BEG airport status
Počela zajednička srpsko-ruska letno-taktička vežba BARS-2021: Prvo učestvovanje za helikoptere Mi-35M Na vežbi se koristi tehnika koja se nalazi u naoružanju RV i PVO VS i VKS Rusije / Foto: Ministarstvo odbrane Srbije

Počela zajednička srpsko-ruska letno-taktička vežba BARS-2021: Prvo učestvovanje za helikoptere Mi-35M

Pripadnici RV i PVO Vojske Srbije i Vazdušno-kosmičkih snaga Ruske Federacije započeli su juče zajedničku letno-taktičku vežbu BARS 2021 (Bratstvo avijatičara Rusije i Srbije), koja će se ove nedelje realizovati na teritoriji Republike Srbije, saopšteno je iz Ministarstva odbrane. Radi se o šestoj po redu vežbi ovog imena na kojoj ruski i srpski piloti razmenjuju iskustva i znanja u oblasti borbene upotrebe vazduhoplova koji se nalaze u naoružanju obe vojske.

Vežba se realizuje sa ciljem uvežbavanja posada lovačke avijacije i helikopterskih jedinica za izvođenje borbenih zadataka u dnevnim i noćnim uslovima, kao i unapređenja obučenosti komandi vazduhoplovnih jedinica za izvršno komandovanje u operacijama.

Vežbu će izvesti mešovite srpsko-ruske posade u vazduhoplovima RV i PVO Vojske Srbije / Foto: Ministarstvo odbrane Rusije

Kako je još navedeno, letačke aktivnosti sastojaće se iz zadataka kontrole i zaštite vazdušnog prostora i zadataka traganja i spasavanja. Biće realizovane u vazdušnom prostoru Republike Srbije, na vojnim aerodromima u Batajnici i Lađevcima i na poligonu „Pasuljanske livade“, a izvodiće ih mešovite posade u avionima i helikopterima Ratnog vazduhoplovstva i PVO Vojske Srbije.

Pored lovaca MiG-29 i helikoptera Mi-17, ove godine će prvi put biti korišćeni i helikopteri Mi-35M. Kako je saopšteno iz Ministarstva odbrane Rusije, na vežbi će biti korišćeno oko 10 vazduhoplova. Navedeno je da će ovogdišnji BARS trajati do 16. oktobra, a zanimljivo i da je napomenuto da su ruski piloti, radi što efikasnije interakcije u mešovitim posadama, prethodno proučavali vazduhoplovnu terminologiju i frazeologiju održavanja radio-veze na srpskom jeziku.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Gu

Dve najprofesionalnije armije na planeti.🇷🇸❤🇷🇺💪.

Odgovori
Ni

@Gus
Lol:)
Jel mislis na ovu prvu koja je u svojim magacinima izgubila akumulatore, a prethodno izgubila sve ratove 90ih godina, nije mogla godinu dana od 1998 do marta 1999 da zaustavi oružanu pobunu narko kartela na svojoj teritoriji?

Bo

Nikola
Misli na jedinu zemlju na svetu koja se odbranila od Nato toliki broj dana.

П

Nikola, ne mislio je na onu treću, koja 99. uz svu silu nije mogla da napravi kopneni desant i istu onu kojoj ni stotine milijardi uloženih dolara plus domaća satelit Vlada nisu pomogle da za 20 godina pobedi narko kartel u Avganistanu… Istu onu koja je iz tog Avganistana ponela isključivo transportne avione zbog potrebe spasavanja svog tura.

St

Sa ovim ministrom odbrane, tesko.

