BEG airport status
„01 plavi“ u preletu: Vazdušno-kosmičke snage Rusije dobile prvi serijski Su-57 Prvi serijski Su-57 koji je predat VKS Rusije. Do kraja 2027. planirana je isporuka 76 aviona / Foto: Isečak iz video snimka Nikolaja Jenjina

„01 plavi“ u preletu: Vazdušno-kosmičke snage Rusije dobile prvi serijski Su-57

Iako Ministarstvo odbrane Rusije još uvek zvanično nije objavilo da je ruskoj vojsci isporučen prvi serijski primerak višenamenskog borbenog aviona 5. generacije Su-57 (NATO oznaka “Felon“), u petak 25. decembra prisutni spoteri na aerodromu Tolmačevo kod Novosibirska primetili su, fotografisali i snimili avion sa evidencijskim brojem “01 plavi“ (projektna oznaka T-50S-2, serijskog broja 51002) koji je, u preletu iz fabrike KnAAZ u Komsomolsku na Amuru u mesto baziranja, na aerodrom Tolmačevo sleteo radi popune gorivom.

Prema pisanju mnogih medija i vojnih blogova, odredište T-50S-2 je aerodrom Ramenskoje, Žukovski, na kome se nalazi Letno-ispitni institut koji nosi ime M. M. Gromova. Međutim, pošto se na avionu nalazi amblem 929. državnog letno-ispitnog centra koji nosi ime V. P. Čkalova, moguće je da je izvršen prelet do aerodroma Ahtubinsk na kome se ovaj centar nalazi. Avion “01 plavi“ čija su letna ispitivanja započeta oktobra ove godine, nije prvi serijski proizveden Su-57 već drugi, prvi koji je imao isti ev. broj  “01 plavi“ (T-50S-1, 51001) se usled kvara na sistemu upravljanja srušio na probnom fabričkom letu 24. decembra 2019. zbog čega je došlo do smena u vrhu kompanije Suhoj koja će morati da nadoknadi štetu i o svom trošku proizvede drugi primerak aviona. Do udesa je došlo samo tri dana od planirane predaje Ministarstvu odbrane.

Prva dva serijska Su-57 ugovorena su na Međunarodnom vojno-tehničkom forumu “Armija 2018“ avgusta 2018. godine sa rokom isporuke 2019-2020. (po jedan avion u svakoj godini). Juna 2019. je na istom događaju potpisan novi ugovor koji podrazumeva isporuku ukupno 76 aviona do kraja 2027. godine. Taj broj obuhvata i prva dva ugovorena aviona a njima će biti opremljena tri avijacijska puka. Ministar odbrane Rusije Sergej Šojgu je u obraćanju kolegijumu Ministarstva odbrane Rusije pre deset dana izjavio da će do kraja 2024. u jedinicama biti 22 Su-57, dok je u pojedinim ruskim medijima objavljena nezvanična informacija de će sledeće godine biti isporučena 4 aviona.

Postoji plan da se od 2022. godine proizvode avioni sa motorima druge etape sa oznakom Izdelije 30 maksimalnog potiska 180 kN sa dodatnim sagorevanjem a do tada će iz fabrike izlaziti primerci sa postojećim motorima Izdelije 117.

Od novijih informacija vezanih za razvoj aviona nedavno je zvanično objavljeno da je od prvog leta aviona 29. januara 2010. godine, 10 letnih prototipova imalo više od 4200 letova, da se za domaće potrebe ali i potrebe potencijalnih stranih naručioca razmatra konstruisanje dvosede verzije (svojevremeno je to tražila Indija) a agencija TASS prenela je 25. decembra da će prvi avion isporučen VKS Rusije biti korišćen, između ostalog, i za ispitivanje novih hipesoničnih vazduhoplovnih ubojnih sredstava upravo u letno-ispitnom centru u Ahtubinsku.

Takođe za Su-57 je razvijeno ili je u toku razvoj sasvim novih vazduhoplovnih ubojnih sredstava među kojima su rakete vazduh-vazduh Izdelije 750 (R-74M) i Izdelije 760 (R-74M2) malog dometa, rakete vazduh-vazduh Izdelije 171-1, Izdelije 180 (R-77M) i Izdelije 270 srednjeg dometa i Izdelije 810 velikog dometa, potom protivradarske rakete H-58UŠKE i H-36P, krstareće rakete H-59MK2.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

la

DVA ? Ljudi, pa USA, a o Kinezima da ne govorim, proizvode ovakve avione kao kobasice. Ovo mi je pre dokaz katastrofalnog stanja Ruske industrije. Pa oni rade kao naš remontni zavod u Čačku, karabudže Maljutke na stare BoOVe, krpe 50tice… A da ne pričam o S-300 koji su turci „počistili“ u Nagorno Karabahu, sve sa pratećim divizionima, logistikom…. Izgleda da Rusi još uvek nisu naučili šta je „pukovsko komandovanje“ i terenska komanda, ono što je sahranilo JNA u Slavoniji i BiH. Njima je i dalje najvažnije koliko tona čelika mogu da ispale u minuti. Prevaziđeno u praksi. Pa što ih i Turci i Jevreji biju po Siriji, Libiji…

Odgovori
ma

Nisam znao da imamo ovako stručnog komentatora po pitanju organizacije Ruske vojske. Možda bi ste mogli da pišete neku kolumnu na ovom sajtu.

Pe

Pisete nesto o cemu nemate pojma.
Sve najbolje i srecan Badnji dan!

Gu

Klasican provokator..

Al

@lala

Bukvalno Vaš komentar nema veze sa vezom.

Б

Što se tiče pvo s-300 to je osnovna varijanta,postoje ogromne razlike u pvo iz karabaha i s300 koje koriste rusi s350,2500 antej su pvo nebo i zemlja upoređenju sa onima iz karabaha.

Lu

@lala Da. To je ta stara sovjetska strategija. Nepromijenjeno.

Mi

Jesi ti svestan o cemu pticas? Avion 5. generacije, ne moze to preko noci da se uvede u jedinice, nije to haubica .. -.-

TT

Ceka se nov motor, prvi primerci su tu za pocetnu obuku pilota.

ig

Već sam o ovome pisao ali ajde opet. Ne gledamo količinu već šta avion može. Dakle, koji su to kriterijumi za avion 5-te generacije. Stealth jer omogućava prikriveno dejstvo. superkruz jer omogućava diktiranje dinamike borbe. superkruz ne vredi ako nema dovoljno goriva, znači bitan je i odnos mase goriva spram mase aviona tzv fuel fraction ili skraćeno FF-za čistokrvnog superkrstaša FF mora biti 0.35 i više. Bitna je visina leta jer ko leti više puca dalje itd…Bitan je i paket opreme tj više nije dovoljno imati samo dobar radar, danas je neophodno imati pasivnu mogućnost detekcije znači toplopelengator. Džaba 0.00001 odraz ako zračiš kao vatromet. I naravno bitna je i manevarska sposobnost jer kada dođe do šorke ona omogućava izbegavanje protivničkih raketa. Bodovaćemo avione po kriterijumu 0 za potpuno odsustvo karakteristike, 1 za delimično imanje, 2 za potpuno sposoban i 3 za briljiranje. Redosled bodovanja je: stealth, superkruz, fuel fraction, visina leta, manevarske sposobnosti i paket opreme:

