BEG airport status
[RAT U UKRAJINI] Masovni napad dronovima na Moskvu, Ukrajinci tvrde da je njihova PVO izuzetno efikasna Jedan od dronova-kamikaza koji je korišćen u napadu na Moskvu.

[RAT U UKRAJINI] Masovni napad dronovima na Moskvu, Ukrajinci tvrde da je njihova PVO izuzetno efikasna

Nakon ruskog osvajanja grada Bahmuta, protekla nedelja rata u Ukrajini protekla je bez bitnijih vesti kada je u pitanju stanje na linijama fronta. Prema dostupnim zvaničnim izveštajima, ruske snage su napadale u Luganskoj oblasti, u rejonima Kremine i Svatova kao i kod grada Kupjanska, Harkovska oblast.

Rusko ministarstvo odbrane (MORF) saopštilo je da su se u skorije vreme najžešće borbe vodile u Donjeckoj oblasi, u rejonu Avdejevke. Istovremeno, ukrajinska vojska je, verovatno, imala uspeha u vrlo malim prodorima na severozapadu i jugoistoku od Bahmuta.

Mapa na kome su obeležena navodna dejstva ukrajinskih BPL po Moskvi.

 
Ovu sedmicu je ipak obeležio napad besposadnim letelicama sa bojevim glavama na rusku Moskovsku oblast, pa i na samu Moskvu tokom jutra 30. maja iz pravca jugozapada. U prvom jutarnjem saopštenju MORF-a navedeno je da je korišćeno 8 besposadnih letelica od kojih je, kako se navodi, 5 oboreno sistemima PVO Pancir-S, ostale tri su eliminisane dejstvom sistema za protivelektronsko ratovanje, i zbog toga nisu dostigle svoje ciljeve.

Na osnovu objavljenih dokaza nekih ostataka letelica koje su oborene ili su se srušile, može se videti da je među njima bilo i do sada nepoznatih tipova BPL koje su imale eksplozivna punjenja (navodi se da je korišćeno sovjetsko punjenje KZ-6 za probijanje oklopa i armirano-betonskih skloništa, a moguće da su korišćene letelice tipa ‘‘Bober‘‘ ukrajinske proizvodnje). Ruski mediji kasnije su naveli da su izbrojane 32 letelice, od kojih je 19 oboreno, 10 se iz različitih razloga srušilo, tri su oštetile stambene zgrade.

Ukrajinci sa druge strane da je njihova PVO i dalje veoma efikasna. Saopštili su da je u maju na Ukrajinu lansirano 566 raketa i dronova-kamikaza (185 raketa i 381 dron), od čega je oboreno, kako je navedeno, čak 496 (154 rakete i 342 drona). Samo juče je ukrajinsko RV i PVO objavilo da je prethodnog dana oboreno 7 balističkih raketa Iskander-M i tri krstareće rakete Iskander-K.

Takođe, ukrajinski Generalštab je naveo da je u noći između 27. i 28. maja izveden, od početka rata  najveći napad dronovima-kamikazama Shahed 131 i 136, kao i da je od 59 svoj cilj dostigao samo jedan. Sledećeg dana navedeno je da je oboreno svih 11 lansiranih raketa sistema Iskander, 36 od 40 lansiranih krstarećih raketa i 30 od 38 BPL kamikaza.

 

Isečak iz snimka navodnog pada rakete sistema Patriot na most koji spaja Kijev sa ostrvom Ribalski gde se nalazi ukrajinska Glavna obaveštajna uprava.

Sa druge strane, Rusi tvrde da je oko Kijeva ponovo pogođen položaj raketnog sistema PVO Patriot ukrajinske vojske. Na društvenim mrežama objavljeni su snimci neuspešnog dejstva raketa-presretača Patriota koje su ponovo padale po Kijevu. Jedna od njih (moguće verzija PAC-3 MSE) je najverovatnije pala i na most koji spaja Kijev sa ostrvom Ribalski gde se nalazi ukrajinska Glavna obaveštajna uprava.

Ministarstvo odbrane Rusije saopštilo je juče da su tokom noći istog dana ukrajinske snage, jačine dve motorizovane pešadijske čete ojačane oklopnim sredstvima (tenkovima) pokušale upad na rusku teritoriju u rejonu grada Šebekino, Belgorodska oblast. Prema ruskim navodima, odbijena su tri napada, a Ukrajinci su pretpeli neuspeh u kome je poginulo 50 ukrajinskih vojnika, a uništeno je jedno terensko vozilo, 4 borbena oklopna vozila i jedan samohodni višecevni lanser raketa BM-21.

Raketni sistem Skyguard sa kakvim raspolaže ukrajinska PVO.

Na najnovijem spisku vojne pomoći SAD Ukrajini, zvanično vredne 300 miliona dolara, nalaze se dodatne rakete za sisteme PVO Patriot, Skyguard, Avenger, Stinger, rakete za višecevne lansere rakete zemlja-zemlja HIMARS, granate za artiljerijska oruđa 105 i 155 mm, municija kalibra 105 mm za tenkove, neimenovana i nedefinisana precizna vazduhoplovna ubojna sredstva, rakete vazduh-zemlja Zuni, municija za besposadne letelice, protivoklopna sredstva AT-4, 30 miliona komada municije malog kalibra, sistemi za razminiranje, uređaji za noćna dejstva, razni rezervni delovi, generatori.

Sem toga, na sajtu ministarstva odbrane SAD ovih dana se moglo pročitati da američka armija od Jordana kupuje samohodna artiljerijska oruđa PVO tipa Gepard nemačke proizvodnje. Oruđa se nabavljaju u okviru „Ukraine Security Assistance Initiative“, za to će biti potrošeno nešto više od 118,3 miliona dolara, a ugovor mora biti realizovan do 30. maja 2024. godine. Ne zna se koliko se oruđa nabavlja, ali je poznat podatak da je 2013. Jordan nabavio 60 polovnih holandskih Geparda koji su Holandiji dorađeni novim radarom i sistemom za upravljanjem vatrom.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

So

Толико је ефикасна украјинска ПВО да су изгубики два система Петриот и оборили акције Raytona (погледајте им тренд у задњих 6 мјесеци). „Перемога“.

Odgovori
ad

U prilog tome i snimci Kijeva u noći između 01.i 02. juna.

Mi

Niti jedan patriot nije izgubljen s druge strane Himarsi su razbucali S400.

Va

Nije bato 2 najmanje 8 patriota je uništeno a bogami i 3 f16 srušeno jutros pre ručka

Mi

Nemamo dokaze da su sistemi unisteni skroz. To nije slucaj sigurno, jer su komponente siroko razdojene. Ocekivano je da se neki delovi pogode i amerikanci su spremni na brzu dopunu.
Vece je pitanje koliko desetina/stotina miliona dolara projektila mogu da priuste da ispale svaku drugu noc na mamce i jeftone dronove zbog nekoliko pravih raketa.

U zavisnosti od modela rakete, Patriot lansira izmedju 3-5 miliona dolara po komadu. Matematika je u ovom slucaju prosta.

Onda imaju NASAMS ciji Aim-120 kosta 1-2 miliona $ po komadu, Pa IRIS-T oko pola miliona kao i Aim-7 za Skyguard, pa Avengeri/Stingeri..

Da li sam sta propustio? HIMARS nije pvo ali je jako skup za dopunjavanje.

To vise nije mala pomoc i mrsav PVO.

Sada je daleko jasnije zasto Rusija kupuje i proizvodi jeftine Iranske Shahed 162 i 136. Bilo je tona podsmevanja i glupih komentara da Rusi kupuju iranske Shahede jer ne znaju da naprave nista. Nije to za podsmevanje nego dobro promisljena adaptacija na razvoj situacije. Po meni veoma pametna investicija.

Pomoc od 300 miliona dopune svih vrsta projektila je smesno mala kad se desetine jeftinih Shaheda i drugiih mamaca lansira protiv tako skupih PVO raketa.

ma

@Miloš7716 baš zbog svega navedenog se i gepard pokazao tako dobar, jer skida te dronove i mamce bez velikih troskova. Zato je i bio toliko pritisak na švicarsku za municiju, a jučer je objavljeno da su dovukli još 60geparda i 350000kom municije iz Jordana.
Sad usporedite koliko Rusija plaća Iranske Shahed, a koliko košta tanad za geparda koji ga skine…

Sv

@Mislav Daj dokaze? Za svih 10 komponenti s400 sistema unistenih od strane himarsa?

Mi

@Max
U pravu ste. Gepard se ocigledno pokazao jako dobro do sada.
Mamci su malo teza meta za Geparda jer su to redovno krstarece rakete bez svih sistema i bez bojeve glave. Zuje prema gradu i radari primecuju ozbiljan napad gde onda ne koristi Gepard nego skupe rakete.
Ipak se desetine Patriota i NASAMSa ispaljuju u svakom napadu oko Kijeva i drugde jako cesto u zadnje vreme. To mozemo da vidimo na video snimcima. Evo novih snimaka danas neuspesnih lansiranja Patriota a mozda i pogodak u isti od sinoć. Dokazali su da ga mogu naci i ostetiti, tojest pogoditi.

