BEG airport status
SAAB: Naša ponuda je delotvornija za Hrvatsku "Partnerstvo sa Švedskom i Saabom donijelo bi Hrvatskoj puno više prednosti." / Foto: SAAB

SAAB: Naša ponuda je delotvornija za Hrvatsku

Budući da je Hrvatska već jednom izabrala novi borbeni avion i da nije potpisala ugovor za njegovu nabavku, odmah nakon obraćanja hrvatskog premijera Andreja Plenkovića da će oružane snage ove zemlje nabaviti Rafal, oglasio se i jedan od konkurenata na tenderu, švedski SAAB.

– Tvrtka za obranu i sigurnost Saab uvažava i poštuje odluku Vlade Republike Hrvatske u postupku nabave borbenih zrakoplova. Međutim, Saab je uvjeren da bi ponuda švedske vlade za 12 novih zrakoplova Gripen C/D, koja uključuje dostupnost zrakoplova unutar dvije godine, cjelovit paket logističke podrške i obuku za pilote i tehničare Hrvatskog ratnog zrakoplovstva, kao i strateški prilagođen operativni paket koji će dostaviti Saab, bila djelotvornija i zadovoljila i nadmašila sve potrebe Hrvatskog ratnog zrakoplovstva.

Vjerujemo da je naša ponuda sveobuhvatna i s višestrukom dobrobiti za Hrvatsku i Hrvatsko ratno zrakoplovstvo. Gripen C/D prvi je od lovaca nove generacije u operativnoj službi, u potpunosti NATO interoperabilan, s uključenom najnovijom tehnologijom. Naša ponuda uključivala je i brzu dostupnost ovih potpuno novih aviona. S čvrstom bazom korisnika, plan za Gripen je da tehnološki i operativno ostane relevantan sve do 2060.-ih godina.

Nabava i korištenje novih Gripena ne stvara dodatne troškove koji se često povezuju s korištenim avionima, i možemo potvrditi kako su u ponudi za Gripene transparentno navedeni i uključeni svi troškovi. Ponuda također uključuje vrlo atraktivan financijski model za Hrvatsku, koji bi omogućio otplatu u dužem vremenskom razdoblju, uključujući i poček od 2023. do 2025. godine. Takvo rješenje financiranja omogućila bi švedska vlada a ne komercijalne banke, zbog čega bi uvjeti financiranja bili iznimno povoljni.

Partnerstvo sa Švedskom i Saabom donijelo bi Hrvatskoj puno više prednosti. Takav primjer je Regionalni centar za zrakoplovstvo i podršku koji bi razvio dugoročnu suradnju s lokalnom obrambenom industrijom, kao i akademskim sektorom, stvarajući oko 500 visokotehnoloških radnih mjesta. Nastavit ćemo nadgledati i pratiti postupak nabave. – izjavio je Jonas Hjelm, viši potpredsednik i vođa poslovnog područja aeronautike u SAAB-u.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

L

Hrvatska želi što prije ući u Eurozonu, tako da…Kupiš jedan od najboljih borbenih aviona od Francuske za samo milijardu eura i dobiješ Šengen gratis. Posao i pol. Problem Švedske je unutarnja i vanjska politika, ne avioni.

Odgovori
L

Upravo tako

J

Najvažniji dio ugovora za nabavku Rafale nije vidio svjetlo dana, a pitanje je hoće li ikada. Schengen, Eurozona, investicije … tu se krije razlog. Same mogućnosti aviona su ovdje posve sporedne.

Apsolutno nema veze to sto pisete. BLugarska i Rumunija takodje ulaze u paketu sa Hrvatskom u Sengenu, a kupuju od Amerikanaca F16. Tek ce veselo biti u Hrvatsku sa nabavkom Rafala. Ocekujem opstrukcije i miniranje potpisivanje dogovora od Amerikanaca i Svedjana. Nesto slicno ko sa Izraelom sto je bilo.

L

Tacno. Vidjeli smo kakav je njihov paket i podrska sa RBS 15.

L

@Nenad Ne. Bugarska i Rumunjska ne ulaze u paketu sa Hrvatskom u Šengen. U Europi je to već vrlo jasno. Nije ti to mali Šengen na Zapadnom Balkanu. Hrvatska ulazi krajem ove godine ili ranim 2022. Bugarska i Rumunjska su još daleko od toga.

M

@Nenad, Skopje

Odakle ti da će BULG i ROM ući u Šengen kad i HR?
HR je zadovoljial svve tehniče i pravne zahrjeve, sada je samo ostala politička odluka na nivou EU, a to bi se trebalo dogoditi u idućih par mjeseci.

T

Luke,
Let’s not speak nonsense. Ro has met the tehnical criteria for a very long time.

Đ

Rumunjska i Bugarska sigurno još ne ulaze u Schengen i to zbog granice s Turskom, jer bi tad migranti imali direktnu rutu iz Turske kroz Schengen u bilo koji dio EU … politika …

M

Rekli bi laj laj delajla https://postimg.cc/BXC8TV9c

L

@Tedy Noup.

T
M

Teddy@
Yes Croatia leave NATO bct.taking Rafale,now you country can take ower our UH-60 and Bradly AMW to Romania and btw in 4 years you not show you F16 operation in NATO training ,sry but its true.

J

Srngen, da sr brze pobegne iz zemlje…

T

Mig21,
Very hard to follow your comment…

T

James,
Not very sure what you mean, but perhaps to reach faster the beaches of your country and not only.
Have you ever been to Ro? I’m just curious…
It’s easy to speak when you have no ideea.

T

Mig21,
You know what is really sad? You were bearly able to fly and maintain the 21 … Buying a Porche to go to the grocery store is not much of a thing…
Good luck.

B

@MIG21BIS
Poradite malo na engleskom jeziku, ili pokušajte sa Google translate-om.

B

Ajd, ovaj s BiSeva bi stvarno moga molo poraditi na engleskom.

I

Da šveđani ista vrijede nebih zatvorili sabb tvornicu automobila

L

Tedy

Same with your 40 year old F16. Good luck!

T

Pa nije tedy amerikanac, vidiš da ni on ne zna

T

Luki,
As I previously said abot the criteria, they have been met since 2010-2011,
https://balkaninsight.com/2021/06/03/european-commission-romania-bulgaria-croatia-should-join-schengen/
Regards,

D

Mala korekcija. Ne jedan od najboljih. Najbolji 😉

Č

ALi dragi švedi,pored toga šta pamtimo Carl Bildta,vi niste u mogućnosti utjecati na bezkamatni kredit ili dva ko francuska,kao všto se šuška

Odgovori
D

Treba se pitati Madjare koliko su zadovoljni sa suradnjom s Švedima … Uglavnom ,Madjari se žale a Šveđani toliko dozvoljavaju sebi da im se miješaju u vanjsku politiku.Toliko o njima , papir trpi sve …

Odgovori
T

Mig21,
Very hard to follow your comment…

B

Gripeni su politicki najgora odluka, a da i ne govorim o tome da nema plana modernizacije C/D modela, iako lici na E/F on je konstrukcijski potpuno drugaciji, odnosno C/D se ne moze naknadno dovesti na nivo E/F. Ekstremno skup bez dugorocnih planova za unaprijedjivanje, sumnjive mogucnosti nabavke oruzja i djelova u slucaju oruzanog sukoba… Realno Gripen nije ni trebao biti u izboru…

Odgovori
N

Pa nemaju plan modernizacije ni Rafale koji su stari 10 god nego sto kupis to je to a C/D Gripen vec moderniziran dovoljno da ih Hrvatska koristi. Ovo za sumnjive mogucnosti nabavke dijelova i oruzija pitat cu te ako izbije sukob Hrvatska Srbija. Pa od balkanskih ratova na ovamo Frnacuzi su veci prijatelji srbima nego hrvatima. Sta mislis hoce li hrvatima sta dati ako dodje do tog sukoba. Cil francuza je prodati poslije koga briga.

