Nakon što su domaći i inostrani mediji u poslednjih par dana preneli da srpska nacionalna avio-kompanija planira proširenje svoje širokotrupne flote i posledično nove prekookeanske destinacije, Tango Six je zatražio zvaničan Er Srbijin komentar.
Kako je za Tango Six ekskluzivno potvrdio generalni direktor kompanije Jirži Marek, Er Srbija je donela odluku da proširi svoju širokotrupnu flotu još jednom letelicom tipa Erbas A330. Od oktobra kompanija počinje da leti za Kinu i od sledećeg proleća Čikago uz dodatno iznajmljivanje još jednog Erbasa A320:
– Trenutno su u toku pregovori i proces nabavke u vezi sa iznajmljivanjem novog aviona. Planirano je da avion dođe u Srbiju u oktobru ove godine, kao i da uđe u saobraćaj nedugo posle toga, po završetku standardne procedure koja postoji prilikom ulaska bilo koje nove letelice u flotu.
Novi erbas A330 bio bi od velike pomoći u daljoj ekspanziji i povećanju obima saobraćaja u mreži destinacija Er Srbije. Taj avion bio bi korišćen za uspostavljanje saobraćaja do NR Kine, u zavisnosti od dobijanja svih neophodnih dozvola, ali bi ujedno poslužio i za letove do značajnijih evropskih destinacija na kojima postoji veća tražnja.
Novi Erbas A330 takođe bi zamenio postojeći jedini širokotrupni avion YU-ARB na letovima do Njujorka, u periodu kada YU-ARB bude na redovnom servisu, takozvanom C-checku. Od proleća 2023. godine, nova letelica bi se koristila za letove do Čikaga, kao i za dugo priželjkivani sedmi nedeljni let do Njujorka preko leta, koji fizički nije bio izvodljiv sa samo jednim širokotrupnim avionom u floti. Er Srbija je planirala pokretanje letova do Čikaga ovog leta i preduzela je korake da se kratkoročno iznajmi avion sa posadom (wet lease) za te potrebe, ali se od toga odustalo zbog nesigurnosti na tržištu. – kazao je Marek za Tango Six.
Direktor Er Srbije takođe je potvrdio za naš portal da postoji plan da novi A330 takođe bude ukrašen u skladu sa izgledom aviona YU-ARB „Nikola Tesla“:
– Novi avion će krasiti lik poznate ličnosti, koja je proslavila Srbiju i srpski narod. –
Marek je takođe kazao da Er Srbija iznajmljuje još jedan Erbasov avion A320:
– Kada je reč o iznajmljivanju novog aviona Erbas A320, tačno je da je Er Srbija pokrenula i taj proces. To pojačanje zavisiće od stanja na tržištu, ali je sigurno da će se kompanija potruditi da dogovori najbolje moguće uslove za korišćenje pomenutog aviona. Nastavljamo da pojačavamo i našu regionalnu flotu. Kao što je ranije najavljeno, sutra se očekuje dolazak u Beograd trećeg po redu aviona ATR 72-600 i nastavlja se rad na obezbeđivanju još dve letelice tog tipa. – zaključio je direktor Er Srbije za Tango Six.
Bogi
Ima li ikakvog updatea za Toronto? Zainteresovana dijaspora i dalje ceka, a ne mogu reci da je mala. Jedina vest koja je malo vise usla u analizu problema ternutnog ugovora izmedju Kanade i Srbije je izasla pre malo vise od godinu dana (da ne promovisem tudje portale). Mozete li u nekim narednim vestima na temu long range destinacija da malo iskopate gde je zapelo?
Petar Vojinovic
Pa šta više da iskopamo od izjave direktora kompanije da ne planiraju Kanadu nego samo Čikago?
Milan
Bravo, pun pogodak, verujem da ce mesta biti prodata non stop, s obzirom koliko nasih poslovno konstantno putuje za Cikago…
Ali mi samo nije jasno zasto wet lizing i iznajmljivanje strane posade, a jos nisu vratili pilote koje su otpustili u doba korone i toliko mladih ceka na posao i letenje …
Bogi
Petre, generalno ste u pravu. Vi ste inicirali pitanje nacionalnom avioprevozniku na osnovu saznanja da stize dodatni A330, i direktor je izjvavio sta je imao. Moje pitanje je vise personalne prirode, i totalno mi je jasno da vi niste portal koji treba da odgovara mojim licnim potrebama i zeljama :).