F-15: 0/0/0/1/1/1
Rafal/ Jurofajter: 1/1/0/1/2/2
F-35: 2/0/0/1/1/3
F-22: 3/2/1/2/2/1
Su-35: 0/1/2/1/2/1
Su-57: 2/2/2/2/3/3

Ukupno bodova
F-15: 3
Rafal/jurofajter: 7
F-35: 7
F-22: 11
Su-35: 7
Su-57: 14

Rafal i jurofajter imaju superkruz ali im je FF 0.31/0.32. Nisu stelt ali su prikriveni pa zato 1 bod.
F-35 nema superkruz, nema FF i manevarske sposobnosti su mu bzvz. Ima odličan paket elektronike.
Su-35 jedva ide u superkruz ali ima FF od 0.36. Ma koliko mu smanjivali RCS nije čak ni prikriven.
F-22 ima vrhunski radar i pasivni RWR ali nema toplopelengator, možda sam ga i tu častio bod.Pored SU-57 jedini ima operativni plafon glat preko 18km, ostali baš i ne. FF mu je 0.29 te mu je superkruz taktički ograničen i to vrlo, na manjim bojištima može se reći da je upotrebljiv, na većim prostorima nema goriva za upotrebljiv superkruz. Stelt mu je bez premca.
SU-57 izvodi sve manevre kao i SU-35 i još neke koji tek treba da dobiju ime. Stelt mu je spreda na nivou F-35, sa strane i otpozadi je slabiji. U nosu ima 3 radara, još 2 u krilima i toplopelengator te prvi operativni DIRCM, ovakav paket elektronike nema niko ni izbliza. FF kod SU-57 je 0.4 znači čistokrvni je superkrstaš. Jedini uz F-22 ima operativni plafon glat preko 18km, tj. oba su na 20km o čemu ostali mogu samo da sanjaju.
F-15 je ubačen kao jedan od najuspešnijih predstavnika 4 gen. Ali se vidi koliko ga je vreme pojelo, modifikacijama mogu da se nacede još par bodova ali to je to.
Ovo su fakti, mrzitelji će i dalje da mrze. Kome nije jasno neka se podseti da je YF-23 bio od starta steltniji od YF-22 i da je od starta bio čistokrvni supekrstaš za razliku od F-22 koji to nikada neće biti.. Rusi su zapravo klesali platformu YF-23, skidali su stelt na uštrb pokretljivosti, čistokrvnost u superkruzu su „nasledili“ ovakvim konceptom. Rezultat je 3 boda više od najboljeg sa zapada. Vrlo pragmatičan i mudar pristup. F-22 može da dobije još koji bod ako mu se poboljša paket elektronike, da li će imati para i volje ostaje da se vidi. Realno trenutno im se, obzirom na broj operativnih SU-57, i ne žuri baš.

Bu

Rusi za svoje ratno vazduhoplovstvo planiraju popunjavanje modelom su 57 sa novim motorima „izdelie-proizvod 30“ čija je razvojna faza završena i pomenuti motori su dosad nešto najnaprednije u svijetu vojne avijacije.Razlog zašto svoje jedinice nisu dosad opremili većom količinom aktuelnih verzija su 57 je to što oni posjeduju inferiornije motore iz su 35 i oni će ići isključivo u izvozne verzije a „izdelie 30“ po svemu sudeći ostaje rezervisan za teritoriju Ruske Federacije.Pozdrav.

Mi

lala Taj S-300 u Jermeniji je bukvalno prva verija, sistem iz 70. godina, 40 godina star. Sasvim je logicno da nije efiksasan protiv tehnologije iz 2020. godine.

Evo, pogledajte kakve napredne tehnologije koriste Rusi u proizvodnji Su-57 pa onda da pričamo dalje.

https://www.zerohedge.com/markets/russia-uses-augmented-reality-technologies-produce-su-57-fighter-jet

Mi

Sve to pojede f-22 za dorucak

Odgovori
Pe

Godinu dana između dva serijska… No comment neko je debelo ukakao stvari. Što se tiče dvoseda Su-57 uz današnje simulatore potpuno nepotreban trošak. Poslednji lovci koji su morali da imaju i trenažne varijante su MiG-21 i MiG-23.

St

To se zove „fanboy“

Zi

Pero

Lepo je navedeno da se dvosed razmatra po mogucem zahtevu za tom verzijom.

Dok je bila zainteresovana Indija je trazila dvosed.

A sto se tice dvosedih verzija sovjetskih aviona, imaju ih i MiG-29 i Su-27.

Du

Te 2027e Rusi ce imati 70 i kusur Su57, a NATO vise od 1000 F35.

WE

Tako nekako.

Ve

Razmatra se opcija obustavljanja programa F35.Za sada je ostavljeno do marta ove godine da se donese konacna odluka.Taj avion nije zadovoljio ocekivanja proizvodjaca i krajnjih korisnika.Vijest se mogla procitati prije par dana na portalima.

mi

@Dudu … imati 1000 F35 kojima će eto faliti samo još jedan apdejt softvera i samo još jedna sitna dorada da bi bili „jacks of all trades but master of none“… haha i očekivao sam da ovo brzo eskalira u gađanje nesuvislim argumentima nestručne javnosti i fanbojeva. Rusi prave šta prave , onako kako prave i za koliko imaju.
Kao kontra teza ovome se uvek može govoriti koliko dugo projekat F35 traje, koliko puta i za koliko novca je probio budžet, koliko nacija je uključeno u razvoj projekta, koliko dečjih bolesti je preboleo a koliko hroničnih navukao… no to bi bilo za Badni dan. Srećni praznici.

TT

Dudu NATO nije jedna drzava, vec 27 drzava. Zasto bi se Rusija, jedna drzava, poredila sa dva kontinenta?

sv

@Vesko
molim te, odakle ti to?
pa LM je tuzan jer su u 2020 napravili manje od plana i zakuhavaju se punom parom za 2021.

After suffering delays, including problems caused by the coronavirus, the US Department of Defense (DoD) believes the Lockheed Martin F-35 Lightning II will be ready for a full-rate production decision by March 2021.

Nr

@ TT
Mali ispavak. NATO ima 30 clanica, a ne 27.

TT

Nr Jos gore ..

ra

Mene zanima kako su Britanci odlučili da naprave dva nosača aviona sa ski rampom a imajući u vidu sva ograničenja takvog sistema za poletanje i onda ih opreme jednomotornim F-35,šta u tom slučaju on može poneti od naoružanja? Mislim da je neko debelo lobirao da se Britanija upusti u izradu takvih brodova i opremi ih sa pomenutim letelicama da bi taj program živeo.Indija želi Super Horner za svoje nosače i on se već testira da poleće sa ski rampe a znamo kakva je to borbena platforma,mišljenja sam da je F-35B nepotrebno konstruisan i da su trebali ostati na varijantama A i C i da su Britanci ako već nisu hteli klasičan nosač sa katapultom trebali da nabave Hornete za svoju mornaricu.Zanimaju me vaša mišljenja o ovome iako ovo nije tema !!!