Rusi to mogu tako da rade svaku drugu noc dok ih ne iscrpi ili unisti. Nisma siguran da Zapad moze da dopunjava tako skupu opremu istim tempom.

ma

@Miloš77 ako se rat svede na pitanje da li zapad može dopunjavati opremu brže od rusije (tj tko ima jaču i moderniju industriju) – taj film smo već gledali….

Mi

Svarog

Daj ti dokaz o unistenim svim komponentama Patriota!

Sv

@Mislav Whataboutizam

Mi

max
RAt se svodi na mnoge stvari, ali povrh svega politicke odluke i pare. Ukrajinci ne odlucuju o svojoj sudbini nego Amwerika i Engleska. Ocigledno je da ovakvim tempom i jednoi i drugi trose desetostruko vise nego sto su do sada. Rusija ne bas. Kroz godinu dana ce biti daleko jasnije. Nadam se da zivi bili pa videli.

Fe

Ukrajinska PVO se tako dobro pokazala da SBU i ukrajinska policija neprestano hapse influensere i blogere, pardon, “špijune” koji su snimali i delili klipove sa svim tim uspešnim dejstvima. :)

Vl

Mislav,
Zbog čega ukrajinski SBU zabranjuje građanima Ukrajine snimanje dejstava i posledica istih?
Jel ona influeserka (i još 8 njih) završilo u zatvoru jer su snimili dejstvo i uništenje Patriota? Preti im 8 godina zatvora zbog jednog snimka.
Čak i takvi poput tebe moraju priznati da je u najmanju ruku čudno da ukrajinske službe zabranjuju sva snimanja (da, novi zakon je stupio na snagu). Razlog takvih poteza može da bude samo kontrola informacija uz istovremeno plasiranje svojih „varijanti“ događaja.

Br

Sa danasnjim danom Rajteon je pao nesto preko 12%, u najboljem vremenu za oruzare… Ameri su odmah naveli da su Abramsi kao i eventualno F-16 namenjeni dugorocnom planu naoruzavanja za Ukr i da nece biti korisceni u ovogodisnjim ofanzivama… Vazna je Ukrajina, ali vrednost akcija je jos vaznija.

Ma

@ mislav Poštovani Mislave, nema indicija ni materijalnih dokaza da je uništena ni jedna jedina baterija sistema S 400 Ruske vojske, uništeno je svega jedno vozilo i to 55K6A i to sistema S 400 AD (dokumentovano uništenje) tj komandno vozilo u Hersonskoj oblasti navodno korišćenjem GMLRS. Postoji fotografija, ali snimak nije dostupan, tako da se ne može sa sigurnočću utvrditi čime je uništeno vozilo, meni lično deluje da je uništeno artiljerijom, a ne iz vazduha. Moguće da je propaganda uništenje tog jednog vozila iskoristila da prikaže kao gubitak cele baterije, ali nema potvrde ni na jednom jedinom vojnom kanalu ni jednog jedinog uništenog SLO niti radara. Sa druge strane postoje snimci pogodaka Kinžala, i to ukupno 3 pogodaka po Patriotu, imate snimak i na T6. Mnogi kažu da je to propaganda ali su to snimci od strane samih Ukrajinaca, tako da govoriti o propagandi i namontiranim snimcima zaista nije na mestu. E sad mnogo toga se ni ne prikaže, al je jedno sigurno, a to je da obe strane trpe gubitke što je u ratu na žalost normalno.

Xe

Zasto iznosis neistine za pad akcija Rayteona? Sta zelis postici? Po Google-u, vrednost akcije je u zadnjih mesec dana porasla 3.8%

Mi

Meni ova raketa sto pada na most ne lici ni na jednu raketu od sistema
Patriot vec na Rusku Oniks raketu.

Odgovori
Ed

Bravo, niti je oblik patriota, niti veličina u odnosu na most odgovara patriotu. Prije Onyx kako kažeš

Vl

I jeste Oniks, sigurno nisu Ukrajinci ispalili raketu na sediste svoje obavestajne sluzbe. Naravno ovi sa druge strane ce da tvrde suprotno.

Vi

I meni isto.

Vl

Miraz,
Suviše je mala eksplozija. Izgleda da glava nije detonirala. Da je Onix bio u pitanju, ne bi sada gledali ovaj video (glava je mase 300 kg)…

Sv

Rapier PVO raketa odkazala.

Me

Vama dvojici ono lici na Oniks raketu od 3 tone, i 9 metara duzine? Pritom pri padu ove rakete nema eksplozije, ali to vam je skroz ok?

Ze

Upravu si👏👏

Sa

U svakom slučaju to je verovatno ta „1“ raketa koju nije oborila Ukrajinska PVO…

Mi

Nece biti da je Onyx.
Onyx ima manja zadnja krilca koja su dosta bliza glavnim, a i dosta duzi zadnji deo iza od rakete koja je u tom kadru. meni lici vise na Kh-35 a i eksplozija je manja. Onyx je ogroman. Meni se bar tako cini.

Evo Onyx i ova sto pada kod mosta.
https://i.imgur.com/FtI63IT.jpg

Fe

@Miraz, Vlado, Edo, Viribus Unitis

Malo realizma molim, bez obzira na želje i lične preferncijale, da li stvarno verujete da je na klipu (frejmu) “Onyx” sa b/g 300kg ili samo terate prizeljkivani narativ? Presretač Patriota, bez daljnjeg, identifikovano, isto kao onaj što je zamalo oborio i autobus u vožnji u Kijevu.

Doduše ukoliko pođemo od Buđanovljeve doktrine: “mentalno, mi smo već na Krimu”, onda je i efikasnost PVO od 250-500% (i više!) sasvim očekivana.

@Miloš77

Čemu argumentacija u diskusiji u kojoj je jedino bitno isforsirati svoj narativ makar se svodio na tvrdnju da je Zemlja ravna? Ionako se ratovi i vode i dobijaju bimbastičnim saopštenjima i listama “uništene oprem, dabome. Ne priznaju gubitke i pobede, na CNN-u, naravno. Ostalo, kad se dim malo slegne, a tada valjda niko neće da primeti.

Ed

A uz to kad gledam fotografiju, sjene u vodi i pikselizaciju rakete i poziciju, izgleda mi kao d aje fotomontaža

Odgovori
Vl

Cinjenica je da su uz pomoc Patriota Ukrajinci oborili samo u jednom danu dva ruska aviona i dva helikoptera pa su Rusi morali zbog domace javnosti brze-bolje da izmisle unistenje istog. Dobro se pokazuje i protiv krstarecih raketa, ma sta neko pricao definitivno je najbolji pvo sistem danasnjice.

Odgovori
Mi

Cinjenica? Pretpostavka mozda. Nije da nema smisla. Cinjenica je takodje da su Rusi skoro odmah pronasli i bar delimicno pogodili Patriot. Bar ima dokaz za to jer su priznali ameri da je ostecen a i videlo se na snimcima eksplozije iz reona odakle su poletali.

I danas je bilo snimaka od sinoc napada na Patriot. Ili je baterija pogodjena, ili ne radi kako treba. Neke rakete su ispaljene kao nasumice i odmah pale na zemlju, a pre toga eksplozija blizu lansera.

Vl

Za oborene avione i helikoptere imamo i video i fotografije, za navodnu rusku tvrdnju da je unisten Patriot nemamo nista sem njihove casne reci.

Mi

Imas video snimak u kome se bar tri eksplozije vide iz reon poletanja Patriota. Imas i casnu rec amerikanaca da je Patriot „ostecen“. Sasvim dovoljno. Ja to zovem dokazom da Rusi mogu da otkriju i gadjaju Patriot.

P.s.
Sa druge strane, nemas pojma ni ama bas nikakvog dokaza sta je oborilo ona cetiri aviona, a to pripisijes kao činjenicu. Bravo. Padas na Zapadnu (anti rusku) propagandu.
Daleko je vise verovatno da su Ukrajinci usli sa stingerima i iz sumarka ih natenane skinuli jer ovi tako nesto nisu ocekivali. Dovoziti Patriot blizu ruske granice pa ga vracati nazad u Kijev je opasno i manje verovatno da se rizikuje.

Pe

@Milos77
Da su Rusi unistili Patriot, iskoristili bi to da uniste i ostale PVO sisteme, pa da prinude Ukrajinu na kapitulaciju, jer prete strateskim bombardovanjem posto Ukrajina nema PVO.
To se dogodilo SRJ 1999-da PVO unisten, i da Sloba nije predao Kosovo, sravnili bi Srbiju sa zemljom, a B-52 je u 26 letova vec bombardovao Kosovo i tu je i poginulo najvise vojnika VJ.
U Ukrajini je situacija drugacija.
Postoje objektivni dokazi da Patriot i te kako efikasno radi, kao i da ruske rakete nemaju znacajni vojnog ucinak, ne vidimo bas nikakvu promenu u odnosu snaga.
A taj „bljesak“ je moglo biti sta god.

