BEG airport status
[RAT U UKRAJINI] U Belorusiji umalo uništen ruski AWACS, Ukrajinci besposadnim letelicama sve konkretnije napadaju dubinu ruske teritorije Isečak iz video snimka besposadne letelice koja je sletela na antenu ruskog letećeg radarskog sistema A-50U.

[RAT U UKRAJINI] U Belorusiji umalo uništen ruski AWACS, Ukrajinci besposadnim letelicama sve konkretnije napadaju dubinu ruske teritorije

Prošlog petka navršilo se godinu dana od kako je u Ukrajini započeo najveći rat na tlu Evrope još od Drugog svetskog rata. Ne samo da se ne nazire njegov kraj, već se predviđa da će tokom ove godine doći i do povećanja vojnih akcija, čak i do proširivanja sukoba. Ipak, za godišnjicu rata nije se dogodilo ništa značajno, nije došlo do nikakvih iznenađujućih dešavanja, nešto što su pojedini svetski mediji, zvaničnici ili strane u ratu nedeljama pre toga najavljivale.

Najžešće borbe se i dalje vode oko Bahmuta u Donjeckoj oblasti, obzirom na trenutnu situaciju, nije nemoguće da u bliskoj budućnosti grad padne u ruke ruskih snaga. Na jugu Donjecke oblasti, u rejonu Ugledara, Ukrajinci su se uspešno odbranili i naneli Rusima velike gubitke u ljudstvu i tehnici, što se moglo videti na osnovu fotografija i video snimaka objavljenih na društvenim mrežama. Rusi su na severnom delu fronta, u rejonima Svatova, Kupjanska i Kremine i dalje u ofanzivi, dok su na jugu, u Hersonskoj oblasti trenutno u defanzivi.

Ukrajinski i poljski premijer na primopredaji tenkova Leopard 2A4 ukrajinskoj vojsci

Mnogi zapadni analitičari smatraju da će nove isporuke naoružanja i vojne opreme omogućiti Ukrajincima da na proleće pokrenu veliku kontraofanzivu na gotovo čitavom frontu. Ukrajinska vojska je prošle nedelje zvanično dobila prve nemačke tenkove Leopard 2A4 koje je isporučila Poljska. Među značajnim donatorima oružija sada se nalazi i Švedska koja je najavila slanje 10 tenkova Stridsavgn 122 (dorađeni Leopardi 2A5), kao i raketne sisteme PVO kratkog dometa IRIS-T SLS i raketne sisteme PVO srednjeg dometa I-HAWK.

U nedelju 26. februara na društvenim mrežama je objavljeno da su takozvani ‘‘beloruski partizani‘‘ izvršili napad na belorusku vazduhoplovnu bazu Mačulišči, kojom prilikom se navodilo da je uništen ili oštećen ruski leteći radarski sistem A-50U koji se koristi za osmatranje vazdušnog prostora Ukrajine i navođenje ruske lovačke avijacije. Iz organizacije beloruskih disidenata BYPOL je tada saopšteno da je dvema eksplozijama oštećen prednji i centralni deo trupa, avionika i radarska antena.

Navedeno je i da je napad izvršen dronovima a događaj nisu komentarisali iz ministarstava odbrane Belorusije i Rusije. Dva dana kasnije objavljeni su sveži satelitski snimci baze u kome se vidi neoštećeni ruski A-50U što je ukazivalo da je reč o lažnoj vesti. Beloruska televizija je takođe objavila video na kome se vidi da je avion A-50 u beloruskoj bazi dalje operativan. Ono što je posebno interesantno je da je juče na društvenim mrežama BYPOL objavio video snimak napravljen kamerom, po svemu sudeći malogabaritne besposadne letelice kojom je izvršeno izviđanje baze Mačulišči na kome se vidi da je letelica čak bila sletela na antenu ruskog letećeg radarskog sistema. Postoje i mišljenja da je možda došlo do kvara i da nije došlo do detonacije eksploziva postavljenog na letelicu.

Ostaci ukrajinske BPL UJ-22 u Moskovskoj oblasti. Ova letelica ima maksimalni dolet od 800 km i može poneti koristan teret mase do 20 kg.

Tokom noći između 28. februara i 1. marta ukrajinska strana pokušala je da izvrši masovni napad besposadnim letelicama na rusku teritoriju. Ostaci bespilotne letelice UJ-22 Airborne ukrajinske proizvodnje pronađeni su blizu mesta Kolomna u Moskovskoj oblasti, i to blizu gasne kompresorske stanice ‘‘Voskresensk‘‘ kompanije ‘‘Gasprom‘‘. Četiri besposadne letelice sa bojevim glavama pale su na ulice Belgoroda, jedna od njih je prepoznata kao tip Dovbuš T10.

Mlazna BPL Tu-141 ‘‘Striž‘‘ je pala u rejonu zaseoka Novij u Republici Adigeja, tom prilikom je oštećen objekat lokalne farme. Napadnuto je i naftno skladište ‘‘Rosnjefta‘‘ u Tuapsu, Krasnodarski kraj, za ostatke jedne od BPL su pojedini ruski izvori naveli da je u pitanju izraelska letelica Aerostar, a kao rezultat eksplozije došlo je do požara koji je međutim relativno brzo ugašen. Za drugu BPL koja je korišćena je navodno utvrđeno da je takođe bila sovjetska Tu-141.

Nezvanični izvori govore da je istovremeno iznad Krima oboreno 15 ukrajinskih besposadnih letelica. Ministarstvo odbrane Rusije navelo je da je neutralisano 10, 6 je oboreno, a za 4 je navedeno da su prizemljene protivelektronskim sredstvima. Na društvenim mrežama objavljene su fotografije jedne od prizemljenih letelica, reč je o kineskim komercijalnim BPL Mugin 5 Pro koja je pronađena gotovo neoštećena. Istovremeno je vazdušni prostor iznad Sankt Petrburga, zbog navodno primećenih BPL bio zatvoren, za presretanje letelica su bili podignuti i lovački avioni, a ministarstvo odbrane Rusije je na kraju saopštilo da je u pitanju bila vežba.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Komentari

ma

Na snimci koju je objavila bjeloruska TV se vidi A50 sa drugačijom registracijom. To samo postavlja nova pitanja.

Odgovori
Fe

Na tim snimcima se najjasnije vidi da je u pitanju običan ukrajinski PR stunt povodom najredovnijeg mogućeg stanja u Bahmutu. Počne se sa studiranjem Putinovog hoda pa se onda izvlaće i zaključci i na osnovu toga što avion nije na isto mestu kao na snimku od pre dve nedelje. Hajde dokumentuj svoju tvrdnju nečim što nije tipa “kako saznajemo iz poverljivih izvora”. Tvrdnja kao i ona (od istog autora) da Rusi “od početka rata nisu proizveli ni jedan tenk”.