Al

@radovanovic

Tradicija VTOL aviona u RAF-u je duga već više od 50 godina. Odatle je došla sama ideja za F-35B u sastavu mornaričke avijacije i RAF-a i sama ima svoje prednosti, dok je nosivost F-35B sasvim dovoljna za ono što Britancima treba. Hornet bez instalacije žica za zaustavljanje ne bi mogao da sleće na Elizabet klasu nosača aviona, a to je oprema koja u kombinaciji sa katapultom jako dosta košta. Sa druge strane, da su uzeli Hornet, oni praktično ne bi dobili zamenu za Harijer i Tornado, a to su dva aviona koje F-35B menja u upotrebi. Jednostavno, njima je trebao lovac-bombarder i to su dobili.

Generalno, daleko pametnija ideja za razvoj F-35 bi bila da se išlo na jedinstvenu A/C verziju, dok bi se same tehnologije sa te verzije iskoristile za budući VTOL avion za marince i izvoz. Ali, odlučilo se da F-35 bude sve od jednom, što je izazvalo velike probleme u razvoju i tako smo dobili F-35 danas.

St

Pojede da ko sta je Neva pojela visestruko F117.

Ili ko sto je bijo na radaru S35 u Siriji isto tako vise puta.

ra

@Aleksa Radojičić
U pravu ste ali mislim da se Rusi možda i pored svih sankcija okreću kvalitetu umesto kvantiteta i da relativno mali broj Su-57 koje su naručili rezultuje njihovoj nadmoći u vazduhu u odnosu na F-35?Što se tiče Britanije i tu se slažem sa vama ali mi se i dalje čini da je Super Hornet bio bolje rešenje a da se zaustavni sistem na njihovim brodovima mogao ugraditi da su se opredelili za jeftiniji Hornet umesto F-35,
takodje mislim da bi Hornet mogao odgovoriti na sve zadatke kao i Tornado na kraju krajeva Nemačka želi da zameni svoj Tornado sa Hornetom.
Stekao sam utisak (možda pogrešan) da je F-35 nekako suviše nežan u VTOL varijanti u često surovim okeanskim uslovima koji mogu zadesiti nosač aviona koji se nalazi na Atlantiku!!! Šta mislite?

re

Ovako mala produkcija više liči na zanatsku proizvodnju nego na ozbiljnu industriju. Iz ovakvih stvari se vidi koliko „ne cveta cveće u njihovo preduzeće“.

Odgovori
Cr

Iz ovakvih stvari se vidi da zemlja koja je pod ozbiljnim finansijskim pritiskom od raznoraznih sankcija a vojska joj je bukvalno jedini garant fizičkog opstanka, nije i ne može da bude u mogućnosti da štancuje borbene avione istim tempom kojim ih štancuje druga zemlja koja nije pod bilo kakvim sankcijama, vlasnik je svetske rezervne valute koju štampa 24/7 u topčiderskom stilu, i u svakoj fazi razvoja/proizvodnje može da naplati reket (što u parama, što u pameti) od par tuceta vazala sa svih strana sveta.

I sad ajde da poredimo to udruženje sa onima koji moraju sve sami da urade od početka do kraja, koji nemaju rezervnu valutu niti mogu nekom da naplate reket, i koji jedva održavaju to što imaju od pameti a kamoli da mogu da je uzimaju sa strane.

To naprosto nisu iste kategorije. Svako radi sa onim što ima i potpuno je besmisleno porediti industriju borbenih aviona u Rusiji i SAD jer su to dva potpuno različita sistema. Jedino što se može porediti su individualne performanse letelica a i to je zaludna patkometrija jer će njihov učinak u eventualnim sukobima zavisiti od doktrine upotrebe i još milion faktora, a ne od viteške bitke 1 na 1 i bez ikakvog upliva sa strane, pa da vidimo ko je car neba.

Krajnje je vreme da prevaziđemo ta poređenja baba i žaba.

Yo

Ma ni ne treba im, bar ne hitno…
Glatko su mogli i da sačekaju novi motor pa tada da krenu serijski, ali će postojeće u međuvremenu verovatno mrcvariti do maximuma zarad potencijalnih unapređenja kada stignu novi motori…
Već testiraju i njegovu bespilotnu verziju, pa nije ekonomično naručivati velike serije nečega što je i skuplje i limitiranije od nečega što se očekuje kada se okonča razvoj…
Nije prestiž vredan toga, tim pre što već imaju šta da prodaju..
Slična stvar je i sa Armatom…

sv

da, slično je kao i sa Amatom

a za Armatu su službeno priznali da im je preskupa
odlična mašina koju ne mogu da si priušte

Yo

@svedok vremena

Pa Armata se već serijski proizvodi – tokom ove godine dolazi u kasarne…
Dosta su tu istraživali u pogledu vozila bez posade, AI, automatizacije i sl., ali je od letos startovala serijska proizvodnja sa zvaničnim ciljem da im bude glavni borbeni tenk…
U međuvremenu je išla priča da su modernizovane verzije T-72 i T-90 sasvim uporedive sa najnovijim zapadnim tenkovima…
Može nama biti krivo što od Rusa uglavno naručujemo/dobijamo to što (ne) dobijamo i što se i sa tim kasni, ali oni imaju vrlo ozbiljan i sistematizovan program sopstvenog opremanja…

Al

@Yoda

Modernizovane verzije T-90 definitivno jesu izjednačene sa ostalim tenkovima, ali ruske T-72 teško. Naše donirane T-72 su sasvim dobri tenkovi u nekim segmentima bolji, a u nekim gori ruskih T-72.

Ni

Pretpostavljam da razlog ovako niske produkcije je da se ceka na uvodjenje tog novog motora, nema logike da im 20-30 aviona bude u drugacijoj konfiguraciji…

Odgovori
Gu

Uz Su-35,Mig-35 stigao i Su-57.Tri ubedljivo najjbolja lovacka aviona na planeti,bez premca.💪

Odgovori
An

MiG-35 nije među 3 najbolja lovačka aviona na planeti, ne ubedljivo nego ni blizu…

Vl

Mig 35 bolji of F-22? U kom to univerzumu?

Bu

Jesam li dobro pročitao ? Serijska proizvodnja, dva komada do sada, jedan po godini ? I onda neki ljudi uspoređuju Rusiju sa npr. Amerikom. Da nije smiješno, bilo bi tužno.

Odgovori
Ob

Marketing, serijska proizvodnja bi bila da su nam pokazali fabricku halu u kojoj se vidi 5-10 zmajeva na kojima se intenzivno radi a ovako… Dogodine ce biti vest da se serijska proizvodnja nastavlja i da je jos jedan avion primljen u redovnu sluzbu.

WE

Koliki mu je RCS ? Ne može da se nigde nađe, znači nije mu za pohvalu ! Upitno je da li ispunjava kriterijume za avion pete generacije.

