BEG airport status
Novi borbeni avion RV Finske je američki F-35 Paket koji obuhvata 64 F-35A koštaće oko 9,4 milijardi evra / Foto: Lockheed Martin

Novi borbeni avion RV Finske je američki F-35

Pisanja pojedinih finskih medija od pre nekoliko dana o tome da će Finska na tenderu za izbor novog viišenamenskog borbenog aviona izabrati američki Lockheed Martin F-35 ‘‘Lightning II‘‘, pokazala su se kao istinita. U petak 10. decembra zvanično je saopšteno da je finska Vlada istog dana ovlastila Odeljenje za logistiku Odbrambenih snaga Finske da sklopi ugovor sa SAD o nabavci 64 borbena aviona F-35A.

Kako je navedeno, isporuke F-35A biće realizovane u periodu 2026-2030, a u ratnom vazduhoplovstvu Finske zameniće borbene avione F/A-18C i D Hornet koji će biti povučeni iz upotrebe 2030. godine, a koji se koriste još od 1995. godine. Iz finskog Ministarstva odbrane naveli su da je procenjivanje pet kandidata za novi višenamenski borbeni avion, pokazalo da je F-35 najbolji.

Finski F-35A biće isporučeni u najnovijoj konfiguraciji Block 4 koja, u poređenju sa ranijim verzijama, između ostalog, u unutrašnjem spremištu za ubojna sredstva, ima nosač Sidekick koji omogućuje podvešavanje 6 raketa vazduh-vazduh srednjeg dometa AMRAAM (prethodno je moglo 4). Takođe, navodi se i da se F-35A, osim sa aerodroma, u skladu sa disperzivnim operativnim konceptom RV Finske, može koristiti i sa auto-puteva u okviru putne mreže.

Finske odbrambene snage i finska industrija stvoriće u Finskoj sposobnosti za održivo održavanje flote F-35, uključujući inventar rezervnih delova. Pored toga, sistem omogućuje pridruživanju multinacionalnoj mreži održavanja. Deo nabavke je i direktno učešće finske industrije koja će izrađivati predni deo trupa F-35, komponente strukture i vršiti sklapanje motora, što će doprineti spremnosti u vitalno važnim aktivnostima održavanja i popravki povezanim sa sigurnošću snabdevanja.

Program HX Fighter Programme za nabavku novog borbenog aviona pokrenut je 2015. godine, sa ciljem da se zameni 62 F/A-18 (55 jednoseda F/A-18C i 7 dvoseda F/A-18D) kojima će vek upotrebe isticati između 2025. i 2030. godine. Zahtev za informacijom (Request for Information) RFI poslat je početkom oktobra 2017. godine na adrese 7 proizvođača od kojih Boeing nije odgovorio za F-15 i Lockheed Martin za F-16.

Konačni, izmenjeni Zahtev za dostavu cenovnika (RFQ – Request For Quotation) poslat je na samom kraju oktobra 2019. godine, zahtev za najboljom i konačnom ponudom (BAFO – Best and Final Offer) poslat 29. januara ove godine, dok je zvanično tačno tri meseca kasnije bilo saopšteno da su BAFO ponude dobijene od svih pet ponuđača.

Pet kandidata, poznati još od oktobra 2018. godine, među kojima su američki F/A-18E i F Super Hornet (plus varijanta EA-18G Growler) i F-35A Lightning II, evropski EF-2000 Tranche 4, francuski Rafale F4 i švedski Gripen E, prošli su u Finskoj, u januaru i februaru 2020. godine ispitivanja odnosno proces procenjivanja u postupku nazvanom ‘‘HX Challenge‘‘. Do danas je finska vlada odobrila finansijska sredstva za ovu nabavku u vrednosti od 9,4 milijarde evra, a govor bi trebao da se potpiše u narednim mesecima.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na InstagramuJutjubuTviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Mi

Rusi tehnoloski zaostaju za komsijama, imace uskoro preko 150 F-35 na granicama, a njihov SU-57 se pravi kao da ga puzevi nose.