Ma

Realno tešto da bi antena A50 bila ozbiljnije oštećena od strane drona koji nosi par kg eksploziva, a kamoli da bi avio bio“umalo uništen“. Dakle u najbolje slučaju, sve i da je napad bio uspešan, A50 bi bio onesposobljen na nekoliko nedelja. Za uništenje je ipak potrebno mnogo više ekslpoziva. Prvi put kad se napada novi objekat su najveće šanse da se postigne neki uspeh, za svaki naredni pokušaj šanse su sve manje. Otežavajuća okolnost za RF je što imaju ogromnu teritoriju koju moraju da pokrivaju, a da pritom nije nebo zatvoreno za civilni saobraćaj. Dakle na sumnjiv cilj ne smeju da gađaju dok ga ne identifikuju, da slučajno ne bi oborili neki avion generalne avijacije. Takođe treba imati u vidu da bilo kakav napad na neki veći grad u RF vuče za sobom veliku odmazdu.

Odgovori
ma

Iz tih dronova ima snimaka gdje su bacali antitenkovsku granatu od 1.7kg koja probuši tenk. Mislite da taj avion ima jači oklop od tenka?
A koliko se vidi na snimci slobodno su letjeli oko tog aviona i mogli su baciti šta žele.

Ba

Sta ako se ostete nosecu kontrukciju radarske antene i cela antena urusi na avion?
Moze samo u odpad.
Nego se zakljucak donosi na osnovu snimka.

Pe

Generalno gledajuci,rusi su zakazali, bukvalno na svakom polju.
Od obavestajnih podataka,taktike,strategije,izvidjanja,komunikacije,koordinacije,pa sve do manjka vojske,pesadije,i osnovnih materijalnih sredstava, za onih 1% mobilisanih,od ukupnog mobilizacionog potencijala.
Javasluk,mito i korupcija,su im veci neprijatelji,nego ceo NATO-pakt,sa sve satelitima.
Sta radi na primer civilna kontrola leta,da li su oni u ratnom stanju podredjeni vojnoj strukturi,da li rade zajedno,da li ima neke koordinacije izmedju njih???

Odgovori
Be

Bjelorusija nije u ratu…..a nije ni Rusija

Vl

@ Beduin

Nije Rusija u ratu taman koliko u martu mesecu idemo na more i uzivamo u vrelim temperaturama. Krvav rat bukti vec godinu i kusur dana i to nikakav termin svo ne moze da negira.

Be

pa Rusija je u SVO a ne ratu………

Gl

Samo cu jedno reci sto se tice nas.zulozite sve u sajber ratovanje,pvo i to je proslost.Jedini nacin da se moderni avioni i dronovi(zapadni skinu je sajber napad).To zavisi od inteligencije onog koje zaduzen za to evo matematicka gimnazija,pq tu pronalazite talente,da ih ne uzimaju harbardi i oksfordi…..

Odgovori
А

Реално,после пар килограма експлозива остали би само дугмићи.Реално,тешко да није ту био још један дрон,а овај мали само извиђао.Реално,зашто је тешко бити русофил и реалан у исто време?

Odgovori
Le

Rusofil ne može bit realan, inače ne bi bio rusofil. Rusofili vole bajke toliko da samo u njih veruju. Kad ćete shvatiti da agresivna, Putinova Rusija nije – Rusija. Nije ni agresivna i zločinačka Srbija Miloševićeva bila – Srbija. Rusi su agresivni zločinci, sve ostalo su budalaštine.
Mnogi od vas ni ne znaju, onom topovskom mestu koje angažuju iz Pripjeyzdinskovog Jara, on njima govore da idu u rat protiv Poljske i NATO…. I ti ljudi im veruju, jer znaju SAMO za državnu propagandu.

Zvuči poznato?

Pr

Axm,

Mislim da ti fali jedno „realno“.

Leopold,

Naravno da ratuju protiv Nato-a, tj njihovog proxy-ja na terenu. Samostalna ukrajinska vojska bi davno ostala bez naoruzanja i bila zbrisana potpuno.

Hu

Realno bi i 100 gr aksploziva dovelo do delimicne destrukcije radom-a koji je izbog prirode posla sagradjen od materijala kao sto je polikarbonat ili teflon. Mozda je usmerenost eksplozije i/ili prerana detonacija (ako je zaista mali dron sleteo na strukturu) dovela do toga da ne bude nikakvih posledica.

Steta je sto ova akcija nije donela rezultate, ako ni ona od pre par meseci gde je pokusano unistenje tankera.

Hu

>> Naravno da ratuju protiv Nato-a, tj njihovog proxy-ja na terenu

To je prica za Ruse da se opravda nesposobnost SVO-a na terenu. Da parafraziram kolegu:

>> зашто је тешко бити русофил и реалан у исто време?

ma

@Protivpozarni11 Rusi fantaziraju kako se gube protiv NATOa samo što (kako ono ide vic) Nato još nije ni stigao.
Svo poslano oružje Ukrajini je i dalje ispod 1.7% Nato godišnjeg proračuna, a u tom iznosu su uračunate i sve one stare zalihe sovjetskog naoružanja čija je vrijednost daleko napuhana (kao npr hrvatski Mi8).
Osim toga, pomoć koja se šalje Ukrajini je u po povelji Ujedinjenih naroda za samoobranu od agresije, i to nikako ne znači uključivanje u rat.

Pr

Hudolin, max,

Da li je prica za Ruse i fantazija izjava Angele Merkel, a odmah potom potvrdjena od strane Fransoa Olanda, da je Minski sporazum bio samo kupovina vremena da se Ukrajina ojaca i naoruza? Tako da milijarde necemo da brojimo samo od pre godinu dana, vec od pre 9 godina.

Dakle, imate li neki argument da opovrgnete tvrdnju da bi bez zapadne pomoci ukrajinska vojska bila slomljena odavno?