Odgovori
Ž

Поједини западни извори наводе 0,42 до 0,44.

Yo

Navodno, otprilike kao kada bi Super Hornet ili F-15 upakovali i zatvorili naoružanje koje nose…
F-35, opet navodno – bi imao kill-ratio 28:1 protiv aviona 4+ generacije koje potpomažu i pvo i Avaksi – upravo zahvaljujući „steltnosti i situacionoj svesnosti“…
Međutim, radarsko-apsorbujuća obloga F-22 u Siriji je otpadala ili prelazila u tečno stanje – navodno naravno… :)

Ob

Ja sam negde procitao procenu od reda velicine 0.1. Ako je i 0.4 postignuto optimizacijom geometrije, bez skupih, radno intenzivnih dodatnih mera, onda je to ogroman napredak u odnosu na Su-27 familiju. Razlike su prilicne na prototipovima sto se izrade i detalja tice. Mislim da je prosle godine recimo vidjena ili tek bila uslikana verzija sa serpentine inlet-ima, takodje novi motori imaju izduvnike manjeg precnika sa vidljivim nazubljenjima na mlaznicama koja bi trebala da uticu na radarsku vidljivost od pozadi. Moguce je da ce postojati batch-evi ovih aviona sa razlicitim radarskim odrazima u zavisnosti od kvaliteta izrade ali to cemo znati tek kad naprave vise od 1 komada.

ig

Itekako ima nekih analiza, samo treba lepo pročešljati.

U X dijapazonu tj od 8-12GHz SU-57 bez premaza, znači samo zmaj spreda varira od 0.03-0.06m². Ako se uzme neki generički RAM premaz (svima iole naprednijim dostupan) onda je odraz spreda 0.002-0.006m². Ukoliko su rusi uspeli da osvoje napredniju tehnologiju RAM materijala te dodatno ispeglali sam zmaj (jer ova analiza je rađena za prototip) onda ide odraz i na još manje, ne sigurno mnogo manje od navedenog, možda max još jedna nula što je i dalje za celu decimalu slabije od F-22 ali potpuno na nivou F-35. I ovoliko koliko je navedeno je više nego dovoljno da u potpunosti negira prednost F-22 jer sa odrazom od 0.005m² Raptor neće moći da otkrije SU-57 na više od 65km.

ma

Ne znam gde su bili ovakvi genijalci do sada da nauce Ruse kako se pravi avion po vecini parametara ispred drugih lovaca V generacije. I Rusija da ima iza sebe 10tak pomagaca iza sebe u finansiranju i proizvodnji raznih komponenata od Japana do USA do sada bi nastancovala preko 100 aparata i to komplet zavrsen proizvod ne takozvana serijska proizvodnja sa mnogobrojnim nedostacima u isto vreme.
A u proizvodnju i razvoj aviona F35 ukljuceni su jedni od najmocnijih svetskih proizvodjaca vojne i avio industrije. Sta su USA uradile sa F22 koga su sami finansirali i razvijali? Dosli su do zakljucka da bi dalja proizvodnja tog aviona bila preskupa i za jednu takvu ekonomsku silu jer se moraju finansirati i drugi projekti i celokupna vojna glomazna masinerija. Sada su zaustavili proizvodnju F35 na neodredjeno vreme zbog kako su naveli tehnickih problema i korone.
Kada bi ovakvi tasteropisci znali sta je sve potrebno da se izradi jedan borbeni avion od nule ne bi pisali ovakve suplje komentare. Izgleda da zamisljaju da je borbeni avion trotinet.
U mnogim krugovima se govori da ce sledece godine biti isporucena jos 4 aviona Su57.
Po naoruzanju V-V Su57 nece imati konkurenciju dugi niz godina. Narocito sa raketama dugog dometa.

Odgovori
mi

Pa sad su ovde, pošto su uspešno priveli kraju razvoj F35.

F 22 poleteo je pre 25 godina. Ono sa čime se ameri danas bore ( u tehničkom smislu)kod Rusa će doći na red za 20 – 30 godina, a lako je moguće ni tad. Šta se tiče Ruskog naoružanja ovo su zadnji trzaji. Pojelo ih vreme.

TT

aleksa Tehnoloski napredak danas je vrlo brz i globalan, nije ovo vreme gvozdene zavese pa da neko moze da kasni 20 godina. Bar ne kada su u pitanju ozbiljne drzave.

Vl

aleksa,
Čitam vaše komentare i vidim jednog strastvenog navijača sa posterom iz Top Gana iznad svog kreveta.
Kada besedite nama neukima o USA mašinčinama, izgledate kao šiparica koja opisuje svog omiljenog pevača iz PopCorn-a svojoj najboljoj drugarici…

ТТ – Шта се тиче завесе никад није склоњена нити ће бити. Достуна технологија на глобалном нивоу има своје власнике који су махом из УСА и понеки из ГВ, ФРА… Најбољи пример је Хуавеи. Ускратили им процесоре па ће сад морати да раде са својима који су у 45 нано док се данас углавном раде у 7 па и 5 нано технологији. Заостатак је огроман и ти ту ништа не можеш. Неко је довлачио памет из целог света задњих 150 година, а неко је своју стрељао и прогонио на сваких 50. Имају Руси фантастичне научнике, инжењере који све схватају и разумеју али шта вреди кад још увек баратају стварима од пре 30 година. Смем да се кладим да сад даш Русима Ф 35 са комплет документацијом не би га истог направили за неколико година.

ma

@Aleksa
Smem da se kladim, da daš Amerikancima komplet dokumentaciju za F 35, da ga isto ne bi napravili za nekoliko godina (naravno da pre nove proizvodnje demontiraju linije za proizvodnju svih komponenti namenjenih za F 35).

Koliko se sećam, to je bio i jedan od razloga zašto se više ne pravi F 22.

maxy – Има истине у томе. Ф 22 се више не производи јер нема потребе. Руси тек сад уводе авион пете генерације док су то Амери одрадили пре 20 година. Не причам на нивоу волим, не волим него једноставно Америка је у свком сегменту супериорнија од Русије. Сви знамо да Руси имају страшно способне и паметне инжењере него у не могу да се искажу у наметнутим и по њих не повољним условима. Слично као код нас. Сети се само како смо најурили човека који је пројектовао Пинца па смо их на крају куповали од Аустрије. Браћа смо са Русима на свим нивоима.

TT

Aleksa Poenta je bila da je progres danas brz, pa i kradja tudjih resenja je vrlo laka zahvaljujuci digitalnim data bazama itd.. Kinezi su upravo primer kako se od ruralne zemlje dolazi u polozaj najveceg izvoznika planete i za koju godinu najvece ekonomije sveta, za deceniju dve sam ces smejati ovome sto danas pises. Sto se tice Rusije, sasvim je logicno da kasne za SAD posto su nakon raspada SSSRa bili u totalnom kolapsu, na svakom nivou drustva ali se trude koliko mogu i ne sumnjam u Ruske matematicare i inzenjere. Seti si Rusije od pre samo 20 godina, njene vojske pa uporedi sa stanjem danas, progres je neupitan, daleko je to od njihovih krajnjih potencijala ali je ipak u pitanju progres vredan respekta. Sa druge strane SAD takav kolaps tek ceka i one ga nece preziveti, posto je to savezna drzava koja nema vezivno tkivo, poput Rusije ili Nemacke, na primer. Svedok si pocetka tog procesa.
Lepo je Ruski general izjavio, SAD nije trajna pojava.