Mi

Petrovic Dusan
Ne, ta tri bljeska su ustvari tri ruska vojna satelita koja su se pokvarila i pala bas tamo odakle je Patriot lansirao 32 rakete. Ustvari pali su jer ih Je Patriot oborio.

Fe

@Vlado

Da vidimo snimak tog “uništenog Su-35S” i još jednog “Mi-8”. Gde mogu da se vide?

mi

@ Feline evo slijepca pored zdravih očiju a ti dalje traži dokaze , uvijek tjeraš svoju agendu , a drugima zamjeraš isto kad to rade, glavno da se vidi trn , ali balvana ne vidiš, več ti je bio o tome text pa slobodno pročitaj,ko traži taj i nađe, nije istina samo u Sputnjiku

Fe

@mikV

Link sa klipom ili slikama odgovarajuće rezolucije umesto tirade o Sputniku – ni na Tviteru ni na Telegramu ne mogu da se nađu taj “oboreni” Su-35S i helikopter, da ne pominjem da se prvo tvrdilo da je oboren “Su-25l”. Link sa klipom, molim.

Lične želje, predstave o svetu, eventualne nade i strahovi nemaju baš nikakvog uticaja na situaciju. Još manje oni izveštaju ukrajinskog generalštaba, Oryx već i da ne pominjem. Kolašenkov isto. O njima ozbiljni ne raspravljaju.

Daj link.

Vl

Vlado,
Hajmo da unesemo malo realizma u celu priču .
Transportovati Patriot do Ruske granice, tamo lansirati rakete i u dubini teritorije Rusije oboriti četiri letilice? Ma prava lovačka priča…
Uz to treba taj famozni Patriot i vratiti nazad za Kijev.
Pre će biti da su isti oboreni sa zemlje nekim Stingerom ili Iglom koji su Ukri prošvercovali i iz šumarka upotrebili. U prilog toj varijanti ide i tvrdnja da su Rusi nakon tih obaranja znatno pojačali kontrolu tog dela granice.
Postoji i solucija ulaska ukrajinskog Mig-a u radarsku senku nekog ruskog aviona. Isti je ispalio rakete i odmah pobegao odatle. Ali ta verzija je takođe malo verovatna.

Sv

Gdje su empirijski dokazi za oborene iskandere.Poprilicno glomazan buster motora je nemoguce vizuelno ne uociti

Odgovori
Ho

Gde su empirijski dokazi za unisteni Patriot sistemi?

Pe

tko ne zeli vidjet, nebi vidio i da mu na glavu padne

Sv

@Hound whataboutizam
@Pero Ujače kako da vidim nesto sto ne postoji.Ne nasjedaj na ukro propagandu.

Pe

Ovo je oniks,gadjali su most,toliko je ocigledno.

Odgovori
Fe

@Pera pisar iz administrativnog

Nije uopšte “očigledno”: Karakteristični nosni uvodnik vazduha Oniksovog ramdžet motora je izuzetno očigledan i njega najočiglednije nema => nije nikakav “Oniks”, nego baš Patriot PAC 3 MSE, onaj od 6 miliona $ po raketi.

Mi

Šta se desilo sa Ruskom velikom ofanzivom koju su logicno najavljivalinsvi nejvisi analiticari i bivsi vojni komandanti na obe strane, a koja se pod izgovorom zime i blata pomerala na suvo proleće, pa se zbog visokog uloga NATO pomoci Ukrajni prica krišom pretvorila u veliku ukrajinsku ofanzivu?

Rusija je aneksirala do juce ukrajinske teritorije koje ukrajinska vojska i dalje drzi. To znaci da je po ruskom zakonu Rusija pod okupacijom, a sada jos napadi na Moskovsku oblast i pesadijski upadi preko stare granice u ruska naselja.

Rusi znaju da cekati veliku ukrajinsku ofanzivu znaci da ce u najmanju ruku izgubiti izvesnu kolicinu ljudstva i tehnike, i da ce verovatno izgubiti deo terena. Čekati na istu nema smisla osim ako ne postoji plan reakcije na istu o kome niko ne priča. Nesto tipa ugušiti je i onda krenuti napred. To po meni objasnjava i odlaganje ukrajinske ofanzive. Jednostavno toga se Ukrajna najvise boji jer za popravni nece biti ni opreme ni ljudstva. Ovo čekanje iscrpljuje i jedne i druge tako da ne verujem da ce da potraje.

Odgovori
Yo

Odlaganje je, po nekima, usledilo jer Ukrajinci nemaju rešenja za ruske visokoprecizne projektile – i naročito modifikovane u lebdeće FAB bombe različitih i vrlo velikih težina…
Navodno ne uspevaju od njih da se koncentrišu u relativnoj blizini fronta – ubrzo dolete bombe od tone i po, a mnoga skladišta municije i goriva su uništena i pre same ofanzive…
Dopunjava NATO to što Rusi unište – ali treba vremena – i pvo koji može odgovoriti prvenstveno prerađenim, jeftinim FAB-ovkama za koje neki upućeni NATO oficiri kažu da su možda i teža meta od Kinžala, a Rusi uspevaju vrlo precizno da ih lansiraju na ciljeve i sa daljina od preko 50, pa navodno čak i do 100 km.
Kažu i da su ovako modifikovane vrlo ubojite i protiv podzemnih bunkera, a ima ih i termobaričnih…
Rusi verovatno neće pokrenuti ofanzivu većih razmera pre nego ocene da bi iscrpljeni ukrajinski otpor bio simboličan…

Mi

,, Rusi verovatno neće pokrenuti ofanzivu većih razmera pre nego ocene da bi iscrpljeni ukrajinski otpor bio simboličan…“

I ja tako mislim. Do tada se ukopavaju i prilicno dobro adaptiraju veoma promenjivoj situaciji na tlu koji je pokriven hiljadama kamera za mini dronovima. To je slican problem kao kad je teren potpuno pokriven sa minama pa nemozes napred.

Xe

Kako ne razumete da nece biti nikakve ofanzive kao sto ste gledali na filmovima, niti ce neko vama i Putinu javiti na onaj njegov crni telefon sa memorijskim kapacitetom 99 brojeva kada krece juris. Mozda je vec nesto krenulo ovim sporadicnim provokacijama sa dronovima i upadima ovih kobajagi ruskih opozicionih snaga. Mozda je cilj da se osecaj ratnog stanja i ugrozenosti prosiri medju stanovnistvom RF sve do Rubljovke?

Ukrajina ima oko 10 svezih brigada u pozadini, opremljenih i obucenih na zapadu. Tesko je verovati da se taj asset nece koristit nego ce drzati ljude pod oruzijem ‘nako bezveze dok im familijama na glave svakodnevno padaju razne putinove wunderwaffen raketle?

>> za koje neki upućeni NATO oficiri kažu da su možda i teža meta od Kinžala

Nisam taj tvoj izmisljeni „upuceni NATO oficir“ ali ti mogu reci da je to prosta jedreca bomba koja kada se izbaci iz aviona sa nekih 15 km visine leti podzvucno i jedva da menja kurs. Moguce je pogoditi bilo kojim PVO sredstvom, jednostavnije nego krstarecu raketu.

Mi

Bez velike ukrajinske ofanzive kako objasniti Zapadu zasto su platili toliki trening 10 brigada i preko 100 milijardi dolara vojne opreme? Izbori dolaze ! Ukrajna je pod pritiskom Zapadane politike (i zapadnih medija koji istu napumpavaju svaki dan) da krene u vecu ofanzivu. Cele zime su i jedni i drugi isli malo po malo i sta se postiglo osim desetine hiljada mrtvih i hiljade komada unistenog oklopa na obe strane.

Bez vece ofanzive nema veceg pomaka. Da li je izvodljivo, to je drugo pitanje.

Fa

Ukrajinci uporno tvrde da „samo što nisu napali“ i da im za veliku kontru zapravo i ne trebaju F-16 (?!?).

Da li je RuA baš toliko slaba da ovi mogu da ih efiksano protiv-udare bez Falcona, i to posle značajnih pešadijskih gubitaka u Bakhmutu?

Definitivno UA i njihovi NATO savetnici znaju nešto što mi ne znamo. Iskreno, ne bi me čudilo da su u pravu i da je procena da su trenutno stanje ruskih trupa u Ukrajini (moral, opremljenost, organizovanost, komandovanje, supply chain…), kao i taktička situacija na bojištu, na takvom nivou da je sada najbolji momenat za payback.

Čekanje iscprljuje obe strane – definitivno. Rekao bih da to više ide na ruku Ukrajincima jer oni iz meseca u mesec jačaju tehnoloski kroz NATO donacije. Rusi su pokazali šta imaju i šta umeju – jedno veliko ništa u i to u ogromnim količinama – i ne vidim da će uvesti neku radikalno bolju opremu u igru, niti znacajno unaprediti taktitku i komandovanje.

Sa druge strane, kada Ukrajincima, izmedju ostale NATO opreme, stignu 16-ice, sa Litening G4 nišanskim kontejnerima, AN/ALQ-162 ometačima, mozda čak i sa AN/ASQ-236 Dragon´s Eye AESA radarom i drugom avionikom i opremom – ne vidim da se Rusima piše dobro. Zapravo bi Rusi sada trebali da udare jače nego ikada ako misle da prelome rat. Ne deluje mi da imaju snage/opreme/pameti za to.

