Kako će teći budući razvoj Rafala: Varijante F4.2 i F5 za obezbeđivanje višedecenijske savremenosti tipa i podloga za projekat nove generacije evropskog borbenog aviona

26. nov 2024

Hrvatska potpisala ugovor za nabavku 6 besposadnih letelica Bajraktar TB2, stigao sedmi Rafal

21. nov 2024

[ANALIZA] Da li su Srbiji zaista potrebni izraelski raketni artiljerijski sistemi PULS i besposadne letelice Hermes?

21. nov 2024

Erbas započeo sa sklapanjem prototipova besposadne letelice SIRTAP

20. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Vučić najavio nabavku sistema „jačeg od HIMARS-a“ i dronova; dan ranije izraelski Elbit objavio da je prodao svoj konkurentski sistem PULS i dronove Hermes 900 „neimenovanoj evropskoj zemlji“

19. nov 2024

Svetska premijera ruskog borbenog aviona Su-57 u Kini, prvi izvozni ugovori i još jedna isporuka za rusko ratno vazduhoplovstvo

18. nov 2024

Hrvatska Vlada dala zeleno svetlo za nabavke Bajraktara, tenkova Leopard 2 i održavanje Rafala

15. nov 2024

[EKSKLUZIVNO] Utva iz Pančeva i kineska kompanija ALIT na sajmu u Žuhaiju potpisali memorandum o formiranju Centra za održavanje vojnih dronova srpske i kineske proizvodnje

13. nov 2024

Uloga Egipta u procesu srpske nabavke Rafala

13. nov 2024

EDGE potpisao ugovor sa Erbasom o serijskoj proizvodnji modularnih paletizovanih rezervoara goriva za avion C295

12. nov 2024

[POSLEDNJA VEST] Nastavak isporuke druge tranše: Srbiji počeli da stižu i naoružani helikopteri H145M

8. nov 2024

U Hrvatskoj u toku zajednička francusko-hrvatska vazduhoplovna vežba sa borbenim avionima Rafal

7. nov 2024

Makedonija vraća u upotrebu dva helikoptera Mi-8MT remontovana u Češkoj: Let kući preko Mađarske i Niša

6. nov 2024

Prvih 50 godina Orla: Od prototipa do modernizacije jugoslovenskog jurišnika

5. nov 2024

Spekulacije o opremljenosti i naoružanju Rafala širom sveta kao dokaz o “degradiranju“ sposobnosti borbenog aviona

4. nov 2024

Prva javna potvrda: Mistrali 3+ u jedinicima Kopnene vojske

1. nov 2024

Pola veka od prvog leta IAR-93: Obeležen zlatni jubilej jugoslovensko-rumunskog jurišnika

31. okt 2024

FPV dronovi proizvedeni u Hrvatskoj biće integrisani na tursku besposadnu letelicu Bajraktar TB2

31. okt 2024

[NOVA KNJIGA] 50 godina od prvog leta Orla: Foto-monografija „J-22 Orao, Prototip“

30. okt 2024

Rebalans budžeta otkriva iznose prvih rata za Rafale: Naoružanje ključno za konačnu cenu nabavke

30. okt 2024
[POSLEDNJA VEST] Prva fotografija novog helikoptera Super Puma H215 Helikopterske jedinice MUP-a Srbije
Prvi H215 za srpsku policiju trebalo bi da bude isporučen u prvoj polovini jula / Foto: Alain Montecot, MRS Helicopter Spotting

[POSLEDNJA VEST] Prva fotografija novog helikoptera Super Puma H215 Helikopterske jedinice MUP-a Srbije

Tango Six danas objavljuje prvu fotografiju prvog helikoptera H215 Super Puma koji će postati deo flote Helikopterske jedinice MUP-a Srbije. Letelica je fotografisana na aerodromu kod Marseja, francuskoj proizvodnoj i opitnoj bazi njenog proizvođača kompanije Erbas Helikopteri.

Kako je Tango Six već ranije izvestio, prvi H215 biće opremljen u VIP konfiguraciji pa je stoga i dobio adekvatnu registraciju YU-VIP. Od drugih vizuelnih informacija koje možemo primetiti tu je svakako konstatacija da je Helikopterska jedinica odlučila da „policijsku plavu“ šemu bojenja sa H145M primeni i na prvu Super Pumu. Tango Six saznaje da će druga dva helikoptera H215 biti u maskirnoj šemi, identičnoj manjem Erbasu YU-ICE.