Sl

Mislim da Rusima nije neka hića da odmah štancuju 100 komada SU 57,posebno što se čeka sledeća godina da bude uveden novi motor u upotrebu. Po meni SU 57 uopšte nije bio potreban Rusima zbog njihove vojne doktrine,jer već imaju SU 35S koji je trenutno najveća „ptica grabljivica na svetskom nebu“ uz dužno poštovanje F 22. SU 57 mi više izgleda kao projekat za izvoz,da i Rusi ponude neki „stealth“ avion na svetskom tržištu.

Odgovori
Fe

Verovatno idu na razvoj naprednije podvarijante – kao sa Su-27-30-33-35. Ko zna kako će se zvati…

Takođe, kvantni radari su na pomolu, pa će morati da se ponovo optimizuje odnos antiradarski oblik/aerodinamika.

K

Pa nije da Rusiji ne treba takav avion. Rusija se nije odrekla intervencija u svojoj vanjskoj politici, dapace ponovno je prigrlila intervencionizam pod Putinom (ogranicen kakav je stanjem ruske ekonomije). Ovi multirole stealth lovci su za takve stvari i dizajnirani.

Odgovori
Lo

Nemojte biti dijeca. Pa stelt avioni su počeli da gube smisao. Savremeni radari to vide vrlo lako.

Odgovori
Vl

Lovac,
Da, u pravu ste…
Fascinatni su mi pojedinci koji ističu taj stelt kao nešto što daje ogromnu prednost u potencijalnom sukobu. Naš PVO je još 99-te dao pokazni primer za ceo svet. Pokazao je kako se F117 i B2 mogu pratiti (i to bez problema) sa jednim prastarim sovjetskim radarom. Mogu zamisliti kako su tek uočljivi za moderne i savremene radare koji su dobrano i projektovani na iskustvima iz 1999. Šta mislite, zašto su Rusi i Kinezi toliko želeli komade oplate srušenog F117?
Da blam bude još veći, nakon svih ovih godina, polako isplivavaju činjenice da je naša PVO možda čak pogodila i više „nevidljivih“ aviona nego ovih običnih, „vidljivih“. Šta će, specijalizirali se ljudi da vide „nevidljive“ a zatim ih i svojski opauče sa Nevom…
Isto važi i za papagaje koji konstantno ponavljaju da su AESA radari najbolji, a „slučajno“ zaboravljaju problem sa održavanjem modula i hlađenjem istih.

Kl

To nije istina što pišete, avioni su stealt (pritajeni) ne unvizible (nevidljiv). Nije isto vidili radar avion na 300km ili na 15-30km kao što je bilo kod nas 1999.
Imali smo priliku da vidimo u Siriji kako avioni napadaju dalekometnim oružjem sa 100km, izvan dometa pvo, a stealth letelicu na toj udaljenosti radari ne bi detektovali dok oni ispaljuju stealth stand of oružja na koja današnji pvo još nema odgovor .

Kada se vidi koliko je navodno potrošeno na razvoj F35 pored pre toga osvojene tehnologije za F22, to sve izgleda neverovatno.
I tada se dogodi da Ameri odjednom usred priča o navodnim problemima oko F35 na kojima im se celi svet smeje izvuku iz šešira avion šeste generacije koji je razvijen navodno u godinu dana sa minimalnim troškovima???

Klasični mađioničarski trik sa odvraćanjem pažnje, dok ih svi proglašavaju maltene nesposobnima da naprave avion po šabloni prejašnjeg, oni razvili sledeću tehnologiju dok ih konkurenti jure da naprave ono što su Amerikanci uspeli još sa F117 pre više od 40 godina ili sa F22 pre 20 godina.
Tehnologija se brzo menja, a oni koji većinom samo kopiraju su sve većem zaostatku jer avioni nisu više od letvica, užadi i papira.

Vl

Klopp,
1999 mi nismo mogli napasti na 100 km. udaljenosti vidljive, a ni nevidljive avione (pritajene – po vašem opisu). Jednostavno, nismo imali sa čime to učiniti. A sa onim što smo imali, „videli“ smo ih i vodili rakete na njih.
Da li ste stvarno ubeđeni da neki noviji radar ne bi primetio F117 ili B2 na recimo 80 – 100 km. (nisam u toj struci pa sam „odokativno“ lupio vrednost), kada ga je onaj stari Sovjetski „snimio“ na 30 – 40?
Što se tiče F35 nešto ga nema na teritoriji Sirije? Kako kada je pritajen (nevidljiv za radar)? U zadnjih par godina ni izraelski F16 ne zalaze preko granice Sirije? Verujem, da ukoliko bi to želeli izvesti, Rusi bi ih mogli skidali kao muve i iznad teritorija susednih država (koje bezobrazno koriste da lansiraju krstareće rakete)?
Kako vreme prolazi, sve više sam mišljenja da je „stelt“ u stvari dobar marketinški trik nego što bi u realnosti predstavljao neku kvalitetnu i pouzdanu zaštitu aviona. Možda je trenutno dobar za krstareće rakete novih generacija i ostale male ciljeve, ali pitanje je momenta kada će mu i tu biti „skinut“ potpis.
Što se tiče aviona 6 generacije, iz nekih vaših navoda mogu samo zaključiti da uživate u čitatanju reklamnih brošura. Avion šeste generacije razvijen za godinu dana???
Pa gde je ta letilica?
Kada je napravljena i leti li?
Može li se naći neka njegova fotografija?
Što se tiče stvarno ludačke sume potrošene na F35, nema tu nikakvog trika. Hteli su avion za sve scenarije a nisu bili sposobni izneti projekat. Pored toga, ima tu i one narodne „sto babica, kilavo dete“.

Mi

Avion je fenomenalno dizajniran. Ubedljivo najlepsa linija nove generacije pored YF-23 (kapa dole i jednom i drugom timu)
Šteta što se nema više para za brži razvoj i proizvodnju.

Odgovori
zo

Osnovni problem kod rusa, koji traje decenijama i koji je razvalio konzorcijum RSK MiG, je jako veliki broj nepouzdanih kooperanata i prastara duboka administracija..Konačno su se pokrenuli pre dve godine da taj problem rešavaju.

Odgovori
С

Коментарисати било шта из овог нашег тужног (по погледу техничке опремљености ваздухопловстава) региона је доста незахвално можда чак и мало безобразно. Још је бесмисленија потреба да се покаже ‘овим другима’ да су ‘ови моји’ бољи и јачи и да имају веће и боље авионе…
Маните се ћорава посла, него дајте да ми у својој авлији решимо проблеме…
Живели…

Odgovori
Da

Господо, свима срећан Божић.