E

@Niko
Rafale F3R koji je odabrala RH je najnovija modernizacija koja se danas uvodi i u Francuskoj. Plan modernizacije za Rafale je itekako poznat i razvoj sljedece modernizacije je poceo 2019, planiran za odobrenje od 2025. Ukupno se planira da bi moglo biti 7 modernizacija u zivotnom vijeku Rafala, odnosno da bi zadnja bila F7x.
Kakvo prijateljsvo? Postoje samo interesi. Da li su bili prijatelji kad im je oboren Mirage 2000 u BiH ili kad su 1999.g. s Super Etendard (400 bombarderskih misija…) i Mirage 2000 letjeli iznad SRJ?

B

@Niko
Nista od toga sto si napisao nije istina… Rafale se unapredjuje i bit ce unapredjivan, rakete i oruzje mozes nabaviti od Njemacke, Francuske, USA, ocito nisi bas upoznat s mogucnostima Rafalea… Samo buncas da nesto napises, valjda tako ego hranis

T

Jeste da, pa da odbiju da ti urade remont zato sto nemas transrodne toalete .. -.-

Odgovori
V

Ovaj komentar je SVE

V

Oplakah :-)))

F

vjerovatno istinito jer bi bili u stanju to zahtjevati….da i 10% arapa ili afrikanaca da bude…

B

O bem ti!!!

Oplakoh

V

Jel Gripen he ili she? Ili moža it? They?

B

Ime mu je ONO a prezime DSZ

😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂

С

Сјајан коментар! Ха ха ха и вероватно истинит.

N

@Beduin
Grippen nek se sam odluci da li je he ili she 😂😂😂
Nemoj vršiti pritisak 😂😂😂

M

Ma vidi koja kurtoazija, oni će „nadgledati i pratiti“ hrvatski izbor nabave. Budimo realni, švedska je unaprijed izgubila sve velike natječaje u hrvatskoj još od vremena Carla Bilta. To će se teško promijeniti i u buduće jer se švedska politika prema RH očigledno također ne mijenja.

Odgovori
d

Zasto ne bi mogli pratiti I nadgledati.. to ce raditi za svoj interes I za svoje pare.. švedska je razvijenina I jedna naj liberalniji država u svijetu..sa puno vecim BDP jem od bilo koje balkanske države

R

Šaljite ponudu Srbiji, kad je Srbija pitala niste ni odgovorili…

Odgovori
R

Htjeli su ali je netko drugi zabranio.Netko tko mora dati izvoznu dozvolu za dio aviona koji se prodaje (pomoć: motor).

a

Niko normalan ne bi uzeo nista od Svedjana sto se tice naoruzanja ukoliko ne zeli da buce ucenjivan i da mu se pametuje svaki put kada se nadje u nekom sukobu koji ne odgovara liberalima u Svedskoj.

Iako je Gripen sam po sebi jedan vrlo kvalitetan proizvod, pogotovo novi E model, ne moze da se nosi sa Rafal-om nikako.

Rafal F3R je vrlo verovatno najsposobniji, potpuno operativan non-stealth avion (iako ima smanjen rcs) danasnjice(Pored F15E, i Su 35)

Onako misljenje nekoga ko je vrlo nepristran u svojim razmisljanjima.

a

Niko normalan ne bi uzeo nista od Svedjana sto se tice naoruzanja ukoliko ne zeli da bude ucenjivan i da mu se pametuje svaki put kada se nadje u nekom sukobu koji ne odgovara liberalima u Svedskoj.

Iako je Gripen sam po sebi jedan vrlo kvalitetan proizvod, pogotovo novi E model, ne moze da se nosi sa Rafal-om.

Rafal F3R je vrlo verovatno najsposobniji, potpuno operativan non-stealth avion (iako ima smanjen rcs) danasnjice(Pored F15E, i Su 35)

Onako misljenje nekoga ko je vrlo nepristran u svojim razmisljanjima.

D

@Robert da da Britanci i USA !
Ali ako hvala im , Jeste da Srbija nema naj naj naj na m2 , ali je sve što ima kupila bez uslovljavanja !
Raspitaćemo se kod Rusa jel mož da kupimo SU 35 MS onako po bratskoj ceni !!

S

Osim boforsa, bofors je mama :D

B

Ne treba, baš zato što se nisu udostojili ni odgovoriti na zahtev Srbije da nam prodaju Gripene. Sad ih samo pustitit da plaču. Plaćaju cenu svoje arogancije.

J

Rex, Amerikanci su odgovorili na taj zahtev Srbije i prikazali F-16. Samo su se Šveđani pravili pametni. Radilo se o elementarnoj pristojnosti u poslovnom svetu. Pošalješ ljubazan negativan odgovor (tzv. „f*ck you letter“) – ali ga pošalješ. Nepojmljivo je da nekoga ignorišeš, posebno ako je u pitanju država. Cela priča kako im nisu dozvolili Britanci ili Amerikanci je laž, u pitanju je bila prezentacija. Bilo je prerano da se uopšte govori o dozvolama. Nego kada su videli da su pojeli ono što se ne jede, hajde da se upire prstom, kriv je neko drugi.

U pitanju je bio isti mentalitet umišljenih moralnih veličina koji je održao „lekciju“ Hrvatskoj u vreme kada su ratovi bili završeni i nije bilo nikakvog embarga.

Treba ih zaobilaziti u širokom luku.

m

A kleli su se u offset…
U neku ruku mi je drago što je izabran Rafal… iz čiste pakosti prema šveđama koje nas nisu ni udostojile odgovora na RFI, a uzgred ovo im stavlja do znanja kako ih doživljavaju – kao, najblaže rečeno, nebitne – što suštinski i jesu sve i da imaju avion 6. generacije da ponude.

Odgovori
Đ

fulali su s cijenom, da su ponudili za EUR 500-600 milijuna ne bi ih mogli odbit, jer bi razlika bila ogromna, a oni su navodno tražili EUR 900 milijuna …

t

Pazi ti njih kad se oni jos usudjuju da komentarisu javno neciju odluku. Ovo je pojam nepostovanja u bilo kom poslovanju a posebno u oblasti naoruzanja.

I to jos o nabavljanju Rafala. Aviona koji je milion svetlosnih godina ispred onoga sto se tek predvidja za razvoj gripena a o ovome sto je sad gripen u poredjenju sa Rafalom ne vredi ni pricati.

Rafal jeste skup i videcemo kako ce HR to podneti i koliko ce naleta imati, ali da se razumemo Rafal je jedan od najboljih aviona na svetu i sa te strane, kupovina je odlicna odluka.