YU-VIP i dalje leti pod privremenom francuskom registracijom F-WWOC / Foto: Alain Montecot, MRS Helicopter Spotting

Na YU-VIP uočljiv je i sistem za aktivnu samozaštitu, najverovatnije proizvođača Hensoldt koji se već koristi na srpskim vojnim  H145M. Tango Six je takođe prvi detaljnije pisao o ovom sistemu.

Prvi H215 za srpsku policiju trebalo bi da bude isporučen, odnosno kao i svi H145M preleten, u prvoj polovini jula. Prva grupa tehničara i pilota instruktora trenutno je na preobuci u Marseju na novi tip helikoptera.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters=1 counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

Gl

Treba i za vojsku ali cougar ili caracal umesto mi 17

Odgovori
Ne

Helikopter Super Puma H215 i H145H su fenomenalne letelice za srpsku policiju.

Vl

Gladius,
Koja bi bila svrha zamene Mi 17 sa navedenom letilicom u našoj vojsci? Svako ko ima oba tipa helikoptera u invertaru, uvek daje prednost Mi 17 i Mi 8…

Gl

Vlad
Posto nece biti nabavke mi 17 nece biti nista pa mora alternativa da se nadje

Mi

Pitanje, ne zamerite nisam stručan po ovom pitanju….interesuje me: da li je ovaj helikopter i, ako jeste, u kojoj meri manji od MI-17?
Hvala.

Odgovori
Br

Tu su negde, malo je manji, ali i agilniji, ali i mnogo skuplji… Plus sto bi za vojsku trebao naoruzani H225M, koji je verovatno duplo skuplji od Mi-17… A i zasto bi neko menjao Mi-17, glanc novi i ima ih po celom svetu, kao i delova… A i nijedne sankcije ne traju vecno.

M4

Mi17 je mama! Sve radi.
Ne znam samo kakav je EC za održavanje. Na Mi17 na svakih 50 sati leta ide na povremene preglede koji traju od 7 do 30 dana.

Mi

Iako više volim rusku tehniku, ovo je jako dobra i kvalitetna letelica. Za policiju definitivno bolji izbor od Mi17 i savremenija tehnološki. Mada rusi imaju sjajne helikoptere, ovaj rat pokazuje da imaju zaista velikih problema sa korupcijom i održavanjem iste, i treba misliti i o toj strani, ako nisu u stanju da održavaju svoje, šta kupac da očekuje.

Odgovori
Ne

Iskren da budem, jos nisam video da je neki Ruski helicopter pao zbog problema sa odrzavanjem nastalim usled korupcije, radije zato sto lete na 50m visine iznad suma u kojima je u svakom drugom zbunu Ukrajinski vojnik naoruzan Stingerom ili Iglom.

Dr

Za MUP se nabavljaju iskljucivo letelice sa EASA sertifikatom, a od ruskih helikoptera ako se ne varam jedino Ka-32 ima EASA sertf. Vojska je nesto drugo.
Sto se odrzavanja ruskih helikoptera tice, ne znam na osnovu cega donosis zakljucak da su lose odrzavani? Mozda na osnovu xy oborenih helikoptera u ratu sa zemljom od 40 mil. stanovnika, sa drzavom koja je imala/ima divizione S-300, BUK-ove, Torove, kamaru LPRS? Ako mislis na to, seti se samo koliko su helikoptera izgubili Amerikanci i kompanija u Iraku i Avganistanu, drzavama koje ni po cemu ne mogu da se porede sa Ukrajinom i njenom PVO.

Ja

Ruznijeg li helikoptera nisam video!

Odgovori
Sa

Ne dok Mi8 postoji.

M4

@Sasha, Mi17 sa meteo radarom je daleko lepši od ove rugobe.

Isto mislim. Mnogo je ružan. H145 je lepotan za njega.

Ja

Sto jest jest da je ruzan ruzan je.

Vl

E, da i ja potvrdim i iznesem svoje mišljenje. Super puma je ružna, ali samo tako. Mi 17 sa meteo radarom je maneken u odnosu na ovu Super pumu…

Kr

Da, slažem se. Meni je osobno nh90 najljepši, ali i uh-60.