Odgovori
Gl

Rusi ti prakticno ni me proizvode avione za sebe samo su 30.Ulazu u hipersonicne rakete podmornice,pvo i sisteme poput krasukhe.Od kako su im uveli sankcije imaju problem sa izvozom u EU i ameriku,pa ik to skodi ekonomiji,a ne isplati im se praviti novi avion jer nemaju AESA tehnologiju,tacnije mogu da naprave ali skupo bi ih izaslo,bila bi maloserijska proizvodnja i ne bi se isplatilo

Da

Имам утисак да су Руси већ решили проблем откривања „невидљивих/слабо видљивих“ авиона и да их та прича не занима. Зашто би се тиме бавили и жртвовали многе друге перформансе авиона и драстично му повећавали цену?
Глупо је ниподаштавати америчку и руску војну технику. Можемо само о концептима дискутовати.

Al

@Milane Nije F-35 nego F/A-53 Fantom.

Du

@Alek
ne postoji avion F/A 53 Fantom, nije izasao avion sa tim nazivom

Wa

Gladius -Jedinstveni snimak kazahstanske žene pilota Su-30 možete videti na ,, Su-57 Gen Fighter . Twitter . Tu se postavja i pitanje,koje i neko od naših komentatora postavlja zašto je kod ovog aviona potreban još jedan član posade u kokpitu da bi,posebno, upravljao dejstvima naoružanja ovog aviona ,kada recimo ,jednosedi F-15 i Rafal nose i čak iFighter Rafaele više naoružanja od Su-30,a ipak je dovoljan samo pilot da obavlja sve funkcije ?

Gl

Walter

Rusi imaju problem sa nisanskim kontejnerok skoro su uveli onaj njihov t330 ali im je skup pa ga u malim kolicinama orave.2 pilot na su 30 sluzi za upravljanje radarom,elektronsko ratovanje i navodjenje tv bombi,jer na jednosedima se u Soroji zbog nedostatka nisanskog kontejnera pokazala losa efikasnost tv vodjenih bombi,ker je jedan pilot mnogo zauzet

Gl

Walter

Takodje nedostatak AESA radara ke problem kod vodjenih bombi za jednosede,inace rafal moze vise naoruzanja od su 30 da nosi,ali manje gabaritne bombe.Na primer u americi samo f15 moze da nosi bunker buster gbu 28,koja ima 2 tone

V

Zadne vrijeme lovci idu kao WC papir u prvim danima lockdowna.

Odgovori
22

Finska tradicionalno kroz istoriju zna da nabavi naoružanje u skladu sa okolnostima. Još se nije desilo da omaše!

Odgovori
Wa

Šta su im bili potrebni ,ovih 62 F/A18 ,jesu li ih borbeno igde upotrebili i da li će isto tako uludo baciti i 9,4 milijarde dolara / koje su mogli dati ruskim komšijama da im naprave najmoderniju nuklearnu elektranu s kojom bi zaradili veliki novac od preskupe struje/ ,a borbeno neće upotrebiti F-35 jer nemaju ni jednog neprijatelja? Ruski i finski predsednici,kao i članovi njihove vlade se tradicionalno sastaju u ruskom pograničnom gradu Viborgu i razmenjuju i rešavaju sve ,eventualne,međusobne probleme !

Ik

Evo i Finska reket placa,ha,ha,ha

Odgovori
Mi

Reket za sta tacno?

Ba

@Milan Zna se zasta se placa reket, za bezbednost, od trecih lica i lica kome placas reket. Ako mislis da ovo nije reket oda neka probaju da kupe nesto od rusa ili kineza pa da vidis kako ce da prodju.

Jo

Cinican je i s pravom. jer do sada kad god netko plati f35 pisu ljudi da je ucenjen od strane Amerikanaca.

Nitko nece prihvatiti da avion valja sta god novine pisale

Mi

Ikar je bio sarkastičan, reko’ bi 🙂

Mi

>> oda neka probaju da kupe nesto od rusa ili kineza

Zasto bi to danas radili, jedna od najsolidnijih zap. zemalja da sebi otezava sa kineskom ili ruskom tehnikom? Finska je kupovala sovjetske vazduhoplove decenijama i ima i dalje sa njima ogroman deal u domenu nuklearne energije, kako se to uklapa u vasu teoriju zavere?

Mi

Ma ruski avioni nikad nisu dolazili u obzir i to nekima ne ide u glavu jer ne prate baš.. O kineskim da i ne govorim sto se Finske tiče.
Oni menjaju F-18C/D i opcije su bile americki ili evropski avioni.

Novi dvomotorni Rafal F4 ili EF200 Tr.4 su definitivno skuplja opcija od F-35 kad se prelazi sa americkih aviona.
Jedino sto odrzavanje finog F-35 tamo gore severno garant kosta duplo nego avion 4+ generacije.