Pe

@Protivpozarni Ne razumem zasto smatrate da je neko trebao da postoje sporazum u Minsku.
Vojnim upadom u Ukrajinu 2014 Rusija je prekrsila oko milion zakona, kao i ugovor o postovanju granica Ukrajine koji su obe zemlje potpisale.
I sad mislite da je Merkel nasamarila jadnog naivnog Putina, i da nije posteno?
A posteno je vojno napadati na manje zemlje, kao NATO na Srbiju, ili Rusija na Ukrajinu?

ma

@Protivpozarni Tko zna šta bi bilo kad bi bilo, svi smo tako mislili da će Rusija pregaziti Ukrajinu za 3 dana pa i bez zapadne pomoci nisu mogli.
To je kao da ja pitam imate li neki argument da opovrgnete tvrdnju da bi bez zapadne pomoci sovjetsku vojsku Hitler lako pregazio?

om

Protivpožarni@ kakav argument tu treba.Zar Putin u svojoj glavi nije počeo razmišljati kako bi bilo lijepo ponovo stvoriti veliko rusko carstvo. To nije moguće bez Ukrajine, Bjelorusiju već ima jer tamo je Lukašenko. Dakle najlakše je i u Ukrajinu postaviti jednog takovog poslušnika. To je trebao biti Janukovič, ali Ukrajinski narod za čudo imao je nešto protiv i nije prihvatio namještenu igru sa proruskom postavom. I šta se događa. Izmišlja se ugroženost ruskog naroda u Donbasu isto kao i ugroženost srpskog naroda u Krajini za vrijeme Miloševića. Ti narodi nisu znali da su ugroženi dok im nije rečeno. Dakle Putinu je zamirisala Ukrajina velika država na zapadu i to je razlog ratu. Izgovor za rat ne može biti NATO jer Rusija jeste nuklearna sila i NATO nikad ne bi prešao granicu i reskirao katastrofu. To je jasno kao dan , znači NATO nikako nije ugrožavao Rusiju. A sada je ta Rusija poslije svega u mnogo lošijem položaju što se tiče NATO pakta. I na kraju želim samo reći da je Rusija u vojnom smislu mizerija kako god stvar okrenemo. Ne mogu zamisliti da tamo neki Smith sa svojom privatnom vojskom vodi neki primarni američki rat i da u isto vrijeme pljuje po američkom generalštabu i ministarstvu obrane kao što to u Rusiji rade Prigožin i Kadirov…sramota kao neko domorodačko pleme koje vodi neki vrač, a ne armija je ta Rusija.

Gr

>> To je jasno kao dan , znači NATO nikako nije ugrožavao Rusiju.

NATO zaiste nikako ne ugrozava RF kao drzavu ali ugrozava njenu zelju da restaurira SSSR ili nekakvu novu Rusku imperiju, a istocnu Evropu vrati u svoju sferu i drzi u nekakvom vazalskom polozaju…

Vl

Kako je krenulo Ukrajinci sledeće ima da im roknu Žukovski/Ramenskoye aerodrom kod Moskve ili direktno Kremlj a Putin će da potpiše dekret kojim nalaže da se formira komisija koja će da ispita ceo slučaj… :-)

Odgovori
Fe

@ Vlado

Procena samo ilustruje koliko lako izbledi granica između želja i stvarnosti, pogotovu u uslovima potpune cenzure i krajnje tendencioznog i senzacionalističkog izveštavanja. Zar ti nije palo na pamet da se ovakve medijski high profile stvari bez ikakve kasnije potvrde ili nastavka obavezno sve nekako dešavaju kad god se desi neki Lisičansk, Soledar, pa sad Bahmut?

Mi

Ovaj slucaj samo potvrdjuje ranije izvjestaje o Bjeloruskom raspolozenju na agresiju Rusije u Ukrajini. Mnogi Bjelorusi saradnju Lukasenka s Putinom poistovjecuju sa tihom okupacijom svoje zemlje. Lukasenko ni u snu ne smije aktivno da se ukljuci vojskom protiv Ukrajine jer bi ta vojska lako cijevi mogla uperiti upravo protiv njega samog.

Odgovori
Pe

Nisam pilot, ali avion koji je pretrpeo eksploziju ne moze da leti.
Ovo ce pre biti provokacija nekih klinaca u Belorusiji, i nije bilo „eksplozije“.Svakako je u pitanju jos jedan propust obezbedjenja ruskih vojnih aerodroma

Odgovori
Hu

Meni je fascinantno da oni nemaju ni jedan hangar na aerodrumima, svi ti dragoceni vazduhoplovi, bombarderi, tankeri, AWACS, sve stoji napolju i kisne sve vreme. Mogu misliti u kakvom su stanju.

Mi

I meni je pala provokacija na pamet sa obzirom kako je avion ostavljen daleko od zgrade i bilo cijih ociju usred bela dana. Ni stražar sa bar voki tokijem da bude na dežurstvu. Smešno. Nije da ne znaju sposobnosti neprijatelja. Čak su i Pancire stavili na neke od krovova u Moskvi.
Ipak mislim da je jos jedan od primera aljkavosti i nemara pojedinaca.

Hangari i stražar je za sada jedini siguran i jeftin sistem protiv minindronova uljez kojih ima sve vise.

Pe

@Miloš77 U pitanju je mentatiletet – postsovjetske zemlje stalno imaju gomilu propusta.
Licno ja sam slucajno upao u rusku vojnu bazu kad sam isao u muzej Monino; nigde znaka, ne mozes naci.Taj muzej je u sred aktivnih vojnih baza.
Ja izasao iz prigradskog voza, trazio na karti, zvonio na neku kapiju gde je pisalo da „vazduhoplovsto“- (VVS)ono zapanjeni vojnik pita sta cu ja tu, to je vojna baza.Jos da su znali da sam stranac bilo bi veselo…

Gr

>> zapanjeni vojnik pita sta cu ja tu, to je vojna baza.Jos da su znali da sam stranac bilo bi veselo…

Dobro si ti prosao matori da tada nije isla SVO, sad bi ti gulio svojih 6 meseci na Bahmutu…

Vl

Rusi svakim danom iznenade sa svojim dunsterajom. Mi smo ratovali protiv Nato pakta pa nismo pravili ovoliko pocetnickih gresaka, da Rusi ratuju direktno protiv Nato-a tek bi isplivavao sav amaterizam, neznanje i losa obucenost. Sva fama oko ruske vojne snage je razbijena u ovih godinu dana.

Odgovori
О

Уколико се граница опасности по територију РФ буде помјерала даље на запад, а изгледа да хоће судећи по пумпању оружја са Запада и Нато-овој ријешености да ратује до последњег Европљанина, дакле уколико ватрена линија дође на хрватску границу, нећете издржати “дуље од четири тједна“.

Sh

@Охотник: U Rusiji ima jedna pesma, refren kaže: Меньше пить, мне надо меньше пить,шляться по ночам и траву курить..
Idu na zapad nezaustavljivo, evo, još samo da forsiraju 400 metara ulice Patrisa Lumumbe u Bahmutu, pa ako nastave ovako doći će do Hrvatske otprilike negde leta gospodnjeg 2479. A onda će da svi vide svog Boga, samo još malo! :)

Gr

>> Уколико се граница опасности по територију РФ буде помјерала даље на запад,

RF ne preti opasnost ni od koga u Evropi ali NATO predstavlja konkretnu opasnost za putinove planove da osvaja susedne istocnoevropske zemlje, jer kada jedna zemlja udje u taj savez, prestaje biti lak plen za Rusiju!