Ma

@ Nikola ako se uopste tako zovete u sto cisto sumnjam, kao pripadnik te vojske koja je kako kazete „sve ratove izgubila“ moram da Vas pitam da mi objasnite koje je to ratove izgubila posto su cinjenice govore obratno? Tih „ratova“ nije bilo, bio je jedan 1991-1995. i drugi 1999. Iz prvog je Srpska vojska Republike Srpske izasla kao pobednik, Vojska Srbije nije ni ratovala a Vojska Republike Srpske Krajine je dogovorom velikih morala da se povuce za racun koncesija i procenata teritorije u BiH jer su nazalost takve bile okolnosti u Svetu. Pri tome je drzala svoje teritorije celo vreme iako je brojcana nadmoc u zivoj sili protivnicke strane bila 25:1. Da nije bilo politickog dogovora jos uvek bi RSK bila tamo. Sad, bez obzira na Vas strah, frustraciju, zavist, ljubomoru i niz drugih osobina ipak bi bio red da pisete jezikom cinjenica a ne izvikane parole smisljene od strane ogranicenih i nedobronamernih osoba.

Iv

Cemu provikacije? Navedite jednu vojsku koja je 3 meseca izdrzala nalete nekoliko stotina aviona i udare Tomahavka? Irak se raspao za 2 sedmice. Pri cemu je Irak imao daleko bolju PVO. Vojska izasla neokrznuta, osim kasarni i aerodroma nisu skoro nista unistili. Oni koji su posle dosli su je desetkovali vise nego nato. Mi smo pametno uradili i nama ne treba apsolutno nista bolje od mig 29 , jer drzava nase ekonomije i velicine nije sposobna da odrzava ista bolje. Zalravo mogla bi, ali na zestoki ustrb svih drugih sfera zivota.Mi sada nabavljamo helikoptere i zanavljamo pvo i kopnenu vojsku i to ide dobrim tempom

NK

Koja komedija od pilotskih kapa, i nasih i ruskih. Pa zar nije moglo malo skladnije, manjih dimenzija…USAF kape iz 70-ih savrsenstvo. Moglo se bar nesto iskopirati, kad vec nemamo krstenog dizajnera.

Odgovori
Be

Pa ne bas vasih…ali njihove su bas u nesrazmijeru s glavama…..

A ni frizure im se bas ne mogu nazvati urednim.

Gl

Zašto se iza MiG-ova dimi kao iza Golfa II a npr iz F16 ili sl. (pitam jer me zanima tehnička priroda pojave a ne čiji je veći )

ra

Glavonja@.Mala komora za sagorevanje nesrazmerno snazi motora zato povremen zadimi .

Sr

@radovanovic
Taj odgovor nema smisla ako znamo da RD-33 serije 3 koji imaju povecan potisak ne dime.

ra

@Srbofil.Da treća generacija možda manje dimi i nalazi se u novijim varijantama 29ke koje koriste Indija ,Egipat, Ruski SMT itd ne i naše letelice.

Vl

Srbofil,
Da, sa stanovišta inženjerstva, nepotpuno sagorevanje goriva (dim) će se uvek javiti ukoliko nema dovoljno kiseonika prilikom sagorevanja ubačene količine pogonskog goriva.
Ne verujem da konstruktor nije mogao da reši ovaj problem. Iz nekog razloga je ostavljen nesrazmer u doturu vazduha sa ubačenom količinom goriva. A zašto je to urađeno?
Može biti mnogo razloga ali da navedem samo jedan potencijalni: Recimo, smanjenje temperature u komori za sagorevanje.

Dr

@Srbofil

Ono sto sam citao na ruskim i nekim drugim vojnim forumima, taj dim javlja se zbog kratke i male osnovne komore sagorevanja pa gorivo ne sagori citavo i onda se javlja taj gust crni dim. Ali to se javlja samo prilikom davanja gasa, tj. prelaska sa mlog gasa na maksimal, ali ne i u forsaznom rezimu zato sto je forsazna komora dovoljno velika i dugacka da nakon sagorevanja bude potpuno bez tog crnog dima.
Negde sam procitao da se dim moze smanjiti posebnim aditivima u gorivu, e sad ne znam koliko je tacno.

Sl

Dođeš na T6 da pročitaš nešto pametno i onda me izbombarduju sa reklamama za zadrugu !?!

Odgovori
Vl

Onaj ko iole poznaje način rada pretraživača zna i u kakvoj si zabludi, tj. sada zna i šta voliš da posećuješ na netu. Nemoj napadati T6 bez razloga…

Be

Ups

😂🤣😂🤣

Mi

Reklame se pojavljuju na osnovu tvog pretraživanja neta i onoga sto najčešće gledaš. Nema T6 nikakve veze sa time osim što dopušta reklame.