La

Reket da ih ne diraju Amerikanci, legendo.

Ba

@Miladojka Youneed Ne radi se o tome da li trebaju da uzmu ruske avione, nego da li smeju, izgleda da se niko ne seca Turske.

@Laki da bas tako, normalno da ameri nece vojno da ih diraju ali ima i drugih nacina ako uzmes oruzije od njihove istocne konkurencije.

Mi

@Balkan

Kupovinom ruskih aviona okreću ledja zapadu koji su im jaki prijatelj! Isto ko kad bi Japan ili Australija sada okrenuli ledja zapadu i kupili Suhoje! Ništa im ne fali u družbi sa USA. Menjati F-18 za recimo Su-57 ili 35 je totalan preobrt njihove spoljne politike i vojne orijentacije.
Kaži mi jedan razlog zašto bi Finska to radila? Ne razumem tvoj stav i kad neko kaže da su prisiljeni da kupe zapadno.

Ba

@Miloš77
Pogresno me razumete, ne kazem da finska treba da uzme Ruske avione (kao sto sam napisao) niti da to ima logike da urade, ono sto kazem jeste kada bi hteli to da urade nebi smeli. Zemlje koje uzimaju ruske avione nece imati nikakve posledice (uglavnom) ako predju na americke ali za obrnuto to nije tacno.

Mi

Slazem se da ne bi smeli. Ali ne bi smeli jer bi bilo gore po njih. Vazno je ici u korak sa tehnologijom (ponarucito vojnom) svog saveznika. Sigurnost i jedne i druge strane zavisi od toga. Ako se okrenes prema suprotnoj strani odjednom stvaras utisak da menjas stranu i u najmanju ruku postajes veliki znak pitanja svom dosadasnjem savezniku. Onda ti ovaj mnogo sto sta uskrati, a to je meni normalno, a ne kako mnogi smatraju kao neka pretnja ili kazna.
Ima zemalja koje vec duze vreme pazare od Rusije i Amerike, kao recimo Indija, Avhanistan, Turska, pa i manje kao Srbija. Tu uvek ima problema ali to je izbor svake zemlje kako ce i sa kim ce.
Pozdrav.

Mi

>> Ne radi se o tome da li trebaju da uzmu ruske avione, nego da li smeju,

Nema potrebe o tome razmisljati jer su ruski avioni za njih prosto inferiorni. F-35 je svestran i zbog jednog motora povoljan u eksploataciji, pri tome je moguca razmena iskustava sa recimo susednom Norveskom. Finska ocigledno nema potrebe za nekom narocitom saradnjom sa RF jer su i ovako postigli fenomenalne rezultate, ja sam bio pre par godina u Finskoj, pored fenomenalne skandinavske zime koju mi vise nemamo mogucnosti da dozivimo na jugu i hamburgera sa medvedjim mesom, to je super uredjena zemlja, maksimalno integrisana u zap. svet. Pre bi RF trebala da tezi saradnji sa njima ali je to opet tesko izvodljivo iz nekih globalih razloga koji prevazilaze lokalne. Ne razumem potrebu komentatora na ovom portalu da se F-35 neargumentovano unizava, kada cak i ruski analiticari smatraju da je to sjajan avion.

Ni

Domacinski.

Odgovori
Bo

U narednim godinama ce vecina Evropskih zemalja preci na avione 5 generacije, a po pojavljivanju SU75 i mnoge druge zemlje sveta. I Srbija bi trebalo da razmislja u tom pravcu.

Odgovori
Mi

Rusija za svoje VKS napravi do 40 letilica godišnje.Ako tako nastave uskoro će imati ozbiljan problem da popune svoje redove a kamoli da će moći jeftino da prodaju. S75 je laki taktički lovac i nije multirol kao i mig 29. Sto znaci da pored njega moraš imati i lovačko bombarderske avijaciju a to bitno menja stvar!!!! Izgleda da i to neće baš biti pun pogodak ,kupovace samo ko mora.

Ma

@Milos S
Po cemu Su 75 nije multirol? Imace moderan radar i motor, stelth, vazduh/vazduh i vazduh/zemlja oruzije, senzore, komunikaciju… mig 29 nije zamisljen kao multirol vec kao frontovski lovac u okviru sovjetske doktrine da pokriva liniju fronta i stiti od jurisnika dok mu stratesku zastitu pruzaju veci lovci tipa Su 27 i Mig 31 i Jugoslavija ga je kupila kao prelazno resenje. Mig29 je 40 godina stariji koncept i dizajn od Su 75 i ne postoji parametar po kom se mogu meriti osim sto spadaju u kategoriju mlaznih vojnih aviona. Jeste mig 29 lep avion ali proslo je njegovo vreme.