B

Tako je. Dva puta je ministarstvo slalo zahtev da se formira ponuda. Može centrala da pogreši jednom….A sad cvile Hrvatima da razmisle da se nisu možda zeznuli.

F
S

Ovdje treba malo razlikovati stvari. Prema ovom tekstu nisu Svedjani ti koji uvjetuju nesto madjarima vec obrnuto. Svi koji imalo prate situaciju u EU znaju da je Madjarska sa Orbanom otisla tri koraka natrag u demokraciji, slobodi medija i postivanju ljudskih prava. S te strane ostale clanice koje drze do vrijednosti EU imaju pravo prigovarati. U ovom tekstu se radi o tome da Madjari ucjenjuju Svedjane, prestani mi prigovarati (o EU vrijednostima koje je Madjarska prihvatila ali ih se sada ne pridrzava – malo je kompliciranije od toga ali to je bit) ili cu otkazati leasing.
Sto se tice Hrvatske, komentar je malcice deplasiran (i zvuci patronizirajuce) s obzirom da nisu naveli zbog cega je to gripen bolji izbor za hrvatsku. No tko gubi ima se pravo ljutiti.

E

Kme kme od svedjana

Odgovori
S

Pitam se kome bi leglo ovih 12 aviona i neki dobar offset umesto Orla 2.0….

Odgovori
T

Nekom ko oce da mu Svedjani odredjuju nacin zivota.
Madjari vec imaju iskustva.

T

Moglo bi se uzet dve eskadrile MIG-35 i 6-8 Jak-130.
Ostale avione leteti do isteka resursa.
Umesto S300 i dodatnih SA-22 uzet S-350 (SA-X-28) i Panzir (SA-19).

V

T. H.
Koji MIG 35?
Sve mi se čini da od te priče nema ništa. Vidiš da Suhoj razvija novi avion sa jednim motorom (od su57), koji će izgleda da se pozicionira na mesto Mig-a 29 (35)…
Srbofil,
Zanimljivo, prava tema za diskusiju i razmišljanje…
Kao što već neko jednom ranije reče:
Dve eskadrile Gripena C/D i jedna teškaša Su 27 familije i bog da nas vidi.
A i kada potencialni kupac nije u EU pa nije ograničen sa offset-om…

P

Tih 12 Gripena sustinski be bi donijeli toliko no blizu kao sve podprjekte koje he pokrenula modernizacija Orla. NPR razvoj domacih UBS, avionike I na kraju potencijalni posao za trece zemlje. Tako su I Izraelci poceli nekada davno…Poenta je osvsjas tehnologiju I dobijas kadar.

D

@Robert da da Britanci i USA !
Ali ako hvala im , Jeste da Srbija nema naj naj naj na m2 , ali je sve što ima kupila bez uslovljavanja !
Raspitaćemo se kod Rusa jel mož da kupimo SU 35 MS onako po bratskoj ceni !!

N

@T.H
Mislim da ne bi trebalo objavljivati komentare koji pozivaju na kupovinu aviona koji ne postoji osim kao prototip i koji ne bi ni bio interesantan VS.

a

Ako bilo ko ima mozga u nasem MO, nece se ni razmatrati MiG35.

Su57 on the other hand..

J

Zaista neznam kako bi vojsci leglo12 gripenčića , niti mogu da komentarišem ,, orao 2 “ , ali mi se nešto čini da bi neko naš dobro umočio prste u med.

S

@Vlad
Pitanje je da li bi mogli i jednu punu eskadrilu odrzavati kako treba(ne mislim samo tehnicki nego i nalet veliki). To je vec pitanje finansija i samog paketa. Madjare prakticno nista nisu kostali zbog ofseta. Tu onda ide 100 aim-120C ako bi ih dobili itd. i to su zapravo pravi troskovi. Ali svakako umesto Orla niko se ne bi bunio.

E sad tehnicki, sve zavisi od koncepcije i nacina upotrebe, pa prema tome treba nabavljati tehniku, a ne obrnuto. To srecom ima ko kvalitetno da odredi u VS. Gripenov road-base model sa svom pratecom opremom je jako interesantan za zemlje koje nemaju bas dubinu teritorije(recimo mi). Dok bi recimo neka zverka iz Su-27 familije dala ogromnu fleksibilnost u samim borbenim operacijama(mozes poleteti iz Srbije i gadjati nesto zajedno sa Grcima iznad Egeja npr). Ali si vezan za ogromnu i krajnje ranjivu infrastrukturu.

Idealno bi bilo 3 eskadrile, sa budzetom kao celo MO, ali daleko smo od idealnog.

Y

Albaniji? :)
Budimo pametni i iskoristimo partnerstvo sa Kinom na najbolji način – kroz neku kooperaciju za našu 5. generaciju.
Ozbiljno su zainteresovani, zanima ih prvenstveni ekonomija i verovatno su znatno pouzdaniji od svih drugih sila.
Verujem da ne potenciraju bez razloga „čelično prijateljstvo“ svaki put kada javno istupe. Neće se oni uplitati u naše unutrašnje razmirice, „Pojas i put“ je dobra stvar, ali ostaje da poradimo na ekologiji.
Kada su bile poplave, naše „gazde“ (gazile ih mečke) upetostručiše cenu flaširane vode, a Kinezi širom otvoriše radnje – pa kome trebaju čizme ili lopate – na izvolte…

S

@Yoda
Ne delim vase misljenje, a cinjenicno stanje ne baca vase stavove u vodu. Nemamo mi sta da ponudimo kinezima u toj „kooperaciji“, mozemo samo da kupimo direktno sta nam treba. Ali tu bi se zadrzao na dronovima i to je to. Sve krucijalne odbrambene sisteme Rusija, SAD, Francuska, Izrael, domaci izvori naravno.

Sto se „celika“ i prijatelsjtva tice, reci cu vam samo da Kina godisnje vise investira u Nemacku ekonomiju, nego ukupno sto je investirala u celu istocnu Evropu od Poljske, do Grcke i sve zemlje izmedju ;)

S

@Dragan DUbonjac
Ne postoji „bratska cena“, ali taj avion svakako vredi vise nego sto kosta.
Eskadrila novih oko milijardu ipo dolara, sa infrastrukturom verovatno do milijardu ipo evra mozda malo jace.

