BEG airport status
U Bugarskoj se srušio jurišni avion Su-25 Pre udesa Bugarska je imala 8 aktivnih Su-25 koji su u periodu 2019-2021. remontovani i modernizovani u Belorusiji / Foto: Uroš Mitrović

U Bugarskoj se srušio jurišni avion Su-25

Kako prenosi bugarsko Ministarstvo odbrane, juče se oko 14 časova u blizini vazduhoplovne baze Bezmer dogodila nesreća vojnog aviona Su-25. Navedeno je da se pilot katapultirao, da mu je ukazana prva pomoć i da je u dobrom opštem stanju.

Vazduhoplovni portal Aeropress navodi da se jednosedi jurišnik Su-25K (nezvanična informacija je da je u pitanju primerak sa evidencijskim brojem 254) srušio prilikom sletanja, i da je avion pao blizu mesta Jambol, na prilazu aerodromu Bezmer.

Aeropress podseća da je ovo, za skoro 36 godina službe, tek drugi izgubljeni bugarski Su-25 i da se prethodna nesreća Su-25 u Bugarskoj dogodila 17. aprila 1989, kada je prilikom odbacivanja bombe na poligon Pitovo poginuo poručnik Valentin Marinov.

Pre jučerašnjeg udesa u Bugarskoj je bilo aktivno 8 Su-25, šest jednoseda Su-25K i dva dvoseda Su-25UBK koji su u periodu 2019-2021. remontovani i modernizovani u Belorusiji, u 558. avijacijskom remontnom zavodu iz Baranoviča. Osim što je urađen generalni remont i modernizacija, avionima je produžen životni vek na 40 godina i mogli bi da lete do 2027-2028. To je međutim nakon izbijanja rata u Ukrajini veoma upitno i vrlo je verovatno da će avioni prestati da lete dosta ranije, a od 2024. godine bi trebalo da počnu da ih zamenjuju američki F-16 koji će u RV Bugarske zameniti i lovce MiG-29.

Bugarska je u periodu od 1986. do 1988. nabavila ukupno 40 Su-25 od kojih 36 jednoseda i 4 dvoseda. Poslednjih godina se u inventaru vodilo 14 aviona (10 jednoseda i 4 dvoseda), a plan da se pored 8 remontuje i preostalih 6 nije realizovan.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

St

Ovo nema veze sa avionom vec sa losim stanjem u Bugarskoj vojsci. Malo sati naleta, tako ce padati i F16 ma koliko bilo lakse za vožnju!

Odgovori
Н

И ови ће у Украјини завршити.

Odgovori
Do

Razlika do 40 verovatno otisla kod Ukrajinaca!!

Odgovori
Ni

Bugarska ne salje svoje naorizanje u Ukrajinu, ako bi neki politicar i pokusao da pomogne Ukrajini zavrsio bi politicku karijeru kao i Kiril Petkov, Bugarski narod cvrsto stoji uz Rusiju.

Al

Loše stanje i malo naleta, pa jel to nije isto. Ako nemamo sredstava za održavanje i podmlađivanje flote i snabdevanje istih sa gorivom nema onda ni naleta. Ako će Bugarima padati F16 zbog malo naleta onda će i nama za šta se god budemo odlučili. Avioni lete avioni i padaju, što zbog ljudskog faktora što zbog više sile i same tehnike. Samo jedna stvar je izvesna u celoj priči a to je da se mora voditi računa o zanavljanju flote sa novim aparatima. Čim nema povratne između civilnih struktura i vojnih dolazimo do situacije koja je nas koštala da izgubimo celu našu vojsku. Tako da što se tiče Bugarske, samo neka je sa pilotom sve uredu a aviona će biti.

Odgovori
Le

U Bugarskom parlamentu poslanica je postavila pitanje : “ O kakvim F 16 pričate kad ne znamo kako zimu da preživimo „?. Pitanje je upućeno u svetlu ekonomske krize i stanja u Bugarskoj.

Odgovori
Zu

„kako zimu da preživimo“

Populisti, ima ih u svakom parlamentu. Obično bi gradili vrtiće i bolnice, osim ako je sezona požara. Onda bi kupovali kanadere.

Ako u Bugarskoj nema turšije i drva za ogrjev kako je tek u zapadnim urbaniziranim zemljama.

Sa

Ja mislim da cemo zimu da prezivimo isto kao i onu proslu. Sasvim normalno. Ne vidim oko cega se dize tolika frka? Prosle godine sam kupio 10 kubika bukovine, a i ove sam isto kupio 10 kubika bukovine. Ja ne vidim nikakvu promjenu, jel vidite vi?

Wa

Ona je tražila da se ta milijarda dolara preusmeri na pomoć penzionerima.Avioni iz te kupovine bi trebalo da stignu tek 2030.g.

St

Bilo bi lepo od njih da ostale Su25 posalju Ukrajinskom vazduhoplovstvu. Kao sto su Makedonci uradili.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Koko na: [FOTO REPORTAŽA] Četvrti AirVG u Zagrebu: Premijera eskadrile domaćih Rafala, inostrani gosti za atraktivniji letački program

Sve bolji i bolji event... Za razliku od onog od prošle godine, ovo je već imalo nekog smisla. Da je još Eurofighter bio i u zraku, osim na stajanci i to u periodu između 14 i 16 h, stvar bi već bila puno ozbiljnija. I velika zamjerka na neobjavljivanju timelinea sa barem približnim vremenima polijetanja,…

16. May 2025.Pogledaj

OpFor777 na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Indijci su mozda jos vise razočarali no Rusi u ovom dobu modernog ratovanja. Pakistanci su bili hladne glave svo vrijeme i ladno, pametno i strpljivo čekali da Indijci upadnu u odavno spremnu zasjedu. Ko je kriv Indijcima no oni sami? Kupuju od skoro svakoga osim Kineza. Kupuju najnovije iz Izraela, Rusi su vrlo flexibilni sta…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Miloš77 Ovde ste dobro rekli, i da su obe strane imale isti tip letelice, neki pilot bi bio bolji, neko bi imao vise srece. Rusenje jednog indijskog Su-30 ne znaci da je Su-30 los avion; nije "sistemski" srusen svaki indijski Su-30, sto bi dokazalo da taj avion ne valja.

16. May 2025.Pogledaj

Nebojsa na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

Poredjenje MKI i SM je van vremenskog konteksta s obzirom kada su ugovoreni i nabavljeni MKI Pa Rusi su tada prodajom MKI bili u situaciji da inostranom korisniku prodaju znacajne kolicine jednog tipa aviona kog jedva da su i imali u svom RV Tada su Indijci imali potentan avion a Rusi jos uvek leteli na…

16. May 2025.Pogledaj

Petrovic Dusan na: [ANALIZA] Ratno vazduhoplovstvo, protivvazduhoplovna i protivraketna odbrana Indije

@Milos77 @Vladimir Kvalitet aviona Dassault dokazan je tokom 100 godina uspesne proizvodnje i upotrebe njihovoj letelica: pouzdanost, dugovecnost i efikasnost. Francuska je u vojnoj avijaciji od pre 1914-danas. Reputacija Dasaault je mnogo bolja od Suhoja i Kineza. A koji je poznati uspeh Suhoj aviona ikada?A Kineza?Nema ih. To ne znaci da avioni Dasaault ne mogu…

16. May 2025.Pogledaj