St

Rusi sa SU-75 su kao mi sa nasom vojnom industrijom. Mozda ce biti za par godina, a i ako ga bude pravice neki jednocifren broj godisnje.
Ali pre svega toga, malo ce setati maketu sa sajma na sajam.

Mi

@Maki Tako su ga Rusi definisali, kao laki taktički lovac kao i mig 29. SU 30SM je multirol ,F35,Rafal,f16,GRIPEN………… Doduse i 29je sada u ovoj grupi ali sa nosivosti od 4T😃naspram ovih može poneti konfete i petarde. Navodno SUHOJ još uvek nije zadovoljavajuće rešio problem integracije lovca i jurišnika pa im svi multirol avioni imaju operatera za oruzije to jest dva člana posade. Pogledaj po tipovima i oznakama aviona……..Tako da ovaj mali jednosed teško da će biti multirol problem isti kao i kod 29. A tu je i problem sa motorima, jednostavno zasad ih nemaju . Tu ce trebati pravo čudovište od jedno 160kn potiska ako misle da se suprotstave F22.

K

Program nabavke za uzor. Koja razlika u transparentnosti u odnosu na recimo hrvatski proces nabavke VBA. Na stranu sam odabir aviona, od HX programa se treba uciti.

A ne kao mi jadne balkanske drzavice u kojima se apsolutno svaka stavka skriva iza vela vojne tajne.

Odgovori
Kr

Olakotna okolnost je što imaju dovoljno novaca da traže nove avione, a ne nove ili rabljene

Gl

Ne svidja mi se kod F35A sto je jednosed.Kako mladi kadeti odmah sa BAE Hawk ,koga finci imaju da odmah sami sednu u f35a.Okej jeste automtizovan i sve to,ali brale mora osecaj da se ima.Isto tako kada se polozi voznja,kome su roditelji davali da sedne sam odmah da vozi

Odgovori
Sa

Ta analogija sa voznjom bas i ne pije vodu, cak ni karikaturno i malo mi muka od poredjenja voznje i letenja. Da se vozi kao sto se leti imali bi 10x manje poginulih na putevima i generalno bi 10% populacije vrh bi bilo sposobno psihofizicki i finansijski da vozi. Da se leti kao sto se vozi imali bi do sada i avio-presretace sa dregerima.

1. Polazimo od predpostavke da ce F35 piloti (Finski, pa i bilo koji drugi) biti pocetnici. Pilot sam po sebi je leteo na vise tipova aviona pre nego sto je dogurao do F35. Nije kao pocetnik u auto skoli seo u auto gde mu je to pocetak i kraj.

2. Znacajan broj pilota ce verovatno prelaziti sa F18.

3. Ne treba podcenjivati simulatore.

4. Da obuka za voznju kosta i ima strukturu obuke za pilota, ne bi bilo problema da roditelji detetu daju BMW M3, prilicno sam siguran.

5. Avion nije automobil.

Gladius- Imaš na YouTube pilota F 22 gde objašnjava studentima sa MIT između ostalog i koliko je lako upravljati tim avionom. Lakši je za pilotiranje od Cesne. Čak je ispričao kako na njihivoj vazduhoplovnoj akademiji lošije kadete šalju na helikoptere, zašta kaže da je teška glupost jer je helikopter kud i kamo komplikovaniji za upravljanje

Gl

Naravno da nije,f35 je vrlo automatizovan i prakticno leti avion tebe,a ne ti njega.Ali kucaj na netu RAF F35 fails to refuel in mid air 3 4 times.Mladi pilot tek seo sa BAE hawk dorektno u f35 i promasio cisternu,koja je par puta udarila avion,i znacajno ga osteteli.U takvim situacijama dolazi do problema.To i keste mana kod f35

Ja

Bas su se usrecili.

Odgovori
Iv

Trebali su da uzmu Mig-29 iz 80. kao najpametnija i najuspesnija drzava na svetu.