Sa druge strane kao vas pratilac, dozvolio sam sebi da posaljem pitanje bas vama kao najrelevantnijem vazduhoplovnom portalu u zemlji, pa i sire, jer je mnogo je veca sansa da bi Airserbia dala neki odgovor na temu vama nego meni kad bih im ja kao anonimus pisao na kontakt email.
Generalno, vesti za letove ka Torontu se provlace otprilike svake godine po jednom od neke 2018, da li u one bile o potpisanom ugovoru izmedju drzava ili direktno od avio kompanije(a), te eto povoda da ja, a verovatno i mnogi iz Kanade zele neki update.
Srdacan pozdrav i sve najbolje!
Bogdan Zimonjic
Milan
Milane ja mislim da su ove godine planirali wet lizing sa stranom posadom zbog situacije, a do sledeće godine će bite više pilota i posade spremno za letove do Čikaga. Već ima dosta pilota na treningu za A330.
Dejan
Postojeći A 330 je sad vrlo često (kad ne leti preko bare) na letu za Moskvu i naravno uvek pun. Sa basnoslovno skupim kartama na ovom letu koje idu od 160.000 do 250.000 dinara on je zlatna koka Air Srbije. Ne bi me čudilo da se za Peking (Šangaj) kada počnu letovi bude letelo preko Moskve.
Reko
Ne ne leti za Moskvu već 2 meseca, jer je lizor zabranio da leti
Dule
Koliku prednost na letovima za Kinu ima Air Serbia u odnosu na druge evropske avio kompanije zbog cinjenice da moze da koristi ruski vazdusni prostor? Koja je usteda u vremenu i potrosnji goriva?
Dejan
Mislim da joj to neće mnogo značiti jer je ceo sektor jug – jugozapad Rusije zatvoren za avio saobraćaj tačnije aerodromi Anapa, Belgorod, Brjansk, Voronjež, Gelendžik , Krasnodar, Kursk, Lipeck, Rostov na Donu i Elista. Tako da će ruta biti verovatno južna i tom delu leta ići Srbija, Bugarska, Crno more, Turska
Milan Kosanovic
Nadam se da je Air Srbija dobro procenio i da ce im novi A330 biti uvek pun. Samo napred. Za Toronto…. nekako ne verujem da ce skoro. Sezonski ima let Zagreb – Toronto pa je verovatno misljenje da linija ne bi bila isplativa. Ali.. Ako je drugi avion tu… Mada Toronto je ok povezan sa Beogradom. Kratka presedanja u Parizu ili Amsterdamu – tako sam ja isao. A verujem i da preko NY nije problem.
ZZ
Trenutno LOT (2 dnevna leta sa 787 za YYZ) i Air Canada/LH najvise profitiraju na exYU dijaspori narocito iz Srbije/Crne Gore/Makedonije i jednim delom BiH.
Transat-ov let za Zagreb je pun, ali njega koriste vise ljudi koji gravitiraju ka Hrvatskoj obali zbog konekcija u Zagrebu. Ljudi za Srbiju najvise koriste Bec (50 min presedanje)/Frankfurt ili Varsavu ( 2 sata presedanje) kao kombinaciju zbog vremena presedanja.
Za Sarajevo najpopularnija kombinacija je preko Turkih-a jer su imali odlicne cene.
Ante Portas
Nisam siguran dje ba zapelo sa Torontom, ali sam poprilicno siguran da nije do isplativosti linije nego do komplikovane procedure da se dobije „mjesto“ na jako opterecenom i letovima zauzetom Toronto Pearson International aerodromu. Misljenja sam da pored zaista velike grupacije bivsih Jugoslavena koji bi koristili taj let prema Beogradu, jer se iseljenicka zajednica znacajno povecala tamo, i dosta etnickih Rusa u trenutnim okolnostima koristila taj let pa dalje kud koji mili moji.
Jordan
Problem sa letovima iz Kanade preko Njujorka je da se u Ameriku sleće na terminalima ili aerodromima za domaće letove. U Torontu se obavi američka pasoška kontrola i onda sleti na La Guardiju. Treba onda uzeti prtljag, odvesti se na JFK i ponovo proći celu proceduru kontrole prtljaga i ukrcavanja.
Ljudi veoma često skupljaju poene za letenje i onda prema tome biraju kompanije kojima lete. Transat toga nema. Nema ni codesharing ni sa kim, ne može da vam proda kartu do Beograda.
Sa zapadne obale se ne leti preko Njujorka ili Toronta, jer su letovi duži, direktni letovi za Evropu su puno kraći.
ZZ
@Jordan
Apsolutno ste u pravu. Let iz Vancouver-a do Frankfurta je sat duže nego let iz Toronta, dok let Vancouver Toronto je preko 4 sata