Sl

Bravo,stvarno ste me provalili 😁😁😁.
LM u životu nisam pogledao zadrugu,niti sam pročitao Alo ,što mi se isto pojavilo. A nisam ni planirao da kupim Toyotu, tako da ta vaša teorija pada u vodu. Ali neka se deca malo šale,nije problem…

mi

Ne znam za tebe ali meni nudi Warhammer figure i rezin za 3d štampu :D :D :D

Ra

Ima veze ukoliko si na wifi šta ukućani pretrazuju, meni nudi helanke i štikle.😂

Vl

Slobodan321,
Dobro, možda tebe i ne interesuje navedeni sadržaj, ali nekoga ko koristi tvoj računar svakako…
Ako te nervira takva vrsta reklama, instaliraj filtere u pretraživač…

De

Samo evo stručno uprošćeno da ti odgovorim, jer nije teorija kako si naveo… Ceo sistem reklama na sajtovima vuče informacije iz gugla koji informacije o tebi vuče sa telefona, kompjutera i sličnih uređaja, mikrofona, kamera … algoritam u guglu pravi tvoj profil na osnovu tih informacija i dalje šalje posredničkim firmama šta da ti puste kao reklamu. Dakle, gugl je zaključio da ti treba Toyota i Zadruga, da li je u pravu ili ne to ne znam. Tako da, ove vrste reklama koje ti izlaze nikada nemaju veze sa sajtom već isključivo sa tvojim uređajima koje koristiš.

Al

Pitanje. Jel moguće da sledeći put u vežbe budu uključeni aparati koji se ne nalaze u našem RV. Konkretno mislim na lovačku avijaciju, familija Suhoj. Koje su šanse da naši piloti lete na Su 30, Su 35. Ko je upućeniji i merodavniji za odgovor.

Odgovori
Ni

Nikakve, tipujem da će Srbija isto kao i Bugarska da odabere F16 block 70/72 za sledeci avion, a posebno u svetlu skorasnjeg hrvatskog izbora Rafale, sto je Beogradu leglo kao kec na deset za buduce uvlacenje Amerikancima.

Da

Nikola mislim da bi to leglo kao budali šamar a ne kao krv na desetku.

Mi

Kakav crni F-16070/72. Pa taj je nov novcat i preskup. Mos nove novcate Rafale kupiti verovatno za istu cenu.

Va

Priča se došo sukoj57 al neće da kazu.lete noću sa naši piloti.znaci kupujemo su57

Br

Buduci avion Srbije bice malo moderniji MiG29M, od ovih sto su sada 6 komada u ruskoj vojsci sa imenom MiG 35. 10% sanse ima JF-17, ali vrlo tesko da ce to proci. Kakav F16v ili Rafal… I to negde negde izmedju 2032-35.

ve

Al ove 29-ke sa slike dimeee…

Odgovori
De

Stari motori RD33 takozvani „Dimnjačar“

lo

sanse su nikakve posto nemamo obucene pilote za taj tip letelice koji nemamo u naoruzanju i sigurno nam rusi a i drugi nece dati da upravljamo necim toliko skupim bez obuke.
Dobro je da sada imamo mogucnost da i mi ugostimo pilote iz rusije sa nasim avionima da nemoraju da dolecu sa njihovim.
Samo da ih vreme posluzi

Odgovori
Г

Две ескадриле Јак 130. Једна тренажна, друга за блиску подршку пешадије. Су 75 (ако буде уведен, а нема разлога да не буде) једна ескадрила за ловачко бомбардерске задатке.
Релативно јефтино, а функционално.