Y

@Srbofil

„Ali tu bi se zadrzao na dronovima i to je to. Sve krucijalne odbrambene sisteme Rusija, SAD, Francuska, Izrael, domaci izvori naravno.“

Sada se i ja slažem da se ne slažem sa sobom :)

С

Набавка 12+12 Грипена би нам дошла више него добро. Техничко-технолошки искорак би био огроман за Српску Војску. По мени добили би следеће:
1. Уз авионе и пратеће наоружање (велики избор наоружања за различита дејства) и опрему (обележавање циљева, електронска дејства, извиђање), Српска Војска би добила авијацију са вишеструко већом борбеном вредношћу него што је има сада,
2. озбиљну количину налета тј ресурса ваздухоплова,
3. изузетно важан део у систему развоја и употребе умреженог информатичког простора,
4. могућност кооперације и озбиљног развоја давно умртвљене ваздухопловне индустрије Србије, а тиме битно повећање запослености у производним делатностима,
5. након успостављања пословне сарадње, од истог произвођача би могли да даље набављамо нама врло потребну другу опрему као што су радари, комуникационо-командни системи, различита електронска и информатичка средства за умрежавање бојишта, авионика, будући авиони…
И поред тога што постоје озбиљна ограничења током могуће сарадње са Сабом (могуће уцене и санкције не само од Швеђана, већ и од главних снабдевача подсистемима, тј Американци, Британци, Немци…), вишеструка корист и огромни потенцијали овакве набавке су огромни. Размишљања о цени набавке и употребе ових авиона, тј да ли то привреда Србије може да приушти, је посебна прича о којој опет не треба прилазити искључиво.

m

A jel možemo zabravimo na Yak 130 definitivno , molim vas sve. Više puta je obrazloženo zašto nam to ne odgovara.
A za MIG 35 imamo vremna ,da vidimo u kom broju i kojim državama će se prodati.

Y

@Страхиња

Šveđani su nudili na tenderu staru verziju koja se ne može više razvijati – čak se više ni ne proizvodi…
Naravno, dosta smo zastareli u evropskim okvirima pa bi štošta novo podiglo borbenu sposobnost.
Laički – mislim da nam treba lovac – specijalizovan za borbu u vazduhu, a neki opšti trendovi su takvi da se za ciljeve na zemlji ubuduće sve više angažuju BPL i rakete z-z.
Najradije bi da se otvorimo dok se ima i napravimo svog čistokrvnog lovca sa specifikacijama kakve mu trebaju da lovi, a onda i višenamensku modifikaciju.
Cenim da bi to bio najbolje uloženi novac koji bi uposlio našu pamet – a tu se prave odvraćanja i pobede na duži rok.
Džaba nama i Rafali i Suhoji ukoliko npr. NATO krene – pa npr. usledi tradicionalni genocid…
Tada su nam bitniji snajperi, explozivi i ludaci nego svemirska tehnologija pogonjena genijalcima…

O

Zamena za orla moze biti samo neki jednomotorni čistokrvno borbeni avion, jeftin u nabavci i u eksploataciji da otvorenom konfiguracijom, za šta se trenutno jedino uklapa Jf17.
Ovo je opcija ako se migovi budu menjali sa J10 ili Su27 familijom.

Druga opcija je da se i orao i migovi menjaju jednim borbenim avionom ali u malo vecoj kolicini od 16 komada, gde bi se kupovao polovni dvomotorac ili novi jednomotorni.

Po mom skromnom misljenji za nas je najgora opcija Mig 35 i J130, a jos gora zapadni avioni, prva promasena koncepcija, druga preskupa za nas uz more politickog uslovljavanja.

J

Ne znam kome bi legli, ali Srbiji sigurno ne bi. Orao je prilika da se nešto nauči i reši problem jurišne avijacije za sledećih 10-15 godina. U međuvremenu će se videti u kojem pravcu će se stvari razvijati. Verovatno će se tražiti novi školsko-borbeni avio koji će zameniti G-4, a napadi na ciljeve na zemlji prepustiti helikopterima i bespilotnim letelicama. Novi nadzvučni avion će doći na red za 10 godina, bilo bi besmisleno kupovati nešto pre tog roka. A taj ofset gde će neko da isprazni magacine zastarele robe, uzeti milijardu dolara i zaposliti 500 inženjera – to Srbija može da nađe i na drugom mestu.

o

Eto, ko ce pre do devojke. A kad je uzme, u kafanu, da se raspije. HR samo mudro, blago i odmereno. Ipak se radi o drugacijem mentalitetu nego HR. Prvo neverujte u nista negoli u svoje rasudjivanje i planiranje, inace ce da vas osisaju i zvonce da vam nakace.

Odgovori
B

Ajde de, polako.

Za pocetak bi valjalo vidjeti sto je sve sadrzano u ugovoru pa onda trkeljati.

Moje misljenje o svemu ovome je kristalno jasno.
Sam natjecaj je promasen i prevazilazi HR potrebe.

No, unutar tih promasenih okvira, Rafale je najbolji odabir.

Odgovori
P

@Beduin Evo, baš je potvrđeno. U cijenu od 999 milijuna ( milijardu ) uračunat je potpuni paket ( avioni, simulatori, oprema, obuka pilota, streljivo, itd ), pa čak i garancija na 12 mjeseci.

B

ma potvrdjen je necu ti reci sta.

dakle, pod garancijom imas 1/30 planirana vjeka……..interesting.

K

@Perica

Receno je “osnovni paket oruzja”, treba pricekati i vidjeti sto je u tom osnovnom paketu. Ako su po dvije Mica rakete i jedna bomba, nije bas taj avion neko sredstvo odvracanja.

M

Pa istina je!!
Na Plesu ili u Zemuniku lako je zavidjeti neke čudne avione s čudim oznakama koje našeg ISHARAKA teraju na WC,ali eto to ti je realnost moj „prijatelju“ iman ja papira ako ti zatriba.

z

Imaš neku bolesnu aroganciju, a poprilična si truba za avijaciju…dokazano.

G

Ovo je stvarno bezveze komentar. 1/30 garancije?! Ne, garancija treba biti na 30 godina??? Bože, bože…
Al ga zna lupat gluposti…

o

„plan za Gripen je da tehnološki i operativno ostane relevantan sve do 2060.-ih“

Gripen će sigurno ostati relevantan do 2060ih ali to neće biti C/D verzija koju vi nudite.

Odgovori
L

Amerikanci čestitali Hrvatskoj na odabiru Rafala, Šveđani će nastaviti promatrati izbor nabavke. Toliko o tome…

Odgovori
M

Šta tu ima da se čestita od strane amera, molim vas?!! Pa nije to sport da se čestita kad neko drugi uzme zlato. Ima smisla da je nesto drugo u pitanju.

B

Of course.
Ameri nista ne rade bez dobro promisljene racunice.

A ta racunica jesu BH i Patriot….

Mada ja navijam za NASMS

M

Mislim da će NASMS i biti.

M

Ispravka -NASAMS

Patriot nije potreban na toj lokaciji za NATO, a sem toga je preskup. NASAMS je potreban kao fleksibilniji sistem. ER verzija, i osnovna jer drugi PVO Hrvatska nema.

V

Ne znam zašto nisu nudili E/F verziju?

Odgovori
o

Da i jesu bila bi skuplja od Francuza,ali Švedi su politički uprskali i Hrvatska im više ne vjeruje. Ponudu od njih tražili smo iako nisu nikad bili ozbiljno u igri kako bi omekšali prije svega Amere a sigurno je pomoglo i oko Francuza.

Đ

zato šta se moraju riješit još ovih 12 preostalih zmajeva, pa su to mislili nama uvalit skoro pa po cijeni E/F verzije …

V

Đuro Maximus,
12 komada E/F je daleko skuplje od 1 milke…

v

Postoje dva razloga za ne prihvaćanje švedske ponude.
Švedska je izvan NATO saveza i to joj je u startu hendikep.
Drugi razlog što je 1996 odbila da remontuje 50 protubrodskih raketa RBS-15B, pravdajući se neutralnošću, remont je realiziran tek 2014-te. To je bio jak argument svih koji su bili protiv njihove ponude, tvrdeći da nisu pouzdan partner.

