BEG airport status
SMATSA zbog Korone uzela još jedan kredit od Evropske investicione banke: 10,3 miliona evra za premošćavanje problema i nastavak investicija Još jedno zaduživanje Kontrole letenja. Ovoga puta zbog dramatičnog pada saobraćaja usled Korone / Foto: SMATSA

SMATSA zbog Korone uzela još jedan kredit od Evropske investicione banke: 10,3 miliona evra za premošćavanje problema i nastavak investicija

Evropska investiciona banka (EIB) odobrila je Kontroli letenja Srbije i Crne Gore zajam u iznosu od 10,3 miliona evra, saopšteno je danas iz ove evropske institucije.

Kako se navodi u saopštenju, finansijska sredstva EIB-a omogućiće SMATSA-i da poveća pouzdanost i interoperabilnost usluga kontrole letenja i da ih uskladi sa propisima Jedinstvenog evropskog neba (SES).

– Ova investicija poboljšava povezanost cele Evrope i povećava kvalitet ključne infrastrukture i usluga vazdušnog saobraćaja, doprinoseći efikasnijem putovanju unutar regiona i daljoj integraciji Zapadnog Balkana u EU. Drago nam je što možemo da podržimo sektor vazdušnog saobraćaja na Zapadnom Balkanu, kao sektor koga je pandemija kovida-19 najjače pogodila. Ova dodatna finansijska sredstva omogućiće da SMATSA uspešno privede kraju planirane investicije koje će povećati bezbednost na evropskom i regionalnom nivou, efikasnost i usklađenost ka standardima EU. Kao projekat koji je prioritetan za region i deo transevropske transportne mreže, unaprediće povezanost, regionalnu integraciju i olakšati privredni oporavak, naročito u sektoru turizma, koji je teško pogođen COVID-om 19. – kazala je Liljana Pavlova, potpredsednica EIB-a odgovorna za kreditne poslove u Srbiji.

Direktor SMATSA-e Predrag Jovanović kazao je ovom prilikom da će finansijska sredstva EIB pomoći da SMATSA preživi oluju izazvanu izbijanjem krize usled Korone. Ovaj novac, kako je kazao, obezbediće nastavak investicionog programa čiji je cilj da se osigura bezbednost operacija, efikasnost vazdušnog saobraćaja, kapaciteti i smanjenje uticaja na životnu sredinu.

– Kredit predstavlja dopunu ranije odobrenog zajma iz 2018. godine u iznosu od 45 miliona evera za modernizaciju sistema navigacije. Dodatna sredstva za koja je danas potpisan ugovor ubrzaće razvoj usluga u vazdušnom saobraćaju koje SMATSA pruža u novim okolnostima koje je nametnula pandemija i ubrzati sprovođenja celokupnog projekta. Dodatna finansijska sredstva obezbeđena su u okviru finansijske podrške EIB-a za COVID-19 koji je Tim Evropa usvojio u maju 2020. godine za društveno-ekonomski oporavak Zapadnog Balkana. EIB je do sada u sektor saobraćaja u Srbiji investirala više od 2,3 milijarde evra, doprinoseći većoj bezbednosti saobraćaja i privrednom rastu zemlje. – stoji u saopštenju.

Prema podacima EUROCONTROL-a, prošle godine iznad Evrope letelo je 1,7 milijarde putnika manje sa 6,1 milion letova manje. Iznad Srbije i Crne Gore bilo je 54% manje letova u poređenju sa 2019. godinom. što je rezultovalo drastičnim padom prihoda SMATSA-e.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

De

Koliko je bese Montenegro airlines ostao duzan SMATS-i?

Nadam se da im vise nece gledati kroz prste i da ce im napalacivati mesec za mesec…

Odgovori
zo

Bitno je da imaju najveće plate u Srbiji..

Odgovori
П

И не само у Србији…

De

ma jok trebali bi da motaki kablove…. dajte malo postovanja prema struci.

De

izvinjavam se zbog pravopisne greske, hteo sam reci: “ trebali bi da motaju kablove“

Mi

Pa i treba da imaju velike plate.
…i da im se niko van struke ne meša u posao.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Srbofil na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

@Prolaznik Ne znamo tačno šta se desilo naravno. Ako uzmemo timeline koji su objavili pakistanci, ispadne da je Rafal pogodio svoj cilj u Pakistanu i nakon toga je oboren pri povratku. Moje mišljenje je da je nemoguće postići zanemarljive ili nikakve gubitke kada je protivničko RViPVO opremljeno i obučeno kao pakistansko.

15. May 2025.Pogledaj

Ja na: [POSAO] Wizz Air regrutuje u Beogradu: Otvoreni dan za pilote sa srpskim državljanstvom i srpskim ICAO dozvolama u sredu 21. maja

Odose svi u Wiz, cak su sprmni i da plate prethodnoj firmi, jer ce razliku nadomestiti u manje od godinu dana, da ne pominjem napredovanje.

15. May 2025.Pogledaj

Prolaznik na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

Rafale je izvesno gadjan u trenutku lansiranja da li krstarecih raketa ili cak sa one strane granice prilikom izbacivanja AASM Hammer bombi. Toj je klasicna operacija koja bi, ako se ide na VZ sa 4. generacijom, zahtevalia temeljnu SEAD/DEAD akciju + postizanje prevlasti u VAP-u, ukoliko se zahtevaju zanemarljivi ili nikakvi gubitci - sto bi…

15. May 2025.Pogledaj

Prolaznik na: [ANALIZA] Indijsko-pakistanski sukob: Upotreba vojnih vazduhoplovnih snaga, tvrdnje i dokazi

F-35 jeste takav kakav je, dakle debeo i sta ti ja znam, ruzan, da bi se izbegli eksterni rezervoari za gorivo i razne bombe, rakete, kontejneri itd koji vise na sve strane i degradijraju aerodinamicke karakteristike i nevidljivost. Suhoj 27 familija ima problem sto je velicine manjeg putnickog aviona a lopatice ususnika turbina (x2) full…

15. May 2025.Pogledaj