Мислим да овде већина коментатора не узима у обзир да су стелт авиони прилично скупа ствар, а да на њих већ постоји ефективни одговор.
Те ми стога делује логично да су Руси скоро па дигли руке од тога. Ко стварно верује да Руси нису у стању СУ57 да штанцују у великим бројевима, озбиљно треба да се замисли. Него је то изгубило смисла.
За цену једног стелта могуће је наштанцати хиљаде беспилотних летелица, и ефекат ће бити већи.

Са друге стране, елита САДа и њихови вазали другачије функционишу. Тамо је ратовање по иностранству (узимање из сопственог буџета) приватни бизнис од кога десетине хиљада људи на свим нивоима лепо живе, и немају намеру да мењају систем. И реално слабо некога занима да ли је нешто стварно дибро, вредно тих пара, и да ли има смисла. Колико пара зафали биће наштампано или ће дати вазали.
А рећи да амерички стручњаци појма немају је исто огромна глупост.

Дакле поређење 1 на 1 је бркање баба и жаба.

Успех једног, другог или трећег стелт авиона зависи пре свега од околности и начина употребе.

Odgovori
ma

Ovde neki stavljaju upitnik na nevidljivost Su57. Samo da ih podsetim da li ima takav avion koji je potpuno nevidljiv? Drugo sto je takva koncepcija nevidljivosti koji guraju USA prezvakana.
Americka i Ruska koncepcija Stealth tehnologije je potpuno drugacija. Jedino im je zajednicko aerodinamicko oblikovanje za RCS.
Ruska koncepcija nevidljivosti razlikuje se od USA jer oni veliku paznju davaju na znacaju razlicitih premaza za smanjenje uocljivosti a kada se ti premazi skinu avion postaje kao i svaki drugi. Dok Rusija zeli stvoriti nevidljivost aviona putem elektronskog ometanja. Dakle Ruski Stealth je radarski sistem spregnut sa ometacima za PED. Su57 ima sistem za PED pod nazivom Himalaji i to je najnapredniji sistem za ometanje koji se danas nalazi u borbenim avionima. O njemu se gotovo nista ne zna jer je pod velom tajne.
Dakle Ruski Stealth se zasniva na potpuno ili delimicno onesposobljavanje protivnickih radara i njihovo zbunjivanje ili deformisanje. Rusi su skepticni na USA koncept nevidljivosti, jer tajav koncept daje sve manje rezultata pojavom novih radarskih sistema i ne veruju u potpunu nevidljivost aviona.
Pa prema tome ako SU57 uspe da zbuni ili deformise protivnicki radar on time stvara neku drugaciju koncepciju nevidljivosti pa samim tim postaje nevidljiv za protivnika. Time se otvara mogucnost da Su57 prvi uoci i prvi lansira projektil na cilj. Radarske komponente na Su57 mogu da stvore elektronsku zastitu,, nevidljivi ogrtac“ oko aviona. Time protivnicki projektili ne mogu da pronadju cilj. Su57 ima mogucnost mreznocentricnog ratovanja jer ce biti uvezan sa svim i svacim.
Pojavom borbene BPL punog borbenog kapaciteta pod nazivom Ohotnik koji se ispituje velikom brzinom moze se reci da je Rusija vec nacela koncept vazdusne bitke pa samim tim buduce mogucnosti lovaca 6te generacije. Jer ce Ohotnik biti prava bespilotna borbena vazdusna masina za unistavanje svih ciljeva na zemlji i u vazduhu ukljucujuci tu i minijaturne BPL. Da li je F22 otisao toliko daleko ili F35 na tom polju pprosudite sami ali bez ikakve ostrascenosti. Ove godine Ohotnik ce imati vazdusno krstenje u gadjanju ciljeva u vazduhu i bice pravi visokogabaritni bespilotni lovac sa smanjenim RCS. To je ogroman ucinak ruske avio industrije koja je napadnuta sa svih strana samo zbog ljubomore i zlobe konkurenata. To je vazdusno ratovanje buducnosti, malim i velikim BPL u vazduhu, kopnu, moru. Takodje radi se na tome da Ohotnik uz integraciju Su57 vrsi snazno elektronsko ometanje na protivnika u vazduhu i kopnu. I jedan i drugi avion imace najsavremenije naoruzanje gde ce Ohotnik nositi veliki kapacitet projektila za jednu BPL. Time se stvaraju mogucnosti rasterecenja Su57 jer ce moci da se fokusira na druge vaznije ciljeve kopnu, moru, vazduhu. Svi ovi kriticari ne shvataju da je Rusija velikim delom, ovim zagazila u buducnost i priblizavanja 6toj generaciji, i time zeli da nadoknadi izgubljeno vreme. Opet sve to zavisi o vecitom problemu a to je novac. Ali posle ovih dogadjaja svi proizvodjaci oruzja bice u problemima ne samo Suhoj i Mig koncerni.

Odgovori
Yo

Ma nije nevažno ako navodno F-35 uočava SU-57 na 6 puta većoj daljini – uprkos svim novotarijama – koje su svakako napredak u odnosu na nekadašnju sovjetsku avio priču koja je svoj maximum dostigla novim Suhojima na bazi SU-27.
Nije zanemarljivo ni to što je npr. motor F-22 (koji se duže vreme ne pravi, ali mu je spremna modernizacija) navodno sa oko 10-15% više snage od novog ua SU-57 koji se ispituje…
Nije to nevažno – osim ako imate nuklearni arsenal, podmornice, satelite i sl. – jer je to onda mašina koja će poslužiti za druge svrhe i vrste sukoba, kao i za prodaju…
Kupcima bez svih tih aduta bi ove karakteristike mogle biti od značaja…
Rusi su se pokrenuli i napravili iskorak u svakom smislu na tom planu – a tu će ono novije verovatno biti bolje od postojećeg nezavisno od zemlje porekla…

Sr

@mateus
Sve te pretpostavke na kojoj ce daljini koji avion koga uociti su budalastine.
Niko normalan se ne oslanja iskljucivo na radare lovackih aviona za osmatranje nego na AWACS ofanzivno i VOJIN+AWACS defanzivno tu su i sistemi za elektronsko izvidjanje, elektronsko ratovanje, pasivni radari itd. itd. Sve to kad se spoji u celokupan sistem daje potpunu sliku.

U principu koji god avion da imas, bolji ili losiji od svog protivnika, ako potrosis 10x vise para na celokupan sistem i bolje se obucis od protivnika zgazices ga i obrnutno.

Dr

Srećan Božić svima koji slave po starom kalendaru. Pitanje-da li neko zna koliki je RCS BPL ohotnjik i da li suparnički pilot može na svom radaru u grupi aviona razlikovati ohotnjik od su-57 s obzirom da su obe letelice sličnih gabarita-sudeći po nekim fotografijama. Hvala unapred

Odgovori
Su

PA dajte ljudi.
Svaki kompdteni izenjer zna da cudovista sa pilotom kao F22 ili SU57 nemaju smisla Lada istu funkcinu moze raditi jeftinije masina upravljana sa AI.