Odgovori
Sl

A 18351 na Flightradar24

Odgovori
Mi

Treba promeniti DPF filter a i EGR ventil je verovatno blokirao. Nema sanse da prodju tehnicki! Mada, kada bolje razmislim, ti MiG-ovi 29 su vrsnjaci sa Golfom 2, 1987.-88.godiste, Euro2…

Odgovori
Vl

Mile, i F16 blok 10 je vršnjak sa golfom 2 pa ne dimi. Ipak je tu u pitanju znatno složenija problematika.
A da Rus zna da napravi i motor koji ne dimi a uz to razvija i veću snagu, pokazuju naredne generacije istog motora…

Lu

uff dime ko da na dizel idu :D

Odgovori
Mi

Dime k’o Admiral Kuznejcov

Du

Ajde jedno pitanje za sve koji misle da znaju ( pitam sve bez sarkazma, ja lično nisam nikakav strućnjak za avione). Čitam na forumu Tango Six šta je najbolje za srpsku vojsku, mislim od novih aviona, pa sad jedno pitanje.
Obzirom da mi sada ni nemamo pare za još jednu eskadrilu a obzirom na činjenicu da se pojavio SU-75 kao i nedoumice foruma da li je MIG 31 najbolji izbor ili neki drugi avion, odnosno da je cena u rangu šta je bolji izbor od ta dva aviona (dok mi skupimo pare proizvodiće se i SU-75 )?

Odgovori
Sr

@Duško Janković
Ukratko, ni jedan od ta dva, dalje, drzava „ne skuplja pare“, to tako ne funkcionise.

Mi

MiG-31 nije za nas. To je ogromna zver specifične namene dizajnirana da patrolira velika prostranstva, i nosi prevashodno rakete velikod dometa (150km+). Možda ste hteli da napišete MiG-35?
Ni sami Rusi ne bi izabrali MiG-31 da moraju samo jedan ili dva aviona da biraju za sebe. Pored toga i njemu vek istice otprilike kad i nasim MiG-29.

Nama treba fleksibilan visenamenski zmaj manje kategorije da bude aktuelan i otvorene strukture za modernizaciju svih sistema do najmanje 2050te . Onda moze da nam sluzi jos do 5-10 godina do 2060te.
Ako Su-75 ispadne kako treba i kako je dizajniran, po ceni pa i MiG-35, to je sve sto mozemo da se nadamo iz Rusije.
Nadam se toplo da do 2035te MiG-35 nece ni biti u ponudi. Ko je pazario 29M/M2/35 do 2025, pazario je i to je to. Vreme za fokus na naslednika.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

22201 na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Predlažem da sačekamo eventualni revanš meč, pa da onda komentarišemo efikasnost, preciznost, nanetu štetu i efekte napada!

05. Oct 2024.Pogledaj

milan na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Komentar ti je na nivou Ferari ništa ne valja jer prodaje sto puta manje auta od Dačije. Najbolji ne znači uvek i najjači. Izrael jeste tehnološki i organizaciono daleko iznad svih okolnih neprijateljskih zemalja, ali je činjenica da je Izrael mala zemlja i teritorijalno i po broju stanovnika i fascinantno je kako do sad za…

05. Oct 2024.Pogledaj

Djuka na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

@Yrraf >> dok Iran koji je veličine 70% Evrope može. Iran ima povrsinu od 1.65 miliona kvadratnih km dok EU ima 4.23

05. Oct 2024.Pogledaj

Djuka na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

>> treba verovati religioznim fanaticima iz Tel Aviva. Hah, da si nekada posetio Tel Aviv znao bi da tamo ima svega ;-) a ponajmanje religioznih fanatika.

05. Oct 2024.Pogledaj

Vaste na: [ANALIZA] Najnoviji iranski raketni napad na Izrael: Problemi sa kojima se suočava savremena protivraketna odbrana

Ipak su mnoge rakete prošle odbranu (https://www.npr.org/2024/10/04/nx-s1-5140058/satellite-images-dozens-iranian-missiles-struck-near-israeli-air-base) Iran poseduje nekoliko hiljada balističkih projektila po grubim procenama ,u prevodu znači da su još kako pretnja moćnom Izraela sa sve logistikom Američkom koja je učestvovala u otupljivanju napada slanjem presretača raketa ! Po snimcima ni punjenja nisu bila velika na raketama !

05. Oct 2024.Pogledaj