Odgovori
R

Prvi razlog je točan i značajan, a drugi koji navodiš samo donekle. Vlada RH je uputila službeni RFP prema Švedskoj kao G2G aranžmana a ne prema SAAB-u, to sa RBS-15 je omiljena tema naših desničara koji bi malo sa Amerikancima, malo s Izraelcima, a nikako sa Švedskom i Carlom Biltom.
RBS-15 remont se nije dogodio, Tražili smo 5-godišnje jamstvo za raketu koja se nije održavala po preporuci proizvođača barem prvih 15 godina plus modernizaciju na razinu kakvu je provela Finska. Do 2020 smo trebali modernizirat po 4 rakete godišnje tako da se s njima nekako dočeka sredina 2020-ih i izbor nove platforme. Ono ispaljivanje 2015 je više sreće nego umijeća, da ne idemo u detalje.
Ono gdje su se Šveđani prosuli je njihova procjena da Hrvatskoj mogu uvaliti zadnju seriju konzerviranih zmajeva koji su im ostali u skladištu i to po cijeni koja bi im rekuperirala dobar dio R&D troškova koje imaju kod verzije E/F.
Ulazak u novi tender s Rafaleom je načelno dogovoren prije godinu dana, pri kraju HR predsjedanja, kao kombinacija da se malo jače kontrira tadašnjem USA establišmentu. Njihova današanja reakcija (SAAB) pokazuje da nisu baš shvatili svoju ulogu u tenderu.

д

Људи су легалисти чекали су да се заврше преговори о сукцесији бивше СФРЈ да се види чије су то ракете.Неће људи да послују ако папири нису чисти.

L

Robert

O kakvoj sreci 2015 govoris. HRM je RBS 15 redovno ispaljivao na vjezbama i 2016 (Harpun 16) i 2018 (Velebit 18) i jos po koji put.

R

@Leni
Napisao si da su rakete remontirane. Nisu. Zbog nedostatka održavanja kod svakog ispaljivanja postoji dilema da li će piro patrone odraditi svoje i pokrenuti booster, da li su preko 30 godina stari elektroliti se osušili i da li je ispravan TWT kod predajnika radara. 30% raketa je kanibalizirano jer su imali 1 ili više kritičnih grešaka i to nakon što su s dostupnom testnom opremom uklonjeni s liste aktivnog inventara. Ako je ovakav postupak inače redovan kod vojski koje raspolažu s tako kompleksnim sustavima, onda se ponizno ispričavam, nije sreća.

L

Robert,

Gdje si pobogu procitao da sam rekao da su rakete remontirane??
Rekao sam da su ih ispaljivali vise puta od 2015 Nije bilo problema s ispaljivanjem niti pogadjanjem cilja.
Isprika prihvacena.

S

@Robert dobar komentar i tocno u sridu! RBS 15 smo mi zakasnili i malo se zaigrali a punuda Gripena su se Svedjani malo zaigrali.
Glavni izazov kod Rafala (ili bilo kojeg drugog slozenog borbenog sredstva koje se uvodi u Hrvatsku) je da vladajuce strukture shvate da su to slozena i skupa sredstva i da nije dovoljno kupiti ih vec je potrebno puno novaca za odrzavati ih.

M

Definitivno je Švedska partner to best buy,samo kad se sjetimo njihovog NE za RBS,ma to je zemlja kojoj svaka švraka hoće biti patrtner,lako se provjeri u starim filovima a tek što vole Srbiju,jedva su odbili sve pregovore oko kupnje Grippena,tako otvorena zemlja s punooo gov**a u politici.

Odgovori
z

Tačno tako..

d

postoji razlog zasto su odbili Srbiju ;)

L

Super jadno, izgubili na tenderu i sta sad koga interesuje koji bi pocek svedska vlada dala na kredit za deal koji hrvatska vlada nije ocenila kao najbolji… transfer blama

Odgovori
D

Moje mišljenje je da nikada ne treba sarađivati sa onima koji žele da ti određuju kada i kako ćeš upotrebljavati ono što si platio , neka hvala sa takvima nema saradnje !
Hrvati su se od svih mogućnosti odlučili za najbolju , USA bi ih takođe ucenjivala , malo politički malo kod isporuke oružija ( rakete etc.) Ovako nemaju ograničenja Rafale je evropski proizvod rakete može kupiti od Francuza Nemaca pa i od USA !
Najpametniji izbor , tačka !

Odgovori
B

Tocno tako.
Primjerq danas je puno, npr. Spanjolska koristi 2 tipa?

Ili, zasto je Portugal onomad pod zurno nabavljao G91?

Zasto je Maroko pod mus nabavljao F1?

V

Po meni je novo uvjek novo kao i kod auta. Ljudi kupuju nove aute i ne servisiraju ih 5 godina i zatim ih prodaju da se drugi muce i servisiraju. Ista politika je sa avionima. Kuput cemo rabljene krampove koje cemo samo slagat i servisirat. Odluka pi meni za rafale je pogresna. Još jednom da kažem: novo ke novo!

Odgovori
o

Pa valjda imaju računicu jedni i drugi, nemoj tako. Ne valja uzeti starudiju, ali malo voženi….. isplativo …zrakoplovi stari deset i manje godina zadnji nivo upgrade, remontiran, pun pogodak… tako ja to gledam.Francuzi tek počeli razvijati F4R koji je primjeniv i na F3R . Dakle skoro novi zmaj na koji se nadograđuje najnovija avionika po potrebi . U čemu je onda ovdje problem .
Cijena je znatno niža od novih .
Indijci su platili tri eskadrile novih skoro 7 milijardi, nisu valjda dobili toliko više raketa.

F

Pa čovječe nije ti avion auto.Nije to baš tako jednostavno ni blizu

L

Ovi su servisirani, pa ti nije usporedba na mjestu.

K

Novi auto servisiraš svakih 15000 km i još te uvjeravaju da je neophodno i ovo i ono što zapravo nije. Tako da ti komentar baš ne stoji. A šveđani se ponašaju ispod svake poslovne razine. Ova sa „Nadgledanjem postupka nabave“ im bas nije trebalo. Sa takvim stavom su potvrdili da je odluka jako dobra i bez toga što Je gripen moderan mig21

Odgovori
S

Koja simbolika i igra sudbine, da Hrvati prvi nabave naprednu verziju YU Supersonic-a.

Odgovori
П

Него, пошто се прича да смо ми, Србија, хтели да купимо Грипене, да нам сада продају уз попуст? Био би ред :)))

Odgovori
T

@Perica
Svedska sklapa te avione. Bitne delove su iz Amerike. Tu su jos
Englezi kao suvlasnici. Svedsko mesanje u politiku drugih.
Da su spustili cenu na 500 milijona EVRA mogli su prodat tu sekundarnu sirovinu. Mogli su nuditi i koristene avione.

Nije valdja moguce da Rusi ne mogu do 2030 napravit
dve eskadrile Mig-35.

Neki sada sanjaju SU-57 u exportnoj verziji. A Mig-35 za iste
nije moguc. Pre je moguc ta najava Suhoja sa jednim motorom.

