.

Le

Svi ovde znaju da nisam ni najmanje blagonaklon decenijskoj (bez)vlasti jednog čoveka, ali u aspektu očuvanja RV i LBA, obnove helikopterske flote (slava žrtvama tog istog čoveka) i PVO, mada sam bolno svestan da se prvenstveno radi o samopromociji, rejtingu za još neki delić glasova koji nedostaje do 100%, žestokoj korupciji (čim nije transparentno I placa se od „našli smo pare“, to je krađa da krvave oči), moram pohvaliti saradnju Države sa Erbasom.

Ono što mi se ne sviđa su propagandi momenti, jer Srbija, samostalno, nikad nije ni jedan helikopter proizvela, a ovde nas, kao, hvale zbog godina iskustva u proizvodnji jesnomltornih Gazela… Ok, sve je propaganda i zarad još love, ali nismo tolike ovčice?
Još nam dugo leteli 145 i i, od skora, Pume, 215!

Odgovori
Pe

Gospodine Pavloviću, mislim da gresite u vezi upotrebe padobranaca. U Rusiji imate vazdusno desantnu vojsku,desnatiraju oklopna vozila, traze resenja i za lake tenkove. Skacu masovne desante citavih brigada sa sve tehnikom. Pogledajte diviziju Folgore u Italiji cak i kuvari moraju da imaju padobransku obuku. Za nas ste u pravu i tu moram da se slozim sa vama. Ali nikako ne treba gubiti vazdusno desantnu komponentu čak i u jednoj zemlji kao sto je Srbija. A transporti avion nove generacije i veceg doleta i kapaciteta nam je potreban. Sada koliko komada i koji tip ,to sigurno pametniji na ovom foeumu od mene mogu da daju komentar.

Odgovori
С

Реално Србији су од Ербаса портребне следеће летилице: још 15 Х145М хеликоптера, 12-16 Х125М хеликоптера, 4-6 Ц295 транспортна авиона, 4-6 Ербас А220 авиона и још 2 Ербас А330 авиона.
Све заједно то би коштало око 1,2-1,5 милијарде евра. Једина нада Србије је да се покрене озбиљна производња делова и опреме за различите Ербас програме и да се више или мање делом из те производње плаћа набавка горе наведених летилица. Садашња прича о ВТРЗ у Батајници, сервисирању и ремонту Газела хеликоптера је кап у кубику воде који је потребан да би се набавиле ове летилице. Још 2016 када су потписивали уговор са Ербасом једна од тачака уговора је била да се покрене производна кооперација са Ербасом. Од тога очигледно није било ништа, људи који су припремали и потписивали уговор би требало да јавно кажу зашто.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Nemanja na: Trenutno najmoderniji avion u Srbiji: Novi Falkon 6X državne Avio-službe

mi smo tako bogata zemlja,pa imamo 53miliona da damo za avion,dok nam se deca lece kako?gladnih i siromasnih nazalost sve vise ... Ovo sluzi da hrani ego jednog coveka,koji ce ga najceace i koristiti.Al svemu jednom dodje lraj

24. Apr 2025.Pogledaj

Miloš77 na: Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

Interesantno je da Francuzi imaju nosače aviona, i najmodernije avione na svetu, a skroz su batalili protiv radarske rakete za avione, tojes ozbiljne SEAD/DEAD misije.

24. Apr 2025.Pogledaj

Živojin Banković na: Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

Dionizije Као прво, фотографија рактете је само илустрација, као друго није права, већ тзв. габаритно-тежински модел. И као треће фотографија је настала на авио-салону МАКС 2019, изложена ваздухопловна убојна средства се налазе испред МиГ-а 35УБ ВКС Русије.

24. Apr 2025.Pogledaj

Vasilije na: Makedonsko ratno vazduhoplovstvo dobilo novog komandanta, Skoplje se priprema za ponovne pregovore o sporazumu vrednom 249,9 miliona evra za helikoptere AW169M i AW149

Nije u tome stvar , nego su ovi sto su sada u zmk vladi pred izbore vodili tajne pregovore sa kinezima da kad dodju na vlast kupe kineske helikoptere ( cak je Danas pisao tada o tom) ali ih je bivsa ministarka pretekla sa ugovorom sa italijanima pa sada ovi kada su dosli na vlast…

24. Apr 2025.Pogledaj

МилеНС na: Srpski MiG-ovi 29SM+ prvi put prikazani sa ruskim protivradarskim raketama H-31P

@Gen. Goran Milovanović - Ваше излагање је забрињавајуће ако ништа друго макар из два разлога. 1) толико нахвалисте МиГ-29 и ваше познавање истог а на фотографији не препознајете 99% идентичне усиснике (јер је у питању МиГ-35) него идентификујете летелицу као Миг-25 или 31 ?!? 2) цитирам:"nije ni čudo što ga Ameri najviše spominju iz strahopoštovanja,…

24. Apr 2025.Pogledaj