Sporadični i više simbolični napadi na ruske gradove imaju veći moralni negov vojni efekat. Od „dogodine na Oktobarfestu sa T-90“ do „zaigrala mečka“ i pred pećinom ruskog medveda.

Srozavanje ugleda RuA i cele ove „specijalne operacije“ dobija nove dimenzije, a Falcon tek treba da stigne…

Mi

@Falcon
Kakav crni F-16. Nikakvu razliku nece napraviti na frontu. Obarace ga jer ce leteti visoko kako bi mogao da koristi svoje kontejnere. Bas sam citao nedavno clanak gde pilot F-16 posle Bidenove izjave da odobrava 16ce da to nije nikakav carobni stapic u ovakvom ratu. Nijedan avion nije. Previse PVO.

Xe

@Miloš77

Ja ne vidim nikakav pritisak osim sto laki mediji generusu vesti a vest moze biti samo neka ofanziva kao iz filmova. Zabrinutost oko vojne pomoci zapada u javnosti ne postoji osim kod 10-20% ulatradesnice, antivaksera i ezoterika a oni su putinova klijentela, ja medju ljudima koje znam i kolegama na poslu jos nisam cuo nikakav komentar u smisliu „gde su nase pare“ itd. Mnogo vece „nenamensko trosenje sredstava“ u civilnom sektoru je tema. U Nemackoj je recimo veoma popularan, ako ne najpopularniji politicar, ministar odbrane koji se jako zalaze za investicije u odbranu i pomoc Ukrajini. Poljska upravo odvaja nenormalne kolicine novca za defence tako da ne znam odakle ti ta prica.

Mi

,, Ja ne vidim nikakav pritisak osim sto laki mediji generusu vesti a vest moze biti samo neka ofanziva kao iz filmova“
Laki mediji? Ako ovo nije šala onda bolje da ne komentarišem dalje. Upalite ponekad americke i engleske sve glavne vesti i naslovne stranice, radio stanice. Pa i ozbiljne vojne portale. Evo i danas se Zelenski na temu VELIKE ofanzive oglasio. Vec drugi put ove nedelje. Zna on sta mu valja ciniti!

Pe

@Falcon @milos77
Evo sta ce tacno dati F-16 po vojnom ekspertu americke vojske Ryan McBath
1/amraam ce drzati Su-35 i MiG-31 na distanci preko 130km i vise nece moci da obaraju iz vazdusnog prostora Rusije i Belorusije dalekometnim raketama sve u Ukrajini
2/HARM – sad su-27 i MiG-29 nose HARM programiran unapred na PvO za koji se vec zna gde je.Stari sovjetski avioni mogu najvise to.
F-16 moze da programira HARM u letu na PVO koji otkrije dok leti, i unistava smesta.
3/ F-16 nosi Harpoon i moze da pogodi svaki ruski brod u Crnom moru, zbog cega ce Rusi morati da izvuku brodove sa Krima u vode Rusije odakle ne mogu da lansiraju „Kalibr“ na Ukrajinu
4/ F-16 moze da nosi krstarece laserske bombe (do 12) i sa velikom preciznoscu da pogodi sta god.
Da li ce ove sposobnosti imati ili ne uticaj na rat-jasno je svima.

Fe

“ Kako ne razumete da nece biti nikakve ofanzive kao sto ste gledali na filmovima, niti ce neko vama i Putinu javiti na onaj njegov crni telefon sa memorijskim kapacitetom 99 brojeva kada krece juris. Mozda je vec nesto krenulo ovim sporadicnim provokacijama sa dronovima i upadima ovih kobajagi ruskih opozicionih snaga. Mozda je cilj da se osecaj ratnog stanja i ugrozenosti prosiri medju stanovnistvom RF sve do Rubljovke?”
Xerxes

“Mentalno, mi smo već na Krimu.”
Kirilo Buđanov

Svaka sličnost je slučajna.

Mi

Znaci F-16 sa Aim-120 drzi MiG-31 i Su-35 na odstojanju i ovi ne mogu da ga dohvate. Hmm.. :-)

Dobro, recimo da se pravimo ludi i da ne postoje viseslojni PVO od koga F-16 ne moze a se krije kao mali dron, i od koga su F-16 vec padali ranije (i to od daleko starijih pvo sistema), ta konstatacija gore je stvarno naivna. Moguca u nekoj igrici na prvom ili dugom nivou, ali u stvarnosti nerealna do krajnosti.

Evo nadjoh sta sam ja nedavno procitao na CNN
https://www.cnn.com/2023/05/22/europe/f-16-jets-ukraine-analysis-intl-hnk-ml/index.html

“F-16s do best on long, pristine runways. They could face difficulties on the rougher, former Soviet ones dispersed across Ukraine,” RAND Corp. analysts John Hoehn and William Courtney wrote in a blog post earlier this month.

„“It might do a couple of strikes over the next year and have some wins, but no one airplane will change the course of the war.”

In fact, one active duty F-16 pilot told CNN that expectations may be way too high.

“To your question about the F-16 being a difference maker. It’s not,” said the pilot, who requested anonymity because they were not authorized to speak on the subject.
“To bring in Western aircraft, Ukraine might need to repave and potentially extend a number of runways, a process which Russia would likely detect. If only a few airfields were suitable and in known locations, focused Russian attacks could impede Ukrainian F-16s from flying,”

Da ne bude posle da je to Putinova propaganda :-)))
https://www.cnn.com/2023/05/22/europe/f-16-jets-ukraine-analysis-intl-hnk-ml/index.html

Pa

To sa amraamom na 150km su pogodili balon?
I nad SRJ su gadjali salvama ne preko 40 km u apsolutnoj premoci u vazduhu.
Da da, garant ce uzbunu oglasiti kad poleti falcon iz Poljske a neko ce se ceriti ovde.

Sv

Sto se svadjas sa dezurnim trolovima.5 sekundi kucanja dobijamo da je domet amrama zavisi od verzije i radarskog odraza cilja 130 km mozda protiv awacsa.

Pe

Bice da je tako kako pise T6 ??!
Jadna je drzava kada ima portal koji je protiv zemlje u kojoj zive i rade.

Odgovori
La

Au kakva glupost!

Re

Ako ćemo iskreno t6 od početka rata u Ukrajini piše najobjektivnije i najnepristrasnije izveštaje rata,e sad što ovde ima i Rusofila i Natofila je druga priča,ali se daje prostora i jednima i drugima i nama trećima koji su samo za interese svoje zemlje.Ovo je pravi demokratski portal kakvih u Evropi nema na naš ponos mogu da nam samo zavide.

Dr

@Xerxes
Kenedi je pre 60 godina rekao da će Kuba izgoreti za 24h ako se ne uklone Ruske rakete,i on je državnik.
Da je Putin rekao da će za 24 h izgoreti Poljska ( Redžikovo) i Rumunija ( Deveselo) on bi verovatno bio proglašen za fašistu. U čemu je razlika ? I Rusi su mogli 60-ih da ratuju do poslednjeg Kubanca kao što danas Ameri ratuju do zadnjeg Ukrajinca.

Pe

@Dragan Brankovic Nikada Kenedy nije nista tako rekao.Naprotiv, bio je veoma umeren, i od svih vojnih opcija izabrao je najslabiju-blokada Kube sa mora.
Putin ne moze da preti NATO zemljama jer:
1/ u NATO su 3 termonuklearne sile
2/ ruska vojska je dozivela fijasko i gomiku neuspeha i ratu sa slabo naoruzanom Ukrajinskom vojskom, sta bi se dogodilo da imaju protiv sebe nato?
3/ Putin hoce da ostane ziv i na vlasti u Rusiji, a u slicaju nuklearnog rata sa NATO to nece ici.

Te

Dragan Brankovic,
The AEGIS Shield is a US facility manned by US men and women. A strike against them is a strike against US themselves. Think again a bit.

Xe

@Dragan Brankovic

Ta vasa ruska prica ne vazi, prosto ne uzima se u obzir oko Ukrajine, imate samo jednu opciju a to vam je povlacenje sa njene teritorije, miliom ili silom. Za godinu dana ili za 5 godina.

Pa

Cuj, sigurno znas nesto sto ruski gs ne zna.
Pa i ameri znaju da se Rusi nece povuci sa proglasene teritorije a spominju jos 4 oblasti gde zive Rusi i gde se vecinski govori ruski, s cime bi presekli pristup Ukrajine Crnom moru.
S kojom silom na umu sve to napisano u petogodisnjem planu?
I ko su ‘vi’ a ko ‘mi’ u napisanom?

Fe

@ Tedy

You completely forget multiple incidents when Iran fired missiles that hit US bases in Iraq and Syria – what happened to Tehran after that? Nothing.

Ti

Ne zna se ko vise laze,dal jedni ili drugi.Ocigledno obe strane reklamiraju naouruzanje dok obican narod gine a gradovi ostaju sravnjeni sa zemljom.

