BEG airport status
General Predrag Bandić postavljen na mesto načelnika Uprave za međunarodnu vojnu saradnju General Bandić ponovo u Srbiji. Sledeće postavljenje - komandant RV i PVO? / Foto: Tango Six

General Predrag Bandić postavljen na mesto načelnika Uprave za međunarodnu vojnu saradnju

Brigadni general, pilot, Predrag Bandić postavljen je ukazom predsednika republike na mesto načelnika Uprave za međunarodnu vojnu saradnju Ministarstva odbrane.

Ukaz predsednika o postavljenju Bandića na novu dužnost potpisan je 14. januara ove godine uz indirektnu poruku NATO-u kroz postavljanje njegovog naslednika u Briselu istog dana. Predsednik države ukazom je tog dana kao šefa vojnog predstavništva pri Misiji Srbije u NATO-u postavio dosadašnjeg v.d. pomoćnika ministra odbrane za politiku odbrane, pukovnika magistra Milana Rankovića. Indirektna poruka u tome da se u Brisel sada šalje niži čin nego što je bio Bandićev kada je tamo otišao sredinom 2016. godine ili će pukovnik Ranković uskoro biti unapređen, kako bilo, dva najbitnija postavljenja u kontekstu međunarodne vojne saradnje pripadaju – vazduhoplovcima ne-PVO podkategorije.

Pukovnik Ranković je Drapšinac, Rajlovčanin, vazduhoplovni mašinac magistar dok je Bandić pored svoje pilotske karijere komandovao i 204. vazduhoplovnom brigadom a bio je i (više-vojno) školovan u Sjedinjenim Američkim Državama.

Bandić je kao brigadni general iz Brisela došao na niže, pukovničko, mesto. Postavljenje na kojem je pre poslednjeg službovanja kao pomoćnik ministra bio i pukovnik Ranković.

Podsetimo, general Bandić je komandovao 204. vazduhoplovnom brigadom za vreme najtragičnijeg vazduhoplovnog udesa RV i PVO u novije vreme. Zbog sukoba sa tadašnjim načelnikom Generalštaba generalom Dikovićem, Bandić i tadašnji komandant RV i PVO general Živak prvo su disciplinski kažnjeni da bi kasnije uzvratili žalbom koja je otkrila koliko je slučaj „Helikopter“ zaista bio kompleksan.

Pratite Tango Six i na društvenim mrežama. Na Instagramu, Jutjubu, Tviteru i Fejsbuku.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

Al

Čestitam generalu Bandiću postavljenje na novo radno mesto. Sam izgled ili klasifikacija formacijskog mesta i nije toliko važna ukoliko njegovo „pokrivanje“ može konačno da omogući tako potrebne i brže pomake u našem ratnom vazduhoplovstvu. Naše Vazduhoplovstvo ipak zaslužuje da se nosi sa svim zapadnim ratnim vazduhoplovstvima. Bandić poseduje sve potrebne kapacitete da sve ovo što stoji na putu vidi, razume, isprati i dovede (konačno) u realne tokove. Naše Ratno Vazduhoplovstvo to zaslužuje.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Prolaznik na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Lopatice turbine motora znatno utiču na RCS zbog svoje rotirajuće prirode! One izazivaju periodičnom rasejanje elektromgnetskih talasa (electromagnetic scattering characteristics), koje se da specificno identifikovati čineći motor prepoznatljivim za radar (nekooperativna identifikacija cilja).

29. Apr 2025.Pogledaj

Miloš1977 na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Mislim da S-duct ima smisla kao smanjenje frontalnog radarskog odraza samo za avione koji imaju unutrasnje spremnike za oruzije, i lete u stealth modu bez spoljnih nosaca. Ali S-duct prednost postaje neznatna kada se pod krila okace bombe i rezervoari za goriva.

29. Apr 2025.Pogledaj

Prolaznik na: [NAJAVA] AIRVG 2025: Zagrebački aero-miting ove godine sa bogatijim programom i inostranim gostima, demo-Rafal francuskog RV jedan od gostiju

Smanjen u odnosu na vece vazduhoplove bez S usisnika vazduha, vidljivih lopatica turbina koje signifikantno doprinose radarskom odrazu i cak omogucavaju uspesnu nekooperativnu identifikaciju istoga. f-16 svakako ima manji radarski odraz jer je mali jednomotorac. Generalno vazi da je dizajn koji ukljucuje mali vazduhoplov, jednomotorac, sa dva kosa vertikalna stabilizatora, S inletom i bez rezervoara…

29. Apr 2025.Pogledaj

XYZZ na: [POSLEDNJA VEST] Hrvatskoj isporučen poslednji Rafal, kompletirana eskadrila sa 12 aviona

Ako hrvatski rafali budu trajali 25 godina, što se očekuje, onda će idući avion za potrebe Hrvatske biti avion 6. generacije pošto će peta generacija biti prestara a sedma još neće biti aktualna. Isto tako sam mišljenja da pošto vi svoje još niste dobili i zato što ste ih skupo platili ćete željeti da vam…

29. Apr 2025.Pogledaj