>> нећете издржати “дуље од четири тједна“.

Pa ako je Ukrajina izgurala godinu dana, izdrzace valjda i svaka druga evropska zemlja na koju rusi izvrse agresiju. NATO je vec na ruskim granicama, Ukrajina je defakto pridruzeni clan NATO, sta ce sad Vladimir uraditi po tom pitanju? Ima one neke telefone iz 90tih u ofisu, valjda mu oni sluze da nazove nekoga i izda neko naredjenje?

Mi

Koja bruka. Doslovno su u mogućnosti da im dignu sve u zrak. Još im sleti na radar. Baš ih cimaju.

Odgovori
Fa

A do pre godinu dana Rusija je u glavama mnogih bila najmoćnija vojna sila sa najboljim avionima i najboljim tenkovima.

Mnogi i dalje veruju da „Rusi znaju šta rade“ i da je valjanje po blatu i rovovima kao u I svetskom ratu „deo genijalnog Putinovog plana“ da se iscrpe Ukrajina i NATO…

Mu

Da sovjetski Tu-141. To je engleski dron. Ovaj slučaj u Zagrebu se zapravo dogodio 1990. za vrijeme rata u Sloveniji. Lansiran je s Malte pa je preko Tirenskog mora preletio Italiju na visini preko 20 km. Potom je ušao u zračni prostor Slovenije gdje ga je srušila Jugoslavenska PVO s Dvinom. Dron je pao u blizinu Maršalke u Zagrebu za vrijeme napada na kasarnu koji je naredio Martin Špegelj bez znanja Franje Tudjmana. Tom prilikom je poginuo pirotehničar pri razminiranju.

Odgovori
Mu

Pretpostavljam da je misteriozni AP izvadio olupinu drona iz vojnog skladišta i stavio ga na Jarun radi nekog svog spina. Vjerovatno da na brzinu kupi borbeni avion. Pogledajte optiku na dronu. Slična je na turskom SOM-u koji je klon engleskog Storm Shadow-a.

Odgovori
Iv

U medjuvrmenu,dok se mi bavimo relativno sitnim pokusajem sabotaze uz pomoc komercijalnog drona iz duboke pozadine, rusi su zbrisali jos dvadesetak drzavnih objekata Ukrajine,unistili par stotina zgrada i likvidirali par hiljada ukrajinskoh vojnika.Zrtve Ukrajine su strahovite i stostruko strasnije nego zrtve ruske strane i za razliku od nekih koji navodno navijaju za Ukrajinu a najverovatnije ni ne shvataju sav uzas stradanja ukrajinaca ignorisuci i samim time umanjujuci njihovo zrtvovanje,ja zaista zalim te nesrecne ukrajince,taj napaceni siromasni narod preko cijih ledja neki pokusavaju da dokazu da su rusi nesposobni ili porazeni..Cak i kada bi Rusija momentalno napustila ukrajinske teritorije koje je osvojila od proslog februara za ukrajince bila bi to tuzna pirova pobeda.A mi znamo da se to nece desiti.

Odgovori
Vl

Ukrajinci ginu u svojoj zemlji za slobodu, zasta ginu Rusi to ni oni sami ne znaju. To je sva poenta ovog tragicnog rata kojeg je zapocela Rusija napadom na Ukrajinu.

Og

Slažem se. Ukrajinci su mogli da se ugledaju:
– na Srbe, koji se uvek drsaju i brane, pa izgube milion u I sv. ratu, pa bar milion u II sv. ratu, i tako sebe dovedu do egzistencijalne krize; ili
– na Čehe, koji su puštali redom Nemce, i Sovjete u svoju zemlju bez ispaljenog metka, i isto ih tako ispraćali, sačuvavši populaciju, imovinu, spomenike…

Da sam ja na njihovom mestu, prvog dana bih položio oružje. Vremenom bi polako svakako izašli iz zagrljaja Rusije.

Mu

Nema to Ivana veze s Rusijom i Ukrajinom. Iza svega je gladni Derrick Trotter. No sve dolazi na naplatu. Uskoro pada asteroid u Atlantik s energijom od 2 700 000 MEGA TONA TNT. Stvorit će val koji će prijeći preko Velike Britanije. A ja ću biti na najvišoj planini s gajbom pive i viagrom i onanirati na njihove patnje.

Č

@ Vlado

Još da i Rusi ne percipiraju Ukrajinu kao okupirani deo Rusije i da im gubici nisu prenaduvani bar 10-15 puta u onim ciframa kojima se okolo vitla pa i da poverujemo da je moral Ukrajinaca bolji nego kod Rusa. Proverom dužine spiska poginulih Rusa sa boravištem na teritoriji koju Mediazona (Putinovi zakleti neprijatelji, feministkinje iz Pussy Riot) i BBC na ruskom smatraju za teritoriju RF – bez Donbasa, može da se vidi da Rusi imaju do sada ukupno 15,136 poginulih zaključno sa 24/02/2023, pa kad se to uporedi sa preko sto hiljada ukrajinskih poginulih vojnika koje je pomenula šefica EK fon der Lajen pre 6 meseci postaje jasno ko će morati prvi da popusti. Uporno žrtvovanje žive sile zarad odbrane svakog kvadratnog metra zemlje u uslovima kad čak i u Srbiji tražiš transformatore za zamenu uništenih u ruskim udarima na koje nemaš nikakvog odgovora nije baš znak da se situacija razvija razvija u tvoju korist, šta god ISW i Jutarnji list prorokovali.

YP

@Ogorčeni

Pa meni se čini da su se Ukrajinci upravo i ugledali na Srbe. A bez obzira na ishod rata, sledi im i ono što se upravo dešava kod nas, a to je demografska katastrofa. Indirektne poslediće ovog rata će biti 10 puta strašnije od direktnih.

iv

Ypt za Ukrajince je dobitna kombinacija da vrate vecinu okupiranih teritorija,da Putin ostane na vlasti i da se ne potpise mir. Tada ce zapadu odgovarati uspesna Ukrajina pa ce sve i uraditi daje dovedu na nivo makar Poljske .

Yo

@Ivana T

Ispravno zapažanje, a izjave nekih (ex) evropskih državnika o Minskim sporazumima, uz još neke izjave Zelenskog – presuđeno je ne samo Ukrajini već i svim državama u Aziji južno od linije Kijev-Peking koje bi ugostile NATO trupe – sve do Tajvana (zasad). Tu je priča završena – ili će svojevoljno biti bar neutralne ili će to postati uz pomoć Rusije i Kine uz potencijalno još neku anexiju…
To je prosto tako – bilo ili ne u skladu sa Poveljom OUN, voljom „izuzetnih“ ili „više rase“, demokratskim ambicijama ili glasanjem na €-viziji.
Svu tragičnu perspektivu sveta u kojem živimo možemo sagledati ako pokušamo da pošteno odgovorimo na pitanje – da li bi i mi ovde dočekali 2030. da Rusija nije upala u Ukrajinu već ugostila vojnu infrastrukturu NATO, a ubrzo za njom slično učinili Kazahstan, Azerbejdžan – pa sve tako do Tajvana…

Mi

Sasvim dovoljno da se izbaciniz upotrebe, pa i zapali i potpuno unisti.

Odgovori
Fa

A par dana kasnije im patosiraše još jedan SU-34.

VKS Rusije u svom punom sjaju, sve bolje od boljeg…

Mi

Izgleda da je bio „friendly fire“. Ako nije, onda po Ukrajincima ga je nihov S-300 oborio. PVO radi svoj posao. Avijacija jako slabo.

Gr

PVO radi svoj posao malo sutra. Bez koordinacije sa avijacijom, IFF transponderi im ne rade, PVO nije sposoban da identifikuje Su-34 koji je velikog radarskog odraza i vrlo tipican avion, dakle ne postoj non cooperative target identification usw. Prosli vek.

Snaga bez konrole ne znaci nista. Mogu misliti da je doslo do rata supersila 80tih kakva bi ti bila sovjetska „prijateljska vatra“! Krenu hiljade ruskih tenkova a prate ih stotine aviona a sovjetski trupni PVO bez IFF-a obara sve sto leti, cirkus :-)

Sr

@Milos77
Pre par godina se komandant juzne vojne oblasti izleteo sa izjavom „piloti konacno imaju 60h naleta“, kljucna rec je konacno, zatim 60h.

Ostalo sam zakljuci.

Fe

@ Great sturgeon

Zaključci donešeni na osnovu poređenja dejstava iz vazduha u asimetričnim sukobima gde se leti u “permisivnom okruženju” (= ili druga strana uopšte nema nikakav PVO ili ideš okolo i pokazuješ prstom na onog ko je tvom mnogo slabijem protivniku prodao ovo ili ono pa ti pretrpeo nepredviđene gubitke) umeju da budu i irelevantni.

mi

@Feline zato se prvo pobrineš da ti ne smeta taj PVO

Mi

@Great Sturgeon
Previše pretpostavljaš šta se tačno desilo i koje sposobnosti koriste na koji način. Oficijalni stav ukrajinskog RV/PVO je da ga je S300 raketa pogodila. Od svih koje sad vec imaju u upotrebi ubt9m ratu. Lista nije mala. Rusi nisu precizirali. Video potvrdjuje da je oboren na vecoj visini od sposobnosti nekog kamen sramen tipA Stinger/Igla.

@Srbofil
Ne verujem da sati naleta imaJu veze sa velikim brojem oborenih Su-34 ili recimo Ka-52. Razmisli o tome. Postoje dva dalko veća razloga. Istih razloga zašto Amerika ne ide u pohod na Iran kako su išli na Sadamov Irak recimo. Previše sposobnog PVO uz previše trupa koje ce da ginu do poslednjeg a naoruzani su do zuba.
Neki se smeju kad se ovaj rat poredi sa Vijetnamom ali nije šala.
Boljeg poredjenja odnosa snaga, odlucnosti i tehologije po meni nema. Samo sto je 10x veći teren. To sve kazem uz potpuno priznanje i saglasnost stonse tiče ruskih propusta, aljkavosti, korupcije i neprofesionalnosti.

Fe

@ mikv

Da te podsetim da se Amerika pobrine za PVO uvođenjem sankcija kupcima uz argumentaciju da to ugrožava “freedom of access”. Zbog čega bi se inače se toliko govorilo o air launched standoff munitions?

Sr

@Milos77
Naravno da imaju veze jer su SEAD misije najkompleksnije i letenje u takvom okruženju zahteva ozbiljnu obuku, koja se sa 60h godišnje ne može ni načeti.

Ukrajinska PVO je zastarela, sačinjena mahom od sistema starih 40+ godina koji se lako ometaju. Možemo se zavaravati dokle hoćemo da je to neki faktor modernom RV poput onih u NATO, jednostavno nije. Suzbili bi je kao u SRJ.

Pr

Srbofil,

Previse si fasciniran necim (SEAD/DEAD) sto se nikada nigde nije previse dokazalo u praksi. Da su potpuno suzbili nas PVO, po Srbiji bi orali sa A-10, a ne bombardovali sa velikih visina. Mozemo samo da pretpostavimo kako bi suzbili da smo imali deo onoga sto ukrajinci imaju.

Mi

@Srbofil
Srpski poti dNas prave više od 60h godis je. Ne hvataj se na takve izjave i preuvelicavanja nekih tamo. Moi su leteti i 200 sati godisnje ako im taktike ne valjaju u scenariju na terenu.

SEAD misije jesu komlikovane, zahtevaju najbolju opremu i specijalizovane pilote za samonto, i brojcanu nadmoc sa svih strana nad izolovanom teritorijom.

Price da je ukrajinski PVO 40 staro djubre su debele gluposti i to vrlo dobro znas. Imaju jedan od najbrojnijih i najzilavijih sistema (do 24/2/22) a od 2014 ih NATO trenira i priprema upravo za nastavak rata. Da ne zaboravimo sve radare koje su dobili u zadnje vreme i dojave koje imaju u NATO cim neki Suhoj udje u Ukrajinski vazdusni prostor. Kado da nemas predstavu o velicinintebzemlje, ko je i kako pomaze direktno i koliki PVO moze da.se.krije tamo ako je mogao u maloj Srbiji da se sakrije. To sto srpski PVO nije bio efikasan je zato sto nismonimLi nikog za saveznika a kamoli ceo NATO na nasoj granici, i jos plus smo imali zaista samo Neve i Kubove a ne Bukove i S300, plus NATO.

Gr

>> Price da je ukrajinski PVO 40 staro djubre su debele gluposti i to vrlo dobro znas.

Ukrajinski PVO je star min 40 godina, dakle sve sto se desavalo u domenu elektronike, informatike i mikrotalasne tehnike u zadnjih 40 godina, nista od toga nije implementirano u njihovoj opremi. Ja bi razmislio sta kvalificiram kao glupost…

Mi

@Great Sturgeon
Ukrajinski PVO je modernizovan brojan i veoma mobilan na ogr9mnoj teritoriji. Priznajem sam da pre godinu dan nisam shvatao proporcije terena i sposobnost njihove trupne i mobilne teritorijalne PVO . Veoma su sposobni za to (modernizacija) i bilo im je od najveceg znacaja da ga stave u najvisi moguci stepen sposobnosti zadnjih 5-8 godina. Dopingovan je od 2014-te od strane Amerike na sve moguce ncine. Rusi su to ignorisali i sada ispastaju. Amerika ih direktno podrzava sto se radara i satelita tiče od bar 2015-te i od kad je oboren putnicki avion. Danas ih ne samo pomazu i podrzavaju nego i koriste kao integralni deo jer su ih uvezal kao najinteresantniji VaP na svetu trenutno bez da zvanično direktno dejstvuju u istom. Zadniih godina su im dali mnogo moćnih mobilnih radara tipa koje Srbija trenutno čeka na dostavu jer smo ih uplatili. Sve je to umrezeno sa NATO. Polako dostavljaju i raketne lansere. Ima ih na desetine od radarskih Aim-120 do IC, a stizu i Patrioti mozda. S300 se popunjava takodje. Nato članice ga poseduju a podrsku za isti vise nemaju tako da sve to ide Ukrajincima u sistem PVO. I stariji S300 promase ponekad ako se lansira na manju metu kao sto su krstarece, ali S300 i Buk ako polete prema meti velicine aviona, tu Boga nema sa ili bez elektronskog ometanja. SEAD misjie pomazu jako ali nisu čarobni štapić nad ogromnom teritorijom koja ima puno pvo i koja se granici sa jos vecom neprijateljskom teritorijom koja ima sve moguce radare i S400/500 koji jedva cekaju neku vecu metu na visini iznad 2000 metara. Znaju eFovi gde smejua gde ne. Gde ne smeju ne lete i neće ako ih neko ne napadne prvo! Rusi jos uvek rade sta misle da mogu i grade svoje iskustvo.
Slazem se da im fali SEAD grana u VKS jer pomaze i umanjila bi im gubitke drasticno. Ipak ne bi bilo kao sto neki misle ni blizu.

Da

Miloše Irak je za vrijeme prvog zaljevskog rata bio jača sila od današnjeg Irana. Daleko bolji pzo i avijacija. Amerikanci niti neće morati roknuti Iran. Izrael je dobio dozvolu za napad. Iran je trenutno na 88 obogaćenom uraniju, kada dođu do 90 i mogućnosti izrade a bombe Izrael kreće sa napadom.

Mi

Dark Yoda
Irak nije bio ni blizu opasan i spreman da se brani kao Iran danas. Ni po kojoj meri. Takodje imaju muda da koriste svoje rakete po agresoru za razliku od Iraka.

Mi

Svet sa mini dronovim se naglo promenio a radari i PVO nisu sposobni da ih prate svuda a kamoli da ih skidaju relativno velikim raketama. Šta će tek biti za 10tak godina kad rojevi od 50-100 mini dronova samoubica manjih od pesnice krene na neki objekat. Ako se brinete za njihov domet, nema potreba. Bice i dron za to da ih doveze bliže.
Što je najgore, kao i danas ta tehnologija ce biti dostupna na alibabi svakom besnom školarcu sa dubljim dzepovim. Da ne govorim o ludom kriminalcu.
Užas.

Odgovori
Da

Phalanx sistemi i slični. Gepard kojem su se svi smijali odlično radi upravo to.

Br

Pomenuta isporuka tenkova za sada ide prilicno mrsavo u odnosu na najavljene kolicine, za sada imamo 14-18 nemackih Leoparda 2a6, 10 Svedskih 2a5, 14 Poljskih 2a4, 4-6 kanadskih 2a4, 8 spanskih 2a4, kao i 3 2a4 iz Portugala. Holandija i Danska su odustale, Finska salje tri inzinjerska tenka, rok za Abramse je otisao na godinu do godinu ipo, za 14 Celendzera nista ne znamo, do se Leclerc vise i ne spominje. To je za sada oko 55 tenka u tri verzije, koji ce polako stizati u narednih nekoliko meseci, od trazenih 500. Slicna situacija je i sa sistemima pvo srednjeg ili dugog dometa, sa BVP-ima, sa granatama 155mm, sa raketama veceg dometa, avionima, helikopterima, ozbiljnijim dronovima… Mozda gresim, ali mi se cini da se Ukrajini daje taman toliko da ostane u zivotu, nato sigurno moze bolje od ovog, a mislim da i Rusi mogu bolje… Kao da su neke ratne igre…

Odgovori
Be

Ne grijesis.
Daje im se taman toliko da zadrze glavu na povrsini dok rusima ne pukne film i ne maknu putlera sami kao sto su onomda cara uklonili.

Br

@Beduin

Gresis ponekad i ti, iako si za Barake bio u pravu. Nisi bio skoro u Rusiji. Ogromna vecina i dalje podrzava trenutnu politiku, jedan broj je ne podrzava, ali zna kako zemlje kojima zapad uvodi demokratiju zavrsavaju… A slicno je i u Belorusiji, nisu odusevljeni, ali dobro znaju sta je varijanta B. Gorbacov i Jeljcin nisu prosli i sada je kasno. Od neke prave promene politike ili stavljanja pod stranu upravu, rasparcavanja, famozne „Balkanizacije „i sl. u Rusiji vise nema nista, taj voz je prosao. Rusi su godinama pokusavali da se prikljuce savezu sa EU, posebno sa Nemackom i Francuskom i kada su konacno uvideli da nema nista od toga, zbog uticaja USA i GB, sami su pokrenuli SVO i odvojili se od zapada. Kako god da se ovo zavrsi, svet vise nece biti unipolaran. Inace, pored ruske slbosti, za koje smo svi znali, ogromnu slabost je pokazao i nato savez. Kad Rusiji nisu uspeli da uvedu sankcije i pokrenu citav svet protiv njih, kao ranije, sta mislis da ce biti sa Kinom? Pogledaj tek Afriku, Makron je bio vec da se izvinjava pre par dana i da prica da ce od sada biti dobri i da povlace vecinu svojih trupa iz svojih modernih kolonija… Australija trazi da izadje iz britanskog kraljevstva, opet se javljaju problemi oko ostrva koje oko Juzne Amerike kolonijalno drze Evropljani, JAR presao na stranu Rusije i Kine, Indija taktizira, ali se ne predaje nikome… Kad bi Putin bio jedini problem za zapad…

Re

Džabe Rusima sva tehnika kad su šuplji sa svih strana.Bukvalno im je svaki važnij vojni objekat ugrožen,pa šta će biti tek kad Ukrajinci omasove malo jače dronove,a realno ko zna koliko imaju spavača koji i sa komercijalnim dronovima iz blizine mogu ršum da im naprave.Mislim da će Ukrajinci da se usredsrede i na gasovode( to Ruske oligarhe najviše boli) ove što idu na istok.A tek ono uletanje u minska polja ( ko je pratio) je za nepoverovati.Nezovu ih džabe “ ludi Rusi“. Oni baš nimalo necene svoje živote.Neverovatno je koliku su količinu tehnike bukvalno bacili a mi onanišemo na pišljivih 6 29- tki i po 30 prastarih t-72 i brdm za koje smo inače dobro platili modernizaciju.Još će da nam traže da ih branimo.

Odgovori
Dr

Ovaj rat će najviše doprineti Američkoj vojnoj industriji i Ruskoj vazduhoplovnoj industriji.
Realno ni jedan avion pete generacije nema borbeno iskustvo kao SU-57 . Obarali su avione,a ne luft balone i dečije zmajeve po vašarima. Takođe i SU 35 se odlično pokazao. Nisu Ukrajinski SU- 27 i mig 29 neki vrh ali su bili bolji od naših i Iračkih aviona neodržavanih kvalitetno zbog sankcija. Takođe su imali podatke sa AWACS-a i satelita.I ako pogledamo koji su najsavremeniji avioni oboreni u vazdušnim duelima to su F- 18 ( oboren u Iraku od strane mig-25 ) i Ukrajinski SU 27 oboreni takođe od Ruskih aviona. Takođe mislim da ovaj rat predstavlja kraj jurišne avijacije,jer rizikovati živote pilota i avion za tamo neki ne baš važan cilj,mislim da je suludo. To su Francuzi shvatili još90- ih kad im je oboren miraž 2000 u Republici Srpskoj.

Odgovori
Sh

@Dragan Branković: Gde ste vi videli Su-57? I gde se to tako Su-35 „odlično pokazao“? I vi poslušajte pesmu Мне надо меньше пить…

Pr

Sheiche,

Znaci mi moramo to da vidimo, jer se u suprotnom nije desilo? Ok. Javi im samo gde zelis da ti okace snimke, ucinice ti to sigurno.

Ze

Odgovor za Dragan Brankovic
,,Najmoćniji predstavnik ruske frontovske avijacije Su-57 stvarno je dokazao svoju nevidljivost, kako za radare tako i za ostale tehničke i ljudske
senzore. Nikad do sada nije se pojavio u zračnom prostoru Ukrajine. Iako je u provođenje “specijalne vojne operacije” Su-57 uključen još od lipnja 2022. godine, ne postoji niti jedan dokaz njegove penetracije unutar branjenog zračnog prostora. Izbjegavanje prodiranja Su-57 u branjeni zračni prostor Ukrajine, samo potvrđuje njegove ograničene borbene sposobnosti.,,kao i skoro sve sta imaju VKS Russia.

Ic

Cist amaterizam ruske vojske u pokusaju.Neprijatelj koji je na papiru 50 puta slabiji od ruske vojske dejstvuje po 800 kilometara u dubini ruske teritorije.Da hoce bez problema bi bombardovali Kremlj ali koliko vidimo nisu kao Rusi,da ruse civilne zgrade i ubijaju civile.Svemirska ruska PVO na delu je opet sprecila neprijatelja da dejstvuje ali tek kada su neprijateljske letelice dosegle svoje ciljeve,aerodrome na kojima je stajanka ruskih vazduhoplova,Sankt Peterburg,blizinu Moskve…Ruski PVO i vojska su samo mit i dobri su za parade.Imaju srecu sto NATO Ukrajini daje samo jedan posto naoruzanja iz godisnjih zaliha inace bi goreli svi veci ruski gradovi…

Odgovori
Br

Ukrajina nije 50 puta slabija, 140 i 50 miliona, imaju i ogromnu vojsku koju zapad vec osam godina obucava, napravili su podzemne tvrdjave i za manje od godinu dobili preko 100 milijarde pomoci i kredita, rusi dobili samo sankcije i zaplenu imovine… Dok je npr ruski budzet za vojsku oko 60 milijarde, a tri puta su veci… U svakom slucaju nije 50 puta slabiji protivnik, Rusija ratuje protiv 50 zemalja.

Pe

@Branko Slazem se sa Vama da je najavljena kolicina tenkova beznacajna za front od 2000 km.
Opet, nisu na zapadu toliko naivni da nam u vestima otkriju sve planove i tacnu brojcany snagu Ukrajinaca.
Ako pogledate rezultate rata- za 13 meseci je Rusija dosta slabo prosla, znaju oni sta rade.

Odgovori
Mi

Da, ali na dalekom Zapadu ne brinu uopšte koliko će rat da traje, i koliko još hiljada Ukrajinaca će uzalud da pogine kao u slučaju Bahmuta za primer. Ništa postigli nisu braneči ga jer je bio neodbranjiv. Kako pitamo se, uz svu pomoć Zapada protiv Wagnerovih neprofesionlaca? Odugovlačenje dok 80 Bradlija ne stigne. Us nekoliko desetina novih polovnih tenkova sa Zapada.
Šta akoumestu Ukrajinaca Rusi krenu u velikunofanzivu pre njih?

Dva meseca nam Zelenski garantuje da će braniti Bahmut do kraja dok ga ne odbrane. Po zapadnim izvorima pola miliona WagnerovCa je napravilo brdon lešev tamo. Zapad ih je u tome pomagao maksimalno. Desetine hiljada ukrajinaca je poginulo a vise nego jasno je bilo da ce Wagner placenicka vojska ici do kraja i zauzeti ga. Ovamo prodJu vesti kako je to klopka (mlin) z ruske vojnike da izginunsto vise, a ustvari je suprotno. Cak i da je 50/50 poginulih i stete unopremi opet ide Rusim u korist. Ne znam kakva je to pomoć.
Trebali su odavno sesti za sto.

Br

@Petrovic Dusan

Rusija je prosla slabo uz velike i nezamislive propuste na startu, ali ne i katastrofalno, kako-tako uz uspone i padove oni konstantno drze blizu petine Ukrajine, nisu propali finansijski i jos uvek uspevaju da uvoze visoku tehnologiju, dok je im sankcije uvelo tek cetvrtina zemalja. Zapad je jaci, svakako i sugurno znaju sta rade, ali mi ne znamo sta su njihovi ciljevi, nisu ni oni neki najposteniji i najmoralniji na svetu. Ja mislim da je sve ovo u stvari uvod u glavni sukob sa Kinom, odnosno opipavanje situacije i mislim da to opipavanje nije proslo najbolje po zapad, svakako slabije nego sto su ocekivali, mislim prevashodno na medjunarodno opste odobrenje, podrsku i sl. sto je ranije uvek bio slucaj. Sada rusiji sankcije nisu uveli cak ni zemlje bliskog istoka, Izrael, Meksiko, Turska, da ne pricamo o drugima… Ranije nije bio takav slucaj, to je ocigledna promena.

Ze

,,Nakon dvanaest mjeseci, Ukrajina nikad u svoj povijesti nije bila bolje naoružana. Putin je želio razjediniti Europu. Dobio je potpuno suprotno. Po prvi put u svojoj povijesti Europska unija izravno financira ratne napore. Moskva je
mislila iskoristiti energente kao sredstvo ucjene europskih država. Na sva usta najavljivali su da će se Europa smrzavati ove zime. Europa je preživjela, nikad jedinstvenije. Rusija svoje energente prodaje ispod cijene Kini i Indiji.
I konačno, htjeli su navodno spriječiti širenje NATO saveza. Dvije bogate i vojno relevantne države, Švedska i Finska, na pragu su članstva. Granica sa Sjevernoatlantskim savezom povećava se za 1200 kilometra. Čeznuli su za razjedinjenim NATO savezom oko pitanja Ukrajine. Umjesto toga, NATO nikad nije bio jedinstveniji po pitanju odnosa prema Rusiji. NATO članice nikad više nisu ulagale u naoružanje još od vremena Hladnog rata. NATO se ozbiljno naoružava suvremenim borbenim sredstvima što Ruska Federacija ni približno nije u stanju pratiti.,,

Mr

Protivpožarni,
Poljska nabavlja stotine tenkova, mlrs, topova, avione za puste milijarde dolara iz Južne Koreje, znači li to da u nekom slijedećem ratu -npr. da rusija napadne Poljsku- to će biti rat rusije i J. Koreje? Da im nije Koreja prodala oružje ne bi se rusi toliko patili (hipotetski).
Filozofija umanjivanja odgovornosti za ovaj rat i zločine protiv civila, uništavanje cijelih gradova na način „da im nisu dali oružje slomili bi ih odavno“ je dno. Jedna zemlja je napala drugu zbog bolesne ideje ruskog svijeta i obnove ruske imperije (svi smo mi rusi). Dobrodošao izgovor je širenje NATO, koliko god on bio realan ili ne, no to se moglo riješiti pregovorima, da se htjelo.
U ovakvim situacijama svaka se zemlja ima pravo braniti, hoće li oružje koje joj nedostaje kupiti ili dobiti je irelevantno.

Odgovori
Va

I to jedno receno pogresno receno ! Svaki dan bi bilo nesto unistavano u dubini Ruske teritorije sa obzirom koliku gomilu dronova raspolazu raznih tipova Ukrajinc i koliko prostranstvo imaju na korisce je u trazenju rupa,i barem na 100 km dubine nemora 800 km ! A ne da jednom mesecno procits poneki slucaj ! Eto ameri hakovali Kineski balon ! Ko sto u tenkovi ne vrede nista a Ukrjinci prvo sto traze pored raketa dalekog dometa su tenkovi sa zapada ! Kada ce ovde pojedinci da se spuste na zemlju i da ne zivimo u doba Star Wars i pored sve silne tehnologije ! Toliko dronova pa nisu promenuli tokove osim sto su promenuli neka pravila igre ! Vrhuncu su Sahed BPL izradjene od alay expres isporuka ,stvarno vrhunac tehnologije pa ti hakuj to i nemoj da imas PVO nikakav !

Odgovori
Pa

Srecom, nazire se kraj ove nesrece.
Takodje nestace inspiracija nicim izazvanim izlivima navijackog tehnoloskog fanatizma.
Naravno, sve to sa debelim prakticnim iskustvom i visokopozicioniranim izvorima informacija koje su se besomucno prosipale.

Odgovori
Dr

SheikhZayeb
Britanski vojni časopis je objavio podatke o oborenim avionima od strane SU – 57,a takođe i jedna i druga strana govore o dejstvima SU-35 ( Rusi govore malo više,a Ukrajinci malo manje,što je i razumljivo za obe strane).
Znači SU-57 i SU -35 imaju daleko veći broj vazdušnih pobeda od
F-22 i F-35 zajedno.
E sad ako smatrate da Britanci,Rusi i Ukrajinci treba manje da piju – tu se slažem.

Odgovori
Г

Writing is on the wall, ili zapravo u britanskom casopisu ‘The Critic’
U martovskom izdanju prvi iole balansiran clanak na zapadu sa naslovom ‘Reality check: Russia could win’

Neka Ukri nastave sa asimetricnim napadima, ali ne pise se dobro za NATO wannabe.

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Gottfried na: Mađarsko ratno vazduhoplovstvo doprinosi KFOR-u: Helikopteri H145M nakon Bosne i Hercegovine i iznad Kosova i Metohije

(Google prevoditelj) Kao Mađar, ponosan sam što doprinosimo očuvanju mira u susjednim zemljama. Ovi helikopteri mogu pomoći i civilima. Nemaju samo vojnu namjenu. U Bosni traže i spašavaju ljude izgubljene u divljini. (Bosna nema vlastite sposobnosti.) Mogu se koristiti i za gašenje požara. Kao Mađar, nadam se da će civili imati maksimalnu korist od prisutnosti…

20. Mar 2025.Pogledaj

Realni na: Izraelska kompanija „Elbit Systems“ objavila rezultate poslovanja za prošlu godinu

Odlična nabavka,još bolja bi bila uz transfer tehnologije što je malo verovatno kada su Izraelci u pitanju.Videćemo koliki će domet tih raketa biti.Dozvoljeno nam je do 300 km.pa se nadamo da smo uzeli bar tog dometa.Najozbiljnij faktor odvraćanja su nam te rakete srednjeg dometa,za nas su dugog dometa.Od Izraela treba nabaviti "Spajk" rakete kako za…

20. Mar 2025.Pogledaj

Putin na: Tragedija u noćnom klubu pokrenula je opsežnu međunarodnu operaciju medicinskog vazdušnog transporta u Severnoj Makedoniji

Eto na kraju bolje pomagati jedni drugima i saradjivati, a ne ratovati svadjati se i jedni druge kaznjavati, zabranjivati

20. Mar 2025.Pogledaj

Bole na: Poslovni rezultati kompanije MBDA za 2024. godinu: Značajno povećanje proizvodnje, zemlje bivše Jugoslavije novi klijenti

R-37 namenjen za velike ciljeve tipa avaks, tanker...itd Meteor namenjen za agilne ciljeve tipa lovacki avioni. Meteor mozes da uporedjujes sa R-77. Koliko god oni bili zastareli , sta smo trebali da kupimo po tebi? Jos stariji ne zastareli Su-35?

20. Mar 2025.Pogledaj