O

Mirise na Labuda…
Ako je to stvarnon, citajte ga s razumjevnjem

Odgovori
B

Izabrali, ali ne i potpisali, a do isporuke ce se tek cekati. Jos zvanicno Amwrika nista nije odobrila. To sto je Ambasador cestitao, nije odobrenje. A da mi sad nagadjamo sta ce biti u ugovoru su price u prazno! Cinjenice Rafal skup avion pogodan za velikeni bogate zemlje, jer je sat leta preskup. A da ne govorimo sto Hrvatska nema nista za ovaj avion. Od ovih 1 200 miliona dolara cena narasti sigurno do 2 milijarde dolara. A garancija 12 meseci, a od iisporuke dok postanu operativni proci ce vise od 12 meseci. A kako prolazi vreme, bice sve skuplji za odrzavanje. Ukratko ako stignu, bice uglavnom za slikanje, jer em sto nemaju iskusne pilote, preskupo za letenje i izdrzavanje.

Odgovori
S

@Boban – treba malo demistificirati temu troska leta i odrzavanja. Ja bih se zapitao koliko je stvarno letenje na Rafalu skuplje od letenja na MIG 29? Gorivo i mazivo bi trebalo biti isto ili cak jeftinije na Rafalu (mladji avion kvalitetnije izrade). Odrzavanje mozda je skuplje zbog razlike u placi francuskih tehnicara u odnosu na ruske (ili srpske) no s obzirom na drugaciji koncept odrzavanja i kvalitetniju izradu nisam u to 100% siguran.
Svi se hvataju za iznose cijene leta iako nitko uopce ne razmislja kako se racunaju i sto znace. Ukoliko uracunas trosak kupnje aviona naravno da je Rafal skup. No uracunavati trosak aviona u cijenu sata leta nakon sto je odluka donesena i nakon sto je iznos placen gubi smisao i samo je racunovodstvena kategorija. Infrastruktura je slicna prica, za svaki avion ju treba imati. Vazniji je operativni trosak a to je trosak goriva, maziva, potrosnih dijelova te mehanicara za pre & post flight checks te redovno odrzavanje po stupnjevima.
I na kraju, ne zelim da me se krivo protumaci, ratno zrakoplovstvo je skup sport ali ipak neke stvari treba demistificirati.

L

Gledajte, Mig-29 je proizveden u hiljadama primeraka, njegove komponente, pogonska grupa, radar itd. se prozvode u fabrikama koje su podignute u SSSR sa alatima i investicijama u njihov razvoj iz tog vremena. Do danas se dakle se otplatilo 10x i doneo ogroman profit. Valjda je jasno, cak i ako se ne uzme u obzir cena rada, da je jeftinije odrzavati takav avion u vazduhu nego jedan koji je proizveden u svega 200 primeraka u preskupoj zemlji gde su primanja u odnosu na produktivnost veoma visoka…

B

@Liegestuhl

Stvarno se nadam kako nisi na polju QA/QC ili u planiranju proizvodnje.

Cuj ti, visoka primanja a niska produktivnost

🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂🤣😂😂🤣🤣😂🤣😂

S

@Liegestuhl Klappbar
Proguglaj malo Indijska iskustva sa odrzavanjem MiGa29 i nabavkom dijelova i cijenama istih. Nije bajno.
Mozda da malo rasclanimo prethodni post:
– Gorivo i mazivo – oba imaju dva motora, Mig29 je stariji i trebao bi trositi vise i goriva i maziva
– potrosni dijelovi – MIG29 je stariji samim time vise potrosnih dijelova
-Pre & post flight check – vjerojatno Rafale s obzirom da je slozeniji avion sa vise elektronike i stoga je potrebno imati vise tehnicara da bi ga opsluzivalo x njihova placa (francuz zaraduje vise i od hrvata i srba i rusa)
– odrzavanje po stupnjevima – vjerojatno je samo odrzavanje rafala skuplje no pretpostavljam da je u puno vecim intervalima nego Mig koji i po starosti i po koncepciji se drugacije odrzava.
No kao sto sam rekao ako ubacis racunicu za infrastrukturu koju hrvatska nema i trosak nabavke koji je kod nas milijardu a kod vas 200M i to podijelis sa brojem letnih sati onda naravno sat leta rafala ispadne puno skuplji. No ukoliko se ispuni ono sto je navedeno a to je da kupovina nece ici kroz budzet MORHa onda se vracamo na moju prvotnu pretpostavku da sa strane operativnog budzeta MORH-a Rafale ne bi trebao biti neprobavljiv.
Ovdje se svi mozemo prisjetiti kako je u prethodnom hrvatskom natjecaju F16 barak ispao jeftiniji po satu leta nego gripen sto ti govori da je netko koristio kreativno racunovodstvo odnosno vjerojatno su ubacili trosak aviona unutar racunice.

B

Prvo ovdje Amerikanci nemaju što odobravati, jer to nije njihova tehnologija. To odobravanje ili ne odobravanje oni mogu diktirati i diktiraju isključivo s njihovom tehnologijom.

Drugo sat naleta je skup kod bilo kojeg od ponuđenih aviona.

Treće Hrvatska nema ništa spremno za niti jedan ponuđeni avion i s bilo kojim odabirom se mora krenuti od nule.
Od infrastrukture do obuke i bilo ćega drugoga.

Stvari su puno jednostavnije nego što se čini.
Od svih ponuda cijenom kvalitetom i mogućnostima, Rafale je jedini logičan i prihvatljiv izbor tj. najbolji za Hrvatsku. Posla ima puno da se sve dovede u red, ali to je tako s bilo kojom od ponuda jer se prelazi s 2. na 4. generaciju. Noi i najdalji put počinje s prvim korakom…

A

Ako Srbija u dogledno vreme ne pristupi EU i ako na zapadu ne postoji volja da se Srbiji proda savremenija naoružanje, onda je stvar jednostavna. Srbija na istok. Pa ko ponudi bolje i modernije. Rusija, Turska, Izrael. I zaobići kupovinu ako je moguće MiG35. Rešenja ima i treba odmah početi sa traženjem istog. A za pare neću da se više sekiram. Kad ih ima za koje kakva kapitalna dela imah ih onda i za ovo. Pozdrav.

Odgovori
I

Dokle je spao Saab,nekada vrhunska fabrika, sada ide okolo i kukumace sto neko nije uzeo 10 aviona od njih, ejj 10/12 aviona.Kakav pad, hvala sto nama nisu ni poslali ponudu. Hrvati su pametni sto nisu uzeli Gripen.Stvarno samo su Francuzi koliko toliko, iako sa vise nego bednom prodajom za izvoz oprali obraz evropskim proizvodjacima aviona. Pa Rusi ili Ameri za mesec dana prodaju aviona koliko Svi evropljani zajedno za godinu dana. Samo indiji preko 200 su30. Evo ponovo narucili preko 29 migova 29 i preko 10 suhoja. Evropljani mogu samo da sanjaju ove brojke. Samo Americko ili Rusko trece nema.

Odgovori
C

Francuska je uzela glavne aerodrome u Srbiji i Hrvatskoj, radiće metro u Beogradu, postrojenja za preradu otpada takođe mislim da imaju u jednoj ili obe zemlje… To su milijarde dolara vredni interesi. U jednom trenutku to sve otvara put za velike nabavke oružja i tu se stvar cementira.