Odgovori
Dz

Kada procitam Vazdusno kosmicke snage Rusije ja dobijem napad smeha.Ukrajinci ih zezaju po Moskvi,po celom evropskom delu Rusije.Ovo je vec ponizavanje rusko-sovjetske vojske od strane Ukrajine.Pogadjaju Kremlj,rade sta hoce po Moskvi sa dronovima i bespilotnim letelicama.Pogadjaju po Rusiji naftna postrojenja,logisticke grupacije ruske vojske,pruge,fabrike i ostalo…Ukrajinci su preneli rat na teritoriji Rusije sto ima veoma negativan efekat na rusko stanovnistvo.Ukrajinci su dokazali ruskim gradjanima da putinova vojska ne moze da ih zastiti uopste uprkos mitologiji o putinovoj vojsci.Drago mi je sto Ukrajinci ne ubijaju civile po Moskvi vec samo pokazuju sta sve mogu.Ukrajinska namenska industrija se dokazala kao jednom od najjacih u svetu obzirom da proizvode razlicite savremene tehnologije i oruzje.Kada vidim rusku propagandu i Telegram ja se jednostavno nasmejem jer po njihovoj pripagandi oni su do sada zbrisali sve Patriote, S-300,IRIS-T,Aster sisteme,NASAMS,Himarse i celu ukrajinsku vojsku,dok u realnosti Ukrajina ima kontrolu potpunu nad svojim nebom a ruski avioni izbegavaju nasiroko ukrajinsko nebo da ne bi bili sruseni kao zadnji put u blizini ukrajinske granice.Rusi su se debelo osramotili i sad ne znaju kako da izadju iz ove situacije, obzirom da kako vreme odmice, Ukrajina je sve jaca i bolje naoruzana.PVO Ukrajine je trenutno jedan od najjacih u svetu,mada i pre rata su imali veliki borbeni potencijal.Inace,na onom snimku Telegrama je ruska raketa Onix kako udara u most, nema veze sa Patriotom…

Odgovori
YP

Ukrajinci prvo treba da ih isteraju iz svoje zemlje, a ne da se zezaju po Moskvi. To zezanje u Moskvi je komedija za ono zezanje u Kijevu koje je prava drama.

I mi smo za vreme bombardovanja imali one likove što su „u mogućnos'“, pa im oborismo „nevidljivi“, pa se time hvalismo i podsmevasmo, a oni nas rastaviše do zadnjeg šrafa. Zato savetujem manje smeha…

Mi

Tvrdnja da je ovo raketa „Onyx“ i da je cilj bio most sam sebi si diskreditovao pa samim tim i sve ostalo što si napisao (a skoro sve je neistina) je besmislica

Xe

>> treba da ih isteraju iz svoje zemlje, a ne da se zezaju po Moskvi.

Sto vise gledam ovo besmisleno bombardovanje i teror nad stanovnistvom Ukrajine vise sam misljenja da NATO treba odmah da ih istera iz Ukrajine i stavi tacku na zverstva putinove bagre.

ad

@Xerxes Pa bi oni rado, samo nikom se ne šalju svoji ljudi. Misliš da će NATO da uđe,samo da se pojavi i čarobnim štapićem da otera ruse? Bez jedne žrtve?
Misliš, da osim nekih malobrojnih dobrovoljaca , plaćenika i ubačenih sitnih pomagačkih grupa, da će zapad da šalje svog vojnika tamo?
Verujem da su poljaci jedini koji ;ekaju da im se ufuraju na ime „pomoći“ ali samo tamo gde je nekada bilo niihovo.

Pe

@YPT Nema poredjenja izmedju Srj i danasnje situacije.
Vrlo je bitno da su Ukrajinci napali i Moskvu, setite se Doolite raid-kad je Amerika napala Tokio 1941 avionima B-17 sa nosaca aviona.Nisu nikakvu stetu napravili, ali su ohrabrili americki narod posle Perl Harbura.
Pod 2/ sad Rusi moraju da izvuku trupe iz Ukrajine da bi obezbedjivali Moskvu.Sto je plus za Ukrajince.
A srecan pogodak F-117 nije imao ucinak, nastavili su da lete i bombarduju SRJ jos 3 meseca, i nije se ponovilo, sticaj srecnih okolnosti i nepaznja Amerikanaca

Г

@Petrović Dušan
„Nema poredjenja između SRJ i ove situacije“

Duš(m)ani su vazda pričali kako je Kosovo poseban slučaj.

Sv

@Petrovic Dusan
Kako srecan pogodak kad je jedan unisten a druga dva ostecena?
Jer opet mitomanija o otvorenim vratima koja su povecala radarski odraz?

Pe

@Svarog Agresija Rusije na Ukrajinu je potpuno drugacija, i procenti su drugaciji, i odnos snaga.
F-117A izveo je preko 3000 uspesnih bojevih letova nad SRJ od 24 marta do 10 juna.
Od toga je izgubljen svega jedan.
To je 0,03 procenat gubitaka.
A ukupno NATO je izveo 38500 letova i izgubio 3 aviona (2 srusena, jedan pao u more).
Procenat 0,007 gubitaka.
Ovo su fantasticno mali procenti gubitaka za NATO.
Zapravo, u istoriji primenjivanja avijacije od 1914 nikad ni u jednom ratu nije bilo tako malih gubitaka, kao sto je NATO imao 1999.
Sto je i logicno, kad se uporedi mala SRJ naoruzana slabom ruskom opremom, sa kombinovanom snagom 21 najjacih drzava sveta naoruzanih najboljom tehnologijom u svetu.

Ma

Ja sam zaista mislio da će se Amerika i Rusija naći svoje interese protiv Kine. A Ruši napadnu Ukrajinu. Njima ne prijeti opasnost sa zapada nego sa istoka.

Odgovori
Xe

Sa zapada preti opasnost putinovoj diktaturi (zapad daje los primer gradjanima RF), docim sa istoka zaista Rusiji kao drzavi. Jasno je u kom se pravcu Vladimir odlucio da ide.

Dz

@YPT
Ne brini se ti,znaju ukrajinski generali sta rade i to veoma dobro sto se i vidi na terenu.Ne mozes da uporedjujes NATO i Rusiju jer je evidentno da je NATO za Rusiju vanzemaljska sila,superiornija u svemu.Vidim da „trodnevna specijalna operacija“traje vec 16 meseci a tela ruskih vojnika,dzihadista i ostalih stizu non stop u Rusiju, naravno sta ostane od njih.Kako je mocna ta ruska vojska,da im nad Moskvom i svim gradovima lete ukrajinski dronovi,udaraju u glavnu kulu Kremlja dok protagonista rata se krije u bunkeru sigurno pod zemljom.Sta njega briga sto je 200 hiljada Rusa ostavilo svoje zivote u Ukrajini zbog nekog nedostiznog cilja za koji ruska vojska ni ekonomija nemaju nikakve sanse.Ali volim kada ljudi zive u masti i paralelnom svetu,halucinirajuci ono sto bi zeleli da bude.Da takvih nema ne bi bilo zanimljivo…Do kraja 2023.ruska vojska vise nece biti u Ukrajini…

Pa

Sta 200k, bez milion nista. Puka mastanja i sbbkbb. Dosta Rusa koji su se sklonili iz zemlje se sada vraca, sapnuo im vrabac izgleda. Ovo ce brzo da se zavrsi.
Jos neko da dobaci do ritmicarskih nedostiznih visina a i tada bi istu zvaku vrteli.

Pa

Pd
Malo troluj drugde, F117 izveo skoro trecinu borbenih letova? A koliko ih je osteceno pticama bilo tokom istih? Moze i bez cerenja…

Yo

Ma gađaju Rusi vrlo uspešno pvo sisteme po Kijevu.
Nezavisno od pominjanih Patriota i sinoć (02. na 03.06) je zabeleženo na uličnim kamerama više explozija pvo lansera pri čemu je kod jednog došlo i do samolansiranja rakete – i to možda u zgradu…
Ovo nadgornjavanje Amera i Rusa ko ima efikasnija oružja se Ukrajincima obija o glavu na način koji teško da će ostati ograničen samo na tu teritoriju.
Ego daleko nadmašuje sve drugo – pa i inteligenciju – i to je borba koju ne može dobiti. Čak je i pobeda u takvoj situaciji fatalnija i od poraza u perspektivi, mada se slična situacija još davno možda već i dogodila…

Odgovori
Xe

>> nadgornjavanje Amera i Rusa ko ima efikasnija oružja

Haha, rusku tzv. efikasnost smo videli. Mnogo na telegramu, na terenu samo efikasno protiv civila koji ne mogu da se brane i uzvrate.

Od tvojih komentara dobijam nevidjen transfer blama.

Mi

Od kad je Patriot doslepan u Kijev izgeda da su S300 odatle poslali blize frontu jer im je preko potreban da skida Suhoje koji svakodnevno lansiraju jedrece bombe sa nekoliko desetina km od mete. Zadnjih nekoliko nedelja ima snimaka Lanceta kako pogadja ukrajinske S300 i Buk sto nismo gledali skoro.
Čaška Ukrajni salje Kubove za front.

Ima i super novi snimak kako ukrajinski S300 pogadja krstarecu raketu, mada je mozda i Ruski PVO koji skida HIMARS raketa. Ko ce ga znati.
https://video.twimg.com/ext_tw_video/1660711021013508106/pu/vid/480×852/JTS2PPyaDFDOKWVX.mp4?tag=12

U svakom slucaju u Ukrajni sve vrvi od PVO.
Onda se jos neki pitaju kako to da Rusi nemaju kontrolu nad ukrajinskim nebom. Smesno. Kakve crne SEAD misije tipa ’99 nad malom Srbijom. Ne moze toliki PVO da se istrebi na tolikoj teritoriji kad stalno novi pristizu.

Yo

@Xerxes

Ako ćemo o transferima – blam bi trebalo najmanje da te zabrinjava…

Mi

Lancet se pokazao kao najefikasnije moderno oruzije uvedeno za vreme ovog rata. Ostavio zapadne varijante daleko iz sebe. Ima bar 3x vise snimaka pogodakan Lanceta nego ostalih kamikaza i Barjaktara zajedno. Bajraktar se proslavio u pocetku dok su Rusi vozili okolo bezobzirno na svoje trupe i vukli PVO onako da kad stignu gde su krenuli da ga parkiraju i mozda aktiviraju. I ja sam skoro poverovao da je Bajraktar bolji od ruskih PVO tada jer su glupost i taktike nekih posada nadmasila svu logiku. Medjutim nema od Bajraktara ni traga ni glasa zadnjih 6 meseci i više. Osim onog jednog sto se navodn oteo kontrolinpa su ga Ukrajinci obori iznad Kijeva.
I Pancir i Buk su se odlicno pokazali neutralisujuci Barjaktare. Pancir jenodlican i za jos manje spore dronove, ali pakuje dve do tri puta domet od Stingera recimo. S300 se pokazao isto jako dobro protiv svakakvih meta.

Mali dronovi i viseslojni PVO su transformisali ovaj rat sto jos uvek mnogi ne kapiraju. Nije tamo mala Srbija gde AWAKS iz daleka pokrije sve unakrst pa ond letis SEAD misije kao 99te dok je neprijatelj naoruzan sa starim pvo i okruzen 360 s NATO clanicama. Citav teatar sa svim akterima u Ukrajni stavlja ogroman rizik na koriscenje bilokojih aviona bar na 100km od linije fronta.

Xe

>> Lancet se pokazao kao najefikasnije moderno oruzije uvedeno za vreme ovog rata. Ostavio zapadne varijante daleko iz sebe.

Dakle taj Lancet vam je sad novo Wunderwaffe? Samo ti redovno nabrajaj sta se sve „odlicno pokazalo“ :-) ako ti je tako lakse da se smiris i skoncentrises.

Re

Vala se Zapad nešali,za sad 8 zemalja šalje F-16 i ostale avione,PVO sisteme sada već u značajnim količinama i kvaliteta,Leopardi im i neće nešto mnogo pomoći ali sa dronovima je već sasvim druga priča.Mislim da će biti sve više i sve ozbiljnijih upada u samu Rusiju.Ovakvu šansu je Nato snevao od postanka i spremao se za to a Rusi kakvi su kilavi ništa me ne bi čudilo da Ukri stignu do Moskve.Postoji podatak da se čitava jedna armija od 400000 ljudi predala Nemcima u 2 sv.ratu,tako da od Rusa ništa čudno.Na kraju će sve zavisiti od Kine kome će se oni prikloniti,Rusi sami će teško izaći na kraj bez pomoći Kine e sad….

Odgovori
Xe

>> Ovakvu šansu je Nato snevao od postanka

Zasto bi nekakav NATO snevao takvu sansu? Kakva glupost. Mi smo do 2014 ili ako oces 2022 super ziveli sa Rusima a i oni bogami sa nama. Isao je biznis, svako ko je tamo napravio neke pare poslao je decu na zapad, kupio nekretnine, Gazprom i Rosnjeft se prosirili po celoj EU, sve sto se moglo proizvesti moglo se i prodati na ruskom trzistu. Siemens, BASF radili su ogromne poslove. Zasto bi neko u Nemackoj sanjao nekakav rat kada su se poslovnoj i politickoj eliti smesili milionski bonusi svake godine. Na ruskoj tajkunskoj strani da ne govorimo. Pre ce biti da je par ruskih fanatika i ludilo jednog coveka dovelo do prekida svega toga.

Be

E moj realni, da nije tog zapada, rusija ne bi postojala od ’93.

Stoga realni, ajd malo budi realan.

Pe

@xerxes @beduin @realni
Amerika je americkim vojnim teretnim avionima dostavljala hranu Rusima 1993, i kreditima pomogla Rusiji da se oporavi od raspada sssr.
NATO pretnja Rusiji? do 2022 NATO ima ispod 20000 vojnika u Evropi, zemlje NATO su sve vise smanjivale vojne budzete.
Kako sa tim da“osvoje Rusiju“ koja ima 17 miliona km2 i nuklearne bombe?
Zasto bi to radili kad su ionako mogli sve da kupe!
Korumpirana elita u Rusiji je uvela diktaturu i pregazila sve zakone, pre svega, ruske, koji ne dozvoljavaju napad na druge zemlje.
Rat im nije uspeo, i sad se vec bore da spasu sebe.

Ad

Rusi su davno porazili Ukrajinsku vojsku tj uništili njeno naoružanje, trenutno su na izmaku rezerve iz skladišta Varšavskog pakta, a ništa bolje neće proći ni vremešne f 16 i ostala već pristigla zapadna skalamerija. Rusija svakako ne vodi ovaj rat bez greske, niti sve „ide po planu“, ali se ne desava nista što bi ličilo na ono bezglavo bezanje iz Avganistana od talibana koji su naoruzani papučama i sa starim ak 47. Teze o tome da će neko doći pred Moskvu su blago rečeno sa one strane normalne pameti. Na kraju sve će se završiti mirovnim ugovorom izmedju Rusije, Kine i Amerike koji će najvećim delom odgovarati Rusiji. Evrope, a pogotovo Ukrajine tu biti neće.

Xe

Dusan

>> Zasto bi to radili kad su ionako mogli sve da kupe!

Vecina komentatora ovde misli da je u 21. veku uobicajeno da kada jedna zemlja „porobi“ drugu onda sve popali i pobije pa pokupi besplatno, naftu, gas, rude, stanovnike koji su preostali itd. Da bi se opravdale imperijalne teznje Rusije takav se fantascican srednjevekovni scenario svakodnevno potura kao 100% realnost. Rusija se predstavlja kao nekakva ugrozena zrtva a radi se o jednoj fullmilitarizovanoj, agresivnoj sili.

Vl

Beduin,
Ima nas malo matorijih koji se sećamo šta je taj zapad obećao Rusiji a šta potom i porekao. Ne počinje istorija ’93-će a takve (tvoje) priče još manje prolaze kod savremenika tih vremena.

Pe

@Vlad Zapad nije „obecao“ Rusiji nista.
Postoje stenogrami svih razgovora Gorbaceva sa Amerikom i sa Nemackom.
Jedini dogovor je bio u vezi toga da na teritoriji Istocne Nemacke ne budu NATO baze posle objedinjenja.
I ovaj dogovor se i danas postuje.
Nikad NATO nije promenio svoj osnovni Ustav (statut) po kojem svako ima pravo da se prikljuci.
Da su zaista postigli dogovor da NATO „ne sme da primi neke zemlje“ jer Rusija ne da, tak Ustav Mato bi morao biti promenjen.Nije, jer je sve to izmislila propaganda Putina.

Dr

Pancir se pokazao kao odličan sistem,možda i najbolji u svojoj klasi. Bilo je snimaka iz Sirije,i Libije,uništeni panciri od barjaktara,i kao loši su. Međutim barjaktara nigde nema a pancir odrađuje svoj posao,odlično.
Pojedini čitaoci omalovažavaju Rusku PVO,a pogledajte samo kako hezbolah ( koji je daleko slabiji od Ukrajinske vojske) ipak uspe da pogodi Tel Aviv. Ne možete reći da je Izraelska PVO loša, i na kraju gledajući kako Ukrajinski dronovi dolaze do Moskve,pomislim samo šta bi bilo da Ukrajina postane članica NATO i dobije savremene rakete zemlja -zemlja. Znači da je pokojni Lazanski bio u pravu kada je rekao da Rusi neće dozvoliti da u Ukrajini budu postavljene rakete koje za 4-5 minuta stižu do Moskve i da će ući u rat. Verovatno će sad neko prokomentarisati kako iste takve rakete sad mogu biti u Finskoj,ali eventualna Ruska odmazda prema Finskoj ili prema Ukrajini ne može se staviti u isti rang.

Odgovori
Re

Xerxes

Lepo ste rekli da je zapad a najviše Nemci odlično saradjivao sa Rusima dok su im ovi prodavali resurse za smešne pare,saradnja nema šta.A drugo kako nekapirate da sve ovo oko Ukrajine nije samo protiv Rusije nego i protiv Nemačke i EU uopšte.Moraju Nemci da se vrate na fabrička podešavanja,nemože njihova ekonomija da ugrožava Američku i Englesku.Ameri su pravi pobednici ovoga rata,dve muve jednim udarcem i svaka im čast na tome,znaju ljudi šta hoće za razliku od polumrtve Evrope i metiljavih Rusa.

Xe

Te rakete mogu biti stavljene gde oces, samo pogledaj na kartu kontinenta. Sam si zakljucion alo opet mora neko „ali“ da se dodaje? Prica je potpuno bezveze kao i sve od tog gorespomenutog koji je bio ruski covek na njihovom platnom spisku i zajedno sa ostalom petom kolonom zaduzen za trovanje srpske javnosti agresivnom, toksicnom rusofilijom!

YP

@Xerxes

Te rakete mogu biti stavljene bilo gde na mapi Evrope, ali niko ne voli tuđe nuklearne glave na svojoj teritoriji.

Be

Rusiju treba razoruzati.

Odgovori
Xe

Rusiju treba staviti tamo gde su stavljene Nemacka i Japan. Rusijom trenutno vlada veoma agresivna, primitivna ekipa uporediva sa onom nemackom koja ih je gurnula u 2. svetski rat. I tada se pricala prica o nepobedivosti, pre ce umreti nego se predati i slicne bajke. U Japanu se ocekivalo masovno samoubistvo stanovnistva. I sta se desilo, sta imamo danas 80 godina od pacifikacije? Dve veoma uspesne drzave ravnopravne clanice madjunarodne zajednice.

Mi

Samo sto ce se najverovatnije suprotno desiti. Vi mislite da se japanskinscenario moze ponoviti sa Rusijom u 21vom veku. Malo sjutra. Zaboravljate da Americi ne treba takva Rusija niti je briga za destabilizovanu Ukrajnu. Zar bas nista niste skontali donsada.
Mozemo se mi svi nadati da se Rusija i Amerika razoruzaju, ali to su dečiji snovi.

Ja sam vec napisao ali cu ponoviti. VKS ce posle ovog rata kako god se on zavrsionsamo biti jaca i nego ikad. Generalna opravke kroz koju sada prolazi i to sirokim koracima pokazuju da su mnogo sta prihvatili kao svoju slabost i gresku. PVO ce biti jaci nego ikad, sto na fro tu, sto oko Kremlina recimo, ili nadzor nad granicama. Avijacija kakva takva ce biti bolja posle silnih ispada.

Da nije ovog rata dana Rusija ne bi jos uvek znala kako da izadje na kraj sa Bajraktarima i Reaperima kojih ce biti sve vise, a da ne govorim o manjim naoruzanim zujalicama. Ko zna kad bi se upustili u te igracke mislecinda im je njihov sistem iznad takvih igracaka. Shvatili su sta im fali i fokus ce da ide na situacionu svest, 10x vise satelita koje vec ubrzano lansiraju, i potpuno drugacije moderne taktike. Da ne duzim. Svaka skola puno kosta, pa i ova. Ameri su svoje izucili kroz deset puta vise ratova zadnjiuh 70 godina, ali su isli na daleko sitniju ribu na praksi.

Ad

„Rusiju treba razoruzati“, ali zato ne treba razoruzati Ameriku koja pokreće agresivni rat na šest meseci u proseku počev od Drugog svetskog rata. Stvarno jedan onako eksperski stav čiji je intelektualni domet srazmeran visini „eksperta“ Darka Obradović. Razoruzali bi oni Rusiju nego za to mora da se gine. Njihovo razoruzavanje se često pretvori u bezaniju vijetnamsko – avganistanstog tipa. Drugo, zemlju koja je odlučujuće doprinela slamanju fašizma, stavljati u kontekst Hitlerove Nemačke i imperijalnog Japana je primer moralnog posrnuca blago rečeno.

Ti

Miloš7715
To sto ste vi napisali zvuci realno ali u nekom savrsenom svetu.To se nikada nece desiti zato sto u Rusiji postoji faktor koji se zove TAJKUNI.
Ta posast ce kao i do sada odneti sav kapital a narod i vojska ce napredovati samo na YT i telagram kanalima.

Mi

TigerLand
Ne kazem da nije i tako. Tajkuni i korupcija mogu uvek sve da pokvare. Medjutim, rezultati Ruske adaptacije ove godine su pokazali potpuno novi pristup i oruzije koje do sada nisu nikad ni pomisljali da koriste.

Mi

Ako mislite da preterujem, razmislite o ovoj prostoj „funkciji“
Da ameriku stvarni jeste briga da popravi situaciju u Ukrajni i pomogne tim ljudima, zasto americki Abrams tenkovi I F-16 nece biti u akciji narednih meseci? DAnas je Milivanili izjavio da Abramsi nece ucestvovati u nastojecoj ofanzivi jer kao „nisu sprenmni“ Eeee nisu kao spremni?!
Navodi da ce americki avioni i tenkovi biti deo DUGOROCNE POMOCI Ukrajni.
Pare i dugorocni binis se njima svidja, a ne mir je sekundaran i samo pod uslovom da ono primarno nastavi da tece u njihovom pravcu. Slaba Rusija se ne uklapa u tu formulu.

Odgovori
ko

Rusiji nedostaje jedna sitnica…demokratija. Bez toga nema napretka. Npr. koji novi naučnici u Rusiji će stisnuti jaj*a i preuzeti palicu za pravljenje nekih novih“Kinžala“, ako se zna kako su prošli njihovi prethodnici.
Zatim, pravljenje široke (i dugoročne i održive) koalicije na osnovama tehničko naučne i svakojake druge saradnje. Primećujete kako je Rusija usamljena na tom polju. Isto se može reći i za neke druge velike države.
Odnos prema susedima.
Odnos prema poraženima u ranijim sukobima.
Sve to dugoročno stvara jednu pretpostavku za pravac kretanja (prosperitet ili stagnacija).
Rusija je bila, jeste i bit će velika zemlja.
Ko će kakve pouke izvući iz ovog haosa, to ne znamo. Ko će iz ovoga izaći jači, pametniji, bolji to ne znamo. Možemo samo da nagađamo. To će tek vreme pred nama pokazati.
Samo… neke greške iz prošlosti (kako one dalje tako i ove bliže), su sada pokazale svoje ružno lice.
Na žalost sa širokim posledicama, i ne samo za Rusiju.
Slažem se da svaki narod ima pravo da sam bira svoju sudbinu. Ali isto tako svaki narod snosi posledice svog izbora.

Pe

@Milos77 Abrams nije dostavljem jer posade nisu jos zavrsile trening, i Ukrajini ce dati verziju koja nema najmoderniju zastitu u vidu ploca od osiromasenog urana posto je to vojna tajna Amerike.Zastoj je vezan samo sa ovim tehnickim problemom.
A za F-16 treba vremena da dovoljan broj ne samo pilota, vec mehanicara i osoblja nauci kako da odrzava taj avion, na 1 cas letenja ide do 20 casova rada na avionu na zemlji.
Svakako nam nece reci da su dostavili avione niti tacan datum kada ce im dostaviti.

Ni

@ko to tamo peva

A kako su to prosli prethodnici sadasnjeg Kinzala?
Da li je moguce da verujes u sve sto objavi ukrajinska propaganda?
Priseti se video snimaka iz igrica, famoznog kijevskog fantoma i mnogo toga jos. I posle svega neko veruje u nove bajke o obaranju 7 od 6 lansiranih Kinzala, a ne mogu da poobaraju one letece mopede Gerane…

Xe

@Petrovic Dusan

>> Abrams nije dostavljem jer posade nisu jos zavrsile trening

Ma ne razumes ti Dusane, Abramsi ne stizu jer amerima ne odgovara da se rat zavrsi, znas valjda, CIA, vatikan, masoni, vojnoindustrijski kompleks itd.

Mi

Najveca bajka svega ovde je da Amerika i Engleska pristupaju ratovima iz humanitarnih razloga. Sve ostalo jos i moze da prodje.

Pe

Ovim su Rusi zvanicni priznali kako u prvom napadu nisu unistili Patriot.
Ukrajina ima jedan americki sistem u Kijevu, a ne 50.Onaj Nemacki je u Odesi.
Video dokazuje kako PVO rakete Patriot pac-3 lete i cak dve nedelje „posle unistavanja Patriota“.
Kao i sve od samog pocetka rata, ovo je jos jedan veliki neuspeh ruske tehnologije i njihove vojske.

Odgovori
Ni

Taj Patriot predstavlja vecu pretnju po same Kijevljane nego po protivnicke letelice i rakete. Masa snimaka kako rakete padaju po autima, putevima itd.
Doduse nista cudno, to smece zvano Patriot nigde se nije proslavilo, od starih pa do novijih verzija, od Iraka pa do S. Arabije i sada Ukrajine.

Mi

Pa popunili su unisten delove jos iste nedelje. Bilo je izgleda i pogodaka preksinoc. Video snimci Patriota u Kijevi kako posle eksplozije ispaljuje nesto ali ne leti bas kao treba i pada odmah blizu la sera. Jos jedan dokaz da si uh ponovo nasli i verovatno ponovo ostetili u najmanju ruku. Bice tu jos dosta posla. Skupo ce nekog da kostaju PAC3 projektili takvim tempom. Rusi sad samo njih i komandne centre love. Dosta ozbiljnih pogodaka u zadnje vreme.