Mi

F35 verovatno kod gomile zemalja koje su ga kupile nece dobro da „radi“, ali sam siguran da ce mu Finci naci pravu primenu!
Deco, sta vi znate o Finskom vazduhoplovstvu? Istorijatu?
Ako su oni u 2.sv.ratu uspevali da fantasticno lete Brevster Bafala, Fokera 21, Fiat G50, Moran Solnije 406, P36 Hoka i da na svim ovim tipovima aviona imaju veliki broj vazdusnih asova, nesumnjam da ce znati da koriste i F35!
Posle rata su imali Gnata i gomilu verzija MiG-ova 21 koje su jako uspesno koristili sve do prelaska na F18.
Moj respekt prema Fincima kao naciji!

Odgovori
iv

A da ne pricamo o streljackom naoruzanju. Ja isto verujem ako u niciji drugi onda u Finski Svajcarski tender. F-35 verovatno nije takvo njesra kako su ga noviari predstavili jer sumnjam da bi ga Finci odabrali.

De

F-35 zaista ubija kompeticiju u zapadnoj Evropi.

F-15EX – 0

F/A-18E/F – 0 (Njemci jos nisu ista narucili i raspravljaju buducnost)

JAS-39/E/F – 70 (Svedska) ali 0 izvoza u Evropi

Eurofighter – novi avioni za Spanjolsku (20) i Njemacku (38 naruceni a mozda jos 55 da zamijene Tranche 1) – a ponovo 0 izvoza u Evropi (Austrija ce se izgleda rijesiti svojih 15)).

F-16AM/BM – 32 Norveskih F-16AM/BM za Rumuniju (znaci Rumunija sve ukupno kupila 49 F-16A/B).

F-16C/D-70: 30 aviona (16 Bugarska, 14 Slovacka). Tu je moguce da ce Turska kupiti jos 40 F-16C/D.

Rafale: osim 180 za Francusku, tu je svega 36 izvoza u Evrope (12 Hrvatksa, 24 Grcka). 24 od ovih aviona su povuceni iz Francuskog RV.

F-35 – 451 aviona:

Velika Britanija – planira oko 70 (48 naruceno)
Italija – 90
Danska – 27
Belgija – 34
Nizozemska — 46
Norveska – 52
Poljska – 32
Svicarska – 36
Finska -64

Licno mislim da ce Zapadne/NATO Evropske zracne snage imati ove avione 2030-e:

F-35 – preko 500 aviona. Osim drzava spomenute gore, mislim da ce moguce Ceska, Madzarska a za siguro Grcka kupiti F-35 (Ceski i Madzarski JAS-39 ugovori zavrsavaju 2027 i 2026 e). Spanjolsja mozda kupi F-35 (narocito da zamijene mornaricke AV-8B).

F-16AM/BM – 73 aviona (Portugal i Rumunska)

F-16C/D – preko 450 aviona (Bugarska, Grcka, Poljska, Slovacka i Turska)

JAS-39C/D/E- 94 aviona (Svedska sa 70 JAS-39E i 24 JAS-39D)

Rafale – 216 (180 Francuska, 24 Grcka, 12 Hrvatska)

Eurofighter – 480 aviona (Njemacka, Spanjolska, Velkia Britanija, mozda Austrija). Tu je komplicirana slika zato sto Britanci a moguce i Njemci i Talijani zele povuci Tranche 1 avione. Njemci mijenjaju 33 Tranche 1 sa 38 Tranche 4, ali prica se o dodatnim 55 Eurofighter. Spanjolci zele barem 20 Eurofighter da zamijene jednu eskadrilu F-18.

Drugi tipovi – F-4E, F/A-18A/B/C/D, AV-8B, AMX, Tornado, Su-22, Su-25, MiG-21, MiG-29: 0 – svi povuceni .

Znaci 2030-e F16, F-35 i Eurofighter su 83% zapadnih Evropskih borbenih aviona, Rafale je 12% a JAS-39D/E je 5%.

Odgovori
Gl

Dobro zapazanje kolega.Da dodam f15 nikada nije bio zamisljen za evropsko trziste,jer ke to manje vise presretac i sluzi za cuvanje velikih prostranstava,uglavnom ga imaju azijske zemlje,izrael,SA,japan,Singapur itd.Sto se toce francuskih miraz 2000 su samo izvezli u grcku u evropi.A f35 je pravi naslednik f16 jer sve drzave ukljucujuci italiju koja ih je posle 15 godina upotrebe prodala(osim uk) su imale f16 i bile su partneri u tom programu.Mislim da je boeing pukao,meni je f18 superhornet bolji od f35,ali ga niko u evropi nece pa ni spanija,iako ima moderan digitalan kokpit blok 3 standard.Mislik da bi ovaj avion bio idealan za nase RV i PVO bolji od svih ostaih,jer odgovara nasim karakteristikama,ali mi zapadni vojni avion nikad necemo nabaviti jer nam nece dati.Jedina realna opcija je mig 35,qli u punoj opremi sa t330 nisanskim kontejnerom i AESA radarom Zhuk ME,jer ako ne uzmemo ko da ga nismo ni uzimali.I za kraj gripen se malo prodaje jer ne zavisi od svedske,zato sto svedska proizvodi samo 25 posto gripena,sve ostalo su strane komponente i problem je distribucije i cekanja.Amerika je ogromna zemlja svetska sila b1 i moze nova postrojenja da otvori,da bi povecala proizvodnju,tqkodje rusija iako se oni muce sa proizvodnjom jer ih sankcije urnisu,mada ih ne zanimaju avioni,uglavnom prav ehipersonicne rakete u cijoj tehnologiji su 20 godina ispred amera
I nuklearne posmornice.Rusija samo su 30 proizvodi i to za svoje potrebe,ovo ostalo je za izvoz,zaostaju za amerima u AESA tehnologiji dosta

Be

Gladius, pobogu, o cemu ti to?
F35 nikad nije bio namjenjen Europskom trzistu?
Sta naprica to, jadan nebio.
F35 je produkt JSF programa…….prouci tko si sve tier1 partneri.

F35 i presretac u istoj recenici 🤔

Gladius, odi se testirati cim prije.

Г

Супер Хорнет озбиљно изсаботиран од стране ЛМ-а у последње време. Прво Канада, па онда Швица, па сад и Финска. Штета за њих.
Ако ишта волим од Амера то је он.

Odgovori
An

Super Hornet nije izsabotiran u Kanadi od strane Lokida, Lokid nije imao veze s tim.

Gl

To je avion koji bi bio najbolje resenje za nase vazduhopovstvo jeftino odrzavanje,dvomotorac mala potrrosnja goriva,ali nikada nam ne bi prodali avion sa zapada

Г

@Андрија
Питаћу те то исто кад и Канађани буду изабрали Ф 35.

Mi

Najbolja USA mašina je F14 i on je svojevremeno bolovao od istih biljki ko F35.

А

@Грга

Супер Хорнет је практично био наручен авион од стране Канаде, све до дана када је Боинг одлучио да поведе рат против канадског Бомбардијеа. Тако да овде ЛМ нема везе.

Go

Sad posle svega ovog pročitanog, teksta portala i komentara koji mi deluju da su od ljudi upućenih u desavanja, i objave “predsednika“, samo da ne ispadne, da kupimo nekim čudom neki od ovih modela aviona kojima ističu resursi, a koje drugi povlače iz upotrebe, Jas 39/Mig 29 (npr.Mađarski) … kakav bi to potez bio …

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

MedoMed na: Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

50 godina. Zar nije vrijeme za mirovinu ? 50 godina za avione je maksimalno uz dobro održavanje ( nešto što Srbija zapravo nije radila ). Zašto riskirati živote pilota ?

06. Nov 2024.Pogledaj

Petar Vojinovic na: Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

Hehe, ja sam tako ćaletu uništio dve makete kao mali. Kad sam se domogao boja i četkice. Sad bih sebe prebio zbog toga...

06. Nov 2024.Pogledaj

Petrovic Dusan na: Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

@Perko Slažem se sa Vama, Kina jeste dostigla nevidjeni u njihovoj istoriji tehnički napredak. Ovde je reč o avionima koje bi, možda, Kina prodala Srbiji, to svakako ne bi bio ni J-20 ni novi J-35 već letelice mnogo slabije od "Raffale". Uprkos napretku Kine, Dassault je kompanija sa dugom tradicijom i iskustvom u svakom smislu,…

06. Nov 2024.Pogledaj

resurs na: Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

Svaki put se nasmejem na ovu maskirnu šemu i setim se detinjstva kada sam makete isto farbao sa onim bojama što se zateklo u fioci u tom trenutku.

06. Nov 2024.Pogledaj

Paqe na: Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

@Neko Leteo je naš vojni helikopter do Grčke pri poseti Kajmakčalanu preko Makedonske teritorije.

06. Nov 2024.Pogledaj