Ako Šveđanima to nije jasno, i ako im nije jasno da nemaju šta da traže na međunarodnom tržištu gvožđurije u eri u kojoj EU forsira međunarodne projekte, Francuzi rade sami a Amerikanci bukvalno silom uvaljuju svoje cigle svima redom, to je njihov i samo njihov problem. Oni Gripena nikome neće prodati, mogu eventualno nekome da sabotiraju nabavku drugog aviona i to je to.

A

@Crni

Gripen je prodat već Češkoj, Mađarskoj, Južnoj Africi, Tajlandu i Brazilu. Brazil je veliki ugovor i ako sam dobro zapamtio deo aviona sklapaće se u Brazilu.

Isti aranžman kao u Brazilu nudi se Kanadi gde Gripen ima dobru šansu da prođe iz političkih razloga (u Kanadi je nabavka F-35 postala političko pitanje pa je otkazana, a nabavka Super Horneta zbog spora sa Boingom iz domena civilne avijacije).

Sa Hrvatskom broj inostranih kupaca Rafala se penje na 5, koliko već ima inostranih kupaca Gripena. Trenutno je isporučen sličan broj Rafala i Gripena, i uopšte nije isključeno da kada se isporuče svi brazilski avioni da će Gripena van Švedske biti više nego Rafala van Francuske…

S

@ Andrija – Brazil je kupio Gripen E/F a ne C/D. To su prilicno razliciti avioni u svojim mogucnostima i buducim razvojem. Uz to Brazil je inzistirao na transferu tehnologije i sklapanju aviona u Brazilu i to je njima bilo najvaznije. Kanada je ista prica, nudi se E/F uz mogucnost proizvodnje u Kanadi. Jedan Brazil sa Embraerom ili Kanada sa svojim industrijskim potencijalom mogu zahtjevati takav posao – Hrvatska, Srbija, Ceska, Madjarska itd kupuju gotov proizvod jer nemaju industrijsku snagu da sklope tako slozen proizvod a da je ekonomski isplativo. U krajnjem slucaju, dok god je Rafale glavni avion jedne Francuske bit ce dijelova za njegovo odrzavanje.

J

@Andrija – Gripen može samo da sanja Kanadu. Kanadsko vazduhoplovstvo je integrisano (sa američkim) u NORAD, vazdušnu komandu Severne Amerike. Francuzi su povukli ponudu za Rafale, zato što nemaju pristup informacijama i tehnologijama koje Amerikanci dele sa najbližim saveznicima („five eyes“), ali eto trećerazredna Švedska ne gubi nadu :)

P

Pa Svedska ponude je izgleda bila skuplja, od milijardu, ca 1,2 .. ali su imali izgleda bolji logisticki paket, cak in neka prica o ofsetu, i ‘meteor’ raketu u ponudi, sto nije slucaj sa Francuzom/Rafalom.

Kako stvari stoje ispade da je uzeta ponuda koja je najjeftinija, a performanse i neki drugi zahtjevi kao da nema veze..jer izgleda nista posebno nije ni trazeno u zahtjevu ‘RFP’. Na kraju krajeva biraju dvomotorni avion, pa ameri su mogli ponuditi npr.. polovni F-18 ili F-15.

Moj utisak je prosto da je izabrana ponuda sa najnizom cijenom a ostalo je manje bitno izgleda bilo. Uostalom danas su imali izbore.

Odgovori
R

Ugovor treba gledati s šire perspektive, uključiti u priču izvore financiranja, strateški element suradnje, buduće nabavke, sve manju pouzdanost američke administracije da EU zemlje vidi kao partnera a ne konkurenta.. Ako ti (neslužbeno) EU financira nabavu aviona, onda ćeš valjda aprecirati ponudu zemlje koja je utjecajnija u EU krugovima. Nije tajna da je podršku za ovo dao najveći financijer EU, Njemačka. Hrpa naoružanja koje možda nije dio inicijalne ponude ali nakon uvoiđenja aviona u eskadrilu ponude kroz MBDA znači poslove za njemačke firme. Performanse su se itekako gledale, Rafale toliko iskače od odnosu na ove iste avione tako da samo totalni laik može sumnjati u potencijal platforme. Avion u potpunosti može parirati F/A-18 kojeg je HR prije 15 godina evaluirala interno,bez RFI prema Americi, te u nekim ulogama i F-15C/E. Amerikanci su ponudili ono što je odgovaralo minimumu traženom u RFP-u, jako dobro znaju što su HR mogućnosti i da li je njima u interesu da sufinanciraju nabavu aviona. Zaključili su da je modernizacija HRZ-a za ojačanje južnog krila mali prioritet i da se stoga neće gurati njihov igrač pod svaku cijenu. BTW, nemaju oni dovoljno F-15 i F/A18 za sebe, a kamoli da ih povlače iz upotrebe.
No, pričekajmo da se finalizira ugovor, možda tu budu još poneko iznenađenje – sve su dosadašnje strane zemlje korisnici Rafala imali klauzulu o opciji dodatnih aviona po fix bid cijeni koju mogu ili ne moraju iskoristiti. A to je također varijabla koja dosta toga mijenja u usporedbi s ostalim ponudama.

S

Perica Gripen performansama ne moze uz bok Rafalu.

Pogledajte studiju Svicaraca za njihov novi avion 2030. Testirali su usporedno Rafal Gripen i EF2000. Izgleda da ce tada micati F/A-18 C/D verzije i traze sa cim ih zamjeniti. Mislim da su testovi iz 2018 ili 2019. Uglavnom nedavno.
Znaci po tim analizama uzeo se BOLJI avion za manje para. Ne znam sa kojim offsetom bi to opravdali. Plus sto su svedi nepozdani kao partner. Pitaj Madjare zasto im vracaju Gripene.

C

Neka i jeste cena bila ključni kriterijum, opet imaju 12 vrhunskih mašina, iliti četiri mašine više od Bugara koji su dali skoro pa duplo više para.

Kada se bira borbeni avion gleda se i kako su se drugi kupci usrećili sa njim a tu je Rafal u daleko boljoj poziciji od Gripena.

E

@Perica
Kao sto nisu mogli da ponude polovna F-16, Ameri ne bi mogli ponuditi ni F-18, ni F-15.
Oni nude samo nove avione jer polovnih za prodaju nemaju…
Od dvije ponude koje su ozbiljno razmatrane, američke i francuske, odabrana je jeftinija i brza isporuka.

P

Rafal i Gripen su dva aviona poptuno razlicite klase i to nije sporno.

Ono sto sam ja htio da kazem izgleda da nisu uzimani neki drugi parametri u obzir, kao kolikoj elaksa ili nije odrzavanje up poljskim uslovima, logistika..

Jer prozanjt tesko se odati utisku, aha..ponuda je Rafal za manje od ilijardu…opa ko moze odoliti.

Ima dosta troskova koje tek treba ispregovarati..itd…toje izgleda slabuji dio francusek ponude. Takodje neam nazanka da su francuzi ukjlucili rakete ‘Meteor, dok svedjani jesu. O sredstvima V-Z tek nema neznake sta je ukljuceno.