Odgovori
Ja

Kako Rusi najavise ovo bi trebalo da bude azdaja u odnosu na druge pandane generacije pet.

Odgovori
Su

Sretna Vam svima. Nova Godina.

Odgovori
Sr

Svasta procitah u komentarima, interesantno.

Zanimljivo bi bilo npr uporediti sa Francuskom i njihovim tempom razvijanja Rafala, zatim tempom inicijalne proizvodnje, videcemo da nema nekih razlika, pride ubrzo nakon uvodjenja u naoruzanje, Francuska je proizvodila iskljucivo Rafal sto se borbenih aviona tice, a Rusija pravi sve od skolskog aviona do strategijskog bombardera, ipak je to za ogroman respekt. E sad koliko neki proizvodi zaostaju ili prednjace je vec za (ako ne akademsku, makar uljudnu) diskusiju.

Ipak BDP i vojni budzet Sjedinjenih Drzava je skroz druga kategorina, a RV i RM su najskuplja kategorija.

Fly-by-wire prvi put preko oprickih kablova, prvi put toliko radarskih antena na lovackom avionu, takva manervabilnost….gomila neverovatnih tehnickih resenja, zaista sam fasciniran, dubok naklon dizajnerima, ali ostaje nam vidimo. Nije ni usao u upotrebu, treba sacekati neki sud bio on dobar ili los.

Kad bi mi imali nove avione 4. generacije bili bi presrecni, o 5. ne vredi ni da sanjamo.

Odgovori
Ob

>> Zanimljivo bi bilo npr uporediti sa Francuskom i njihovim tempom razvijanja Rafala

Francuska ne tvrdi za sebe da je supersila niti ima ambicije da bude jedna od okosnica „multilateralnog“ sveta. Ista ne koristi marketing ovog tipa gde se razni prototipovi, koncepti itd. proglasavaju ultimativnim sredstvima za obnovu hegemonije itd. itd. Pa Rusija je cak jednu vakcinu i najavila 6 meseci pre nego sto je bila spremna nazvavsi je Sputnik (ocigledna aluzija na sputnik shock). Do danas nije organizovana masovna industrijska proizvodnja. Uporedite sa Nemackom: Biontech je poceo razvoj u januaru, tak kada je vakcina bila skoro gotova postignut je sporazum o finalizaciji sa Pfizerom i javnost je saznala o tome gigantskom poduhvatu. Posle toga su zavrsene klinicke studije i lek je odobren od strane FDA i EMA. Dakle sve transparentno i jasno.

Sr

@Oberbefehlshaber
Kakve veze ima sve ovo sto ste naveli u kontekstu razvoja aviona konkretno ovog aviona i drugih aviona ostalih proizvodjaca koji se sada razvijaju/proizvode?

Nisam govorio o politici i propagandi, nego o tehnologiji i razvoju.

Th

Kako sam ja razumio treba doradid motore.
Serijska podukcija od 1-2 u godini. ?!
Dobro. Ne zuri se. Ako zatreba moze vise.
Radi se po potrebi. Ruska skola. Tenkove i avione.
F-16 V se prave mesecno. (12 u godinu dana).
Di je problem ?

Odgovori
TT

Ceka se nov motor za SU-57, ovo trenutno je motor iz SU-35s. Kada motor bude gotov onda ce i proizvodnja brze ici.

sr

Dragi citaoci T6, zelim vam svima sretnu novu godinu. Zelim dobro zdravlje vama i vasim najblizim.

Sto se same vijesti tice, mogu samo da uporedim sa svojim zivotnim i radnim iskustvom.

Kada se proizvodi novi vojni avion to je politicki simbol, osnova za razvoj tehnologije, garant obrta poreskog novca unutar drzave, garant odrzanja vrhunske tehnologije unutar svoje nacije, garant hiljade radnih mijesta i to sve bez da uopste dotaknemo samu vojnu poentu proizvoda – da se koristi u odbrani zemlje (ili u sprovodjenju nasilne politike u slucaju NATO zemalja).

Kada samo vidim kometare u kojima ljudi koji nisu krocili u proizvodnu halu za slatkise, a kamoli vojni avion, kritikuju Rusiju…svasta. Kakva arogancija.
Ruski mentalitet i mala vrijednost ljudskog zivota su veliki nedostaci te zemlje. Elektronika im je daleko iza Zapadne. To ne znaci da je narod koji milenijum i po drzi najvecu teritoriji na svijetu, nesposoban. To sto se ja licno grozim metoda koje koriste da bi zadrzali „mozgove“ u zemlji ne znaci da ne rade za opste dobro nacije.
Ja sam odusevljen metodama u projektima, proizvodnji i kontroli kvaliteta na Zapadu, pa se grozim njihove spoljne politike.
Moja poenta je da licna misljenja i ideali nemaju nikakav uticaj na prozvodnju Su-57. Rusi rade sve da stignu Zapad po pitanju elektronike, sto se tice obrade metala tu su uvijek bili u vrhu. Sada su takodje podigli ljestvicu sto se tice razvoja vojnih mlaznih motora. To su sve, slozicete se, pozitivne vijesti.

Su-57 je kompleksan proizvod ciji se komponenti proizvode sirom Rusije. Sama cinjenica da su osposobili serijsku proizvodnju je impozantna. To sto ih „ne stancaju ko kobasice“ ne znaci da to ne mogu.
Takodje, proizvodnja Su-57 ne treba da ceka nove motore. Motori ce se mijenjati u etapama bez promjene osnovne konstrukcije aviona.
Armata sistem nije preskup za Rusiju jer se proizvodi od 100% ruskih sirovina, podsistema i fabrika. Zato se i radi danonocno na proizvodnji T-14, T-15 i T-16 kao i Kurganeca. Bas kao i na novim Tu-160, modernizovanim Tu-160, novim terenskim vozilima, kamionima, a da ne pricam o tri smjene u svakom brodogradilistu iz kojih se izbacuju najnovije korvete i podmornice. „Logika“ da Rusija ima para za sve ovo, ali, eto, Su-57 je preskup je stvarno plod djecijeg mozga.

Pravi razlog zasto je proizveden samo jedan pravi serijski avion znaju samo ljudi u vrhu ruske politke.
Ja mogu samo da ponudim kvalifikovano misljenje. Posljednji avion na cijem dizajnu sam radio je imao Prototip 1 (za snimanje svih envelopa – zavrsice u muzeju), Prototip 2 (za testiranje G sila – bice unisten), Prototip 3 tzv Demo (Nasminkan za stampu – bez ikakvih vojnih sistema). Trebalo je 5 godina da ih sastavimo sve. Prvi serijski se prozvodio 18 mjeseci. Svaki sraf, svaka zakivka, svaki proces dostave komponenata se pratio, analizirao i koristio za konacni proces proizvodnje. Sto puta su premjestali drzace rama, svjetla, komponente… Svaki radnik je intervjuisan, svaka smjena je imala sastanke o razvoju.
Nakon toga, jedna hala je sastavljala 1 avion svake 4 sedmice (od 0-te komponente do potpuno gotovog, ofarbanog, testiranog i spremnog za dostavu). To vam je na kraju svega ispalo 12 aviona godisnje. Da su SAD uvele sankcije toj zemlji i da je bila pandemija, garantujem da bi prozivodnja bila NULA aviona.

