BEG airport status
Onaj dan kada je Ratno vazduhoplovstvo Kraljevine Jugoslavije ponizilo Italijane (ili bar tog jednog Italijana) "Da te nisam video" na skroz drugom nivou. Opakost jugoslovenskih pilota u neverovatnoj priči. Komandir Miloš Žunjić je peti s leva, Milan Skendžić je prvi s desna, Vladimir Puzić drugi s desna

Onaj dan kada je Ratno vazduhoplovstvo Kraljevine Jugoslavije ponizilo Italijane (ili bar tog jednog Italijana)

Ne samo da su jugoslovenski piloti lovci nekada leteli na najmodernijim avionima već su bili toliko vešti da su njihovi protivnici sami iskakali iz aviona pre nego što je bitka zapravo i počela.

Prva (hajde, na neki način) vazdušna pobeda Ratnog vazduhoplovstva Kraljevine Jugoslavije dogodila se 19. februara 1941. godine u predvečerje Drugog svetskog rata. Odnos snaga jeste bio dva na jedan (u korist Jugoslovena) ali svaka ozbiljnost prestaje tu.

Vazduhoplovni istraživač i autor više knjiga sa temom istorije vazduhoplovstva ovih prostora Boris Ciglić ispričao je za Tango Six kako je par lovaca Kraljevine Jugoslavije uzrokovao obaranje Italijanskog Fijata G50 bez da su znali da su to uradili. Zapravo bez da su italijanskog lovca uopšte i videli.

Ciglić nam je ovu interesantnu epizodu ispričao nakon nedavno održane tribine o vazduhoplovnoj istoriji u organizaciji Udruženja pilota „Kurjaci sa Ušća“. Ciglić je za Tango Six već pričao o interesantnim epizodama istorije ovih prostora. Od UDBA-inog švercovanja aviona za Izraelce, potrage za Uranijumom iznad Makedonije helikopterom do NDH aviona u Bloku 70.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Tango Six Portal (@tangosix)

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Gl

Moj pradeda slobodan zrnic bio je jedan od 3 konstruktora ikarus ik3 taj avion je bio ko danas gripen ,zato sam upiso MF da bi se vazduhoplovstvom bavio doduse vertikalnom avijacijom

Odgovori
П

Честитам!

Ni

Znao sam za ovo ranije. JKRV je stvarno imalo kvalitetne i obučene kadrove, imala je i kopnena vojska ali jednostavno nije mogla da se suprotstavi tolikoj sili na svim frontovima.

Odgovori
Mi

Nije mogla zbog pete kolone

Ni

@Milan
Realno nije ni imala mnogo motorizacije, tek je jedna divizija bila motorizovana američkim kamionima, a veće tenkovske jedinice od bataljona su bile planirane tek na papiru. Jugoslovenska vojska je mogla biti jedino pomoćna snaga na frontu isto kao i rumunska na istočnom frontu ili kao Italijani uz Romela.

Sh

Nije imala ništa od navedenog. JKRV je imalo određeni broj modernih aviona, međutim ni održavanje nije bilo usvojeno kako treba, a obuka je uglavnom bila loša. Logistika je bila noćna mora, jer se koristilo 6 tipova lovaca, tri tipa bombardera, svi iz različitih država.

mi

Vidim poznata mi slika.
Mihajlo Nikolić pilot 102.
lovačke eskadrile prepričava svoje borbe u Aprilskom ratu 1941.s višestruko nadmoćnijim neprijateljem.
Odlična priča i veoma slikovita,dok slušaš kao da si tu, da vidiš i osetiš sve to.
https://youtu.be/Sah4Zn78Vwo

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Bole na: Nakon incidenta u vazduhu EXPO Osaka zaustavlja demo letove eVTOL letelica – šansa za Srbiju i EXPO 2027?

u zemlji gde se SMS porukama sakupljaju pare za lečenje mi pričamo o letećim taksijima. zamisli zemlju gde je pšenica 2005 koštala 20 din a prošle godine 19.5. Jel to skok u budućnost ili su budućnost expo i leteći taksiji. to realno zanima 0.1% gradjana Srbije. oni koji ili vole tehnologiju ili baš lepo žive.

28. Apr 2025.Pogledaj

Miloš1977 na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

Tesko ce Francuzi dozvoliti deo proizvodnje Rafala u Indiji, ali Indijci nemaju izbora za novi Palubni lovac bombarder. Rafal im je jedini kandidat jer amerikanac ne dolazi u obzir. A tek im Ameri ne bi dali neku licencu za F-35B ili F-18 :-) Rafal F4 jeste velik skok posle MiG-29K ali i bukvalno 3 puta…

28. Apr 2025.Pogledaj

Milan na: [ANALIZA] Vreme je da se zamene Utve-75: Šta bi Srbiji na tržištu školskih aviona moglo biti zanimljivo?

Prvenstveno SILA 450/750 Treba domaca avio indistrija da se ozbiljno razvija zato sto imamo potencijala u tome a ne da se daje prvenstvo stranim firmama koje proizvode avione. Misljenja sam da je domace najbolje.

28. Apr 2025.Pogledaj

Bulatovic Nebojsa na: Indija postaje prvi inostrani korisnik palubne verzije Rafala

Branko fantastična analiza i ređanje činjenica. Pogotovo za kapacitete proizvodnje i produkcije sofisticiranih sredstava vojne tehnologije Mnogoljudna zemlja je spremna da obezbedi i dovoljan broj pilota za ovoliku silu aviona. Dokle u isto vreme, (pošto pratim SAD izveštaje o stanju u njihovom RV.kao i novotarijama kod njih) Pentagonove komisije u izveštaju o stanju I sposobnostima…

28. Apr 2025.Pogledaj