Le

AW 139 je daleko ljepsi.

Gl

Krunoslave pun pogodak kajman NH 90 je najlepsi slazem se

Bc

Изгледа као да је из 70-их година, скроз застарјео дизајн!

Sr

@Krunoslav @Gladius
NH-90 najlepsi? Da li ste vi videli MUP-ov S-76B i zasto niste?

Le

Slican AW139 koji je ipak malo ljepsi.

Iv

Posle 40 godine u srbiji se ispunjavaju zelje JNA. Trebali bi jos da kupe Herkulese, to je isto bila zelja

Odgovori
Vl

Super Puma je za policiju, zar je toliko teško pročitati naslov i tekst?
VS i dalje ostaje pri dobrim starim Mi 17…

Lu

Jako loša šara i boja. Čudna neka plava boja.

Odgovori
Dr

Ista boja kao na H-145

Mi

E ovo je vec prava masina.Kupovati i za vojsku sto vise.Mnogo je agilniji od MI-17.Kupiti i Eurocopter Tiger ako je moguce.

Odgovori
PS

Za policiju je odličan, ali Tigar je krš. Praktično bilo koji drugi borbeni je bolja opcija.

Vl

Milos Obilic,
Na osnovu čega smatraš da je agilniji od Mi 17?
Osim toga, od Tiger-a je neuporedivo bolja opcija Mi 28, a da ne govorimo tek o Ka 52…

An

Svaka cast za T6 za vest! Jos jednom ste pokazali da vam zaista nema premca, samo gurajte!

Odgovori
BS

Kako sve vise vremena prolazi od raspada SFRJ kao na dlanu se vidi ko je jedini imao istinsku tradiciju znanje i sistem u sferi vazduhoplovstva, pa evo i dan danas uce od nas, gledaju, pokusavaju da kopiraju, tako je bilo, a tako ce i ostati po svemu sudeci jos minimalno 35-50 godina, cak i mnogo veci susedi od nas izgleda da imaju nameru da pocnu da prepisuju odredjena resenja. Dokle god se bude slusalo znanje u nasem RV-u tu nema zime i bas svako ko nas napadne znace da se svi nece vratiti kuci, da li ce biti dva, dvadeset dva ili cetrdeset cetiri, morace da racuna na gubitke. Da li je ovaj helikopter dobar, da jeste, odlican je, a da li je lep, koga je briga ako ce njegove sposobnosti biti iskoriscene 100%. Polako idemo ka zelenoj grani, a ovo je korak na tom putu. Cekamo ugovor za Rafale, a u medjuvremenu radare koji su kupljeni.

Odgovori
Kr

Meni je ovaj helikopter lep, a i šema farbanja…
Ali o ukusima….

Sr

Nesto mi ne ide ova farba na retro izgled Pume, ali to je samo moje misljenje. Drago mi je da ce HJ MUP dobiti nova „kapitalna sredstva“ za rad pa makar ih bojali u ljubicastu.

Odgovori
mi

Dakle, pored ona četiri H-145 i ova tri,to je ukupno sedam novih helikoptera za policiju.
Jel to dovoljno ili je tu potrebno još novih letelica da bi se zaokružio sistem i ispunili svi zahtevi jedne policije poput naše?

Do

Star model pa jos retro sara!! Da pomisli covek da nije nov nego remontovan

Zu

Sad jel nekom lep i koje je boje nije bitno. Jel može da gasi požare ili se kupuje samo za VIP guzonje?

Odgovori
Al

Шклопоција за мој Бел.🤘❣️👼😂😂😂

Odgovori
Sr

@Aleksandar Arsovic
Bel je legenda, a mozes i polarizovane cvike kada nema glass cockpit.

Mi

Helić je super, nadam se da će ih biti još u našoj policiji.

Odgovori
Th

Zasto MUP uopste treba helikopter u VIP-konfiguraciji ?
Kakva ce mu biti namena i oprema ?

Odgovori
Sr

@Thomas
Ista kao i S-76B, oprema FBW, AMPS, auto pilot, auto hover itd. ili ti prevedeno na srpski: najbolje sto jedan helikopter moze da ima pa jos 20%.

op

To je i moje pitanje; čemu VIP helikopter za MUP?? Pretpostavljam za udobnu vožnju vlastodržaca….

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs