BEG airport status
SMATSA zbog Korone uzela još jedan kredit od Evropske investicione banke: 10,3 miliona evra za premošćavanje problema i nastavak investicija Još jedno zaduživanje Kontrole letenja. Ovoga puta zbog dramatičnog pada saobraćaja usled Korone / Foto: SMATSA

SMATSA zbog Korone uzela još jedan kredit od Evropske investicione banke: 10,3 miliona evra za premošćavanje problema i nastavak investicija

Evropska investiciona banka (EIB) odobrila je Kontroli letenja Srbije i Crne Gore zajam u iznosu od 10,3 miliona evra, saopšteno je danas iz ove evropske institucije.

Kako se navodi u saopštenju, finansijska sredstva EIB-a omogućiće SMATSA-i da poveća pouzdanost i interoperabilnost usluga kontrole letenja i da ih uskladi sa propisima Jedinstvenog evropskog neba (SES).

– Ova investicija poboljšava povezanost cele Evrope i povećava kvalitet ključne infrastrukture i usluga vazdušnog saobraćaja, doprinoseći efikasnijem putovanju unutar regiona i daljoj integraciji Zapadnog Balkana u EU. Drago nam je što možemo da podržimo sektor vazdušnog saobraćaja na Zapadnom Balkanu, kao sektor koga je pandemija kovida-19 najjače pogodila. Ova dodatna finansijska sredstva omogućiće da SMATSA uspešno privede kraju planirane investicije koje će povećati bezbednost na evropskom i regionalnom nivou, efikasnost i usklađenost ka standardima EU. Kao projekat koji je prioritetan za region i deo transevropske transportne mreže, unaprediće povezanost, regionalnu integraciju i olakšati privredni oporavak, naročito u sektoru turizma, koji je teško pogođen COVID-om 19. – kazala je Liljana Pavlova, potpredsednica EIB-a odgovorna za kreditne poslove u Srbiji.

Direktor SMATSA-e Predrag Jovanović kazao je ovom prilikom da će finansijska sredstva EIB pomoći da SMATSA preživi oluju izazvanu izbijanjem krize usled Korone. Ovaj novac, kako je kazao, obezbediće nastavak investicionog programa čiji je cilj da se osigura bezbednost operacija, efikasnost vazdušnog saobraćaja, kapaciteti i smanjenje uticaja na životnu sredinu.

– Kredit predstavlja dopunu ranije odobrenog zajma iz 2018. godine u iznosu od 45 miliona evera za modernizaciju sistema navigacije. Dodatna sredstva za koja je danas potpisan ugovor ubrzaće razvoj usluga u vazdušnom saobraćaju koje SMATSA pruža u novim okolnostima koje je nametnula pandemija i ubrzati sprovođenja celokupnog projekta. Dodatna finansijska sredstva obezbeđena su u okviru finansijske podrške EIB-a za COVID-19 koji je Tim Evropa usvojio u maju 2020. godine za društveno-ekonomski oporavak Zapadnog Balkana. EIB je do sada u sektor saobraćaja u Srbiji investirala više od 2,3 milijarde evra, doprinoseći većoj bezbednosti saobraćaja i privrednom rastu zemlje. – stoji u saopštenju.

Prema podacima EUROCONTROL-a, prošle godine iznad Evrope letelo je 1,7 milijarde putnika manje sa 6,1 milion letova manje. Iznad Srbije i Crne Gore bilo je 54% manje letova u poređenju sa 2019. godinom. što je rezultovalo drastičnim padom prihoda SMATSA-e.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

D

Koliko je bese Montenegro airlines ostao duzan SMATS-i?

Nadam se da im vise nece gledati kroz prste i da ce im napalacivati mesec za mesec…

Odgovori
z

Bitno je da imaju najveće plate u Srbiji..

Odgovori
П

И не само у Србији…

D

ma jok trebali bi da motaki kablove…. dajte malo postovanja prema struci.

D

izvinjavam se zbog pravopisne greske, hteo sam reci: “ trebali bi da motaju kablove“

M

Pa i treba da imaju velike plate.
…i da im se niko van struke ne meša u posao.

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Drina na: Otkriveni novi detalji o sistemu Pancir-SM – Super Pancir

@ igor® Yoda previse gleda ratove zveda. Do nedavno je pisao da ce se ratovi kroz 5-10 godina voditi laserima itd, da ce PVO, tenkovi, pa cak i avioni i helikopteri biti beskorisni.

01. Aug 2021.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: Otkriveni novi detalji o sistemu Pancir-SM – Super Pancir

@Tihomir Taman posla da ja hoću da "umanjim" veliki uspeh "kubovaca" VRS kod obaranja F-16. Svaka čast momcima! Oborili su oni još nekoliko letelica i aviona i helikoptera neprijateljskih strana, da sada ne idemo u detalje. Samo hoću da kažem da je sa operacijom Allied Force uporediva operacija Deliberate Force. Tada je NATO leteo i…

01. Aug 2021.Pogledaj

Amater na: Otkriveni novi detalji o sistemu Pancir-SM – Super Pancir

@Yoda Kako... Kako zamišljaš da se Pasars bori protiv rojeva dronova, a da Pancir ne može da radi istu stvar? Pasars ima top od 40mm, kalibra koji postoji od pre WWII, svi znaju karakteristike tog topa. Da su Rusi procenili da im treba nešto takvo - pa napravili bi ga. Znaš šta je dobro za…

01. Aug 2021.Pogledaj

TT na: Otkriveni novi detalji o sistemu Pancir-SM – Super Pancir

Petronije U Srbiji je 2.2 miliona zaposlenih, od toga oko 550k u javnom sektoru sto je 25%, e sad kako je 1/4 zapravo vecina bilo bi lepo da objasnis? Te etikete "sns bot" ostavi za FB i tabloide ..

01. Aug 2021.Pogledaj

Zoran Vukosavljević na: Otkriveni novi detalji o sistemu Pancir-SM – Super Pancir

@Miloš Može da dobije te rakete, ali da bi se povećao domet, mora se zameniti radar za navođenje raketa (nišanski radar) sa onim sa SM, jer se tako može povećati domet do 30 km (ograničenje je zbog osmatračko-akvizicijskog radara S1, slabijeg dometa od SM). I tako bi mogao dobiti verziju S1M. Kažem "mogao", jer nisam…

31. Jul 2021.Pogledaj

Send this to a friend