Poznato je da Rafal ima siorke mogucnosti ali i njihova upotreba kosta dodatno.

Na kraju krajeva, da se ne lazemo uopste nije poznato kakav je avion trazila Hrvatska, sta je u stvari zahtjevano od ponudjaca.

Kao sto rekoh presudno je bilo brzina isporuke, cijena a i boga mi je zvucno ime ‘Rafal’ sve se poklopilo.

O upotrebi i ostalom kasnije …:) ..pozuri izbori ce..

m

@perica
o čemu pričaš kada nikada i nigdje nisu objavljene detaljne ponude, kao ni cijene (osim nagađanja)? niti će biti objavljeno kakav je redoslijed odabira, to je i službeno izjavljeno.
Rafali koštaju 920 milijuna eura, ostatak je osnovni paket naoružanja, obuka. Dobio se daleko najbolji avion sa minimalnom cijenom. uz F-16 bl70 kojeg je cijena bila za barem duplo (izjave iz LM), uvjet je bio i brzina isporuke – a F-16 ne bi mogao prije 2025.
Performanse i ukupne mogućnosti su itekako uzete u obzir kod evaluacije pa je tako gripen i po svim poznatim pokazateljima na zadnjem mjestu – od količine nošenog naoružanja do troškova leta.
pročitaj tekst na tangosix koji je prilično detaljno objasnio mogućnosti Rafala, ili na YT potraži Ivanjekove analiza svih ponuda.
Nadalje, francuzima nije poslan zahtjev za ponudom (jer se tražio jednomotorni avion), ali su oni sami uskočili i to po prvi puta ikada sa ponuđenim polovnim rafalom, i to po itekako dobroj cijeni.
A to bi samo netko lud propustio.
Inače, izbori – drugi krug-nisu bili presudni. Odluka je donešena još u prosincu prošle godine, ali je odgođena objava zbog potresa. Toliko za informaciju. Kod nas ipak izbori nisu kontrolirani od strane jedne stranke i njenog vođe te njihovih medija.
Ljudi, jednostavno gledajte svoja posla, mi ćemo svoja. Nek vaše miguše lete koliko god mogu nad vašom zemljom, naši rafali će nad našom i sve dobro.

P

@Mika

Vidim vi sve znate 100posto.. sto je dobro za vas.

Inace izvor ovih informacija predocenih je isti kao i onaj koji je objavio sta je izabrano. Nista tajno.

Al ajd iskreno.. taman ispod milijarde kosta, zvuci wooow Rafal, a o ostalom cemo, posle izbora…kad dodje na naplatu.. eto to je kriterij.

Btw.. Svedjani nisu blesavi da bi se tek tako oglasili, tu jos sve nije gotovo, tek je pocetak.

P

Kao sto sami kazete, za obuku pilots intehnicara i naoruzanje i simulatore i paket rezervnih dijelova logistiku je nesto oko 80 miliona samo. Sto znaci da su vjerovatno samo 4 MICA po avionu uljlucenu. Sami ste potvrdili!

P

@ Mika

jutanji.hr….za oni nisu bili u pravu prije zvanicne objave?

Eto sada i ove navode mozes naci a zakljucak se sam namece.

Odabran jer Woow izbor za manje od Milijardu USD.

A kao sto si i sam naveo ne ostaje puno za osnovni paket naoruzanja jer u preostalih 80tak milion ulazi i obuka za 15 tak tehnicara, 2 simulatora, nekoliko komada motora (nije poznato koliko) i prateceg alata, tako da se da zakljuciti da osnovni paket cini 2-4 komada raketa MICA i to je to…

I nista tu na kraju krajeva i nije sporno…i ne znam zasto se brecas.

Ja komentarisem sta ja hocu na kraju krajeva.. i nemam nista protiv vaseg izbora, cak ima tu i pozitvnih efekata za nas.

A kakva je zemlja Srbija ni e tema ovde ali ni to ne znas, obzirom da si u isto vrijeme i ti izlozen medijima koji malo sta objektivno i prenose.

B

Perice,
Matematika je egzaktna znanost.

4 mice po avionu daje 48 komada.
Mica je FF na udaljenostima od 0.5 do 80 km.

Dovoljno za prizemljiti koliko i cega?

I

Hint za sve: vec nekoliko godina u Kataru radi i leti grupa hrvatskih pilota

Odgovori
B

Hint za tebe….rade i lete kao instruktori iskljucivo na PC21

O

Hrvati ce sa klipnog aviona izgleda prelaziti pravo na rafal. Za sada imaju nesto pilota koji imaju iskustva na nadzvučnoj avijaciji. I nevidim da iko pravi problem oko toga. Da li ce trenazer uspeti da resi tako veliki skok ili ce u okviru NATO saradnje ici na preobuku sa klipnog na neki skolski mlazni, videćemo.

Upravo je to put za male zemlje, glupo je bacati pare na nesto slicno G4 samo sa boljom elektronikom, jer je to samo skolski avion bez borbene vrednosti, a njegovo odrzavanje i nabavka kostaju kao pola potentnog borbenog visenamenskog aviona.
Iako sam laik, ali neko ko poznaje dvocifren broj pilota iz RV i skoro isto toliko onih koji su ga napustili, sumirajuci sva mišljenja, pored nostalgije vezane za G4, ne vidim da bi nam takav, klasican skolski avion bio neophodan, to dokazuju i braca Hrvati.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Sergije na: Rusija razvija AESA radar koji je sposoban za praćenje dronova veličine lista papira, prvo ispitivanje sa sistemom PVO Pancir

Po meni najveća mana pancira su topovi.upravo oni bi trebalo da uništavaju pretnje na malim daljinama a ne rakete.na svim snimcima se vidi da imaju veliko rasipanje tako da su topovi pogodni samo za vatrenu podršku pešadiji a ne i za pouzdanu pvo

08. Jun 2021.Pogledaj

Živojin Banković na: Suhoj Superdžet 100: Spreman da ponovo ne bude prodat Srbiji, uprkos podvalama domaćih medija

Marko Можда да одете на Google Earth и сами проверите?

08. Jun 2021.Pogledaj

Živojin Banković na: Šabla 2021: Lovačka avijacija RV i PVO Vojske Srbije i ove godine u Bugarskoj na gađanju ciljeva u vazduhu

Miloš77 То је био једносед МиГ-29К 9.31, била су два прототипа од којих је први полетео 1988. 9.31 је уствари био палубна верзија МиГ-а 29М (9.15) који је полетео 1986. (било је 6 прототипова).

08. Jun 2021.Pogledaj

Marko na: Suhoj Superdžet 100: Spreman da ponovo ne bude prodat Srbiji, uprkos podvalama domaćih medija

Ako ne gresim u Beogradu je duze vreme vec parkirano nekoliko SSJ. Zna li im se sudbina?

08. Jun 2021.Pogledaj

bogdan na: Suhoj Superdžet 100: Spreman da ponovo ne bude prodat Srbiji, uprkos podvalama domaćih medija

Možete kupiti za Vladu ali nikako za ER Srbija.Nadam se da svi koji putuju avionima znaju zašto !

08. Jun 2021.Pogledaj

Send this to a friend