Mogu samo da pogadjam da su Rusi imali mnogo tezi zadatak sa obiljem fabrika sirom zemlje, te sa sankcijama i naravno pandemijom koja je osakatila indstriju.

Zakljucak je da su Rusi sjajno odradili posao za svoje uslove, svoju geopoliticku i ekonomsku situaciji i da za razliku od nas koji ni usisivac ne mozemo sklopiti od 1999., imaju novog lovca koji je prvi ne-Sovjetski proizvod, tj. prvi moderni Ruski lovac za novu Rusku doktrinu u kojoj se barem vojnikov zivot vrjednuje vise.

Brzina prozivodnje zavisi ne samo od mogucnosti proizvodnje vec i od strateske zamisli vojnog vrha. Kada, koliko, gdje? Avijacija Rusije je u totalnoj reformi posljednju deceniju, a sa specijalnim fokusom na saradnju vojske i proizvodjaca jos od Sirijske kampanje. Nema vise „stancanja“ aviona. Sve to utice na proizvodnju.
Svaka im cast.

Zivjeli

Odgovori
Be

Uspijeh doci do milenije i pol…dalje ici nije imalo smisla

Na

свима срећни празници – благдани, и да 2021. буде нормална,

за су-57, ф-22/35 рафал ме баш брига, дајмо људи да не умиремо од вируса најважнији борбени авион 2021 биће ефокасна вакцина против короне

Odgovori
om

Američko Izraelski F35 ADIR je zakon,najbolji lovački zrakoplov na planeti,realno jedina prava 5.generacija sa riješenim svim američkim softverskim problemima i nadograđenom izraelskom pameću.
Kakav Su-57…serijska proizvodnja…5 komada. Ameri su dalje došli sa šestom generacijom dok se Rusi igraju godinama sa ovim PAK FA.
I na kraju ja tu nigdje ne vidim Ruse a trudim se,ali ne vidim ih.
A Ruski tenkovi…druga priča.. ne mogu oni Armatama koji su skupi zamjeniti sve svoje krševe…serijska proizvodnja od deset komada.

Odgovori
Pa

Vec se naziru ne zna se cime poduprte zelje za regionalnim razvojno-remontnim centrima uz vec prezvakani besplatni transfer tehnologije vernom I geografski bitnom savezniku, sustav…bi-lo vec vise puta, dosadno…

Ob

Ma kako da ne, eto maleni Izrael sedne za sto i za 6 meseci ispravi sve „greske u softveru“ koje (320 miliona) amerikanci + desetine liferanata delova iz celog sveta nisu uspele da rese. Radi se o softverski intenzivnom sistemu za koji ce uvek postojati neki update-ovi i sprintovi itd. To mozda ne shvataju ljudi koji nisu familijarni sa IT industrijom odnosno modernim proizvodnim procesima pa otuda to lamentiranje nad sudbinom F-35, a avion napravljen u 500 primeraka. Rusofilija je nesto kao verovanje u ravnu zemlju ili eter, prosto ljudi imaju odredjenu fix ideju koju su spremni slediti do kraja…

Se

Da li znate zašto je Su model 57?

Nisu špijuni uspeli da pokupe sve podatke za F22 i F35 pa su rusi radili sa mešanim informacijama 22+35=57. Zato i izgleda kao klon ta dva aviona.

A i nije im prvi put da bezuspešno prepisuju…

Odgovori
Zi

Dobra šala Sergeje. 🙂

A sada ozbiljno o oznaci aviona.

Koliko sam citao broj 57 je izabran zbog nastavka niza, postoje Su-7, 17, 27, 37 i 47.

Plus broj 5 oznacava avion 5. generacije (mnogi se ne slazi da pripada toj generaciji).

TT

Sergej Ok, sa F-22 ima vizuelnih slicnosti ali sa F-35?
Svasta …

Mi

A ni tebi garant nije prvi put da tako odvališ. Jesi nekad pogledao sliku Su-57 i F-22 i F-35 od napred , sa strane , od nazad? ..
Ako nisi savetujem ti da to uradiš.
Bliže bi ubo da si rekao da je Tajfun kopirao Kfira, ili F-15 kopirao MiG-25

Ac

Ima tu još jedna bitna stavka…neizbacuješ sledecu generaciju dokle god nezaradiš predvidjeno na prethodnoj generaciji.
Dok neprodaju predvidjen broj su 30-35 nece ni izbacitu su57 u prodaju tj proizvodnju.

Odgovori
co

su 57 je samo projekat koji sluzi za koliko toliko pracenje trendova u aeroindustriji.Takodje za propagandu.Ruski vrh zna da je takmicenje sa zapadom ekonomsko samoubistvo i ulaze se samo u atomsku trijadu koja je jedino sredstvo odvracanja.Nece oni napraviti tih 76 aviona do 2027, i ne trebaju im.Nece njih niko da napada avionima,tenkovima…napad je vec poceo i to ekonomski,odlivom mozgova,infiltracijom u rusko drustvo…Zasto zapocinjati rat koji moze unistiti planetu kada perfidnim delovanjem mogu dovesti ruse da im budu sluge a njihova prirodna bogatstva postanu zapadno dobro.Unistili su jugoslaviju bez da su ispalili metak u nju,pa zar je potrebno da menjaju recept sa rusima???

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Branko na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

"Na ovaj nivo će se nadograditi postojeći francuski Rafali F3R, ali se mora naglasiti da se na F4.1 mogu nadograditi samo avioni varijante F3R koji imaju AESA radar. " Da li to znaci da se hrvatski avioni ne mogu nagraditi na F4.1?

27. Nov 2024.Pogledaj

Лек na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

K И даље не бих искључио могућност да поједине технологије са Ф5 које не би захтевале структурне захвате заврше на некој даљој подверзији Ф4.

27. Nov 2024.Pogledaj

Nikola na: Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

@Petrovic Dusan i Max U tome i jeste problem, sto poredite ICBM i druge rakete koje lete brzinom od M5 i brze sa novim hipersonicnim oruzjem. Razlika je u tome sto novo hipersonicno oruzje koristi aerodinamicna svojstva sto raketama prilikom povrarka atmosferu omogucava vodjeno manevrisanje. A ICBM i druge balisticke rakete imaju balisticku putanju kosog…

27. Nov 2024.Pogledaj

radovanovic na: Besne su, mrze avione i sa vazduhoplovnim preduzetnicima vrte milione evra: Kako su lisice spasile srpsku generalnu avijaciju i pri tom slupale par letelica

Nadam se da će PA Vršac dobiti ovaj posao u narednim godinama zbog njenog opstanka na nebu iznad Srbije i da će nadležne ustanove konačno uvideti značaj ove firme i potrebu naše države za ovakvim vidom vazduhoplovstva!!!

27. Nov 2024.Pogledaj