BEG airport status
Zbog čega su privremeno zatvoreni sportski aerodromi kod Podgorice i Nikšića? Tango Six je u oktobru 2014. godine izveštavao sa velikog aero-mitinga generalne avijacije na Ćemovskom polju u organizaciji matičnog aero-kluba / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Zbog čega su privremeno zatvoreni sportski aerodromi kod Podgorice i Nikšića?

Kako je sredinom meseca javio Avioportal.me, sportski aerodromi Ćemovsko polje kod Podgorice i Kapino polje kod Nikšića privremeno su zatvoreni. Kako se navodi u izveštavanju crnogorskog sajta, odobrenja za upotrebu su suspendovana zbog toga što operateri aerodroma u predviđenom roku nisu otklonili „neusaglašenosti konstatovane tokom nadzora“.

Tango Six je zatražio zvanično objašnjenje od crnogorskog vazduhoplovnog regulatora. Agencija za civilno vazduhoplovstvo Crne Gore konstatuje da aerodromi ponovo mogu proraditi za saobraćaj generalne avijacije i obuku pilota, ukoliko operateri, ovoga puta na vreme, otklone uočene nedostatke.

– Agencija za civilno vazduhoplovstvo je dana 09. 06. 2023. godine, donijela rješenja o privremenom ukidanju odobrenja za upotrebu letilišta Ćemovsko polje i Kapino polje, kao kategorisanim letilištima. Ova rješenja su donijeta nakon što je nadzorom, u odnosu na oba letilišta, konstatovano da ne ispunjavaju uslove pod kojim su izdata odobrenja za upotrebu ovih letilišta. – rekli su iz ACV-a za Tango Six.

Vazduhoplovna fešta 2014. godine bila je jedno od najvećih okupljanja „male avijacije“ u regionu / Foto: Petar Vojinović, Tango Six

Naglašavaju da su neusaglašenosti koje su bile osnov za donošenje rešenja konstatovane još tokom 2021. godine i da su, od tog trenutka, rokovi za otklanjanje nedostataka više puta produžavani.

– Iako je Agencija više puta upozoravala operatore letilišta na obavezu preduzimanja mjera, u cilju otklanjanja konstatovanih neusaglašenosti, do zatvaranja neusaglašenosti od strane operatora letilišta nije došlo, što je uslovilo izdavanje Rješenja o privremenom ukidanju odobrenja za upotrebu letlišta koja su donešena na period od 6 mjeseci.

Period od 6 mjeseci je ostavljen operatorima letilišta, kao još jedna otvorena mogućnost, da preduzmu mjere na otklanjanju konstatovanih neusalašenosti, što bi dovelo do povraćaja odobrenja za upotrebu letilišta Ćemovsko polje i Kapino polje u pređašnje stanje.

Trenutno se površine ovih letilišta koriste za letenje uz odobrenje pilotu za takozvana “vanaerodromska slijetanja i polijetanja”, ali se ne mogu vršiti komercijalne operacije, i letilišta se ne mogu koristiti za letove u cilju izvođenja obuke pilota. – kazali su iz Agencije za naš portal.

[easy-social-share buttons="facebook,twitter,google,pocket,linkedin,mail" counters="1" counter_pos="inside" total_counter_pos="none" fullwidth="yes"]

Autor:

Petar Vojinovic Glavni i odgovorni urednik petar.vojinovic@tangosix.rs

Komentari

le

Baš divno objašnjenje… Ni jedne jedine rečenice o konkretnim razlozima (udubljenja na pisti, neadekvatno obilježena pista ili taxi way, pokidana ograda oko uzletišta, neispravni vatrogasni aparati, problemi sa dokumentacijom…. ama baš ništa da navedu…

Odgovori
А

Све је у стандарду, онако, како ми то радимо, Српски!

Odgovori

Prilikom komentarisanja tekstova na portalu molimo vas da se držite isključivo vazduhoplovnih tema. Svako pominjanje politike, nacionalnih i drugih odrednica koje nemaju veze sa vazduhoplovstvom biće moderisano bez izuzetka.

Svi komentari na portalu su predmoderisani, odobravanje bilo kog komentara bilo kog značenja ne odražava stav redakcije i redakcija se ne može smatrati odgovornom za njihov sadržaj, značenje ili eventualne posledice.

Tango Six portal, osim gore navedenih opštih smernica, ne komentariše privatno niti javno svoju politiku moderisanja

Ostavite odgovor

Najnoviji komentari

Zooro na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

@Aco Ovo je primjer kako ( očigledno ) školovani rade gluposti . Interesira me kome pada na pamet da financira ( podupire ) ovake poslovne pokušaje i primitivne ideja na nivou sredine prošlog stoljeća Ako je ovo primjer vojne industrije kakvu SR želi , jao si ga vama. Već je na prvi pogled očigledna neefikasnost…

06. Dec 2024.Pogledaj

Srbofil na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

@Aco Bishke Mana dronova tipa FPV su jednokratnost i osetljivost na ometanje usled primene jefitnih telekomunikacionih modula. Ovakva platforma ima prednost što se može koristiti više puta i daleko duže može ostati u vazduhu kao i što ima softver razvijen od strane profesionalnog tima, a nije neko hobi fpv rešenje. Jedno nije zameno za drugo.

06. Dec 2024.Pogledaj

Yoda na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Ma nije ovo dobro, mislim da vojska već neko vreme ima dronove sa 4 Ose (90 mm, 400 m za statične ciljeve - precizno sokoćalo) - barem se tako nešto prikazivalo po sajmovima. Onaj bombarder sa minobacačkim minama je moćna stvar - bilo je na netu snimaka gde su Rusi sa sličnim dronom i par…

06. Dec 2024.Pogledaj

Bishke na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Slazem se 100%. Ovo je nesto kao anti FPV koncept. Samo jos da montiraju sediste izmedju ove dve cevi i stave coveka da leti i nisani :-)

06. Dec 2024.Pogledaj

Aco na: Na četvrtom rođendanu PR-DC-a: Predstavljen IKA-Rocket, dron naoružan Zoljama

Koncept je glup ,više je rezultat daj nešto da se radi nego što ima neku praktičnu primjenu.Prilično gabaritan,težak,manevrabilnost nikakva ,lako uočljiv samim time lakše ga i oboriti,sistem nišanjenja upitan,skup ,i u odnosu na male pokretne FPV dronove koji su pokazali ubojitost nema nikakvu prednost.

05. Dec 2024.Pogledaj