Sem toga odakle ti da je jedan sistem u Odesi? Mislis da ce javnost znati koliko sistema je stvarno poslato i gde su svi? Ne budi naivan.

Xe

>> Pa popunili su unisten delove jos iste nedelje.

:-) Popunili dakle? Znaci u roku od 24 sata nasli negde bateriju Patriota viska i pod plastom noci zamenili da niko ne vidi?

Th

@Nikola
Zasto su Rusi onda pokusavali da ga svim razpolozivim sredstviman
uniste ? Jedva neki cekaju da se dokopaju verzije rakete koja nije za
izvoz. Po tebi je sve Rusko nepobedivo i svemocno. Kako neko moze
da bude tako zatucan ? Da je tako bili bi vec na granici koju je Stalin
pri kraju WW2 zacrtao. Cudi me da ne pises cirilicom.

Verovatno neki ne razume zasto ima vojne tajne i zabrana snimanja vojske. Vecinom tajne sluzbe dobijaju podatke iz javnih medija.

Ni

@Thomas

Iz istog razloga zbog kojeg unistavaju americke haubice. Lancet se pretplatio na one americke haubice.

Ni

Meni ovaj isecak pada rakete od Patriota vise vuce na raketu od Aspide 2000.

Odgovori
Dr

@ Petrović Dušan
Amerika je postavila pomorsku blokadu duž određene paralele ,ruska flota krenula u pomoć,a Kenedi rekao ako dođe do sukoba da će biti izvršen nuklearni udar. Ruska flota je došla do određene paralele i stala. Znači preovladao je razum,za razliku od NATO danas. Inače raketeSS-4 i SS-5 pogađaju SAD za 5 minuta.(sa teritorije Kube)
1 U NATO su tri termo nuklearne sile -sve tri nešto slabije od Rusije i nijedna ne bi počela atomski rat zbog Poljske ili Rumunije
2 Ukrajina je slabo naoružana!? Pa malo bolje od talibana ( barem imaju čizme a ne sandale)
3 Putin nesme u nuklearni rat jer hoće da vlada i da živi!?
Pa mogao je da žmuri nad agresijom u Donbasu i vladao bi da kraja mandata .
Nego da se ostavimo politike -interesuje me vaše mišljenje o tome zašto se nigde ne spominje isporuka i obuka na f-15 kojih takođe ima u više zemalja u svetu i u dovoljnom broju.

Odgovori
Te

@Dragan Brankovic,
Only one, small, thing. There is a big difference between theory and practice…
Sooner or later, the reality will strike the propaganda. Keep the feet on the firm ground. Terra ferma. Best regards.

Te

@Dragan Brankovic
It’s way easier to start a war than put it on a stop.
To start a war you’ll need a party, to stop it, you’ll need at least two.

Te

@Dragan Brankovic,
Poland is an emerging country, it has a growing exposure in Europe, a great GDP and Ro is not far behind.
Finland, Poland and Romania are the most exposed countries on the eastern flank, but this exposure could be an opportynity also.
All the 3 are pro american and pro europen. They form a sanitary cordon and support Ukraine.
The Inter Marium ideea has, finnaly, found a meaning.
The european borders will be drown by blood, unfortunately.

Odgovori
Fe

When IMF and World Bank talk about Emerging Economies, those countries whose strong long-term GDP growth has very real potential to make global changes they tend to completely omit Poland, Romania, and for that matter every and each European country. Let’s keep the matter in the realm of the hard facts.

Te

Felines
What are you talking about? I said Poland is an emerging country in Europe because it becomes more and more relevant in European politics. Both Piland and Ro have high income economies.

Te

Start by answering this question.
Thank you.

Odgovori
Te

I would like a prosperous Serbia, able to take the position of the former Yugoslavia in relation with us, echonomically speaking.
To be able to do great things together. For our children to prosper.

Te

To be able to do thinks for our children in our future togheter. Far for any war.
Do you understand what I’m saying?

Te

@Dragan Brankovic,
I have a friend, a powerfull guy. Very serious person. His boy has married a serbian girl. All his concern is to make a life easier for the new family.
To offer them all he can.

Odgovori
Te

I am a powerful and a prosperous guy myself. And I want to do good.
As much I can.

Xe

Tedy, cool down man, that guy above, as some others here, is just another fanatic, without moral and probably without any goal in life, occupation, career, money… There is no other explanation, why would stable adult with plans for the future ever support Putin and dream about confrontation with EU/NATO?

Te

Xeres,
Yae. Right. My bad. Thank you. I’m a naive guy sometimes.
Thanks.

Ma

Ako mi adminstrator napokon dozvoli samo da iznesem svoje zapažanje neću dugo; U celoj ovoj situaciji je neverovatno da čak i Zapadni komentatori imaju problema sa svojom ekipom koja odbija da shvati da njihov „tim“ odnosno njihova strana u ovom nesrećnom ratu ima ozbiljne gubitke. Tako da ta ista ekipa sumnja u vrlo jasan snimak kojim je recimo Lancet uništio maskiran i zaštićen posebnom mrežom (vidi se jasno nas snimku) Buk M 1 tj 9A310M1 Ukrajinske vojske. Takođe ista ekipa ljudi ima problem da prihvati da je pre neki dan bombardovana baza na dalekom Zapadu Ukrajine u kojoj su se nalazili prepravljeni avioni Su 24 MR koji su mogli da nose Storm Shadow i da su uništena najmanje 5 aviona. Čim su priznali sami Ukrajinci da su im teško otećena 5 aviona znači da imaju ozbiljnije gubitke. Link https://www.barrons.com/news/kyiv-repels-air-strikes-day-after-huge-russian-bombardment-156d1b68
Odmah sutradan su prikazali Su 24 M čime su pokazali da imaju još prepvaljenih aviona koji mogu da nose Storm Shadow, ali taj avion za ralziku od MR varijante ima radar težak skoro pola tona te je dosta teži od MR varijate. G-dine Bankoviću slobodno me Ispravite ako grešim prilikom navođenja varijante i podataka za Su 24, svakako ste stručniji od mene, moj fax je oklop. Tako da suma summarum mnogi gubici se sakriju od javnosti, kao recimo ovaj vrlo upravo iznet. 

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Petrovic Dusan na: Rumuniji odobrena nabavka američkih borbenih aviona F-35

@Nenad N Nije takav princip NATO da neka jedna drzava bude "posebna"-osim Amerike.Ako je neko "udarna pesnica" NATO to je USA. U Rumuniji se smenjuju vazduhoplovne snage svih mogucih NATO drzava, kao i u Baltijskim zemljama.NATO je odbrambeni savez, i vazno je da se pokaze da bi svi ucestvovali u slucaju agresije na NATO, a…

17. Sep 2024.Pogledaj

Buducnost na: Rumuniji odobrena nabavka američkih borbenih aviona F-35

@Nikola Nema ovo veze s Jadranom, HV je vec aktivna unutar EU Battlegroups u Baltickim drzavama, kad se Rafale potpuno integrira isto tako ce HRZ postati aktivno u patroliranju EU granica. Nema logike poslati avion s inferiornijim oruzijem na patrolu granice neprijateljske drzave (Rusije).

17. Sep 2024.Pogledaj

Srbofil na: [ANALIZA] Rafal dezinformacija: Šta smo sve našli ispod gomile gluposti napisanih o nabavci francuskih borbenih aviona

@omniameamecumporto Da li ste ikada pretražili na internetu koliki je budžet Francuske? Ništa njima taj dil nije finanijski značio, i onako vam poklanjaju kroz sredstva EU svake godine brdo novca. Dil je bio političke prirode.

17. Sep 2024.Pogledaj

Sivi na: [ANALIZA] Rafal dezinformacija: Šta smo sve našli ispod gomile gluposti napisanih o nabavci francuskih borbenih aviona

Haha obje zemlje kupile isti avion a ovdje su lupaju koji je bolji. Ako ista zabavno za citati. Sunny ima jedna stavka koju ovdje ni autor nije pokrio. Po "zapadu" vec idu analize kako je Srbija ovom kupovinom napravila jako veliki odmak od Rusije i krenula ozbiljnije prema Europi. Mislim iskreno da je to i…

17. Sep 2024.Pogledaj

Sivi na: [ANALIZA] Rafal dezinformacija: Šta smo sve našli ispod gomile gluposti napisanih o nabavci francuskih borbenih aviona

Doduse velika je razlika u doniranju i prodaji. Mislim da je Hrvatska prakticki ispraznila sva skladista i donirala od AK-47 i streljiva kalibra 7,62 do VBRova RAK 12 i RPG-7, ZISovi, Fagoti, RBG6 (jedan je zarobljen od strane Rusa i Sojgu je objasnjavao Putinu da je to izvorno hrvatsko oruzje poslano Ukrajini) i da ne…

17. Sep 2024.Pogledaj